handdator

Visa fullständig version : AK Molanda Järpen med HELPENSION!

HighfidelitY
2010-04-02, 11:09
SMC proudly presents AK BKK i JÄMTLAND!:D

Molanda ligger utanför Järpen i Jämtland och endast några mil från vackra Åre med all vacker natur. Boka gärna in familjen som medföljande så kan du köra medans familjen håller andra aktiviteter.

OBS Övningsområdet är under miljöprövning men som det ser ut kommer vi att få köra om det blir något annat betalas hela kursavgiften tillbaka utan avdrag. När ni väljer betalning välj faktura så blir det enkelt att hantera. INGEN FAKTURERINSAVGIFT kommer att läggas på.

KURSEN ÄR PÅ TRE DAGAR MED HELPENSION!

Boende i 4 bäddsrum på www.areinn.se
https://www2.svmc.se/school--kurser-?courseType=school&subType=bkk&courseId=196&apply=true

Kursen är öppen för alla motorcyklister och motorcyklar.

Ricken
2010-04-07, 08:38
Om man vill bo hemma då:)

Pärallan
2010-04-08, 19:41

Kolla med Patrik på kansliet, eller jukka.

thomasone
2010-04-10, 21:18
Kolla med Patrik på kansliet, eller jukka.

Hur får man kontakt med Patrik eller jukka? Sökte på hemsidan men hittade inga kontaktuppgifter där. Jag är också intresserad men utan boende.

Pärallan
2010-04-11, 15:49
Hur får man kontakt med Patrik eller jukka? Sökte på hemsidan men hittade inga kontaktuppgifter där. Jag är också intresserad men utan boende.

Här kommer länk till kansli personal http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=275
annars tycker jag att ni skall ta chansen att umgås med alla andra deltagare och ha en mycket rolig helg.....

HighfidelitY
2010-04-11, 20:25
Jag har jagat Patrik om detta men han har varit bortrest. Tror han kommer tillbaka alldeles snart och då ska han genast få titta på detta! Kommer givetvis att lösas på nåt vis.:cool:

Anledningen till helpensionen är att upplägget med en flerdagarskurs är så oerhört populärt (och skoj såklart!:)) Platserna till Kemora-kursen tog slut på bara någon dag när de släpptes.

Patrik Ericsson
2010-04-12, 15:00

Hej
Det är ett helt paket vi går ut med i dagsläget. För att vi skulle kunna få ihop detta samt att kunna pressa priset på boendet fick vi lov att boka visst antal pers. När vi kommer längre fram ska vi se om vi kan ändra kursformen och sälja enstaka dagar men det beror helt på efterfrågan.

påK-en
2010-04-12, 19:29
Anmält och klart för nåra dar sen.
Synd bara att man har över 40 mil att åka för att ta sig dit.
Skall i alla fall bli spännande att prova på nåt nytt och kanske träffa lite nya människor.

demolitiondave
2010-04-14, 20:57
vore kul men det är ju en bit bort men finns det nån som vill dela bil/släp från sthlms trakten så (jag har varken eller)

finns det någon banskiss? kan vara kul att flukta på

Pärallan
2010-04-14, 22:09
vore kul men det är ju en bit bort men finns det nån som vill dela bil/släp från sthlms trakten så (jag har varken eller)

finns det någon banskiss? kan vara kul att flukta på

Hittade ingen banskiss men kolla in filmer här http://www.kallautolodge.com//index.php?option=com_content&task=view&id=121&Itemid=246

HighfidelitY
2010-04-14, 23:16
http://www.kallautolodge.com//index.php?option=com_content&task=view&id=34&Itemid=151

Två flygbilder iallafall...:)

Ricken
2010-04-15, 15:12
Jag har en banskiss hemma, skickar upp den ikväll.

Ricken
2010-04-15, 18:11
Här, den är lite kluddad på, det var efter vi hade varit dit o provkört den för 2(?) somrar sedan, innan första banåkningen där.

http://dl.dropbox.com/u/1019721/molanda-tracks.jpg

Ricken
2010-04-17, 22:19
Sitter o funderar, hur ser smc på om vi skulel vilja lägga upp en tråd hos er i ert forum för att göra reklam för vår körning?

Är det fel?

