handdator

Visa fullständig version : Gruskurs

ClaesVaradero
2010-02-20, 11:09
Kommer det att köras några gruskurser i distriktet i sommar.
Claes

Pärallan
2010-02-20, 11:18
Ja förhoppningsvis så kommer det att bli någon kurs. Den 15 Maj kommer vi att försöka få till en prova på kurs i samband med MC dagen, mer info kommer inom kort.
Annars så kan jag varmt rekomendera Västernorrland och deras eminenta kursverksamhet.

Rals
2010-03-22, 11:58
Jag ska diskutera detta tillsammans med Peter som är gruskurs ansvarig och håller i utbildningarna på fredag 26/3-10. Återkommer med mera info

Rals
2010-04-27, 20:50
Nu är det äntligen klart med Motorcykelns dag i Östersund, på motorstadion den 15 maj. Där kommer det bland annat att erbjudas en "grusavrostning" med lite olika moment för de som vill.

Detta hoppas vi ska ge mersmak för att kunna erbjuda gruskurser i Östersund.
För närmare info, kontakta vormannen (Peter) som håller i kurserna.

Närmast i tiden ligger en gruskurs i Sundsvall den 22 maj (steg 1, lämpar sig för alla typer av hojar) och 23 maj (steg 2), anmälan görs under Västernorrland.

AndreasN
2010-07-31, 21:09
Jag kapar den här tråden lite...;)

Är det någon som har tips på grusplan i Östersundsområdet där man kan ställa upp några koner i övningssyfte? Bor själv utanför Lit men har inte lyckats hitta något bra ställe än. Är ju bra om ett sådant ställe inte ligger mitt bland bebyggelse...

Pärallan
2010-08-03, 14:44
Jag kapar den här tråden lite...;)

Är det någon som har tips på grusplan i Östersundsområdet där man kan ställa upp några koner i övningssyfte? Bor själv utanför Lit men har inte lyckats hitta något bra ställe än. Är ju bra om ett sådant ställe inte ligger mitt bland bebyggelse...

Vi hyr ju nu mera in oss på Östersunds motorstadion och där kanske det skulle kunna ordnas. Finns ju en stor grus parkering och vi har koner om du vill låna.
Men måste kolla med JMK och Jämthalka om det är OK.

AndreasN
2010-08-03, 17:36
Men måste kolla med JMK och Jämthalka om det är OK.

Tack för tipset. Har du några namn på kontaktpersoner eller är det bara att höra av sig till Jämthalka och fråga?

HighfidelitY
2010-08-03, 23:58
PärAllan kollar det! Det ser jag till! ;)

AndreasN
2010-08-05, 06:57
PärAllan kollar det! Det ser jag till!

SMC-Jämtlands egen enforcer :cool:

Ricken
2010-08-05, 07:43
SMC-Jämtlands egen enforcer :cool:
Jepp, det är inte bara en gång han har dykt upp på tröskeln där hemma och hotat med kramar om man inte gör som han säger....

Pärallan
2010-08-05, 21:43
Jag har kollat med JMK och Jämthalka och det är självklart att vi får använda grusplanen på motorstadion. Om någon är intresserad så hör av er till mig.