handdator

Visa fullständig version : snö

lilleman
2010-02-03, 07:30
Är det fler än jag som har tröttnat på denna förbannade snön:mad:

mvh/Roger

Bodil Larsson
2010-02-03, 08:03
Samma här, börjar bli VÄLDIGT trött på snön nu..
Känns ganska avlägset med vår och bara vägar..men det kommer väl!

HåkanP
2010-02-03, 08:31
Dumheter !

Ut och skida med er, våren kommer alltid det kan ni vara så säkra på. Särskilt i söder och då gäller det att vara i god form.:D

lilleman
2010-02-03, 08:57
Dumheter !

Ut och skida med er, våren kommer alltid det kan ni vara så säkra på. Särskilt i söder och då gäller det att vara i god form.:D

:D hade bara snön legat stilla så hade det varit lugnt
men det ska tvunget blåsa samtidigt så det är knöligt
o åka skidor annars hade det varit kul med skidturer.
Jag har köpt ny hoj en gsx 1400 06a som jag vill ha hem
och lämna intrudern till mc-firman så frustrationen är stor.

ha det gott alla ute i vinterlandet
mvh/Roger:D

Slowroller
2010-02-03, 20:03
:D hade bara snön legat stilla så hade det varit lugnt
men det ska tvunget blåsa samtidigt så det är knöligt
o åka skidor annars hade det varit kul med skidturer.
Jag har köpt ny hoj en gsx 1400 06a som jag vill ha hem
och lämna intrudern till mc-firman så frustrationen är stor.

ha det gott alla ute i vinterlandet

Då är snökaoset ditt fel eftersom vädergudarna vill jävlas med dig p.g.a ny hoj. :D

Ann
2010-02-03, 20:32
Ska jobba i natt och det har utfärdats en nivå 1 varning, vilket innebär riktigt skitväder om det besannas..

Nu känns väntan på våren väldigt seg.

Laijnuss
2010-02-03, 22:43
Tycker det är helt ok med snö, ljust och fint...men varför ska det blåsa och trilla ner ännu mer??
Hade det inte räckt med 1dm och någon minusgrad och sen vår efter februari??

Nu verkar det som om vi ska ta igen flera år av "dåliga" vintrar på ett bräde.

Nä, hoppas våren tar befälet i slutet av februari och förklarar vintern obsolet.

Chopperbyggarn
2010-02-04, 09:42
Det är kul att köra hoj i nysnö!:) Tyvärr så har jag ingen lämplig hoj till detta sedan många år tillbaks. Men om jag ska vara ärlig så fick mina tidiga mc-resor till solen o värmen under vinterhavåren mig att omvärdera mc åkning en hel del...har sedan dess funderat mycket på att lämna sverige på vinterhalvåren eller permanent till förmån för solen o värmen...men det är som bekant inte alltid så lätt at bryta banden...så man fortsätter att trampa snö och svälja regniga somrar...men en dag kanske det blir slag i saken då det ännu inte är för sent.:)

Anders.J

lilleman
2010-02-04, 12:08
Det är kul att köra hoj i nysnö!:) Tyvärr så har jag ingen lämplig hoj till detta sedan många år tillbaks. Men om jag ska vara ärlig så fick mina tidiga mc-resor till solen o värmen under vinterhavåren mig att omvärdera mc åkning en hel del...har sedan dess funderat mycket på att lämna sverige på vinterhalvåren eller permanent till förmån för solen o värmen...men det är som bekant inte alltid så lätt at bryta banden...så man fortsätter att trampa snö och svälja regniga somrar...men en dag kanske det blir slag i saken då det ännu inte är för sent.:)

Anders.J

Då är snökaoset ditt fel eftersom vädergudarna vill jävlas med dig p.g.a ny hoj. :D

