handdator

Visa fullständig version : Återfallsknutta söker vänner!

Rockbruden
2010-01-06, 21:06
Hej! Jag köpte hoj i höstas och hann med 3 turer innan det var dags att ställa in hojen för vintern. Jag har inte kört på typ 20 år, så det var lite omtumlande men himla kul. Jag vill nu ha kontakt med andra i samma sits, kanske kan vi ut och köra lite tillsammans? Jag bor norr om Göteborg.

Kram på er!

TMax500
2010-01-06, 23:32
Hojta till här i forumet när du blir lite körsugen, det finns säkert en eller annan som kan tänka sig sällskap på vägen! Alltid kul att åka med någon annan som kanske har egna tips och idéer om kul vägar. Det är ju så man lär sig nya saker... =) Där du bor, "norr om Göteborg", finns mängder av kul landsvägar.

vixi
2010-01-07, 11:10
Tog kortet för två år sedan men har ingen att åka med. Blir mest att man åker ut själv men hade varit kul att ha någon att åka med :)
Så, när det blir dax så hänger ja som sagt gärna på..

fbg
2010-01-07, 12:07
Hej! Jag köpte hoj i höstas och hann med 3 turer innan det var dags att ställa in hojen för vintern. Jag har inte kört på typ 20 år, så det var lite omtumlande men himla kul. Jag vill nu ha kontakt med andra i samma sits, kanske kan vi ut och köra lite tillsammans? Jag bor norr om Göteborg.

Kram på er!

Det är bara att höra av sej så kan vi ta en sväng:D

Kyssen
2010-01-08, 13:59

Kram på er!

Hejsan!
Välkommen i mc världen, jag säger som övriga att det är "bara" att hojta till när det är dags. Jag bor oxå norr om Göteborg och kör så ofta som det är möjligt.
Mvh
Kyssen

Axman
2010-01-08, 17:58
Har för mig att det finns en klubb för tjejer i GBG och att de har någon vårtur bland annat. Kanske värt att kika på.

Vill du bara ha folk att åka med finns Jörgens Onsdagsturer som går från Honda MC-center i Sisjön eller så kanske vimsig mc som körfrån ullevi på lördagar och Stigs Center på söndagar. Lugnt tempo och mest gubbar :P

Rockbruden
2010-01-09, 09:53
Tack för svaren! Det dröjer ju ett tag än till det är dags att ge sig ut,men det är alltid kul att ha sällskap! Jag lovar att hojta till när det blir dags, kul att det finns så många som kör!!

Kram på er!

Lejonell
2010-01-20, 10:02
Tack för svaren! Det dröjer ju ett tag än till det är dags att ge sig ut,men det är alltid kul att ha sällskap! Jag lovar att hojta till när det blir dags, kul att det finns så många som kör!!

Kram på er!
Jag tog kortet i oktober 2009 och kör så mycket familjen tillåter (vilket är ganska mycket) jag kör gärna med flera då det är mycket roligare än att köra ensam.

Hör gärna av dig, gäller även alla andra här inne.
Mvh
Anders@haselblads.se

Bajen-Sam
2010-01-20, 10:13

Kram på er!

Såg att du kör Yamaha och då föreslår jag att du går med i YAMAHA CUSTOM CLUB SWEDEN.

http://yccsweden.com/

Är själv med i en märkesklubb Suzuki Chopper Club Sweden ( Här kan du även söak medlemskap trots att du inte kör Suzuki. ) och har igenom dem fått många nya hojvänner både i hemma trakten och över hela landet. :D

http://www.suzuki-chopper.se

Pathfinder_5555
2010-01-20, 13:01
Alltid kul att köra en sväng med lite nya människor, hojta till :)

ÅterFallet
2010-01-20, 20:57
Tjenare. Uppgraderade till tungt kort så sent som i Oktober 2009. Det är 20 år sedan jag satt på en mc senast men nu var det dags igen. Fick hojjen så sent på året så jag hann bara med en liten sväng på 2 mil, 2 grader varmt men torra vägar. Det gav ju inte alls blodad tand ;)... Så jag e med på en sväng så fort det går att plocka fram hojjen. :)

Dragonheart
2010-01-20, 21:32
@ ÅterFallet

JÄTTE COOL Avatar

Marko
2010-02-17, 10:12
Jag hänger gärna på. Jag kör oftast ensam så det hade varit trevligt med lite sällskap.

Lejonell
2010-02-17, 10:44
Snart dags att grunda SMC Riders Väst???
hoppas på att få åka med er allihop så fort den Dj***a snön försvinner.
Men jag får tid att byta lameller och andra saker så länge.

Marko
2010-02-19, 09:10
Vad sägs om att köpa in varsin snöscooter och bilda:
SMC Snowriders Väst

Lejonell
2010-02-19, 10:52
!!!
Den var mycket passande!
Fick ett gott skratt så här i vinter depressionen. *S*
SMC-SRV?

