handdator

Visa fullständig version : Hej alla

Batten
2010-02-02, 19:47
Vill bara passa på att som nybliven SMC.are hälsa på er alla. Åter igen har man varit ute i garaget och tittat på pärlan men åter igen fått hämta snöskyffeln. Hav förtröstan snart är det plusgrader, torr asfalt och solen i ryggen.

Zopilote
2010-02-02, 21:41
Välkommen! Både till SMC och forumet förstås :)
Var i Östergötland finns du? Vet inte om jag håller med om att det SNART är torra vägar och solsken, men man börjar ju kunna skymta ljuset i tunneln iallafall... Abstinensen är svår :(

Batten
2010-02-03, 11:11
Tackar så mycket.
Jag bor i Borensberg och jobbar i Linköping. Har nyligen lämnat customstadiet bakom mig (1100 Dragstar) och köpt min GSX. Plötsligt blev det vansinnigt mycket skojigare att köra hoj. Ser nu fram emot att lära känna min nya pärla och damma av mina färdigheter på någon form av avrostning i SMC.s regi någonstans i närheten. Någon här som vet något om platser och tider för avrostning i vår.
Vädret tänker jag inte ens kommentera i dag:mad: (vilket jag i och för sig gjorde nu)

Ove 60+
2010-02-03, 12:27
Tackar så mycket.
Jag bor i Borensberg och jobbar i Linköping. Har nyligen lämnat customstadiet bakom mig (1100 Dragstar) och köpt min GSX. Plötsligt blev det vansinnigt mycket skojigare att köra hoj. Ser nu fram emot att lära känna min nya pärla och damma av mina färdigheter på någon form av avrostning i SMC.s regi någonstans i närheten. Någon här som vet något om platser och tider för avrostning i vår.
Vädret tänker jag inte ens kommentera i dag:mad: (vilket jag i och för sig gjorde nu)

:) Välkommen på forumet! Roligt att du hittat en hoj som du är nöjd med. :)

Om du tittar på Örebro län och hemsidan så finns det en kurs på Ytongbanan i Kvarntorp 24 /4. Den ligger ju nästgårds från dig, 7 -8 mil. Öppet från 11.00 och 100:- för medlem. Den kursen kommer helt rätt på säsongen. Jag tänker själv åka dit om vädret vill. Ser konstigt ut idag, verkar som det ska snöa till midsommar men jag hoppas att det slutar snart. :rolleyes:

Batten
2010-02-03, 13:26
Tack för välkomnandet och för tipset Ove. Datumet är härmed antecknat i agendan. Låter lockande med en uppvärmning på 7-8 mil till Örebro på de krokiga vägarna via Tjällmo.

enhjuling
2010-02-03, 13:41
SMC-Östergötland och LMS har MC-dag på Sviestad 9/5.
Där blir det avrostning också, gratis dessutom (tror jag i alla fall).
Närmare info om det kommer på hemsidan så småningom.

Susado
2010-02-22, 20:44
Den årliga Mc-dagen på Linköpings Motorstadion körs den 9 maj mellan 09.00 – 15.00 och är helt gratis.
//Susanne