Det har du nog rätt i :D

mvh/Roger

puttepj
2010-02-04, 16:40
Det har du nog rätt i :D

mvh/Roger

Jag hör till dem som fixar en solig sommar genom att ha paraplyet med mig eller en regnig genom att glömma det hemma:D

I höstas köpte jag mig en snöslunga med den klara övertygelsen att det inte skulle komma en flinga. Så tyvärr i det här fallet verkar Murphy övergivit mig...
/putte

SvenneC
2010-02-04, 16:54
Jag hör till dem som fixar en solig sommar genom att ha paraplyet med mig eller en regnig genom att glömma det hemma:D

I höstas köpte jag mig en snöslunga med den klara övertygelsen att det inte skulle komma en flinga. Så tyvärr i det här fallet verkar Murphy övergivit mig...
/putte

Det är mitt fel att det kom så mycket snö, för jag TÄNKTE köpa en snöslunga i november, men brände stålarna på inomhusleksaker istället... :p

Nu funderar jag på att försöka rätta till problemet med att köpa ett par nya skidor...

lilleman
2010-02-04, 17:04
Skynda dig iväg och köp skidor :D

Frank S
2010-02-04, 17:07
Försök att få ett bra pris på ett gäng pulkor och en och annan snow racer när du ändå är iväg och shoppar.:D

SvenneC
2010-02-04, 17:10
Skynda dig iväg och köp skidor :D

Okej, jag stänger av datorn nu och tar en sväng förbi HiSport på vägen hem från jobbet då. :D

Jag kan inte lova att skidköpet smälter ALL snö ända ner till Skåne, men vi kan nog kallt räkna med att Vemdalens skidbackar antagligen kommer att ha en eller annan tussilago framåt mitten av nästa vecka... :mad:

fbg
2010-02-04, 18:06
Håller med dej snö ar det värsta som finns , regn är bätter för när det slutar
rinner det bort.:rolleyes:

enhjuling
2010-02-04, 18:20
man kan ju skänka bort snön.
Jag hittade en annons på blocket
http://www.blocket.se/lund/Sno_bortskankes_25769434.htm?ca=14&w=3

Snö bortskänkes
Åtskilliga kubikmeter snö, snömodd och is bortskänkes mot att intressenten själv fraktar bort det. Även mindre mängder bortskänkes, om du inte vill ha allt själv.

Undrar om han får några svar?

lilleman
2010-02-04, 20:26

Snö bortskänkes
Åtskilliga kubikmeter snö, snömodd och is bortskänkes mot att intressenten själv fraktar bort det. Även mindre mängder bortskänkes, om du inte vill ha allt själv.

Bra förslag man kanske ska göra ett försök :D

mvh/Roger

mudder
2010-02-04, 20:54
Det går att köra hoj på vintern också.:D

lilleman
2010-02-04, 20:57

Snö bortskänkes

Ser kul ut:)

mvh/Roger

honda cbf 500
2010-02-04, 22:45
jag är lite orolig för att snön är kvar framåt slutet av mars. Själv brukar jag ta mina första turer i början av mars. Så fort snön är ute så tar jag mina första turer. Förra året blev det på nyårsdagen.:D

// Amir

britt-mari
2010-02-06, 17:44
Jag har också lite snö och is, ifall någon vill ha!
De större vägarna häromkring är snö- och isfria, men vägarna på området där jag bor är det inte - så här går jag och lider! Jag kan ju inte ta mig ut till mc-körbara vägar. Förhoppningsvis kommer våren snart och sedan blir det en riktig supersommar med värme ända in i oktober!

admth
2010-02-06, 18:44
Kan bara hålla med trådskaparen, detta vädret är INTE kul nu. Personligen tycker jag snö är kul runt en timme på julafton. Närmare bestämt den timmen när Kalle och hans vänner intar de svenska hemmen, sen räcker det.

