handdator

Visa fullständig version : Intresseförfrågan Gruskurser 2010.

vormannen
2010-01-07, 14:57
Hej!
Vi gör en lite koll på intresseläget.
Vi siktar att åter köra 6 kurstillfällen denna säsong.
Steg I och Steg II (ev blir det även en Steg III)

Mvh Peter (Kursansvarig)

MarkMello
2010-01-07, 15:11
Hej!
Vi gör en lite koll på intresseläget.
Vi siktar att åter köra 6 kurstillfällen denna säsong.
Steg I och Steg II (ev blir det en en Steg III)

Mvh Peter (Kursansvarig)

Hej Peter!
Vi er nogle grus-wannabees (2-4 stk. på KTM Adventure, 1200GS og Triumph Tiger) fra det flade og grusfattige Danmark, der gerne vil deltage på sådan et kurs (Steg 1 & 2).
Vi vil meget gerne informeres når du har de eksakte datoer, tack.
Bedste hilsner fra Danmark (MarkMello)

Nicxter
2010-01-07, 16:23
Jag är klart intresserad av att gå gruskurs igen. :)
Till steg 1 får jag troligen med mig, i alla fall en person till.

Janne Se
2010-01-10, 20:21
Ja, det vore kul att köra gruskurser igen. Undrar vad ett steg 3 blir?

vormannen
2010-01-13, 12:56
Ja, det vore kul att köra gruskurser igen. Undrar vad ett steg 3 blir?

Tjena!
Kul att du frågar.
Steg III avser att använda kunskaperna från Steg I och framför allt Steg II, men nu ska dessa användas för körning i hög(re) fart.

Övningar är under utveckling och kommer att testas,verifieras, granskas & dokumenteras så fort snön försvinner.
:)

Återkommer mer om det.

Mvh Peter

ClaesVaradero
2010-01-22, 08:49
Hej här finns intresse för gruskurser.
Kan nog tänka mig att gå samtliga steg om datum passar in.

Banditmannen
2010-02-10, 21:44
Tjenare!

Efter att ha fått kasta in handduken i höstas då baknavet valde att ge upp är ju suget såklart stort efter att få genomföra steg II! Om det dessutom blir en steg III är jag givetvis lika intresserad av att gå den.

Eftersom jag bor i Luleå behöver jag lite framförhållning för att få ihop det rent logistiskt om kursen ges nere hos er. Men kan jag så kommer jag!

Nu är iaf ett nytt hjul på plats och vinterkörningen i full gång. I söndags gjorde vi en härlig körning på havsisen långt ut i skärgården. Strålande sol och en ren propagandadag för Norrland! :-)
http://lh6.ggpht.com/_uqhHnTYKOME/S27-1O8XV2I/AAAAAAAAA2M/uLuW3fX4AwY/DSCN1898.jpg

vormannen
2010-03-16, 09:06
Tjenare!

Efter att ha fått kasta in handduken i höstas då baknavet valde att ge upp är ju suget såklart stort efter att få genomföra steg II! Om det dessutom blir en steg III är jag givetvis lika intresserad av att gå den.

Eftersom jag bor i Luleå behöver jag lite framförhållning för att få ihop det rent logistiskt om kursen ges nere hos er. Men kan jag så kommer jag!

Tjenare!!

Skön bild!

Du, Håkan Lund tittar på datum och grejor. Det ser ut att kunna bli en repris, där jag kommer upp en helg och håller Steg I & Steg II. Huruvida vi får till Steg III återstår att se då tiden blir knapp. Vi skulle då behövt en tredagars.

Mvh Peter

Banditmannen
2010-03-17, 23:56
Tjenare!!

Skön bild!

Du, Håkan Lund tittar på datum och grejor. Det ser ut att kunna bli en repris, där jag kommer upp en helg och håller Steg I & Steg II. Huruvida vi får till Steg III återstår att se då tiden blir knapp. Vi skulle då behövt en tredagars.

Mvh Peter

Låter finemang det! Ska snacka med Lund och se vartåt det lutar. Då ser jag fram emot att ses i gruset framåt sommaren! :)

/Anders

Lynd
2010-03-18, 21:27
Vi hade en verkligen fin dag för nån vecka sedan och då passades det på att filma en snutt.
Fint väder. (http://www.youtube.com/watch?v=4sYy5s-H28M)

Blir så mycket mindre stenskott på vintern också!

Nicxter
2010-03-21, 22:07
Det såg trevligt ut de där. :)

og900i
2010-03-28, 22:41
Jag är absolut sugen på att vara med på nån gruskurs men det får bli mot slutet av sommaren isåfall för jag har inte tagit körkort än...

Har dock köpt en fin Super Tenere så siktet är inställt på grus!

Jag är dock inte medlem än men ska fixa det bara körkortet är bärgat.

vormannen
2010-04-13, 15:03
Då står det klart att första kurstillfället körs 22:a & 23:e maj.

Bokningsbart inom kort på webben (Västernorrland)

Mvh Peter

Zilver
2010-05-05, 20:34
Hej, jo jag är intresserad av gruskurserna. Men det beror verkligen på när det blir. Sommaren börjar nu bli inbokad ;) /Z

Jag kan klämma in dig nu till helgen. Funkar det så gå in på följande länk och anmäl dig direkt (Först till kvarn om man säger):
http://www.svmc.se/templates/xform.aspx?id=5493

vormannen
2010-05-18, 12:10
Jag är absolut sugen på att vara med på nån gruskurs men det får bli mot slutet av sommaren isåfall för jag har inte tagit körkort än...

Har dock köpt en fin Super Tenere så siktet är inställt på grus!

Jag är dock inte medlem än men ska fixa det bara körkortet är bärgat.

Det kommer fler datum senare i sommar. Det är precis som du säger... ganska mycket aktiviteter kring maj-juni. Augusti-september brukar vara desto lugnare. :)

Lycka till med körkortet. Det är tillåtet med övningskörning på dessa kurser om handledare också deltar. Men jag rekommenderar att du redan fått ordning på att hantera fordonet innan det är dags. På så sätt får du ut så mycket mer av gruskursens delsteg.

Mvh Peter

HåkanP
2010-05-18, 12:49
Det kommer fler datum senare i sommar. Det är precis som du säger... ganska mycket aktiviteter kring maj-juni. Augusti-september brukar vara desto lugnare. :)

Mvh Peter

Är grusnissar från landets västra klippiga kustremsa välkomna?

Är själv instruktörsaspirant och skulle gärna utveckla vår egen grundkurs på grus i flera steg och om möjligt se hur ni har lagt upp era tre steg.

vormannen
2010-05-19, 07:58
Är grusnissar från landets västra klippiga kustremsa välkomna?

Är själv instruktörsaspirant och skulle gärna utveckla vår egen grundkurs på grus i flera steg och om möjligt se hur ni har lagt upp era tre steg.

Självklart! :)

Är det för tight att komma redan denna helg?

/Peter

HåkanP
2010-05-23, 13:49
Självklart! :)

Är det för tight att komma redan denna helg?

/Peter

japp, som du antagligen märkte eftersom svaret i sig är sent...:)

vormannen
2010-05-24, 10:03
japp, som du antagligen märkte eftersom svaret i sig är sent...:)

Hehehe, det kommer upp nya datum inom någon vecka.

Mvh Peter