Hallandsexpressen
2010-02-19, 11:53
Det bestämdes ju åt oss, i en inte alltför avlägsen dåtid, att det naturliga navet för en västlig SMC-region inte är Göteborg utan någonstans ute på västgötaslätten. Jag hoppas att den ordningen snart kan avskrivas och landets andra stad faktiskt kan få ha en egen SMC-avdelning precis som tidigare. :)

Triumph int
2010-02-19, 12:20
hoppas på att få åka med er allihop så fort den Dj***a snön försvinner.
Men jag får tid att byta lameller och andra saker så länge.

Eller Väst Riders :D

Lejonell
2010-02-19, 13:19
Va fyndigt!
köra med väst fast utan ryggmärke.
då klarar man ju sig undan massa regler.
tycker det låter som en toppen idé.

och dom som övningskör i vår region kan ju då bli:yellow väst riders. *S*
enda klubben man vill gå ur.....

PAS
2010-03-18, 20:49
Såg att du kör Yamaha och då föreslår jag att du går med i YAMAHA CUSTOM CLUB SWEDEN.

http://yccsweden.com/

Är själv med i en märkesklubb Suzuki Chopper Club Sweden ( Här kan du även söak medlemskap trots att du inte kör Suzuki. ) och har igenom dem fått många nya hojvänner både i hemma trakten och över hela landet. :D

http://www.suzuki-chopper.se Vi i SCCS (suzuki shopper club sweden) här i Götet träffas på tisdagar hos Din MC i Åbro industriområde /P-A:cool:

Lejonell
2010-03-19, 01:14
Nu Hojtar jag till.
Skall ut en sväng idag (fredag 19e mars)
Hör gärna av er om det är nån som vill hänga på.

Anders Göteborg
070-4902885

Marko
2010-03-20, 11:19
Nu Hojtar jag till.
Skall ut en sväng idag (fredag 19e mars)

Anders Göteborg
070-4902885

Såg inbjudan först när det var för sent. Men sluta inte hojta. Det är kul när någon tar sådana initiativ. Själv har inga isdubbar på mina däck eller egen utväxt päls på kroppen så jag väntar gärna ett par veckor till.

Lejonell
2010-03-20, 12:55
Nu Hojtar jag till igen.
Skall troligen ut en sväng i morgon (söndag 21e mars)
Inget mål bestämt, utan bara lite lindring av abstinensen.
Anders Göteborg
070-4902885

Pathfinder_5555
2010-03-21, 09:59
Nu Hojtar jag till igen.
Skall troligen ut en sväng i morgon (söndag 21e mars)
Inget mål bestämt, utan bara lite lindring av abstinensen.
Anders Göteborg
070-4902885

Hur långt hade du tänkt att åka på ett ungefär?, har bara grussprättar´n ute än...den e sådär att att åka längre på.

TMax500
2010-03-21, 12:19
Är våldsamt sugen på en tur, men tyvärr! Mamsen fyller år (77) och det förhandlar man inte bort! ;-) Så kör ni, ut i solen bara! Så är jag kvar inomhus och är avundsjuk...

Lejonell
2010-03-21, 13:33
Blev tvätt och Mek istället. Hittade ett mindre oljeläckage efter byte av lameller, så off till Jula i go*S*
Ledig imorgon och på Onsdag om nån skulle känna sig sugen*S*

Lejonell
2010-04-16, 13:36
Skall på SMC avrostning i stenungsund på söndag, Om nån mer skall dit.
Sedan kanske det blir en tur Lygnern runt.

Kyssen
2010-04-17, 17:21
Skall på SMC avrostning i stenungsund på söndag, Om nån mer skall dit.
Sedan kanske det blir en tur Lygnern runt.

Hallå :)
Skall oxå dit och rosta av fastän det har hunnit bli 160 mil redan i år!!!
Vi ses där, kommer på vit Kawa Z 1000!

Lejonell
2010-04-17, 17:35
Hallå :)
Skall oxå dit och rosta av fastän det har hunnit bli 160 mil redan i år!!!
Vi ses där, kommer på vit Kawa Z 1000!

Då ses vi där*S* Bara 155mil hittills*S*
Hoppas på hyffsat väder bara*S*

Dragonheart
2010-04-17, 17:58
:o

Får man fråga vad det är för en röstning :confused:

Kanske missade jag något :eek:

Och om det blåsa inte så starkt som idag, då kan jag

tänka mig att kommer också :)

:D

Lejonell
2010-04-17, 18:05

Får man fråga vad det är för en röstning :confused:

Kanske missade jag något :eek:

Och om det blåsa inte så starkt som idag, då kan jag

tänka mig att kommer också :)

:D

Syftet är att förbereda dig på den kommande säsongen så att du kommer igång på ett så bra och säkert sätt som möjligt.
Bl.a. så bromsar vi, balanserar, svänger, prövar och visar hur du gör en säkerhetskontroll. Våra duktiga instruktörer visar, instruerar och inspirerar dig samt lär ut tips och råd som du tränar på hela dagen.