Marie
2010-02-06, 19:07
Kan bara hålla med trådskaparen, detta vädret är INTE kul nu. Personligen tycker jag snö är kul runt en timme på julafton. Närmare bestämt den timmen när Kalle och hans vänner intar de svenska hemmen, sen räcker det.

Jag tycker att snö är helt OK mellan kl 12.00 24 dec till kl 20.00 samma dag. Övriga tider på året borde den förbjudas.

Ducatista
2010-02-06, 21:17
Jag hoppas fortfarande att det ska komma tillräckligt mycket snö så att även vi som bor i stan kan bli insnöade och tvingas stanna hemma från jobb :D

SGM
2010-02-07, 07:40

Absolut! :D

Att köra, och tävla i enduro i snöspår är lite speciellt, om något får man jobba med mage/ljumskar/rygg/ben - för att inte säga psyket (hatar man snö innan... ;) ).

zettan
2010-02-07, 11:24
Samma här, börjar bli VÄLDIGT trött på snön nu..
Känns ganska avlägset med vår och bara vägar..men det kommer väl!

Lugn i stormen!
Det är faktiskt bara februari.

bosseman
2010-02-13, 19:57
Börjar få lite abstinensbesvär nu,får väl starta upp hojen i garaget och drömma lite. :D

mudder
2010-02-13, 20:34
Det var ju roligt med den första snön som kom, men nu ligger den underst och då ser jag inte det roliga längre.

Ove 60+
2010-02-13, 20:56
Det var ju roligt med den första snön som kom, men nu ligger den underst och då ser jag inte det roliga längre.

:( Gumman Tö,..... ä´nog dö´. :(

Ghost79
2010-02-13, 22:15
Mmm det börjar krypa lite i kroppen onekligen !
Dags för snön att maka på sig.

Bytte en del grejer på hojen för några dagar sen och startade den "bara för att". Jösses! =) Vilken känsla!
Fram med sol o vår fort !

bosseman
2010-02-16, 08:47
http://www.youtube.com/watch?v=eLnXrj_jVpM

cessan
2010-02-16, 09:06

Hahaha trodde nästan han skulle få snön över sig när han tutade :D
Ja där va det åksug.

/Cessan

Miie
2010-02-18, 12:56

Ja, jisses...

Snacka om att vara sugen på att köra... :)

/Marie

Marie
2010-02-18, 14:26
http://www.youtube.com/watch?v=eLnXrj_jVpM (http://www.youtube.com/watch?v=eLnXrj_jVpM)

Jag hade halshuggit karlfan med skyffeln.....
Och kremerat honom och hans äckliga customhoj tillsammans.

Agile
2010-02-18, 19:39
Hahaha... Skön film!

Men vad ni gnäller allihop!

Det absolut värtsa med vintern i vanliga fall är att det är så mörkt. Det är slaskigt, man får blöta skor och byxben mnär man går ut. Man fryser som ett ägg pga den höga luftfuktigheten och regnet (för det snöar inte en svensk vinter) fryser snabbt till is med en hinna vatten över, så att det är riiiktigt snorhalt när man kör bil.

Det här är ju underbart. 5-12 minus, en bra jacka så är det riktigt skönt ute. SNÖ :), inget slask och blask Utan vit, vacker snö som faktiskt reflekterar ljus så att det tom är ljust inomhus om dagarna.

Hade man haft tid hade man kunnat åka längdskidor, den lokala alpinbacken är snöfylld nog för att va kul att åka i nån gång iaf.

Dessutom.. Ju längre den riktiga vintern blir, desto kortare blir den där vidriga perioden i vår (vår, smaka på ordet) när snön ska smälta och allt svämmar över. MEN, en period som ändå smakar vår.

Agile
2010-02-18, 19:40

Hahahahahahahahhaa.....

Bladnoch
2010-02-18, 20:33
Visst e de skönt med riktig vinter i stället för slask o tö, o tänk alla dessa glada barn som får ha riktig vinter nu på sportlovet.

