handdator

Visa fullständig version : Höst/Vinter

zodiak06
2009-11-07, 08:44
Hur många av er här i skåne kör fortfarande? Eller har ni ställt in bågen för säsongen? ni som fortfarande kör, vad rullar ni på för hoj. ute efter en ickevetenskaplig undersökning om vilken typ av motorcykel som rulla mest under hela året. Själv rullar jag på en Honda Varadero XL1000VA Så länge det är torra och isfria vägar, lite väta stör inte

pellehbg
2009-11-07, 14:35
Hur många av er här i skåne kör fortfarande? Eller har ni ställt in bågen för säsongen? ni som fortfarande kör, vad rullar ni på för hoj. ute efter en ickevetenskaplig undersökning om vilken typ av motorcykel som rulla mest under hela året. Själv rullar jag på en Honda Varadero XL1000VA Så länge det är torra och isfria vägar, lite väta stör inte

Det är klart man kör hela året så länge det inte är isigt på vägarna anser jag.
O jag kör ju då på en Yamaha FJR eller en Triumph Street Tripple så det funkar bra det gör ju inget om det regna eller är kallt då tar man på sig lite mera kläder.:D

Ducatista
2009-11-09, 21:40
Dessvärre sålde jag hojen i början av säsongen men har annars varit en året-om-förare på bl a Ducati 620ie. Vi hinner nog inte sänka sambons hoj innan Luciakortegen så i år blir första året på många som jag inte kör vintertid :(

britt-mari
2009-11-11, 18:56
Jag tar alla chanser att köra när det inte är för kallt! Nu är hojen nyservad och inte längre strypt, så den går som........

Pathfinder_5555
2009-11-11, 21:53
FJR en är inställd, & nu har jag köpt mig en gammal KAWA KLR 600 som får lida pin i kylan :D
Kommer att köra hela vintern, såvida det inte finns istendenser & den utomhusförvarade stackars hojen startar....

Curre
2009-11-21, 20:29
Jag kör fortfarande min Yamaha BT1100 när solen skiner. Går bara inte att låta bli. Ett varmt underställ och ett par ordentliga handskar är allt som behövs.

TMax500
2009-11-22, 10:32
Ja för 17! Körde 30 mil i Västergötland/Bohuslän i går! Det blev lite "svalt" =) efter ett tag, men kul att köra en rejäl sväng i icke-säsong.

Mötte en handfull andra gossar/flickor som i likhet med mig inte fattat att det snart är vinter! :-)

Monica
2009-11-29, 18:00
yeppsson peppsson.......idag var den senaste rundan :D. Fast det märks att däcken är hårda och asfalten kall, så det gäller att köra därefter, iaf för sånna fegisar som mej ;)

(kawwa z750s)

fbg
2009-11-29, 18:47
yeppsson peppsson.......idag var den senaste rundan :D. Fast det märks att däcken är hårda och asfalten kall, så det gäller att köra därefter, iaf för sånna fegisar som mej ;)

(kawwa z750s)

Jag var också ute idag men det är lite småkyligt, men jag brukar inte ställa
in hojen för att det kan komma fina dagar:D

Ellex
2009-12-14, 23:35
Enklaste sättet å veta att hon e "fit for spring" för mej är att starta upp henne med jämna mellanrum och definitivt ta en liten sväng om vädret tillåter.

Är lite försiktig iom jag inte känner henne än, hann bara köra 10-12 mil när jag fått hem henne. Påbörjade en husombyggnad som drog ut på tiden:rolleyes:, skulle varit klart slutet på sep men är inte klar än.

Men men våren kommer och knixar lär det bli, väl mött å god (h)jul alla ;)!

zodiak06
2010-01-04, 09:53
Tack för alla svar, trevligt att se så många fler än en själv som galen året runtare. trevligt oxå att se dom som köper en "vinterhoj" det är ambitiöst. God fortsättning på er alla och hoppas vi får en tidig och lång säsong. gott nytt 2010 på er.