handdator

Visa fullständig version : Hur känns bromsen?

DearHunter
2010-03-18, 12:04
Hallå där alla glada :)

Såhär under våren, en länk som ger lite tips, om Du tycker bromsarna känns skumma under premiärturen.

http://www.h-e-l.co.uk/brake-doctor/brake-fade.htm

Ska själv beställa och byta lite slangar innan de har gjort sitt, till nya fräscha stålomspunna..:cool:

Pundet e ju billigt just nu ;)

TMax500
2010-03-18, 13:16
Bytte själv nyligen till "stålis" fram på ena hojen. Stor skillnad, rekommenderas! Bättre känsla, mer klipp i bromsen.

Edit: Inte så svårt jobb. Jag är absolut ingen mekaniker, och jag visste inte riktigt hur man gjorde, men en monteringsanvisning på nätet (www.s-racing.se) var till stor hjälp.

Triumph int
2010-03-18, 16:17
Jag bytte hela hojen.

Nu har jag BSA-bromsar.

DearHunter
2010-03-18, 16:39
Jag bytte hela hojen.

Nu har jag BSA-bromsar.

En jäkel å ta i .... :D

Triumph int
2010-03-19, 10:15
Jag har man BSA-bromsar då får man ta i.

Jaouws
2010-03-19, 10:38
Är det inte ABS bromsar du har :confused:

Chopperbyggarn
2010-03-19, 14:02

Har samma erfarenheter av BSA bromsar.:)

Anders.J

Triumph int
2010-03-19, 15:00
Jo det är ABS.

Jag träffade en som hade en sen 80-tals kawa med anti-dive.

Han sa "jag har såna där BSA-bromsar" jag trodde han skämtade om
dåliga engelska bromsar, men han blandade bara ihop bokstäverna.

xyx
2010-03-20, 16:42
Mig veterligen har alla nyare Triumph stålomspunnet från fabrik?

Däremot har de med dubbla bromsskivor bara en enkel slang ner till högra bromsoket och sen en slang över stänkskärmen ner till det vänstra, resultatet blir att det kan bli svårt att lufta ur vilket kan göra det till en god idé att byta till 2 slangar från cylindern.

Triumph int
2010-03-21, 02:30
Jag har som du säger en bromsslang och sedan en mellan oken.

Man får vara försiktig och inte få in luft, kanske inte så lätt att
få helt perfekt.

DearHunter
2010-03-22, 18:19