handdator

Visa fullständig version : En liten tur.

Lejonell
2010-03-18, 16:51
Hej alla glada och sugna.
Jag kommer troligtvis ta mig en tur imorgon fredag (19/3 10) på dagen.
Är det nån som är sugen på att hänga med och ta en fika nånstans?

Kan starta allt mellan 10-14
Hör av er. *S*
Kram på er alla.

Dragonheart
2010-03-19, 09:31
:eek:

Vet icke hur vägarna ser ut i Göteborg !!

Men här är det ingen idé att sätter en fot framför dörren :(

:confused:

Lejonell
2010-03-19, 11:21
Då tar vi och väntar tills dou kan sätta gummit mot asfalten*S*

Dragonheart
2010-03-19, 11:46
:p:p:p

:cool:

Lejonell
2010-03-20, 17:49
sticker ut en tur nu!
är det nån som vill så nås jag på mobilen. 0704902885.
Hör gärna av er

Axman
2010-03-20, 18:33
Väntar fortfarande på att mitt ben skall läka klart men jag har fått beskedet att min nya hoj är klar. Det kliar i fingrarna.

Funderar på att köpa någon slit och släng-hoj att ha som komplement, som det inte gör så mycket att ramla med om benet inte skulle orka. :)

TheGungner
2010-03-20, 21:58
sticker ut en tur nu!
är det nån som vill så nås jag på mobilen. 0704902885.
Hör gärna av er

Hur var det, mycket grus och väta?

Lejonell
2010-03-21, 00:35
Nää inte så farligt på vägarna men man får se upp i rondeller med grus och väta. är ju inte ute och finkör nu*S* bara måste*S*

Marie
2010-03-21, 00:53
Nää inte så farligt på vägarna men man får se upp i rondeller med grus och väta. är ju inte ute och finkör nu*S* bara måste*S*

Jag har nu kört mc 5 vintrar. Jag vill bara ge dig ett litet gott råd....

Vinterns salt är ännu inte ordentligt bortsköljt från vägarna. Även om vägarna ser torra och fina ut så ryker det just nu upp mycket saltdamm, och när du sen kör genom ett stråk med smältvatten blir det fin saltlake på hojen. Jag har avdelat en gammal och redan innan inte så prydlig hoj för vinterbruket, och det är tur. Saltet går *MYCKET* hårt åt aluminium och mycket annat på en hoj. Om du vill ha kvar lite restvärde i din motorcykel hoppas jag att du tvättar den mycket noga *VARJE* gång den varit ute i salteländet.

Lejonell
2010-03-21, 09:38

Vinterns salt är ännu inte ordentligt bortsköljt från vägarna. Även om vägarna ser torra och fina ut så ryker det just nu upp mycket saltdamm, och när du sen kör genom ett stråk med smältvatten blir det fin saltlake på hojen. Jag har avdelat en gammal och redan innan inte så prydlig hoj för vinterbruket, och det är tur. Saltet går *MYCKET* hårt åt aluminium och mycket annat på en hoj. Om du vill ha kvar lite restvärde i din motorcykel hoppas jag att du tvättar den mycket noga *VARJE* gång den varit ute i salteländet.

Jag tvättar och polerar varje gång jag kört året runt,.

Lejonell
2010-03-21, 13:34
Nu Hojtar jag till igen.
Skall troligen ut en sväng i dag (söndag 21e mars)
Hör gärna av er om det är nån som vill hänga på.
Inget mål bestämt, utan bara lite lindring av abstinensen.
Anders Göteborg
070-4902885

Blev tvätt och Mek istället. Hittade ett mindre oljeläckage efter byte av lameller,
så off till Jula i go*S*
Ledig imorgon och på Onsdag om nån skulle känna sig sugen*S*

Marie
2010-03-21, 18:08
Jag tvättar och polerar varje gång jag kört året runt,.

Duktig ponke!

Ja det gör ju inte jag. Normalt kanske jag tvättar två ggr per år i bästa fall, och polerar, ja det kanske kan bli vart tredje år. Det hinns liksom inte alls med. Sist jag var på bilprovningen var i januari, och då undrade besiktningsmannen om det verkligen fanns en hoj nånstans under allt möget...

Jag har ju inget garage, så vattenslangen har varit frusen från långt före jul till för några dagar sedan, och jag står inte ute och slabbar med kallt vatten om det inte är minst 20° varmt ute.

