handdator

Visa fullständig version : Gröndal ännu en gång

Pia
2010-08-19, 11:33
Nu har vi bokat ytterligare en dag på Gröndal.
Lördag 25/9 kl. 12:00 - 16:00 med inskrivning från 11:00
Som vanligt kör vi tillsammans med Sörmland.
Medlemmar 200:- icke medlemmar 250:-
Alla är mycket välkomna och så hoppas vi på bra väder

MVH Pia

Agile
2010-08-19, 15:44
Hur stor är egentligen Gröndal? Är det som Rörken och Hälla, eller mittemellan mer som en liten liten storbana?

SGM
2010-08-19, 16:04
Det är som en liten storbana med ett par tighta kurvor. :) För mig är den roligare med fullvuxen cykel än Rörken t.ex.

Rock on, jag tänkte haka på som aspirant-destruktör, du lär ju komma och heja.

sporTlovER
2010-08-19, 17:38
Det är som en liten storbana med ett par tighta kurvor. :) För mig är den roligare med fullvuxen cykel än Rörken t.ex.

Rock on, jag tänkte haka på som aspirant-destruktör, du lär ju komma och heja.

Bästa kartbanan jag har kört av 3 st, perfekt kombination tekniska kurvor, hårnål och lite kuperat med, gillart som tusan!:)

Agile
2010-08-20, 08:07
Vad är det för kurvhastighet ungefär då? (I högt tempo)

Nog för att Ejes och Hårnålen också är roliga, men blir det ÄNNU tightare och bara såna så vette fan.

SGM: Hade gänra kommit och tjötat lite, men det är 10 mil enkel för mig, så då vill jag nog få åka lite också.

SGM
2010-08-20, 10:32
Det är 2 tighta kurvor, resten är betydligt mer fart och fläkt än den normala knixbanan. :) 10 mil är inget på din komfortmotorcykel. :D Och givetvis menade jag att du skulle köra. ;)

Bengt Allevad
2010-08-20, 11:25
Banan är 870 m och har ovanligt breda kurvor för att vara gokartbana.
Däremot kommer de givetvis åtskilligt närmare varandra än på en stor motorbana.

Det är svårt att svara på och bedöma rolighetsgraden. Ungefär som att bli bjuden på fest och fråga: "blir det nå´t kul då"?
Var och en avgör hur kul banan är.
Personligen tycker jag att det är den bästa banan hittills av Rörken, Tuvängen och numera icke körandes Pepparroten.

Agile
2010-08-20, 15:53
Det är 2 tighta kurvor, resten är betydligt mer fart och fläkt än den normala knixbanan. :) 10 mil är inget på din komfortmotorcykel. :D Och givetvis menade jag att du skulle köra. ;)

Mmm.. Får se, jag har inte så mkt kurvgummi kvar i bak, men ett stort gäng touringmil.

Ska byta hoj också, men den känns ju kul sen när jag väl grenslar en 690SM istället :D. Då ska jag steka er på sladd :eek:

Får se, ingenting är omöjligt.

Christian Wiesner
2010-09-25, 17:21
Tack alla funktionärer som ställde upp idag, ytterligare en aha-dag att minnas.

mazze
2010-09-25, 22:15
Tack alla funktionärer som ställde upp idag, ytterligare en aha-dag att minnas.

Tack alla deltagare. Er kunskapstörst gör vårt arbete värt mödan :).

BearMan
2010-09-27, 14:16
Tack för i lördags, grymt bra avslutning på (ban)säsongen! Skön bana o sköna människor! :) (Vädret låter jag bli att kommentera, men det blev ju bra ändå till slut)

Ses nästa säsong!

/Björn

Jien
2010-09-28, 12:36
Ska färsöka lägga upp lite filmsnuttar från körningen men har mycket att göra och dålig uppkoppling så ha tålamod :P

Snabb Pass6 (http://www.youtube.com/watch?v=ZenDULP2uIg)