handdator

Visa fullständig version : årsmötet 2009

tätta
2009-10-10, 17:43
Det är snart dags för vårt årsmöte i distrikt Värmland.

Hoppas det kommer att fungera bättre i år och att de som leder årsmötet använder sig av riktiga namn på de som gör ngt, har gjort ngt eller de som ska göra ngt. Sluta att använda öknamn i så seriösa sammanhang som ett årsmöte. Årsmötesförhandlingarna behöver inte "poppas till".

Hoppas att valberedningen vet vilka som är med i kommitten och att de vet att värmland inte bara består av medlemmar från några få områden i vårat distrikt. Det finns ett utmärkt antal personer ute i klubbarna som säkerligen är villiga att ta uppdrag inom distriktet.

Det ska bli trevligt att komma på årsmötet och jag hoppas det fungerar mer friktionsfritt än det gjorde förra året.

Aludios Burkos

Bandit-per
2009-10-15, 11:15
Hej tätta eller Aludios Burkos.
Ursäkta min okunskap, men är nå´t av detta ditt riktiga namn eller öknamn/smeknamn. :confused: Jag skriver under med mitt riktiga namn för att undvika missförstånd.
Det ordföranden för mötet kan påverka är ju att inte använda det du kallar öknamn och som man även kan kalla smeknamn om man vill va´positiv. Jag har f.ö. svårt att tänka mej att ordf. ville poppa till årsmötet.
Eftersom du tydligen var med på förra årsmötet så vet du också att styrelsen hade en del synpunkter på hur valberedningen skötte sitt jobb både på och före årsmötet.
Vi i styrelsen är alltså helt eniga med dej och hoppas också på att det sköts bättre i år.
Som jag försökte säja på årsmötet ifjol så är det medlemmarna o årsmötet som väljer valberedning för kommande år och inte styrelsen.
Detta tar vi med oss till årets årsmöte och löser problemet.
Jag tror även som du i fallet med "bra o kompetenta" medlemmar ute i länet, men tyvärr har ingen hört av sej till valberedningen och önskat vara med i styrelsen såvitt jag hört. I styrelsen finns f.n. folk från Arvika, Ekshärad, Hagfors, Skoghall/Hammarö, Säffle o Väse och det verkar som fler platser kommer att vara representerade efter årsmötet. Det är inte så illa dåligt, men kan givetvis bli bättre. Allt bygger på att medlemmar som vill vara med å jobba hör av sej.
Precis som du säjer så önskar vi alla att det kommer att fungera bättre nästa lördag.
Vi ses då:) / Per Sjöberg v.ordf.

tätta
2009-10-16, 16:31
Va bra att allt kommer att ordna sig och allt till det bättre.

En sak bara min kära Per Sjöberg! Ska inte valberedningen SÖKA ute bland klubbarna vilka som kan vara tänkbara kandidater till bl.a. styrelseuppdrag?
Om valberedningen sitter och rullar tummarna, var och en på sin "stora", vad händer då?? Ingenting förmodligen. En valberedning som inte är aktiv är en dålig valberedning. Kom nu inte och säg att jag har fel, utan försök att få fart på dina "gubbar" i stället. Men undanflykter det vet jag att ni har så det blir över, så det blir kul att höra vad du (ni) har att komma med nu.

Burkos
Suzuki 1100

Bandit-per
2009-10-18, 21:45
Hej igen.
Vad det gäller valberedningen så säger jag inte att du har fel , utan att jag instämmer i det du skriver. Vad jag däremot inte tycker att du har rätt i, är att valberedningen är inte styrelsens "gubbar" som du tycks mena. Valberedningen väljs av Er medlemmar på Årsmötet och det är därmed Ni som ska se till att de jobbar inte styrelsen. Det ligger inte i styrelsens uppdrag att få fram kompetenta styrelsemedlemmar, men som jag tidigare sagt. Lös det på Årsmötet till lördag. När det gäller det du kallar undanflykter vet jag tyvärr inte vad du menar, eftersom du inte skriver under med ditt namn så jag vet därför inte vem du är, eller om vi någonsin har pratat eller kommer att prata med varann i verkligheten. Det jag skrivit här hoppas jag att du inte tycker är undanflykter för detta är verkligheten. Hoppas du kommer på årsmötet och tar upp dessa frågor där så vi slipper använda Forumet och signaturer för att ventilera dessa frågor. Vore trevligt om det fanns några positiva inlägg på vårt Forum.
Ett exempel: SMC Värmland har utbildat fyra nya instruktörer under 2009 och vi har bedrivit en rätt stor kursverksamhet och det är positivt.
Ses på lördag
Mvh Per Sjöberg

