handdator

Visa fullständig version : Träffpunkt Göteborg, vardagar

Skye
2010-03-23, 12:11
Har en idé om hojsällskap saknas, att var dag finns det en möjlighet att mötas upp på Biltemas parkering kl 10.00.

Kort eller lång tur bestäms på plats och fika har man med eller köper.

Riktar till alla som har tid över men inget sällskap, för att t ex de som jobbar udda tider eller pensionärer och som vill passa på att utnyttja dagsljuset.

Är ingen där, får man helt enkelt åka vidare själv efter en kvart

Lejonell
2010-03-23, 16:07
Jobbar själv väldigt oregelbundet under veckorna och brukar vara ledig 1-2 vardagar i veckan.
Om vädret tillåter kommer jag stå där strax före 10.00 imorgon onsdag.

Än en gång, underbart initiativ.:)

Marko
2010-03-24, 08:09
Skitbra ide tycker jag! Men jag som jobbar under " normala "arbetstider efterlyser även en samlingtid på en helgdag. Jag tror det ökar chanserna att
att det kommer fler folk och ju fler desto ...... Samlingplatsen kan inte bli bättre! Tyvärr väntar jag nog ett par veckor till innan jag hänger på.
Gött jobbat! Med så här aktiva göteborgare kan man ju få en massa kul sällskapskörning. :).

Lejonell
2010-03-24, 08:48
sticker strax till biltema. Behöver ändå köpa säkringar*S*:rolleyes:

pelle lindgren
2010-03-24, 15:59
En bra initativ, jag kommer att sluta upp , men inte riktigt än, har köpt en ny mc som jag inte har hämtat än

Skye
2010-03-24, 19:04
Skitbra ide tycker jag! Men jag som jobbar under " normala "arbetstider efterlyser även en samlingtid på en helgdag. Jag tror det ökar chanserna att
att det kommer fler folk och ju fler desto ...... Samlingplatsen kan inte bli bättre! Tyvärr väntar jag nog ett par veckor till innan jag hänger på.
Gött jobbat! Med så här aktiva göteborgare kan man ju få en massa kul sällskapskörning. :).

Det går väl att säga varje dag i veckan. Inga problem. Vill man ha sällskap är det på biltemas mc parkering kl 10 som gäller. Ändrat i första posten

Oftast är det så mycket andra aktiviteter som händer på helgerna som missas pga jobb eller att jag vill umgås med familjen och på vardagarna händer det ingenting

maua
2010-04-08, 22:29
Vi som jobbar på vardagarna får nog nöja oss med helgerna skulle jag tro! Dock är det ju ljust länge!
Måste bara passa på att slå ett slag för Jörgens onsdagskörningar från Honda center på Hulda mellgrens gata i västra frölunda! Brukar vara riktigt många hojar på dom körningarna. Riktigt kul men sävligt tempo.
För mig får det gärna vara lite "inspirerad körning" :) Lygnern runt är ju en klassiker som jag gärna skulle guida runt er på om ni inte kört den slingan innan!

Marko
2010-04-11, 16:42
Vi som jobbar på vardagarna får nog nöja oss med helgerna skulle jag tro! Dock är det ju ljust länge!
Måste bara passa på att slå ett slag för Jörgens onsdagskörningar från Honda center på Hulda mellgrens gata i västra frölunda! Brukar vara riktigt många hojar på dom körningarna. Riktigt kul men sävligt tempo.
För mig får det gärna vara lite "inspirerad körning" :) Lygnern runt är ju en klassiker som jag gärna skulle guida runt er på om ni inte kört den slingan innan!

Jag hänger gärna på Lygnen runt. det ska finnas ett trevligt fik där någonstans på vägen som jag aldrig lyckats hitta. Nästkommande helg funkar för mig.

maua
2010-04-11, 19:53
Jag hänger gärna på Lygnen runt. det ska finnas ett trevligt fik där någonstans på vägen som jag aldrig lyckats hitta. Nästkommande helg funkar för mig.

Det är säkert Grindmossens café du tänker på? Mysigt ställe där det ofta är knuttar som fikar!
http://www.grindsmossen.com/kartor.html

Skye
2010-04-13, 14:25
Åker gärna med Lygnen runt, säg till när..

Annars var jag på Biltema idag men var tomt, säsongen har ju inte börjat riktigt än. Så det blev två gasoltuber till Trangiat när jag ändå var där och fika vid nån sjö nånstans på väg hem

Marko
2010-04-14, 21:07
Åker gärna med Lygnen runt, säg till när..

Annars var jag på Biltema idag men var tomt, säsongen har ju inte börjat riktigt än. Så det blev två gasoltuber till Trangiat när jag ändå var där och fika vid nån sjö nånstans på väg hem

Söndag skulle funka för mig. Men vid regnväder stannar jag nog hemma.

Lejonell
2010-04-14, 21:44
Skulle gärna hänga på, men det är SMC "Avrostning" i stenungsund 10.00
Kan ju bli en lååååång väg hem*S*
Nån mer som skall till stenungsund?