handdator

Visa fullständig version : Akut Hjälp! Styrelseledamöter Sökes

Patrik Ericsson
2009-10-01, 08:44
Hej

Jag har just avslutat ett samtal med valberedaren som finns kvar i styrelsen Tomas Törnblom. Det saknas namn att föreslå på flertalet poster och läget är vad jag anser akut. Jag har skrivit det förr och gör det igen, mardrömmen är att det inte kommer att finnas någon styrelse att tillsätta på kommande årsmöte den 24 okt.

Kort sagt att sitter ni på namn eller själva är intresserade att sitta i SMC Stockholms styrelse tag då kontakt med Tomas på tomas.tornblom@gmail.com
eller ring på tel 070-4983921

Patrik Ericsson
Trafiksäkerhetskonsulent
www.svmc.se

GuzziKungen
2009-10-01, 17:02
Vilka platser är vakanta?
Ska jag maila frågan eller är det något man kan få reda på här?
För att kunna föreslå någon så måste man veta till vad man skall föreslå till :rolleyes:
Ha dé

lime
2009-10-01, 19:58
Vilka platser är vakanta?
Ska jag maila frågan eller är det något man kan få reda på här?
För att kunna föreslå någon så måste man veta till vad man skall föreslå till :rolleyes:
Ha dé

Som lätt involverad kan jag ge dagens status:

Ordförande (varje år), nyval 1 år - Ny förmåga
V ordförande (udda år), nyval 2 år - Ny förmåga
Kassör (jämna år), fyllnadsval 1 år - Vakant
Sekreterare (udda år), nyval 1 år - Ny förmåga
V sekreterare (jämna år), fyllnadsval 1 år - vakant
Ledamot (udda år), nyval 2 år - Ny förmåga
Ledamot (jämna år), fyllnadsval 1 år - vakant

Suppleant (varje år), nyval 1 år - Ny förmåga

Suppleant (vajrje år), nyval 1 år - Ny förmåga

Udda år väljs vice ordförande, sekreterare samt en ledamot och jämna år väljs kassör, vice sekreterare samt en ledamot.

Valberedning sammank. - vakant
Valberedning - vakant
Valberedning - vakant

Revisor - ännu ej tillfrågad
Revisorssuppleant - Omval

Inlägget kommer att editeras vartefter platserna blir fyllda.

Valberedningen (d.v.s. i teorin Tomas Törnblom, i praktiken några till från MCK Daltons) har som målsättning är att på årsmötet presentera ett fullständig styrelseförslag, redo att klubbas igenom eller lämna frågan öppen för mötet.

Namnförslag kan skickas till Tomas på den address som Patrik skrivit i sitt inlägg eller som ett PM/Mail till mig.

GuzziKungen
2009-10-01, 20:20

Ordförande (varje år), nyval 1 år - Vakant

Suppleant (varje år), nyval 1 år - vakant
Suppleant (vajrje år), nyval 1 år - vakant

Udda år väljs vice ordförande, sekreterare samt en ledamot och jämna år väljs kassör, vice sekreterare samt en ledamot.

Valberedning - vakant
Valberedning - vakant

Revisorssuppleant - ännu ej tillfrågad

Valberedningen (d.v.s. i teorin Tomas Törnblom, i praktiken några till från MCK Daltons) har som målsättning är att på årsmötet presentera ett fullständig styrelseförslag, redo att klubbas igenom eller lämna frågan öppen för mötet.

Namnförslag kan skickas till Tomas på den address som Patrik skrivit i sitt inlägg eller som ett PM/Mail till mig.

Tack för redovisningen , nu vet jag och flera med mig hur det ser ut inför årsmötet.
Ha dé

Tomas T
2009-10-01, 22:03

Ordförande (varje år), nyval 1 år - Vakant

Suppleant (varje år), nyval 1 år - vakant

Valberedning - vakant
Valberedning - vakant

Revisorssuppleant - ännu ej tillfrågad

Hej!
Som numera ensam valberedning är det en ganska stor uppgift att få fram
nya krafter som är intresserade av att jobba ideellt.
Min tanke är det skulle vara bra om både klubbanslutna och icke klubbanslutna
skulle kunna känna sig manade att hänga på tåget. Detta tror jag skulle vara bra för bredden och kunskapen inom styrelsen, eftersom det inte finns något krav på att SMC-medlem skall vara ansluten till någon speciell klubb.
Ett stort intresse räcker långt, men skulle det finnas någon därute som har
erfarenhet av tidigare arbete inom ideella föreningar så skulle det ju vara alldeles utmärkt.

