handdator

Visa fullständig version : Första Hjälpen o HLR Kurs

pellehbg
2010-02-16, 12:26
Hejsan
Nu har ni möjlighet till att anmäla er till en
Första hjälpen/Hjärt-Lungräddningskurs.
Syftet med utbildningen är att ge deltagarna grundläggande kunsklaper i livräddande första hjälpen.
Innehåll är tex.
L-ABC
Utföra hjärt-lungräddning
Larma på rätt sätt

Det är Röda korset som är utbildare så det kan finnas kurser lite här o där då i Skåne som jag kan få dem till.
Det enda är vi skall vara minst 10 max 15 i varje grupp eller tillfälle som de har det.
Vi får då utbildningsmaterial, studielitteratur och utbildningscertifikat till alla deltagare.
Så om det är en klubb som önskar detta så bara maila mig eller det är du själv som vill gå denna kurs anmäl er snarast för att jag skall kunna sätta ihop några dagar det blir på helger då kursen är 6 timmar lång.
MVH Pelle
maila mig på
pelle.r @ smcskane.org ta bort mellanslagen mellan @ :D

Slowroller
2010-02-16, 20:46
Vad kommer det att kosta i avgift per person? Jag har ganska nyligen gått en HLR-kurs men känner att man inte kan få nog med träning på det.

pellehbg
2010-02-16, 20:58
Vad kommer det att kosta i avgift per person? Jag har ganska nyligen gått en HLR-kurs men känner att man inte kan få nog med träning på det.

Det kommer inte att kosta ngt om vi kan hitta platser där vi kan vara på annars så kostar det lokalhyran bara.
Men det gäller bara om vi är snabba på det med att bestämma oss för om vi skall ha ngn kurs eller ej!

Monica
2010-02-17, 20:48
Har tänkt länge på att vi skulle ha en sån kurs på jouren tillsammans med lite hojfolk. Alla behöver lära sig detta!

Jag kan på rak arm säga att det finns stort intresse hos oss och lokal är gratis. Ska vi gå ihop om detta? Vi har lokal i Ystad på Regementet. Föser vi undan möbler så kan vi lätt vara två grupper som jobbar samtidigt.

Glömde säga att vi har ett fullt utrustad kök, så vi kan fixa lite käk under dagen me :)

pellehbg
2010-02-17, 21:32
Har tänkt länge på att vi skulle ha en sån kurs på jouren tillsammans med lite hojfolk. Alla behöver lära sig detta!

Jag kan på rak arm säga att det finns stort intresse hos oss och lokal är gratis. Ska vi gå ihop om detta? Vi har lokal i Ystad på Regementet. Föser vi undan möbler så kan vi lätt vara två grupper som jobbar samtidigt.

Glömde säga att vi har ett fullt utrustad kök, så vi kan fixa lite käk under dagen me :)

Tjena Monica
Självklart så anser jag ju vi skall slå ihop oss då vi kan få detta gjort för oss alla.
Men det gäller ju bara det finnes intresse för detta o man mailar mig så ser jag till att det blir tillfälle där det önskas.

O det är perfekt om vi kan ha en sådan kurs eller ännu flera i Ystad ju med!

Slowroller
2010-02-22, 20:32
Hur går det??

pellehbg
2010-02-22, 20:43
Hur går det??

Ja det går inte alls bra ser det ut som endast 2 st som har sagt till mig de vill gå det o sedan så har Monica i Ystad sagt de är några där nere så hon fixar en kurs där annars så är det dött med folk som anser de de behöver lära sig det.

Jag hoppas ju verkligen på flera som vill då detta ör ju en chans att gå på en sådan suverän kurs gratis!

Slowroller
2010-02-23, 18:26
Ja det går inte alls bra ser det ut som endast 2 st som har sagt till mig de vill gå det o sedan så har Monica i Ystad sagt de är några där nere så hon fixar en kurs där annars så är det dött med folk som anser de de behöver lära sig det.

Jag hoppas ju verkligen på flera som vill då detta ör ju en chans att gå på en sådan suverän kurs gratis!

Slängde upp en länk hit på sporthoj.com och i PMCKs gästbok. Kanske hjälper lite iaf. :)

damma
2010-02-24, 06:42
Kan tänka mig gå kursen.... det var många år sedan jag gick en.

Allt beror på vilken dag kursen ska hållas pga att jag jobbar helger

infiniteslim
2010-02-24, 08:31
Hej, hoppas att ni får ihop folk till en kurs. Kan verkligen rekommendera den. Mycket bra utbildning och livsviktig kunskap lärs ut. Jag gick Röda korsets kurs i helgen och hoppas att jag slipper utnyttja kunskaperna men vet också att jag kan göra nytta om det skulle behövas!
Richard

Monica
2010-02-26, 21:28
Jag har nu 11 st anmälda till en kurs i Ystad inom mitt gäng och då var alla inte på mötet idag. Så det lutar mot att vi kan ha två kurser i Ystad.

De flesta vill ha kursen en lördag eller söndag då den är på 6 timmar.

Så..... kom igen nu och anmäl er! Vår lokal står till gratis förfogande

pellehbg
2010-02-26, 21:49
Jag har nu 11 st anmälda till en kurs i Ystad inom mitt gäng och då var alla inte på mötet idag. Så det lutar mot att vi kan ha två kurser i Ystad.

De flesta vill ha kursen en lördag eller söndag då den är på 6 timmar.

Så..... kom igen nu och anmäl er! Vår lokal står till gratis förfogande

Tackar så mycket Monica
Det värmer mig att ni är så många där i Ystad som vill ha kurs då det är trögt i resten av Skåne kan jag ju säga som synd är men det kommer säkert att släppa o bli i resten av Distriktet med:D
Lycka till !

Rickard R
2010-02-28, 13:37
Tackar så mycket Monica
Det värmer mig att ni är så många där i Ystad som vill ha kurs då det är trögt i resten av Skåne kan jag ju säga som synd är men det kommer säkert att släppa o bli i resten av Distriktet med:D
Lycka till !

Hej!
Det låter intressant!
Vi vill gärna vara med, Rickard o Lena Rafstedt,

pellehbg
2010-03-13, 22:36
Jag undrar lite varför det är så dåligt med respons om en så här viktig o bra kurs som vi kan få gratis??

Kan ju säga så att det är endast 4 st som har anmält sig här förutom de Monica hade.

Kom igen det är kanske så att denna chansen inte finnes att få igen med det för gratis !!