handdator

Visa fullständig version : Händer det något den 28/4

Bjarne - 748
2007-03-13, 10:52
Är lite nyfiken på vad vi kommer att göra den 28/4 (eller annan lämplig dag) för att visa vår missnöje med med den nya trafikskatten?
Eller det kanske bara är jag som missat det?

/BJ

Mathias
2007-03-13, 20:53
Är lite nyfiken på vad vi kommer att göra den 28/4 (eller annan lämplig dag) för att visa vår missnöje med med den nya trafikskatten?

/BJ

Nej du har inte missat något alls.

Vi i styrelsen ska göra något men har inte allt planerat än.
En tanke som vi har är korteger från olika platser i Skåne till en gemensam plats. Vi tänkte också sammköra det med vår lokala "Se oss" kampanj.

Har ni fler förslag så skriv ner de så kan vi ta upp dem på vårt nästa styrelsemöte.

pellehbg
2007-03-13, 20:57

/BJ

Hejsan Bjarne
Vi skall ha styrelse möte nu den 25/3 i Perstorp o då skall vi diskutera o besluta hur o var vi skall finnas men kan säga att vi diskuterar att utgå från Malmö, Kristianstad o Helsingborg .
Mera info kommer strax på våran skånska sida så håll gärna kontroll där o det är ju där som det kommer ut mera om allt möjligt.
MVH Pelle Randau
MCT Ansvarig:cool:

Ducatista
2007-03-13, 21:02
På veteranmarknaden i Degeberga är det meningen att vi ska grilla lokalpolitiker. Mer info kommer.

För att göra en större insats behöver vi frivilliga som kan ställa upp för med styrelsens 11 ledamöter kommer vi inte långt. Det kangälla ex att stå på köpcentrum och samla namnpåskrifter eller något annat kul.

Ni som vill dra ett strå till stacken kan höra av er
info@smcskane.org

Bjarne - 748
2007-03-14, 10:28
Vilken massa snabba svar!
Tack,
BJ

Mathias
2007-03-14, 18:54
Jo, och alla tre var styrelsemedlemmar :)

Surkatt
2007-03-15, 11:33
Hej!

Undrar bara lite om den 28/4.
Enligt SMC kalendern/Skåne så ska SKMC i Malmö ha ett rally den 28/4.

Maxi skrev en gång så här (Under "Vad ska SMC göra?):
"Är det inte sagt att SMC inte ska konkurera med klubbarna?"

Varför arrangerar man då en kortege just den dagen? :confused:

Mathias
2007-03-15, 18:19
Nu är det så att när de skånska klubbarna satte sina datum för rallyn och träffar så hade vi ingen aning om vad Riks planerade och vice versa.
Tyvärr så blir kan det bli så här.

Surkatt
2007-03-18, 20:03
Jag visste inte att det var styrt från Riks..... :rolleyes:
Då är detta alltså något i still med "se oss" som ni körde med i fjor? :confused:

pellehbg
2007-03-18, 20:58
Ja det är det o vi skall på nästa styrelsemöte lägga upp allt om den dagen så ni som vill vara med o påverka ngt kan ju ta o komma upp till PMCKS klubbstuga på Sönd. 25/3 då vi har nästa styrelsemöte där.
Ni kan se på Skånes hemsida kallelsen där o det är även en karta där till stugan!!
Väll Mött Pelle R
MCT Ansvarig:cool:

Tyrannosaurus
2007-03-19, 02:00
Med anledning av SMC:s nyhetsartikel från 15/3 (http://www.svmc.se/templates/NewsPage.aspx?id=2237), denna tråd i allmänhet och kampanjen Utrotningshotad i synnerhet.
Direktlänk till inslaget i Östnytt (http://svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/player.jsp?d=33700&a=783173)

Om nu denna nya skatt införs 1 juli så anser jag att regeringen och dess anhang absolut bör anmälas för diskriminering eftersom fordonsförare då kommer att bli den ENDA samhällsgruppen som av någon anledning inte längre ska omfattas av det allmänna socialförsäkringssystemet utan ska betala en extraskatt för samma sak som för alla andra samhällsgrupper är inbakat i skattsedeln. Och vad är det om inte diskriminering?

Vi har vid flera tillfällen dragit exempel på olika grupper som också belastar samhällsekonomin som t.ex. rökare, idrottare, byggarbetare, ungdomar, pensionärer osv. osv.
Men det är ganska onödigt att rabbla exempel eftersom ALLA andra grupper alltså ska omfattas av det allmänna socialförsäkringssystemet UTOM fordonsförare. Vill man förtydliga diskrimineringen så är det bara att ut "fordonsförare" mot "invandrare" och sen invänta ramaskriet och alla invektiv man lär få höra t.ex. om hur man gör skillnad på folk och folk osv. :eek:
Men införs detta så det politikerna som uppenbart gör skillnad på folk och folk, med det kanske är ok bara man diskriminerar "rätt" folk :mad:

Så vad säger ni hojåkare? Ska vi stillatigande acceptera denna diskriminering och bara betala? Eller ska vi dra upp himmel och helvete och tala om vad dom är? Jag hoppas att vi i det läget får med oss både M, KAK, åkeribranschen m.fl. som också drabbas av detta vansinne. UPP TILL KAMP! (som sosseriet brukar säga) >:-[=]