Jag har ett arbete som gör att jag inte sitter med tillgång till internet hela dagarna. Jag är dessutom ingen flitig forumbesökare eller forumskribent, detta är nämligen mitt första försök att skriva på detta forum. Vill man nå mig, så är det bäst att använda min e-postadress, så försöker jag höra av mig så fort jag kan. Jag kommer att försöka kolla e-posten lite oftare än vad jag normalt brukar.

All hjälp tas tacksamt emot, men det är klart att det här reder vi ut.

Tomas T

JanneH
2009-10-01, 23:32
Hur kan det gå så här? Det är olika mandattider på en del poster är det så att de som egentligen skulle suttit ett år till har ställt sina platser till förfogande?
Om så är fallet måste vi fråga oss varför?

Själv ser jag den diskussion som varit på forumet och tycker den är beklaglig.
Men det är väl en början att utse en ny styrelse genom att de som ifrågasatt styrelsen tar sitt ansvar och driver verksamheten så som de önskar. Valberedningen kan ju läsa tidigare foruminlägg för att se om det finns krafter att nyttja.
Som medlem tycker jag det är tråkigt att personliga motsättningar ska förstöra för SMC.
Tyvärr jobbar jag när årsmötet är annars hade jag sett fram mot att närvara.

bikerwoman
2009-10-02, 15:36
Är det alltså så illa att INGEN av nuvarande styrelse kommer att sitta kvar?
Jag har flera års erfarenhet av styrelsearbete inom en mc-klubb, bla som ordförande och skulle kanske kunna tänka mig att anmäla mitt intresse men det beror ju helt på om man lyckas få ihop en HEL styrelse eller ej?
Förstår att styrelsearbetet kräver massor av engagemang i SMC sthlm och att det blir lite som att uppfinna hjulet från början igen då ingen med erfarenhet finns kvar...

ezzo
2009-10-02, 15:45
Hur kan det gå så här? Det är olika mandattider på en del poster är det så att de som egentligen skulle suttit ett år till har ställt sina platser till förfogande?
Om så är fallet måste vi fråga oss varför?

Själv ser jag den diskussion som varit på forumet och tycker den är beklaglig.
Men det är väl en början att utse en ny styrelse genom att de som ifrågasatt styrelsen tar sitt ansvar och driver verksamheten så som de önskar. Valberedningen kan ju läsa tidigare foruminlägg för att se om det finns krafter att nyttja.
Som medlem tycker jag det är tråkigt att personliga motsättningar ska förstöra för SMC.
Tyvärr jobbar jag när årsmötet är annars hade jag sett fram mot att närvara.

JanneH
Jag är en av personerna du syftar på och det var betydligt mer en personliga motsättningar som förstört. Jag har tycker inte illa om någon som sitter eller har suttit i styrelsen.

Av personliga skäl så är det inte lämpligt att jag tar på mig uppdrag åt smc-stockholm just för tillfället.
Dessutom skulle jag i detta läge vara en för enkel och för stor måltavla.
Det smc stockholm behöver är en stabil styrelse om får verka ihop under några år.
Jag kommer göra allt jag kan för att hjälpa till iaf.

Gunsan
2009-10-03, 10:45
Jag valdes på två år, men valde att två veckor efter årsmötet ställa min plats till förfogande.

Orsaken till att jag gjorde det var för att hela min livssituation höll på att gå över styr och att jag då valde att frånsäga mig ett antal uppgifter för att överleva.

Därför krävs det fyllnadsval på kassör i år.

lime
2009-10-05, 07:12
Statusuppdatering:

Vi har nu ett förslag till ordförande. En ladamot flyttar upp till posten som ordförande.

Det gör att valberedningen för närvarande behöver fylla följande platser.

Kassör (jämna år), fyllnadsval 1 år
V sekreterare (jämna år), fyllnadsval 1 år
Ledamot (udda år), nyval 2 år
Ledamot (jämna år), fyllnadsval 1 år

Vi för samtal med ett flertal personer om dessa poster men vi är alltid tacksamma för all hjälp vi kan få.

