handdator

Visa fullständig version : Ekerödsrastens rabbater??

-fox-
2010-03-08, 14:10
Vem är det som skall kontaktas ang rabbater hos väg bespisningar??jag hittar inte det här..

Det var så att jag och min familj begav oss till en bespisning längs med europaväg 22 (e22 alltså)

Jag brukar käka där..brukarv aldrig vara några kostigheter.

Men i alla fall vi var där i går..(söndag)

Jag och familjen åkte dit för att sambon ville ha bakad potatis (dom har det där)

Jag tar en bakad med räkor.

lilleman tar spageti & köttfärssås.(barnmeny)

Sambon till sin förvåning ser att dom ändat på menyn från skinkfyllning till curry kyckling,(efter åratals lika dan) hon väljer då en annan maträtt istället.

När jag säger till den elaka tanten ( jaa jag får ju det bekräftat för mig lite senare, att hon just var en elak tant & demon mm ) vid kassan att jag är SMC medlen för att få min rabbat..

Svarar hon: har du kört motorcykel hit.

Då jag svarar: nej det har jag inte ( men tänker nock fan för att jag skulle kunna köra hoj hit fastän inlandsisen inte släppt skåne än, jag har ju fortfarande dubbdäcken kvar sen förra enduro racet.kanske svårare dock med familjen )(det har ju alrig varigt problem innan med rabbaten här)

Hon svarar snutigt: jaa du får väll din rabbat ändå då..

Jag går där efter och sätter mig väntar på maten ska komma, jag plockar upp mitt medlemskort från SMC & ringer, ( tänkte fråga hur det igentligen gäller med dom där rabbaterna )

Snabbheten på själva serveringen av maten är förvånansvärt snabb på de stället..så när jag sitter där kommer den "Gröna draken"(säger inte hennes namn här i tråden, jag tog reda på vad hon hette ) med maten, ser att jag sitter i telefon ( försökte ju ringa smc) då hon säger snutigt..är det du som ska ha spagetin & köttfärssåsen (barnmenyn).
Jag svara naturligvis nej det är min som som ska ha den, jag skulle ju ha bakad potatis.
Där efter hon näst intill slänger tallrikarna över bordet till oss..

Det är förtsa gången jag har sett denna drake på detta maställe..eller så har jag inte bara uppmärsammat denna deom där innan..

De jag nu undrar..Är det ett tvång att ta hojen till Ekerödsrasten för att just få sin rabbat på 23 skr ( som det blev i mitt fall ).??

Och om inte..

Vad är det för avtal SMC gör med vissa bespisningar för att få till det med rabbater?? är det nådon hemmlig hake jag inte fatar mig på eller??

mvh/enduropiloten

-fox-
2010-03-08, 14:35
Stutts...

Mathias
2010-03-16, 18:23
Efter kritiken så har jag varit i kontakt med Ekerödsrasten och vi har nu kommit fram till vad som ska gälla hos dom.

10% rabatt på mat och dryck i samband med maten. Rabatten kommer att gälla för upp till 4 personers mat på 1 medlemskort (alltså en "standardfamilj")

Är det så att man är ett större sällskap typ 10 pers (bjudning på familj) SKA detta diskuteras i förväg (boka via telefon t.ex. och säg att ni är smc-medlem) därmed är det ingen garanti att rabatt utgår.

Rabatten gäller INTE för godis, tidningar och tobak.

Jag skulle hälsa från Ingela på Ekerödsrasten och beklaga det som inträffat.

Info om detta kommer även att föras in på rabattsidan och via mc-folket i vår spalt

Vi tycker att det är en bra lösning.

-fox-
2010-06-10, 13:48
Efter kritiken så har jag varit i kontakt med Ekerödsrasten och vi har nu kommit fram till vad som ska gälla hos dom.

10% rabatt på mat och dryck i samband med maten. Rabatten kommer att gälla för upp till 4 personers mat på 1 medlemskort (alltså en "standardfamilj")

Är det så att man är ett större sällskap typ 10 pers (bjudning på familj) SKA detta diskuteras i förväg (boka via telefon t.ex. och säg att ni är smc-medlem) därmed är det ingen garanti att rabatt utgår.

Rabatten gäller INTE för godis, tidningar och tobak.

Jag skulle hälsa från Ingela på Ekerödsrasten och beklaga det som inträffat.

Info om detta kommer även att föras in på rabattsidan och via mc-folket i vår spalt

Vi tycker att det är en bra lösning.

Man tackar så mycket för hjälpen..

Jag förmodar att det var du som lyfte luren & ringde hem till mig ang ärendet här i tråden, ( då min sambo svarade ).

Men nu har jag läst detta svaret i tråden & som sagt tackar för hjälpen..
Dock kommer jag inte äta någon gång mer på Det omtalade stället..( jag är väll långsynt eller någonting ).