Lejonell
2010-03-21, 18:43
http://photos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs518.snc3/27201_377984945665_595655665_4267549_6785101_n.jpg

ShadowDennis
2010-03-21, 19:58
Schampoo tvätt blir det kanske inte varje gång jag varit ute och rullat, men iaf en avtorkning och lite putsa blir det :p

Anders, Jag kör oxå Shadow, rullade lite idag, söndag, får se hur onsdagen ser ut, vi kanske kan rulla ihop isf:D

/Dennis Göteborg (Norra)

Lejonell
2010-03-22, 15:43
Blev tvätt och Mek istället. Hittade ett mindre oljeläckage efter byte av lameller,
så off till Jula i go*S*
Ledig imorgon och på Onsdag om nån skulle känna sig sugen*S*

Äntligen fixade jag läckaget, JULA I löv ju! Packningsilikon och lite skruvande så var jag åter redo att ge mig ut på vägarna*s*

Kyssen
2010-03-22, 19:11
Då kom äntligen dagen då jag och gubben kunde ta oss ut till stora vägen för att köra premiär rundan, med 7 km grusväg som lever sitt eget liv så var det Varaderon som fick förtur meed tanke på underlaget :). Gubbens Gold Wing uppförde sig hyfsat väl och allt gick bra :)
Söndagen bjöd på lite växlande väder men det var inte kallt och väl ute på asfalt så var det bara en del tjälskador och förrädiska grussträngar som man fick se upp med.
Det blev en tur på ca 10 mil och den värsta abstinensen har lagt sig :D så nu hoppas vi på bra väder till helgen så blir det en sväng då! :rolleyes:

DearHunter
2010-03-22, 22:27
Då kom äntligen dagen då jag och gubben kunde ta oss ut till stora vägen för att köra premiär rundan, med 7 km grusväg som lever sitt eget liv så var det Varaderon som fick förtur meed tanke på underlaget :). Gubbens Gold Wing uppförde sig hyfsat väl och allt gick bra :)
Söndagen bjöd på lite växlande väder men det var inte kallt och väl ute på asfalt så var det bara en del tjälskador och förrädiska grussträngar som man fick se upp med.
Det blev en tur på ca 10 mil och den värsta abstinensen har lagt sig :D så nu hoppas vi på bra väder till helgen så blir det en sväng då! :rolleyes:

Men visst är det underbart :)
Nu vaknar man varje morgon en timme innan bara för att kolla om snön har smält lite till. Ungefär som ett litet barn på julafton för att kolla om det har kommit någe under granen... :p

Kraftfull
2010-03-23, 00:21
Söndagen den 21 mars var det dags för invigningen av MC-året 2010. Det blev 9 mil på skapliga vägar; bl a besöktes Gottskär!

Lite kallt men fruktansvärt skoj!

Lejonell
2010-04-09, 00:02
Japp då var det dags igen, Ledig fredag, så det blir en tur till Tjörn.
Har lite ärenden där. Men vill nån haka på så bara att höra av sig.
Beräknar att åka från Göteborg 10.00-10.30

Nås på: 070-490 28 85

Agile
2010-04-09, 10:26

Bra poäng faktiskt.. Även om man tvättar så är det larvigt svårt att komma åt alla skrymslen i motor, sving och så. Får man bort sånt genom att spola eller måste man komma åt med borste/svamp?

Och.. Hur mkt måste man räkna med att det ska regna innan man kan betrakta vägarna som "rena"? Än så länge har inte hojen rullat i sånt, jag tog ut henne i slutet av maj, och i fjol stod hon rätt långt in på våren. Vill ju inte göra bort mig nu när allt i övrigt är patetiskt pedantskött.

Lejonell
2010-04-09, 16:02
Japp då var det dags igen, Ledig Måndag och Tisdag, så det blir absolut nån tur. Vill nån haka på så bara att höra av sig inget mål bestämt, men vi hittar nog nåt *S*.

Pathfinder_5555
2010-04-11, 16:46
Japp då var det dags igen, Ledig Måndag och Tisdag, så det blir absolut nån tur. Vill nån haka på så bara att höra av sig inget mål bestämt, men vi hittar nog nåt *S*.