Puffe
2009-11-01, 18:57
Ja....nu har det gått en vecka sedan årsmötet och inget nytt på hemsidan.
Det är ju inte alla som har möjlighet att närvara på mötet. Det har ju tidigare klagats på dålig uppdatering på hemsidan och det är nog sant.
Är samtidigt förtående ang. svårigheten att få bra och allerta webbansvariga.
Men det är nog kanske dags att lägga det jobbet på en högre prioritet.
Jag tror att en rejäl ekonomisk ersättning till den personen skulle ge fler sökande till tjänsten. Och nån brist på pengar verkar inte föreningen att ha.
Pengarna kan användas till något mer nyttigt.....tycker kanske nån men ser man till t. ex styrelsekostnader och liknande så är det nog vettigt ändå.
I dessa datatider är en bra fungerande hemsida väldigt viktigt för väldigt många.
Lycka till med nästa år.

honda-94
2009-11-02, 09:53
Ja....nu har det gått en vecka sedan årsmötet och inget nytt på hemsidan.
Det är ju inte alla som har möjlighet att närvara på mötet. Det har ju tidigare klagats på dålig uppdatering på hemsidan och det är nog sant.
Är samtidigt förtående ang. svårigheten att få bra och allerta webbansvariga.
Men det är nog kanske dags att lägga det jobbet på en högre prioritet.
Jag tror att en rejäl ekonomisk ersättning till den personen skulle ge fler sökande till tjänsten. Och nån brist på pengar verkar inte föreningen att ha.
Pengarna kan användas till något mer nyttigt.....tycker kanske nån men ser man till t. ex styrelsekostnader och liknande så är det nog vettigt ändå.
I dessa datatider är en bra fungerande hemsida väldigt viktigt för väldigt många.
Lycka till med nästa år.

Hej "Puffe"
Jag vet att min tid som webbansvarig inte varit så lyckad,, men då har jag i alla fall gjort en bra sak..och det var ju att avgå..kanske lite för sent men jag gjorde ett försök 2008 också.
Men det är nog på sin plats att alla som har kommentarer angående hur SMC skall skötas ska läsa regler för forumet. Att inte skriva under med sitt riktiga namn är rent ut sagt dåligt.

mvh
f.d webbansvarig Peter Johansson

Puffe
2009-11-09, 21:38
Jag tror du har missuppfattat mitt inlägg, Peter.
Det var absolut ingen kritik personligen gentemot dig. Du gör ju bara som styrelsen säger till dig att lägga in på hemsidan. Det åligger väl styrelsen att komma med uppgifter som skall in på sidan. Det här inlägget var bara en påminnelse till styrelsen att tänka på det här med hemsidan lite mer än vad som gjorts hittills. Jag vet att det pratas en del ute i bygderna att det händer väldigt lite på sidan. Det behöver inte vara så mycket. Lite info bara så att folk ser att styrelsen lever vilket jag vet att dom gör. Och att dom gör ett mycket gott arbete men som syns lite dåligt för medlemmarna. Hemsidan är ett bra sätt för styrelsen att förmedla deras gedigna arbete.

Bandit-per
2009-11-13, 13:15
Hej Puffe.
Vi i styrelsen har faktiskt gjort en del. Vi ställde bl.a. ett fråga till årsmötet om att inte besvara inlägg som är insända under shortname etc.
De 23 medlemmar som hade gjort sej besvär att komma dit, tyckte enhälligt att detta förslag skulle "spikas" så att vi får en öppen dialog med människor som står för sina åsikter.
Men nu gör jag ett undantag eftersom inget beslut finns ännu.
Vidare är det så som Peter skrivit i tidigare inlägg att vi tyvärr är tvingade att byta webmaster med de "inkörningsproblem" det innebär.
Själv blev jag vald till sekreterare för kommande år och det är en del att sätta sej in i. SMC Riks kräver att alla protokoll skall skrivas i samma mall så jag väntar på dessa så jag kan skriva årsmötesprotokollet a.s.a.p.
F.ö. så är väl hemsidan uppdaterad med de nya styrelsemedlemmarna som valdes på årsmötet.
Styrelsen tycker f.ö. precis som du att hemsidan är viktig och vi gör vårt bästa för att den skall passa medlemmarna, men det vore trevligt att få reda på vad du och övriga medlemmar förväntar sej av hemsidan istället för allt detta gnäll om att vi ständigt gör fel.
Om styrelsen får reda på vad som förväntas så kan jag garantera att vi kommer att göra vårt bästa för att du och övriga medlemmar ska bli mera nöjda än idag. (Det kan ju f.ö. inte vara särskilt svårt eftersom det idag inte är mycket som duger.) Det kan ju vara så också att de som är nöjda medlemmar inte skriver på Forumet. Jag hoppas att det är så.
Återkom gärna med förslag, men skriv ut namnet.
Mvh Per Sjöberg alias Bandit-per