Deras kurser vänder sig till alla förare, ung som gammal, erfaren som oerfaren.
Det viktigaste är att du har ett öppet sinne och en nyfikenhet på att lära dig mer. Målet är att öka din självinsikt, dina färdigheter och därmed dina marginaler och - inte minst - att ha kul under kursdagen!

GRUNDKURSER

Kostnad enskilda deltagare: SMC-medlemmar 100kr,
icke medlemmar 200 kr eller 350kr (så blir du automatiskt medlem).
Samtliga kurser utom Tjejkursen startar kl. 10.
Anmälan via hemsidan. Anmälan grundkurser här (http://www.svmc.se/templates/xform.aspx?id=7292)
Där uppger du: namn, kontaktuppgifter, registreringsnr. samt ev medlemsnummer i SMC.
Kontaktperson: Sture Johansson, 0706-805948, smc.sture.j@tele2.se

Söndag 18 april
GRUNDKURS - STENUNGSUND
Vid K-Svets, Hjälmarevägen (nära Jet)

Dragonheart
2010-04-17, 18:25

Då ser man skilnaden :o

röstning och rostning :rolleyes:

Den som kan läser har bästa chancer :cool:

Jag tänkte det handlar om en röstning, förlåt :o

:)

Lejonell
2010-04-17, 20:01

Då ser man skilnaden :o

röstning och rostning :rolleyes:

Den som kan läser har bästa chancer :cool:

Jag tänkte det handlar om en röstning, förlåt :o

:)

*Ler*
ingen fara*S*

Sageland
2010-04-17, 23:56
@Lejonell, hur långa brukar dessa avrostningkurser vara?
Försöka maila Sture men email addressen fungerade inte, kommer ringa honom på måndag om jag inte får svar innan dess :D

Jan Kardan
2010-04-18, 19:16
@Lejonell, hur långa brukar dessa avrostningkurser vara?
Försöka maila Sture men email addressen fungerade inte, kommer ringa honom på måndag om jag inte får svar innan dess :D

Stures mail skall vara smc.sture.j@tele2.se, den skall funka.
Tror att kursen är ca 3 timmar.
//Janne

Sageland
2010-04-19, 12:10
Stures mail skall vara smc.sture.j@tele2.se, den skall funka.
Tror att kursen är ca 3 timmar.
//Janne

Tackar,
och det är den jag testade, använde hans mail-länk från grundkurssidan.

classic1500
2010-04-23, 09:22
Återfallsknutte här också!
Köpte min hoj för två år sedan och tyvärr blir det en del ensamåkning emellanåt så visst, jag hänger gärna på när tillfälle ges!
Däremot är vi ett pat kompisar som bokat Smögenträffen (sista helgen i Maj)för andra året i rad, trevligt där
Bor i Borås.

Mvh
Sören

Lejonell
2010-04-23, 17:44
Däremot är vi ett pat kompisar som bokat Smögenträffen (sista helgen i Maj)för andra året i rad, trevligt där
Bor i Borås.

Mvh
Sören

Skall oxå dit.
Mötas på nån väg och ha sällskap??
Eller nån från götet som gärna åker med andra???

ela
2010-05-01, 13:13
Har du fått Gulingen? I den finns flera evenemang att hänga med på.
Annars finns det ett gäng hojtjejer som kallar sig Tjejligan se: www.tjejligan.eu
Vi träffas varje söndag (fika off-season kl 16, körning under säsong kl 12). Kom till Röda Sten vid halv tolv/kvart i tolv imorgon så hinner du lära känna oss innan vi drar iväg.
Nästa söndag (9/5) har vi avrostning med SMC. Kräver föranmälan, se formulär på http://www.svmc.se/templates/xform.aspx?id=7292 eller kontakta smc.sture.j@tele2.se
Välkommen!
Hälsn. Ela, Distr.info SMC Väst och medlem i Tjejligan

Rickard_Gbg
2010-05-01, 16:16
Vi i SCCS (suzuki shopper club sweden) här i Götet träffas på tisdagar hos Din MC i Åbro industriområde /P-A:cool:

En liten rättelse bara, vi i SCCS Göteborg kör på tisdagar kl 18 från Din MC Center i Aröd, Aröds Industriväg 66.

Alla är välkomna. :cool:

ela
2011-11-08, 14:05
Det finns ett nätverk med mc-tjejer som heter Tjejligan, www.tjejligan.eu som kör tillsammans på söndagar och även hittar på ett och annat även utan mc.
Välkommen!
Hälsar ela (medlem i TL sedan starten)

Har för mig att det finns en klubb för tjejer i GBG och att de har någon vårtur bland annat. Kanske värt att kika på.

Vill du bara ha folk att åka med finns Jörgens Onsdagsturer som går från Honda MC-center i Sisjön eller så kanske vimsig mc som körfrån ullevi på lördagar och Stigs Center på söndagar. Lugnt tempo och mest gubbar :P