Alla stunder är till för att njutas:) UISGE BEATHA

Ove 60+
2010-02-18, 20:41

:) Jag tyckte det var gulligt av henne att göra honnör när hon äntligen var klar! :) :D

Ballhead
2010-02-18, 21:42

Och du mår bra och lever?

Marie
2010-02-19, 02:24
Och du mår bra och lever?

Jotack, men hade en karlslusk tutat och varit otålig när jag hjälpt till med skottning som han gott kunde gjort själv, ja då hade det tänt till fullständigt....
Det hade inte blivit mycket kvar av varken honom eller hojen, en skyffel är ett fruktansvärt vapen.....

Marie
2010-02-19, 02:38
Det här är ju underbart. 5-12 minus, en bra jacka så är det riktigt skönt ute. SNÖ :), inget slask och blask Utan vit, vacker snö som faktiskt reflekterar ljus så att det tom är ljust inomhus om dagarna.

Jag föredrar helt klart det vanliga vintervädret från de senaste åren, 2-5 plusgrader, grått och strilande regn framför det här satans vita eländet.

Annars har den här vintern övertygat mig om att det rätta för framtiden är november-mars i sydligaste Italien eller sydligaste Spanien, och resten av året i Österrike. Sverige måste till varje pris undvikas alla tider på året. Jag hade ju de senaste åren börjat tro att Sverige var beboligt i varje fall vintertid, om än icke sommartid

admth
2010-02-20, 00:55

Hmm... "äckliga customhoj..." Känns som att vi kanske skulle ta ett samtal om det. Du och jag.... ;)

admth
2010-02-20, 00:58
Jag föredrar helt klart det vanliga vintervädret från de senaste åren, 2-5 plusgrader, grått och strilande regn framför det här satans vita eländet.

Annars har den här vintern övertygat mig om att det rätta för framtiden är november-mars i sydligaste Italien eller sydligaste Spanien, och resten av året i Österrike. Sverige måste till varje pris undvikas alla tider på året. Jag hade ju de senaste åren börjat tro att Sverige var beboligt i varje fall vintertid, om än icke sommartid

Hittar du något bra boende så låt mig få reda på det. Flyttar gärna med dig. Allt måste vara bättre än detta skitet.

nordicbiker
2010-02-20, 10:12
Kom ihåg mina ord, när vetenskapsmän diskutera i 10 år, vad har gått fel och varför Sverige ligger redan under 100m snö: någon har förväxlat plus- och minustecken! Det blir ingen global warming, nej, Sverige gå mot en ny istid! -15grader och det snöer fortfarende...

JAG är helt säkert...! :(

Molgan
2010-02-20, 18:42
Vintern är härlig.

http://img685.imageshack.us/img685/2118/dscn189876250617632716.jpg

Bansaie
2010-02-21, 12:19
Jag ser att ni har varit alldeles för bortskämda med lång mc-säsong och vägar utan tjälskador.

Inför nästa säsong blir det vinterdäck till offroadarn så man även kan njuta av de fina vinterdagarna precis som Molgan visar exempel på ovan :cool:

Välkommen till vår verklighet ;)

TKH
2010-02-26, 09:24
Nu börjar det töa här i Skåne.
Man ser vägarna igen (de små då) :)
och man ser tjälskadorna som uppkommit i år. :(

Chopperbyggarn
2010-02-26, 11:46
Kom ihåg mina ord, när vetenskapsmän diskutera i 10 år, vad har gått fel och varför Sverige ligger redan under 100m snö: någon har förväxlat plus- och minustecken! Det blir ingen global warming, nej, Sverige gå mot en ny istid! -15grader och det snöer fortfarende...