Ev hänger jag på imorrn, men jag hör av mig på morron innan 10 i så fall :)
Vart/hur långt hade du tänkt åka?

Lejonell
2010-04-11, 17:19
Ev hänger jag på imorrn, men jag hör av mig på morron innan 10 i så fall :)
Vart/hur långt hade du tänkt åka?

Absolut ingen aning.:D

Pathfinder_5555
2010-04-11, 18:43
Absolut ingen aning.:D

Oki, min kawa litar jag inte riktigt på, max en timme enkel resa på mindre vägar skulle nog funka för min del :)

Lejonell
2010-04-11, 20:35
Oki, min kawa litar jag inte riktigt på, max en timme enkel resa på mindre vägar skulle nog funka för min del :)

Blir nog längre, blir troligen ner mot lygnern och Caféet där. Sedan vidare mot Borås/Tranemo.

Pathfinder_5555
2010-04-11, 20:44
Blir nog längre, blir troligen ner mot lygnern och Caféet där. Sedan vidare mot Borås/Tranemo.

Okay, då får jag hänga på framledes när jag fått ut Yamman :D

TMax500
2010-04-11, 20:54
Okay, då får jag hänga på framledes när jag fått ut Yamman :D

Ut med den, bara! Våren är här, solen skiner! :-)
TMaxen är halvvägs in på tredje tanken i år och Thrux'an gjorde 40 mil nu i helgen! Go-go-go! *tänkte bara stressa dig lite! :-)*

Pathfinder_5555
2010-04-11, 21:04
TMaxen är halvvägs in på tredje tanken i år och Thrux'an gjorde 40 mil nu i helgen! Go-go-go! *tänkte bara stressa dig lite! :-)*

Tyvärr handlar det om ekonomi, e arbetslös fortfarande & ....tja Kawans lättsamma "pensionsavtal" e typ iiingenting mot Yammans försäkring....men mot slutet av månaden hoppas jag...:)

Var på Tjolöholms slott idag m Kawan....när jag skulle hem så märkte jag att den hade den dragit ur batteriet & orkade inte på elstarten....meeen där tänkte jag som tur var till innan jag köpte den, man köper inte en 21 år gammal hoj utan kick....:D
Den verkar inte klara av att ladda när jag kör med helljus.....men men..köper man gammalt
"skräp" så får man lägga desto mer tid i garaget :mad:

Den stackars Yamman fick i alla fall komma ut ur garaget en liten kortis häromdan :rolleyes:

Lejonell
2010-04-11, 21:53

Själv passerade jag idag 125 Mil i år.*S*

Lejonell
2010-04-16, 13:53
Skall på SMC avrostning i stenungsund på söndag, Om nån mer skall dit.
Sedan kanske det blir en tur Lygnern runt.

Agile
2010-04-16, 14:03
Jäklar vad det åks.. Kul att se.

En annan väntar lite dels på några celsius, men främst att gruset ska försvinna lite mer så man törs.

Var dock ut och smygstartade banåkningen lite igår. 2 pass blev det :D. Utöver det har det bara blivit en kortvända på 6 mil.

Lejonell
2010-05-22, 19:59
Hej alla! Dags igen.
Planerar att ta en tur på ca 20 mil på Måndag.
Nån som vill hänga på?
Planerar att åka från Göteborg vid 12.00 och kan ju möta folk på vägen....*S*
Turen går på mestadels mindre vägar med många kurvor.

Start: Nån stans i Gbg
Rödbovägen till Kungälv
Kungälv,Diseröd,Mot Lilla edet, svänger av mot Stenungsund via Ucklum, färja till Svanesund (Orust)
Fika i närheten av Henån, Sedan kan vi ju välja om vi vill åka en extra tur på Orust eller hem via 160:an till Jörlanda och ta gamla vägen via Kode,Kareby tillbaka mot Kungälv.

Hör av er om det låter intressant.
anders@hasselblads.se
070-4902885

Lejonell
2010-06-06, 21:03
Hej alla glada och sugna.
Jag kommer troligtvis ta mig en tur imorgon Måndag (7/6 10) på dagen.
Är det nån som är sugen på att hänga med och ta en fika nånstans?

Är det nån som vill så nås jag på mobilen. 0704902885.
eller på Mail: anders@hasselblads.se
Hör gärna av er

Kan starta allt mellan 10-14
Hör av er. *S*
Kram på er alla.