handdator

Visa fullständig version : MC-parkering

Robbie
2010-07-28, 14:30
Hej,

Det slog mig när jag åkte till Luleå härom veckan att jag inte kunde se några mc-parkeringar. Är det bara jag som inte tittade på rätt ställe eller finns det helt enkelt inga?

Om inte så borde det verkligen vara något att påtala för kommunen/gatukontoret eller vem som nu ansvarar för sådana frågor.

/Robert

Edit: Det som jag menar är alltså ställen där man gratis kan ställa upp motorcyklar när man är i stan, så som det kan vara i flera andra städer.

Banditen 51
2010-08-01, 20:58
Vad jag vet så finns det inga mc-parkeringar. Det är ju faktiskt något vi kan ta upp med kommunen som du säger Robbie.

wildstaren
2010-08-04, 21:56
Här i lilla pite har vi en p-ruta strax nedom gågatan på storgatan.Med lite tur
kan fyra mc rymmas i rutan,men då fordras god disiplin för uppställning

Banditen 51
2010-08-31, 13:53
Nu har jag varit i kontakt med Luleå Kommun angående mc-parkeringar. SMC Norrbotten har fått i uppgift att hjälpa kommunen med en undersökning om var och hur många mc-parkeringar som kommer att behövas i kommunen. De har för avsikt att eventuellt göra sommarparkeringar för mc. Vi får hoppas att det blir något av detta.

wildstaren
2010-10-05, 23:15
Nu har jag varit i kontakt med Luleå Kommun angående mc-parkeringar. SMC Norrbotten har fått i uppgift att hjälpa kommunen med en undersökning om var och hur många mc-parkeringar som kommer att behövas i kommunen. De har för avsikt att eventuellt göra sommarparkeringar för mc. Vi får hoppas att det blir något av detta.

Jaha banditen hur blev de med mc-parkeringarna för er i luleå under sommaren
fick ni som ni önskade.

Banditen 51
2010-10-06, 08:20
Hej Wildstaren. Den här sommaren hann det inte bli något i och med att ärendet kom upp så sent på säsongen. Vi hoppas dock att det är ordnat till nästa sommar. Nu vet vi ju hur långa handläggningstider det brukar vara men vi får väl se positivt på saken ändå. Jag återkommer i ärendet.

Robbie
2010-10-06, 19:50
Kul att det verkar vara något på gång iallafall! /Rob

wildstaren
2010-10-06, 21:25
Hej Wildstaren. Den här sommaren hann det inte bli något i och med att ärendet kom upp så sent på säsongen. Vi hoppas dock att det är ordnat till nästa sommar. Nu vet vi ju hur långa handläggningstider det brukar vara men vi får väl se positivt på saken ändå. Jag återkommer i ärendet.

Ja ok,har du ställt undan bågen för denna sessong nu då,jag har inte gjort det än och kör säkert till första snön lägger.

Banditen 51
2010-10-07, 08:47
Jag kör nog också tills det är omöjligt på grund av halka. Det är bara att vara väldigt försiktig när det närmar sig noll grader. Jag har kört varje dag hittills i blåsten, men det har inte bekommit mig det minsta. Jag njuter av varje färd fortfarande. :D

Banditen 51
2010-12-05, 19:24
Nu har jag fått svar från Luleå Kommun som visserligen är lite vagt men nu vet vi vad som är på gång i alla fall. Vi får fortsätta att bevaka ärendet. Här är svaret:

Hej Stefan!

Ursäkta att det tog tid o svara...
Du kanske har läst i tidningen att parkeringsövervakningen ska läggas ut på entreprenad, så det är inte klart hur det blir med allt annat kring detta. Men jag tackar för era förslag och ska naturligtvis vidarebefodra dom till våra trafikingenjörer så dom får titta på detta.

Sik
2011-04-12, 12:04
Hej! För många år sen fick jag och några kompisar tips av en "lapplisa" att ställa oss i en p-ruta utan att betala. Det var ok sa hon.

Nu har jag stått parkerad utanför jobbet (Smedjegatan i Luleå) varje arbetsdag på sommaren i minst 10 år och det har fungerat fint. Parkeringsvakterna har gått förbi men inte haft några invändningar. Eftersom vi står på "tvärs" i rutan så ryms vi minst fyra hojar i en ruta.

Om parkeringen i centrum ska börja skötas av privata bolag så kanske det är slut på detta nu då?

Nu har jag fått svar från Luleå Kommun som visserligen är lite vagt men nu vet vi vad som är på gång i alla fall. Vi får fortsätta att bevaka ärendet. Här är svaret:

Hej Stefan!

Ursäkta att det tog tid o svara...
Du kanske har läst i tidningen att parkeringsövervakningen ska läggas ut på entreprenad, så det är inte klart hur det blir med allt annat kring detta. Men jag tackar för era förslag och ska naturligtvis vidarebefodra dom till våra trafikingenjörer så dom får titta på detta.