Gbglassgubben
2010-04-18, 16:51
Tjena, jag är intresserad av att köra! Jag bor 12 km från banan (och 1 km från Continental Inn) så boende känns fixat redan. OM det går att boka plats utan att behöva köpa boendepaketet så är jag helt klart på!

Förmodligen har jag två andra MC-polare i byn som vill boka plats utan boende om det går.

Hur många får plats på banan?

Mvh Ronny i Åre

HighfidelitY
2010-05-28, 20:14
Nu finns ett alternativ utan boende, kommer upp i bokningen till veckan. 2700:- för kursen om man inte vill bo på Continental. :)

Hinkas
2010-06-07, 12:35
Har lagt in en skriftlig ansökan hos sambon angående denna utomordentliga tillställning. Behöver lite hjälp att få bort mina hjärnspöken sedan fjolårets vurpa så detta vore ju ett utomordentligt tillfälle för detta :)

Hinkas
2010-06-14, 11:48
Kommer det finnas någon möjlighet att man kan campa inne på området istället? Känns som en billigare lösning för min del som har en alldeles utomordentligt... skabbig ambulans att sova i :)

2010-06-26, 23:24
Tjena, jag är intresserad av att köra! Jag bor 12 km från banan (och 1 km från Continental Inn) så boende känns fixat redan. OM det går att boka plats utan att behöva köpa boendepaketet så är jag helt klart på!

Förmodligen har jag två andra MC-polare i byn som vill boka plats utan boende om det går.

Hur många får plats på banan?

Mvh Ronny i Åre

Hej vill bara påminna om att det finns efter önskemål nu möjlighet att boka sig till enbart kursen utan boende där det ingår frukost och 2-rätters middag!
Det går även att anmäla sig till enstaka dagar!!

Tyvärr är det väldigt tunt med anmälningar, så det blir nog ingen fortsättning på våra kurser på denna bana i framtiden:( Åtminstone inte med detta upplägg!!
Vi kommer att köra denna kurs fullt ut nu och även de 2 dagarna 2-3/9 som vi bokat i höst i samband med SMC`s Riksårsmöte 4/9 2010

Mvh Träningsledare Per

Hinkas
2010-06-28, 13:41
Lät som det kommer trilla in en anmälan till för lördagen IAF, en bekant som ville hyra in sig på min hoj och köra lite :).
Hojen kommer ju ändå bara stå 40min åt gången där så det är väl bra om den används :D

HighfidelitY
2010-06-28, 18:52
Tyvärr är det väldigt tunt med anmälningar, så det blir nog ingen fortsättning på våra kurser på denna bana i framtiden:( Åtminstone inte med detta upplägg!!
Vi kommer att köra denna kurs fullt ut nu och även de 2 dagarna 2-3/9 som vi bokat i höst i samband med SMC`s Riksårsmöte 4/9 2010

Mvh Träningsledare Per

Vi kämpar på gör att fylla kursen. Annons kommer att vara i lokalpressen tis-tor denna vecka.

Men vad är det som gör att Jämtarna är så seeeeeeeeega! Jag skäms å mina länsbröder och systrars vägnar!:(

Ricken
2010-06-29, 12:37
Hur stor annons?
Nästa gång, sept, så ska vi se till o annonsa ordentligt, ut med lappar o hela kittet. Vet inte om folk vet att det är nu?

HighfidelitY
2010-06-29, 13:50
Hur stor annons?
Nästa gång, sept, så ska vi se till o annonsa ordentligt, ut med lappar o hela kittet. Vet inte om folk vet att det är nu?

Väldigt liten annons men många dagar. Allting handlar om budget och tyvärr har vi en väldigt liten sådan i Jämtland. Men vi kommer att ha annonserat sammanlagt 9 dagar i både ÖP och LT när kursen börjar.

Självklart kunde marknadsföringen varit bättre, men vi gör så gott vi kan. Vi har stått på Bilprovningen, Motormässan, Suzukis roadshow osv. å försökt berätta om kursen. Jag hoppas iallafall att några till tar chansen att anmäla sig!

Ricken
2010-06-29, 13:54
Väldigt liten annons men många dagar. Allting handlar om budget och tyvärr har vi en väldigt liten sådan i Jämtland. Men vi kommer att ha annonserat sammanlagt 9 dagar i både ÖP och LT när kursen börjar.