JAG är helt säkert...! :(

Ja, jag tror bergis att vi är på väg mot en ny istid..det sa ju vetenskapsmännen på 70-80 talen..och vetenskapsmän brukar ju aldrig ha fel...för hade dom fel då så kan dom ha fel även nu ang global uppvärmning...
Självklart är vi på väg mot en istid...frågan är hur snart man måste köra flyttlasset söderut innan vägarna har frusit igen permanent.:(

Anders.J

Ann
2010-02-26, 13:58
Det töar i Uppsala idag :D :D :D

Triumph int
2010-02-26, 15:09
Vi har också väder i Ö-vik,

cessan
2010-02-26, 15:20
Åhhhhh det är underbart 0:an och asfalten börjar synas ,kanske jag får provköra snart lite sol och torka ochså vore nåt vill ju inte skita ner den röda.

/Lyckliga Cessan

Miie
2010-02-28, 12:19
Undra hur många det är som är ute och kör idag?

I Höör har vi nästan +7 grader.
Det är nästan så att jag skulle kunna tänka mig köra...

/Marie

Bodil Larsson
2010-02-28, 12:50
Ja, samma här!
Tanken slog mig faktiskt.. solen skiner ju!:)

fbg
2010-02-28, 12:53
Hej i Falkenberg börjar det också att arta sej man borjar se slutet på
eländet. Skönt om det äntligen blir VÅR :D:D

Miie
2010-02-28, 13:16
Man kan säga att detta är ett minne blott då...

Våran hund i min pappas trädgård i Tryde den 20 december 2009, då kom det snö... :eek:

/Marie

anders_69
2010-02-28, 13:25
Var ute en sväng på ett par mil igår, kan tänka mig att göra om det idag också :D

Curre
2010-02-28, 15:25
Jag var ute en sväng idag, härligt nu kommer våren!:-)

admth
2010-02-28, 16:25
Var ute och övningskörde i bil med dottern idag och räknade till fem motorcyklar inom loppet av 15 minuter. Att säga att jag fick abstinens är årets understatement

anders_69
2010-02-28, 21:18
Var ute och övningskörde i bil med dottern idag och räknade till fem motorcyklar inom loppet av 15 minuter. Att säga att jag fick abstinens är årets understatement

Jag kan ha varit en av dem om ni var ute söderut från stan; Bunkeflo - Lockarp - Glostorp - Tygelsjö - Klagshamn.

Gött var det!! :D

admth
2010-02-28, 21:28
Jag kan ha varit en av dem om ni var ute söderut från stan; Bunkeflo - Lockarp - Glostorp - Tygelsjö - Klagshamn.

Gött var det!! :D

Antagligen var det så. Det gör mig förvisso inte mindre avis... :rolleyes:

cessan
2010-03-01, 08:10
Jag tror inte mina nyvakna ögon, ett nytt jättesnöfall......:mad:
Säg att jag drömmer:confused:
Finns det lediga hus och jobb i Skåne tro?

/Cessan

britt-mari
2010-03-01, 17:07
Jag tror inte mina nyvakna ögon, ett nytt jättesnöfall......:mad:
Säg att jag drömmer:confused:
Finns det lediga hus och jobb i Skåne tro?

/Cessan

Hej!
Jo, det finns rätt många lediga hus härnere ( i alla fall i Nordvästskåne) - men jobb vet jag inte.....
Försökte få min dotter med familj att flytta ner (från Upplands Väsby), men det blir Norrtälje i stället!
Idag snöar det här också, men igår var jag ute på årets första hojtur! Jag mötte en till som verkade lika lycklig som jag! Då var det 8 plusgrader; nu är det 0!

Agile
2010-03-01, 17:30
Lugn nu, om kylan och snön var i Norrtälje i morse och kom hit till norpan under eftermiddagen så både halvdanskarna få den lagom till natten så att det skipas lite rättvisa och de också får skotta imorrn bitti!

:p

Miie
2010-03-01, 20:11
Lugn nu, om kylan och snön var i Norrtälje i morse och kom hit till norpan under eftermiddagen så både halvdanskarna få den lagom till natten så att det skipas lite rättvisa och de också får skotta imorrn bitti!