Valberedningens målsättning är att presentera ett förslag ca en vecka innan årsmötet.

lime
2009-10-07, 19:25
Hej igen.

Hjälp oss nu!! Det är fortfarande status som ovan. Det som är akut att få till är en kassör och en vice sekreterare.

MathiasF
2009-10-11, 01:00
Vill inte ge sken av att jag är jätteintresserad nu, men hur mycket engagemang pratar vi om här egentligen?

För att få nya förmågor intresserade av de poster Ni har vakanta utan ersättningsalternativ nu, kanske det skulle underlätta om Ni skrev ner några rader vad det innebär att sitta i SMC Stockholms styrelse.

Kan tillägga att jag har haft allmänt svårt att hitta någon information om hur jag som medlem kan hjälpa till utöver min medlemsavgift. Skulle mer än gärna lägga en del av min fritid på att hjälpa till där det behov finns.

Nu vet jag inte om jag missat något vitalt vad det gäller information, men jag hade heller inte sett eller hört något angående årsmöte för stockholmsregionen förrens jag av en slump hamnade i det här forumet. Kanske vore det inte dumt att skicka ut information som verkligen lyfter fram detta till de medlemmar ni har i sthlm? (med reservation för att jag av någon anledning inte fått detta skickat till mig).

Mycket svammel här i en tråd som handlade om styrelsens fortsatta varande eller inte, men kände att det var lika bra jag drog av det på samma plats.

Ha en fortsatt trevlig helg. Vi syns på mötet.

lime
2009-10-11, 07:26
Bra påpekande Mathias.

Vill inte ge sken av att jag är jätteintresserad nu, men hur mycket engagemang pratar vi om här egentligen?

För att få nya förmågor intresserade av de poster Ni har vakanta utan ersättningsalternativ nu, kanske det skulle underlätta om Ni skrev ner några rader vad det innebär att sitta i SMC Stockholms styrelse.

Primärt är det som att sitta i vilken styrelse som helst. Man är där för att vara med och ta fram underlag för beslut och fastställa dessa för att på så sätt leda distriktet. Mycket av en styrelseledamots ansvar är att sätta sig in i dessa beslutsunderlag och på styrelsemöten vara med och bestämma.

En annan stor del handlar om kommunikation. Man ska som styrelsemedlem vara lyhörd ut mot organisationen för att fånga upp önskemål från distriktets klubbar och medlemmar. Det kan t.ex. innebära att man åker ut till en klubb och är med på deras styrelsemöte för att känna av vad de vill och inte vill.

Vissa poster i styrelsen innebär lite mer formellt ansvar, som t.ex. kassörsposten.

Kan tillägga att jag har haft allmänt svårt att hitta någon information om hur jag som medlem kan hjälpa till utöver min medlemsavgift. Skulle mer än gärna lägga en del av min fritid på att hjälpa till där det behov finns.

Det här är en bra sak för nästa styrelse att ta till sig.

Nu vet jag inte om jag missat något vitalt vad det gäller information, men jag hade heller inte sett eller hört något angående årsmöte för stockholmsregionen förrens jag av en slump hamnade i det här forumet. Kanske vore det inte dumt att skicka ut information som verkligen lyfter fram detta till de medlemmar ni har i sthlm? (med reservation för att jag av någon anledning inte fått detta skickat till mig).

Kallelse till årsmötet har gått ut via hemsidan, via forumet, i MC-folket och i utskick till alla klubbar i distriktet. Min hemmaklubb, MCK Daltons, har t.ex. satt upp årsmötesdatumet på vår anslagstavla och även skickat vidare informationen via mail till alla medlemmar. Hur andra klubbar gör vet jag inte.

lime
2009-10-18, 20:26
Det är mindre än en vecka kvar till årsmötet och valberedningen saknar fortfarande namnförslag på följande poster:

Valberedningens målsättning är att presentera en komplett styrelse på lördag ELLER LÄMNA FRÅGAN ÖPPEN TILL MÖTET.

Om vi på lördag inte har en fullt bemannad styrelse återstår i princip bara att lägga SMC Stockholm i malpåse (under Rix kontroll) i ett antal månader och kalla till ett extra årsmöte.

Tag kontakt med undertecknad på 0708-739355 eller Tomas Törnblom på 070-4983921.

