handdator

Visa fullständig version : Varning!

Kyssen
2010-07-10, 06:11
Jag vill passa på att varna för att VV har lappat och lagat vägarna i regionen med oljegrus och det finns inga varningsskyltar som varnar :mad: Tyvärr så har redan 2 st i min bekantskap fått smaka på varsin vurpa med dyra utlägg!

Stenungsund, Kungälv, Tjörn och Orust är det som jag vet om att det förekommer. När ska det bli en ändring :confused: läste någonstans att Sveriges vägar skulle vara lika för alla fordon..... men hur är det med det? Hade själv tur att sitta i bilen på en 90 väg för att längre fram byta fil och svänga vänster, i ca. 70 km/h byter jag fil och hör hur det rasslar under bilen..... hade jag kommit med hojen så hade jag säkert legat där :eek: Gruset hade samma färg som den befintliga vägen och det gick inte att upptäcka faran, gick ur och kände och var tacksam för att jag och min dotter satt i bilen denna gången :(

:mad: Sämsta betyg till VV som ser till att premierna hålls uppe och att olycksstatistiken inte blir lägre :mad:

Seth
2010-07-10, 07:42
har sj upplevt grus"limmet" hatar't. dock har det inget hänt tur nog fastän de lagt ut det omärkt i en 90kmh kurva. tackolov har jag inget sett i hemtrakterna i år