handdator

Visa fullständig version : Håll koll i tidningarna i Skåne

Mathias
2010-03-23, 16:43
I Söndagskväll så tog jag tillfället i akt. :rolleyes:

I Skåne har det varit hojpremiär för en hel del personer och bilisterna ser oss kanske inte.
Jag skickade in en insändare till alla (tror jag) tidningar i skåne även metro fick en och även alla lokaltidningarna.

Så, håll koll i er "blaska" och se om de sätter in en insändare som heter i stil med " Hej medtrafikanter".

En satte in den nästan direkt, fast på nätet

http://mellanskane.lokaltidningen.se/mc-dags-p%C3%A5-v%C3%A5ra-v%C3%A4gar-/20100322/insandare/703319967

Maria Nordqvist
2010-03-23, 17:28
Jättebra initiativ Mathias!

Peter/Honda
2010-03-23, 18:20
Mycket bra tänkt. Hoppas att bilisterna även läser insändaren.

lilleman
2010-03-23, 20:08
Bra gjort hoppas det ger effekt:)

mvh/Roger

Petra
2010-03-23, 20:52
Jättebra idé Mathias.
Jag kommer absolut att göra samma sak (om nån vecka när våren kommit även hit) och uppmanar alla andra att skicka liknande insändare till era lokaltidningar.

bosseman
2010-03-24, 11:51
Bra jobbat Mathias.

Mathias
2010-03-24, 12:12
Får ju säga att det från början är ett initiativ från några medlemmar på Sporthoj.com och det är även en av dessa som satt ihop texten. Det är nu 3:dje året (tror jag) som vi i smc-skåne står med/bakom det, hos oss ivart fall.

DearHunter
2010-03-24, 13:17
Får ju säga att det från början är ett initiativ från några medlemmar på Sporthoj.com och det är även en av dessa som satt ihop texten. Det är nu 3:dje året (tror jag) som vi i smc-skåne står med/bakom det, hos oss ivart fall.

Applåder:)

Bra gjort. Det är vi själva som måste ta initiativet och visa att vi finns innan säsongen börjar.

Laijnuss
2010-03-24, 13:30
Bra initiativ!
Såg insändaren i morse i HD.

Passar helt perfekt då premiären för min egen del skedde i måndags.

pellehbg
2010-03-24, 21:13
Bra initiativ!
Såg insändaren i morse i HD.

Passar helt perfekt då premiären för min egen del skedde i måndags.

Kan ju säga så att det var diskussioner på jobbet med kunder som hade läst HD idag o sade de inte tänkt på mc innan men numera skulle de titta mera nogrant innan de körde ut från Lämna företräde så det funkar verkligen!

Ducatista
2010-03-25, 11:29
Likt vårlökarna i rabatterna dyker motorcyklisterna upp på vägarna :D

Dolly
2010-03-25, 19:26
:D Såg oxå insändaren i HD. Ja vi pratade ju om det på bussen upp till Borlänge. KANON. Har satt upp den på jobbet. O ställt mc`n utanför grinden så de nästan snubblar över den. B

Monica
2010-03-25, 20:14
Vi får ju hoppas att flera läser och sen inte glömmer

Här är en som inte har läst insändaren och dessutom kör vänstertrafik fortfarande http://www.ystadsallehanda.se/article/20100325/SJOBO/100329910/1365/&/Motorcyklist-skadad-i-olycka

britt-mari
2010-03-26, 16:06
Tyvärr finns det folk som tydligen kör utan de glasögon som de nog skulle behöva!
Dagens mc-tur till jobb i morse, kunde blivit min sista tur! Jag körde på en huvudled (70km/tim); plötsligt kastar sig en bilist rakt ut framför näsan på mig (från en väg med stopskylt). Jag blev både arg och skärrad - när jag se´n ser att det är en kollega blir jag ännu argare! När vi möts på parkeringen säger jag att hon knappast kan ha undgått att se mig, och att det är så här det sker olyckor med mc-förare. Då säger hon att hon inte sett mig för bussen!!! Min kommentar: om man ser en buss är det väl verkligen på sin plats att vänta vid stoppet. Ingen kommentar följde på detta!

admth
2010-03-27, 11:09
Vi mc-förare (åtminstone många av oss) kör på avrostningskurser men framförallt kör försiktigare i början av säsongen eftersom vi är just ringrostiga. Med det påståendet i åtanke borde ju bilister (och övriga trafikanter för den delen) också genomgå någon form av avrostning. Hoppas verkligen insändarna i diverse tidningarna får avsedd verkan. Den första tiden på järnhingsten är smått oroväckande just inför risken att åka hem från sin utfärd på annat sätt än med hojen.

nisseviking
2010-03-28, 13:30
Mycket bra initiativ.Hoppas att folk läser det.Mvh Nisse