Hmm, tycker iofs att jag har skottat tillräckligt för i år (oki, sambon har skottat mest..)
Men det har varit mysigt att för en gångs skull ha fått snö o som dessutom har legat kvar!

/Marie

cessan
2010-03-01, 21:15
Hej!
Jo, det finns rätt många lediga hus härnere ( i alla fall i Nordvästskåne) - men jobb vet jag inte.....
Försökte få min dotter med familj att flytta ner (från Upplands Väsby), men det blir Norrtälje i stället!
Idag snöar det här också, men igår var jag ute på årets första hojtur! Jag mötte en till som verkade lika lycklig som jag! Då var det 8 plusgrader; nu är det 0!

*skratt*man får ta sig en allvarlig funderare ,Här i Norrtälje har vi snö så det räcker och blir över.......
/Cessan

cessan
2010-03-01, 21:27

:D Låter betryggande hatar orättvisor, och att läsa att dom njuter av körning i solen känns mkt orättvist. Här i Norrtälje får jag snart köpa bandtraktor.
/snökvinnan Cessan

britt-mari
2010-03-02, 17:52
:D Låter betryggande hatar orättvisor, och att läsa att dom njuter av körning i solen känns mkt orättvist. Här i Norrtälje får jag snart köpa bandtraktor.
/snökvinnan Cessan

Det blev en tur i solen idag också! Fast det var lite kallare än i söndags! Nu har vi bara 2 plus. Jag slutar 15:00 på tisdagar, så jag tog chansen! Mot slutet av veckan lär vi få 9 minusgrader - fy sjutton! Jag tycker absolut att jag har skottat tillräckligt och har dessutom varit tvungen att köra i eländet. Det var länge sedan vi hade så mycket snö som vi haft den här vintern - och den har legat ända sedan innan jul! Men, men, våren kommer väl på riktigt snart!!!

cessan
2010-03-03, 07:11
Det blev en tur i solen idag också! Fast det var lite kallare än i söndags! Nu har vi bara 2 plus. Jag slutar 15:00 på tisdagar, så jag tog chansen! Mot slutet av veckan lär vi få 9 minusgrader - fy sjutton! Jag tycker absolut att jag har skottat tillräckligt och har dessutom varit tvungen att köra i eländet. Det var länge sedan vi hade så mycket snö som vi haft den här vintern - och den har legat ända sedan innan jul! Men, men, våren kommer väl på riktigt snart!!!

:) Lite trevliga väder nyheter läste 14dgrs prognos ingen snö sol i 2 veckor framöver JIPPPPPPPIE.:)Nu kommer den våren med stormsteg.

/Cessan

britt-mari
2010-03-04, 17:39
:) Lite trevliga väder nyheter läste 14dgrs prognos ingen snö sol i 2 veckor framöver JIPPPPPPPIE.:)Nu kommer den våren med stormsteg.

/Cessan

Det låter bra!
Jag längtar efter att kunna ta hojen till och från jobb igen! Perfekt att förena nytta med nöje!

pellehbg
2010-03-05, 19:02
Det låter bra!
Jag längtar efter att kunna ta hojen till och från jobb igen! Perfekt att förena nytta med nöje!

Ja det har du verkligen rätt i Britt-Mari jag var ute med en runda igår med den store hojen*L*
Körde mellan 19-20,30

cessan
2010-03-09, 14:18
Nu attans så kommer våren det känns i hela kroppen .:)
Idag har jag åkt 5 mil premiär tur i roslagen första gången jag fick prova min Vfr helt otroligt skojj solen sken och allt va bara underbart.Nu ska nya däck på sen e de bar och åk.:)

/Happy Cessan

lilleman
2010-03-09, 18:00
Jag bytte in min intruder 1400 mot en gsx 1400 06a
i Januari och nu äntligen har jag kört en tur med den:D:D