JohanBMW
2009-10-19, 10:42
Det är mindre än en vecka kvar till årsmötet och valberedningen saknar fortfarande namnförslag på följande poster:

Valberedningens målsättning är att presentera en komplett styrelse på lördag ELLER LÄMNA FRÅGAN ÖPPEN TILL MÖTET.

Om vi på lördag inte har en fullt bemannad styrelse återstår i princip bara att lägga SMC Stockholm i malpåse (under Rix kontroll) i ett antal månader och kalla till ett extra årsmöte.

Tag kontakt med undertecknad på 0708-739355 eller Tomas Törnblom på 070-4983921.

Tycker att det är synd & skam att styrelsen vid haft det senaste året inte känner att man vill fortsätta . När man läser årsberättelsen så tror jag inte att något distrikt har genomfört tillnärmelsevis lika många aktiviteter som SMC Stockholm har gjort.
Att man nu har svårt att fylla platserna kan jag förstå. Vem vill utsätta sig på sin fritid, att gång på gång bli kritiserad för det arbete man lägger ner för medlemmars bästa samt för SMC i Sverige . Stundtals har det varit rena sandlåde nivå på inläggen . Vi ser också att medlemsantalet har gått ner i Stockholms regionen vilket, med facit i hand , inte kommer som någon överraskning . Som människa kan man acceptera att bli kritiserad på ett kontruktivt sätt om det samtidigt finns förslag som för diskutionen framåt. Jag bara hoppas att de som fans med förra året kan ompröva sitt beslut och ställa upp för omval. Ni har gjort ett fantastiskt jobb under 2008 - 2009 . Ingen nämnd . Ingen glömd.

Johan

KJECOP
2009-10-19, 18:01
Tack Johan! :)

Mymlan
2009-10-19, 19:13
TACK!

/Ylva

pellehbg
2009-10-19, 21:33
Jag vill o hoppas ni får ihop det i helgen.
De som jag har träffat ifrån styrelsen vill jag säga jag har haft trevligt med o jag tycker det är verkligen synd o skam att vissa har fått ta all skit!
Ser verkligen fram emot en trevlig sommar med besök uppe hos er o att det funkar för er med allt.

Mymlan
2009-10-20, 07:20
Tack!

/Ylva

lime
2009-10-20, 14:02
Vi har nu kvar följande poster att flylla:

Sedan vill jag be ALLA, inklusive den avgående styrelsen, att starta andra trådar om ni vill diskutera något som inte har med valberedningens eller nästa styrelse att göra.

TACK!

KJECOP
2009-10-20, 18:15
Sedan vill jag be ALLA, inklusive den flyende styrelsen, att starta andra trådar om ni vill diskutera något som inte har med valberedningens eller nästa styrelse att göra.

TACK!
Nu verkar du nedlåtande mot den styrelse som väljer att avgå...

"Den flyende styrelsen" låter i alla fall nedlåtande i mina öron. Har du ändrat åsikt sedan du i en annan tråd kommenterade Gnasks inlägg då han skrev "Att hoppa av är samma sak som att fly. Att fly är fegt!" Då svarade du honom med att skriva:

"Nej, att fly är inte alltid fegt. När någon gör bedömningen att det nödvändigt att gå undan för att det tar för mycket kraft att vara kvar, då är det inte längre fegt. Jag skulle kunna veckla ut detta, men det är fel ämne."

Nu låter det på dig som att du ändrat åsikt och är nedlåtande mot att styrelsen avgår. Jag vet inte om jag tycker att det passar sig att en valberedare är nedlåtande mot en styrelse som väljer att sluta. Eller att en valberedare går ut i andra forum med personliga angrepp på mig och kallar mig för olika saker, eller gapar och skriker och spyr galla på mig i telefonen...

Och för att svara på sådant som du har påstått, jag är inte emot att SMC Stockholm får en ny styrelse. Jag vill att SMC Stockholm får en ny styrelse men hoppas att medlemmarna hjälper den kommande styrelsen och ger den uppmuntran, hjälp och kommer med tips och råd på en konkret sätt. Det vore väldigt synd om en ny styrelse skulle få samma behandling som vi har fått...

lime
2009-10-21, 08:28
Nu verkar du nedlåtande mot den styrelse som väljer att avgå...

