handdator

Visa fullständig version : Avrostningskurs ÖsterG?

Agile
2010-02-18, 09:31
Hi,

Väldigt dåligt med info från Östgötska delen överlag måste jag säga.. Om det beror på att det inte händer/planeras nåt eller om ingen berättar om det får ni reda ut på egen hand!

Frågan:

Blir det nån avrostning i början av säsongen i år. Vet att det var nåt på Sviestad i fjol, och på några andra ställen för den delen. Hur ser vårens agenda ut?

enhjuling
2010-02-18, 10:29
MC-dagen på Sviestad, SMC-Ö tillsammans med LMS blir 9/5

/Stefan

Agile
2010-02-18, 12:42
Tack!

Kanoners..

Har bokad honjagdelarmöblermed till BKK början av Juni nu.. Men en avrostning och ett antal mil är nog nästan ett måste för att det ska bli givande.

Tjejdagen den 6e och avrostning den 9e blir kanon! Lite synd att de inte kom i omvänd ordning, men man kan ju inte få allt här i livet!

Susado
2010-02-22, 20:38
Hej
Såg att du fått information om den årliga Mc-dagen på Linköpings Motorstadion som körs den 9 maj mellan 09.00 – 15.00

Vill oxå göra dig uppmärksam på att SMC Östergötland kör en fortbildning som enbart vänder sig till tjejer den 23 maj. Kan ju kanske vara en grej för hondudelarmöblermed. Mer information kommer i Distriktsspalten i kommande nummer av MC-Folket samt på vår hemsida inom kort.:)

//Susanne

Agile
2010-02-22, 20:52
Hej
Såg att du fått information om den årliga Mc-dagen på Linköpings Motorstadion som körs den 9 maj mellan 09.00 – 15.00

Vill oxå göra dig uppmärksam på att SMC Östergötland kör en fortbildning som enbart vänder sig till tjejer den 23 maj. Kan ju kanske vara en grej för hondudelarmöblermed. Mer information kommer i Distriktsspalten i kommande nummer av MC-Folket samt på vår hemsida inom kort.:)

//Susanne

Vad är i det fallet definitionen på "fortbildning"?

Är det bandag, eller broms-, koner och såna övningar? Jag frågar alltså om skillnaden mellan bandag och avrostning så blir det lättare att svara. :)

Men bra initiativ. Ska sprida ordet till andra så kanske jag bidra med fler flätor.

Är man som man bannlyst från området eller bara banan?

Hojlena
2010-02-24, 17:11
Vad är i det fallet definitionen på "fortbildning"?

Är det bandag, eller broms-, koner och såna övningar? Jag frågar alltså om skillnaden mellan bandag och avrostning så blir det lättare att svara. :)

Men bra initiativ. Ska sprida ordet till andra så kanske jag bidra med fler flätor.

Är man som man bannlyst från området eller bara banan?

Hej jo fortbildning som den 23e vänder sig till tjejer är den Sk. avrostningen. Vi håller till på en lite större plan där vi praktiserar lite körgårdsövningar samt bromsteknik( i lägre hastigheter ca,50-70 km/t)Samt pratar lite riskmedvetenhet. Detta är kostnadsfritt men begränsat med platser.För info. ring Annica 0705-330069 // MVH Lena

garpen61
2010-02-24, 23:02
Hur är det egentligen med avgassystem och avrostningen, jag har inget originalsystem utan endast ett V&H SS, låter gott men kanske för mycket.

Är det stenhårda regler eller hur ligger det till?

Hojlena
2010-04-21, 19:58
Hur är det egentligen med avgassystem och avrostningen, jag har inget originalsystem utan endast ett V&H SS, låter gott men kanske för mycket.

Är det stenhårda regler eller hur ligger det till?

Inga regler för avgassystem denna avrostning, du får väl hålla instruktören med hörselskydd. Eller också så är det du själv som kanske inte hör våra instruktioner:p

Agile
2010-04-21, 20:54
Var och när händer detta?