Puffe
2009-11-17, 10:31
Hej Puffe.
Vi i styrelsen har faktiskt gjort en del. Vi ställde bl.a. ett fråga till årsmötet om att inte besvara inlägg som är insända under shortname etc.
De 23 medlemmar som hade gjort sej besvär att komma dit, tyckte enhälligt att detta förslag skulle "spikas" så att vi får en öppen dialog med människor som står för sina åsikter.
Men nu gör jag ett undantag eftersom inget beslut finns ännu.
Vidare är det så som Peter skrivit i tidigare inlägg att vi tyvärr är tvingade att byta webmaster med de "inkörningsproblem" det innebär.
Själv blev jag vald till sekreterare för kommande år och det är en del att sätta sej in i. SMC Riks kräver att alla protokoll skall skrivas i samma mall så jag väntar på dessa så jag kan skriva årsmötesprotokollet a.s.a.p.
F.ö. så är väl hemsidan uppdaterad med de nya styrelsemedlemmarna som valdes på årsmötet.
Styrelsen tycker f.ö. precis som du att hemsidan är viktig och vi gör vårt bästa för att den skall passa medlemmarna, men det vore trevligt att få reda på vad du och övriga medlemmar förväntar sej av hemsidan istället för allt detta gnäll om att vi ständigt gör fel.
Om styrelsen får reda på vad som förväntas så kan jag garantera att vi kommer att göra vårt bästa för att du och övriga medlemmar ska bli mera nöjda än idag. (Det kan ju f.ö. inte vara särskilt svårt eftersom det idag inte är mycket som duger.) Det kan ju vara så också att de som är nöjda medlemmar inte skriver på Forumet. Jag hoppas att det är så.
Återkom gärna med förslag, men skriv ut namnet.
Mvh Per Sjöberg alias Bandit-per

snälla Per
Läs först och skriv sen.
Det jag skrev i förra inlägget var inte mycket till kritik. Jag berömde er i styrelsen för allt arbete ni lägger ner. Vi ska ju också veta att allt detta arbete är ideellt. Mitt inlägg var bara en påminnelse om att hemsidan är viktig för många. Jag är medveten om att det kan vara svårt att hinna med allt men en liten notis då och då. Det behöver inte vara stora grejer. Bara en kvittens på att sidan och styrelsen lever. Det mesta av det ni gör syns ju inte för de flesta medlemmar. Då menar jag alla mindre saker som ni gör mellan alla utbildningar och större aktiviteter.
Det finns säkert regler för vad som skall finnas på hemsidan. Men dra igång forumet då. Där kan det ju skrivas om allt möjligt.
Sen är det det här att vara anonym. Det vore perfekt om alla kunde stå för sin åsikt. Men nu är det inte så att alla människor vill stå i rampljuset.
De flesta andra forum är till för just detta att folk ska kunna komma med åsikter och förslag utan att behöva kanske stöta sig med andra. Bara för att det är anonyma åsikter behöver dom ju inte vara fel. Man ska kunna vara anonym i ett forum så länge som det inte går till överdrift och rena olagligheter. Om sen styrelsen inte besvarar anonyma inlägg är en annan sak och helt ok. om det så är bestämt.
I övrigt vill jag bara önska den nya styrelsen ett bra fortsatt år på samma sätt som tidigare.
Och du Per....läs inläggen ordentligt innan du ev. svarar. Ta inte för givet att alla inlägg är negativ kritik.

Bandit-per
2009-11-19, 07:18
Sorry Puffe.
Vill börja med att be om ursäkt om jag misstolkade ditt inlägg. Ska bättra mej o läsa mer noga innan jag svarar nästa gång.
Bra att du kommenterade så jag fattar vad du menar.
Vi kan säkerligen få igång en positiv dialog på Forumet under "shortnames", men jag har den erfarenheten bl.a. från Sporthojsforumet och även SMC-Riksforumet att tonen och därmed också misstolkningarna blir flera om man är s.k. anonym. (Det är man ju inte ändå som du säkert vet). Om man (som jag gjorde) misstolkar ett budskap så kan man ju ta kontakt med den berörde per telefon så man slipper skriva ett antal inlägg på Forumet o det är ju svårare när man använder "shortnames". Nåja, jag ser fram emot en positiv utveckling av vårt Forum utan missförstånd. Det vore ju det allra bästa.
Mvh Per Sjöberg