handdator

Visa fullständig version : Klubbmedlemskap

BeerFace
2009-12-12, 11:59
Varför är inte folk vara med i klubbar i samma utsträckning?

kalle
2009-12-12, 13:29
Folk?
Samma utsträckning som vad?

jan-olovj
2009-12-12, 13:48
Kanske det skrämmer en del eftersom det finns klubbar med tvivelaktigt rykte.
Vi som är med MCklubbar är oftsast som folk i mest, fast några av oss bryter mot vad som anses normalt gällande kläder och stilen i övrigt, själv har jag inte märk att de är sämre mäniskor än andra, många gånger väldigt goa personer. Hos min klubb har vi väldigt trevligt när vi täffas och det vill inte jag vara utan.

Mister
2010-03-31, 20:36
Det var inte mycket drag här på Kronobergsdelen ifall man jämför med en del av de andra SMC - distrikten.

Något som kanske återspeglar sig av den låga återväxten av nytt blod i klubbarna i länet. Min uppfattning är att klubbarna är relativt "slutna". Samt, pga nyrekrytering inte sker i samma utsträckning så är även medelåldern hyfsat hög...

Kommentar från en för närvarande klubblös skribent

Agile
2010-03-31, 20:59
Personligen har diverse forum (eller sporthoj.com rättare sagt) ersatt klubben gällande samordnandet av körningar och aktiviteter.

Även utan klubb har jag träffat massa nytt folk, och kört massa både gruppkörningar och andra aktiviteter (öl, Bowling, öl, go-cart, öl, mat, öl, fikor osv..).

Mister
2010-04-01, 09:01
Personligen har diverse forum (eller sporthoj.com rättare sagt) ersatt klubben gällande samordnandet av körningar och aktiviteter.

Även utan klubb har jag träffat massa nytt folk, och kört massa både gruppkörningar och andra aktiviteter (öl, Bowling, öl, go-cart, öl, mat, öl, fikor osv..).

Det med att forum håller jag med om, finns ju några stycken. De har tagit hand om "nyrekryteringen", där man kan träffas spontant och ibland organiserat. Det är även en mycket smidig inkörsport till att träffa likasinnade. Nya i mc-världen har betydligt lättare att finna likasinnade och trösklen att umgås är bara ett musklick bort.

Det i kombination, med de traditionella klubbarnas brist på kommunikation, för hur de önskar att nya medlemmar ska få smidigt inträde till klubbarna.

BeerFace
2010-05-02, 18:40
Frågan är hur klubbarna ska kommunicera på ett bättre sätt i så fall.
Många av dom annonserar ju till exempel sina träffar i smc's kallender samt via sina hemsidor.

Några bra ideer för att nå ut mer till fler?

Johan_vxo
2010-05-09, 01:53
Jag har en liten fråga som är ganska ny inom MC världen och håller på med körkortet.. Räknar med att vara färdig i juni.. Vad finns det för klubbar i Växjö med omnejd? tycker att det pratas lite dåligt om klubbar här i kring.. Har även kollat sporthoj.com men nada... =/

jan-olovj
2010-05-09, 08:57
Jag har en liten fråga som är ganska ny inom MC världen och håller på med körkortet.. Räknar med att vara färdig i juni.. Vad finns det för klubbar i Växjö med omnejd? tycker att det pratas lite dåligt om klubbar här i kring.. Har även kollat sporthoj.com men nada... =/

Kolla denna sidan, här är alla klubbar med. http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=530
http://www.mcsverige.com/

BeerFace
2010-05-11, 16:12

Det finns ju några stycken. Bara i växjö är det väl tre (rätta mig om jag har fel). Fladderbikes, RDT samt de sista jag ej kommer ihåg namnet på (sorry) som håller till ute i räppe någonstans. Men letar du dig några mil utanför stan så finns det ju vida kuse, st christopher, hjorts mc, darkwoods.
Där har du det som ligger inom tre fyra mil från växjö som jag känner till. Sen ett par mil till så finns det ytterligare fler.

Sedan vilken klubb som skulle passa dig beror ju på vad du söker hos en klubb och sen givetvis personkemi med medlemmarna.