Finns definitivt intresse, och tror det är bra inför BKK 3 juni också :). Har ju varit en riktigt dålig vår än så länge så vi har knappt ställt på än och kalendern tar ju dessvärre inte hänsyn till det.

Mr_E
2011-02-01, 22:00
Hur blir det med avrostningkursen för 2011?

var?
när?
hur bokar man?

kimelliz
2011-02-02, 21:07

var?
när?
hur bokar man?

Har hört nåt om den 15/5?

Mr_E
2011-02-03, 18:04
Har hört nåt om den 15/5?

läste protokollet från senaste styrelsemötet, där står det 15/5 men inte vilket år men eftersom protokollet var från november 2010, antar jag att det är för i år.

kimelliz
2011-03-04, 09:12
läste protokollet från senaste styrelsemötet, där står det 15/5 men inte vilket år men eftersom protokollet var från november 2010, antar jag att det är för i år.

Stämmer bra det!
Den 15/5 kl 9,00 är det mc-dag/ avrostning på Sviesta!

Hojlena
2011-03-13, 19:27
Klart att det blir avrostning, Denna dag kallas för MC-dagen.Den hålls som brukligt på Sviestad motorbana. Ingen anmälan bara att komma den 15maj 2011 är den planerade dagen. Öppet mellan 9-15 drop in. Är du medlem kommer den aktuella aktivitetsbladet för 2011 med din tidning

Patrik
2011-03-29, 07:22
Hej!
SMC Östergötlands aktiviteter finns nu i PDF form på http://www.svmc.se/ostergotland samt i kalendern (ej helt ifylld ännu).

Kurser i SMCs regi finns på http://www.svmc.se/school

Mvh - PN

Bob Sweden
2011-03-29, 09:49
**15maj 2011 är den planerade dagen. Öppet mellan 9-15 drop in.

Synd, jag hade gärna rostat av lite innan det bär av till IoM och TT1000 (http://ibaireland.org/IsleofManTT1000.aspx)...

Verkar som att alla aktiviteter ligger senare på säsongen, vad nu det ska vara bra för. En avrostning ska väl ligga i början på året, eller... :rolleyes:
Men ok, 200 mil hittills i år får väl klassas som ok avrostning så här långt, återstår nu bara att träna på vänstertrafik... :eek:

/B

hompan
2011-03-29, 10:10

var?
när?
hur bokar man?

Om man går in på Distrikten och in på Östergötland så finns en
kalender och då ser man att avrostningen på Svistad är 15 maj
med början 09.00 ingen anmälan ,

Hojlena
2011-05-04, 21:32

var?
när?
hur bokar man?

Ja nu är det 2011. Kolla in vår hemsida som fått en rejäl uppfräschning. Nu i helgen körs en broms och kurv kurs i Norrköping. Sen den 15/5 avrostning på sviestad. Alltså kolla hemsidan. Väl mött

enhjuling
2011-05-07, 23:39
lite improviserat men visst var det skoj och nyttigt
Vi körde så det rök om både fram och bak i bromsövningarna, en del mer än andra :-)
I kurvbanan slipade vi fotpinnar så de blev mer anpassade för kurvtagning åt båda håll..
Fika-knixbanan stog för underhållning både för dem som körde den och för dem som fikade.
Solen sken och alla var glada.
Kan man ha det bättre?

/Stefan

Kaggen
2011-05-09, 13:25
Det var en mycket trevlig dag. Är mycket nöjd med fotpinneslipningen, det var mycket välbehövligt att på ett säkert sätt lära känna var både mina och min nya hojs begränsningar ligger.

När och var kommer fotona på tillställningen? Vore jättekul att få foto på sig själv ute på banan.

/Anders

kimelliz
2011-05-10, 17:52
Och tack för tips till nya roliga övningar att utföra vid nästa tillfälle!