Självklart kunde marknadsföringen varit bättre, men vi gör så gott vi kan. Vi har stått på Bilprovningen, Motormässan, Suzukis roadshow osv. å försökt berätta om kursen. Jag hoppas iallafall att några till tar chansen att anmäla sig!
Ja, ni har ju gjort ett bra jobb. inte så jag menar.
Men nästa gång är vi åtminstone en man mer som lappar.
Inför vår körning ahde jag ut 40 lappar tror jag det blev, ändå var det svårt o få ihop folk.

Man ska synas överallt hela tiden och infon ska vara så pass så ingen kan tvivla på vad det handlar om. I en perfekt värld alltså :)

Hur många anmälda har vi idag då?

Asch
2010-06-29, 17:24

Finns det något affisch underlag? Jag kan tänka mig att sponsra med papper och skrivarfärg och lite spridning på stan. Kanske Lite sent till nu men till hösten! Det finns kanske mer resurser hos länets medlemmar än ni tror, skicka mail, be om hjälp, det finns säkert många som ställer upp.

Anledningen till att jag inte är med är att min er6:a fortfarande efter 3 månader inte är körklar. efter vevstaksbrott i höstas och en sväng i ARN går det inte fort att plocka ihop den av någon märklig anledning.

Hinkas
2010-06-30, 13:30
Inför vår körning ahde jag ut 40 lappar tror jag det blev, ändå var det svårt o få ihop folk.

Man ska synas överallt hela tiden och infon ska vara så pass så ingen kan tvivla på vad det handlar om. I en perfekt värld alltså :)

Två! :D
Med bra material så kan jag säkert mygla till mig att printa lite A1-planscher på jobbet. Vi har ju HP-support i huset och dom behöver ju testa skrivarna sina ibland :p

HighfidelitY
2010-06-30, 16:38
Finns det något affisch underlag? Jag kan tänka mig att sponsra med papper och skrivarfärg och lite spridning på stan. Kanske Lite sent till nu men till hösten! Det finns kanske mer resurser hos länets medlemmar än ni tror, skicka mail, be om hjälp, det finns säkert många som ställer upp.

Anledningen till att jag inte är med är att min er6:a fortfarande efter 3 månader inte är körklar. efter vevstaksbrott i höstas och en sväng i ARN går det inte fort att plocka ihop den av någon märklig anledning.

Toppen! Vi behöver mängder med folk som hjälper till!:)

Vi återkommer i ärendet!

2010-07-01, 08:08

Inför en kurs så brukar vi stänga bokningen ca 1 vecka innan kursstart. Detta för att vi skall kunna förbereda och göra klart allt.
Så då det återstod 1 vecka till kursen hade vi 9 st deltagare???:(
Nu efter erat kanonjobb har det plötsligt ramlat in det dubbla antalet deltagare:)
Dock ställer dessa sena anmälningar till det lite i systemet tyvärr.
Men men vad gör vi inte för att försöka fylla kursen.:o
Så i dagsläget så är ca 30 pers totalt! Vilket är bra då vi hyrt banan i 3 dagar!

Ses i kväll, eller möra bitti kl 08.00 då vi har besiktning och inskrivning.

Mvh TL Per

Ricken
2010-07-01, 08:56
Inför en kurs så brukar vi stänga bokningen ca 1 vecka innan kursstart. Detta för att vi skall kunna förbereda och göra klart allt.
Nu efter erat kanonjobb har det plötsligt ramlat in det dubbla antalet deltagare:)
Så i dagsläget så är ca 30 pers totalt! Vilket är bra då vi hyrt banan i 3 dagar!

Mvh TL Per
Ja, vi är ganska bra. ;)

Tess
2010-07-01, 10:44
Så få anmälningar!!
Det är klart att vi hjälper till att fylla upp. Anmäler två till och lastar bilen på en gång. Ses om 65mil :)

påK-en
2010-07-01, 11:34

Mvh TL Per

Hade anmält mig till den ursprungliga kursen som olyckligtvis (för mig) blev flyttad, denna tidpunkt kolliderar med jobbet tyvärr.
Var faktiskt och kollade var banan ligger när jag åkte från Åre i våras, bara för att vara säker på att hitta dit.
Skulle ha suttit fint med några dagar om det gått, ha det så kul ni lyckliga som kan vara där!
Ett stort tack till Per och övriga som orkar hålla på och ordna nöje (och nytta) till oss andra! :D

påK-en
2010-07-01, 12:46
En liten tanke så här efteråt, jag har saknat den upplysning som funnits förr i anmälningssystemet om hur många platser som finns kvar.
Kanske att fler anmält sig om det synts hur många platser som fanns kvar? :confused:

Ricken
2010-07-01, 12:52
En liten tanke så här efteråt, jag har saknat den upplysning som funnits förr i anmälningssystemet om hur många platser som finns kvar.
Kanske att fler anmält sig om det synts hur många platser som fanns kvar? :confused:
Det står väl "mer än 10 platser" eller nåt sånt kanske?

