handdator

Visa fullständig version : Ny här..

Isabelle
2007-02-08, 15:59
Hej hopp.

Tänkte presentera mig lite här.. Isabelle heter jag, 21 år från Helsingborg. Mitt liv handlar nog mest om 1 hästars krafter, alltså mina hästar. Men har ju alltid tänkt att en MC ska stå i garaget. Fast först ska jag ju ha kortet i handen. Därav står jag i valet och kvalet nu, en annan häst till eller kortet och därefter cykeln.. Hm! Fast min bil står i garaget också, en fin Corrado har jag lyckats få tag på. Fattas bara en MC så är min samling komplett:)

Det va jag det!

asterix
2007-02-08, 21:31
Sälj hästarna o köp en hoj! (Skämt) Istället för en häst till,köp nåt "körtöj" som Du gillar,å förresten,VÄLKOMMEN i gemenskapen.Tonen är rå,men hjärtlig!!

Marie
2007-02-08, 21:37
Hej och VÄLKOMMEN!

Jag hör också till dem som föreslår att du gör korv av hästarna och satsar på en hoj istället. Fodret är inte lika skrymmande och du slipper mocka...
Daglig ryktning kan du också skippa, en tvätt ett par gånger per år räcker...

Kungen
2007-02-09, 01:37
Hej och välkommen till ett superkul forum.. hoppas när sommaren kommer och du tycker det är för varmt i corradon att du tar MC kortet och blir med ut en runda.

fluffig
2007-02-09, 08:26
Hej

Kul med fler hästfrälsta Helsingborgare, rider själv ett par gånger i veckan på lånad häst.
Fast jag har en egen MC som jag ofta är ute och kör med.

Isabelle
2007-02-09, 18:19
Hej!

Tack för välkomsten!
Ska ha bestämt mig tills måndag om hur allt blir. Usch, det är dyyra intressen man har...

asterix
2007-02-10, 00:43
Det köstar å ligga på topp!(ironi)Kan tänka mig vilka jävulska kval Du genomlider!Men köper Du hoj och kommer med i gemenskapen,är du fast för livet.Har hållit på i 30 år den 21/2 och ångrar inte en krona!Om kroppjäveln orkar ska försöka dra på når träffar i år åxå.Börjar redan suga i träfftarmen!

Pingo
2007-02-10, 09:59
Hej!

Tack för välkomsten!
Ska ha bestämt mig tills måndag om hur allt blir. Usch, det är dyyra intressen man har...

Kul att du är intresserad och självklart kan vem som helst bli avskräckt av priserna på nya motorcyklar och de astronomiska försäkringskostnaderna.

De första åren efter att du fått kortet gäller det att skrapa ihop många mil under varierade omständigheter för att bli en säker förare. Jag själv började köra i fjol efter 35 års uppehåll och skaffade mig först en scooter på 125 cc som jag har till och från jobbet. Därefter en 250 cc cruiser för lite längre utflykter på landsvägarna. Bägge maskinerna är Kinatillverkade och har tillsammans kostat mig 28900 kronor helt nya. Helförsäkring på scootern är 1350 kr helår och för MC'n 1450 kr.

Som du ser så blir det inte så dyrt om man inte måste ha några av de mest populära självmordsmaskinerna.

En Kinatillverkad 125'a scooter som min t.ex tar 0,2 liter per mil och om man använder den i stadskörning istället för bilen så kan man så småningom räkna hem den ekonomiskt i reducerad bränsleförbrukning. Kanske efter 2000 mil?

MVH Gunnar

asterix
2007-02-10, 10:42
Tänk om alla "återfallare" tog det lika lungt som Du,då hade nog olyckstatestiken sett annorlunda ut.Nu har jag säkert trampat nån på tårna,men det skiter jag ,sanningen brukar vara illa hörd.Blev väl lite "off topic".

Pingo
2007-02-10, 18:10
Tänk om alla "återfallare" tog det lika lungt som Du,då hade nog olyckstatestiken sett annorlunda ut.Nu har jag säkert trampat nån på tårna,men det skiter jag ,sanningen brukar vara illa hörd.Blev väl lite "off topic".

Det är faktiskt så att jag gick av vägen i 90 km/h i en kurva för nästan prick 35 år sedan med måttliga blessyrer i form av ett brutet nyckelben och ett antal knäckta revben. Den upplevelsen har gjort det svårt för mig att komma igen men efter att jag lekt med 125'an några månader så började jag få igång lusten att köra MC.

Jag är kanske idag lite onödigt säkerhetsmedveten men det skadar ju inte med tanke på vad vi har att vänta oss från försäkringsbolagen.

MVH Gunnar

Petra
2007-02-10, 19:39
Hej Isabelle, välkommen!

Det är faktiskt så att jag gick av vägen i 90 km/h i en kurva för nästan prick 35 år sedan med måttliga blessyrer i form av ett brutet nyckelben och ett antal knäckta revben. Den upplevelsen har gjort det svårt för mig att komma igen men efter att jag lekt med 125'an några månader så började jag få igång lusten att köra MC.

Jag är kanske idag lite onödigt säkerhetsmedveten men det skadar ju inte med tanke på vad vi har att vänta oss från försäkringsbolagen.

MVH Gunnar

Det är kalasbra att du är säkerhetsmedveten Gunnar.
Mitt tips, till alla, är ryggskydd, integral och bra mc-kläder. En annan bra grej är att fortbilda sig. Gå någon av SMC:s kurser.
Nu är jag oxå lite OT, sorry.

Marie
2007-02-10, 20:19

MVH Gunnar

Ja så försiktig var ju inte jag när jag hade vurpat. Jag kraschlandade också i en kurva och då gick mjälte, ett gäng revben och skulderbladet. Men inte tog det 35 år att komma upp på hoj igen. Det tog närmre bestämt 13 dagar.....

Men så fick det inte heller någon större effekt på mitt säkerhetsmedvetande, tyvärr. Det tog väl en vecka till sedan höll jag minst samma tempo som innan...