Ricken
2010-07-01, 12:52
Hade anmält mig till den ursprungliga kursen som olyckligtvis (för mig) blev flyttad, denna tidpunkt kolliderar med jobbet tyvärr.
Var faktiskt och kollade var banan ligger när jag åkte från Åre i våras, bara för att vara säker på att hitta dit.
Skulle ha suttit fint med några dagar om det gått, ha det så kul ni lyckliga som kan vara där!
Ett stort tack till Per och övriga som orkar hålla på och ordna nöje (och nytta) till oss andra! :D
Glöm inte september då. ;)

HighfidelitY
2010-07-01, 13:10
Nu åker jag hem och packar! :)

@nderz
2010-07-01, 13:25
Nu åker jag hem och packar! :)

Hoppas på att få se lite bilder och filmer från kursen.
Jag och några till från Uppsala har anmält oss till körningen i samband med Riksårmötet

Ricken
2010-07-01, 13:57
Hoppas på att få se lite bilder och filmer från kursen.
Jag och några till från Uppsala har anmält oss till körningen i samband med Riksårmötet
Jag tar med filmkameran.
Lämnar foto hemma för jag har ingen vettig lins till den längre.

Ricken
2010-07-01, 14:56
Nu åker JAG hem o packar. :D

Hinkas
2010-07-01, 15:29
Jag tar med filmkameran.
Lämnar foto hemma för jag har ingen vettig lins till den längre.

Jag har med mig privatfotograf med fint objektiv så det ska nog kunna bli lite fina foton lördag och söndag ändå :)
Undrar om 8gb minneskort räcker? :)

EDIT: Snart åker även jag hem och packar, då är det bara att sticka direkt jag slutat jobba imorgon.

påK-en
2010-07-01, 21:00
Det står väl "mer än 10 platser" eller nåt sånt kanske?
Just det, det ger väldigt lite info om det är tex 9 anmälda.

2010-07-01, 22:33
Just det, det ger väldigt lite info om det är tex 9 anmälda.

Det rasade in ett gäng i sista sekunden! Så vi blir drygt 30 totalt per dag!!:)

Lite info till dom som är på väg upp hit till hotellet!
Receptionen stängde för en stund sedan typ 22.00 drygt.
Vill man komma in på hotellet så ringer man detta nummer och uppger sitt namn mm. 0647-171 70
Välkomna!

Start i möra bitti kl 08.00 på banan!

Per

Hinkas
2010-07-02, 09:06
Det rasade in ett gäng i sista sekunden! Så vi blir drygt 30 totalt per dag!!:)

Lite info till dom som är på väg upp hit till hotellet!
Receptionen stängde för en stund sedan typ 22.00 drygt.
Vill man komma in på hotellet så ringer man detta nummer och uppger sitt namn mm. 0647-171 70
Välkomna!

Start i möra bitti kl 08.00 på banan!

Per

Snitt på 30 om dagen måste ju vara bra ändå. Då hoppas vi på ännu bättre i höst så att vi kan köra på Molanda nästa år också :).
Vi ses om ca 12h :)

2010-07-10, 16:32
Snitt på 30 om dagen måste ju vara bra ändå. Då hoppas vi på ännu bättre i höst så att vi kan köra på Molanda nästa år också :).
Vi ses om ca 12h :)

Jo det blev väl okej till slut ändå! Hela arrangemanget gick inte så mycket back pga att vi höll utgifterna nere, trots det uteblivna deltagarantalet.
Men vi får ta nya tag till hösten då vi kör igen torsdagen den 2/9 och fredagen den 3/9!!:)
Hoppas på bättre uppslutning då! Sedan så kommer det ju en massa folk från hela landet och kör, eftersom vi har årsmötet på lördagen den 4/9 på Åre Continental Inn.

Per (med trilskandes axel)