"Den flyende styrelsen" låter i alla fall nedlåtande i mina öron.

Ber om ursäkt. Jag ändrar.

Tomas T
2009-10-21, 21:26
Jag vet inte om jag tycker att det passar sig att en valberedare är nedlåtande mot en styrelse som väljer att sluta. Eller att en valberedare går ut i andra forum med personliga angrepp på mig och kallar mig för olika saker, eller gapar och skriker och spyr galla på mig i telefonen...

Och för att svara på sådant som du har påstått, jag är inte emot att SMC Stockholm får en ny styrelse. Jag vill att SMC Stockholm får en ny styrelse men hoppas att medlemmarna hjälper den kommande styrelsen och ger den uppmuntran, hjälp och kommer med tips och råd på en konkret sätt. Det vore väldigt synd om en ny styrelse skulle få samma behandling som vi har fått...

Hej KJECOP!

En liten rättelse bara.
"Lime" har aldrig varit valberedare för SMC-sthlm under 2009 och är inte ens invald på en sådan post. De som var valda till valberedningen för år 2009 var Svenne kallad "Chippen" och jag - Tomas Törnblom som sedan en längre tid har varit ensam valberedare.

"Lime" har jag personligen bett om hjälp, för att hjälpa mig med att (och hoppas) kunna få fram nya och engagerade personer till nya styrelsen.
För jag vet att han känner många och har ett stort kontaktnät.
Och han tackade ja till den uppgiften.:)

Angående att gå ut på andra forum...se hur många inlägg jag har!
-Ja, jag vet att du inte menar mig men när du har suttit i styrelsen i minst 1år så borde du väl också veta vilka som ingår i den.:rolleyes:

Med vänliga hälsningar

Tomas Törnblom
Ensam valberedare

PS. Vi syns väl på årsmötet DS.

lime
2009-10-21, 21:53
Jo, ska man hårddra det så är det så som Tomas skriver, men sättet som jag skrivit inläggen på och agerat gör att det är lätt att se mig som valberedare.

Och som jag skrivit på sporthoj.com så har Kjell i sak helt rätt i det han skriver.

KJECOP
2009-10-21, 22:06
Hej KJECOP!

En liten rättelse bara.
"Lime" har aldrig varit valberedare för SMC-sthlm under 2009 och är inte ens invald på en sådan post. De som var valda till valberedningen för år 2009 var Svenne kallad "Chippen" och jag - Tomas Törnblom som sedan en längre tid har varit ensam valberedare.

"Lime" har jag personligen bett om hjälp, för att hjälpa mig med att (och hoppas) kunna få fram nya och engagerade personer till nya styrelsen.
För jag vet att han känner många och har ett stort kontaktnät.
Och han tackade ja till den uppgiften.:)

Angående att gå ut på andra forum...se hur många inlägg jag har!
-Ja, jag vet att du inte menar mig men när du har suttit i styrelsen i minst 1år så borde du väl också veta vilka som ingår i den.:rolleyes:

Med vänliga hälsningar

Tomas Törnblom
Ensam valberedare

PS. Vi syns väl på årsmötet DS.
Hej!
Ja du har helt rätt i det du skriver.

Jo jag är fullt medveten om att du och chippen var de som blev invalda i valberedningen och att chippen har hoppat av samt att du nu är ensam på den posten.

Men Lime har fått uppdraget att hjälpa dig och han benämner sig som en i ”valberedningen” när han pratade med mig i telefonen och då han skriver i forumen. Och då tycker jag att han ska uppträda som en representant för valberedningen.

Sedan så kan jag hålla med om att jag borde ha varit med tydlig i min formulering, och det ber jag om ursäkt för.

Jag har skrivit på en annan plats i forumet och förklarat att jag inte kommer att delta på årsmötet och varför jag inte deltar. Jag är nämligen tvingad att jobba pga. det stora EU-mötet (EDD-möte) som pågår här i Stockholm till och med lördag.

Hoppas att ni får en ihop en styrelse som blir bra ur allas synvinklarr.

Tomas T
2009-10-22, 08:51
Jag har skrivit på en annan plats i forumet och förklarat att jag inte kommer att delta på årsmötet och varför jag inte deltar. Jag är nämligen tvingad att jobba pga. det stora EU-mötet (EDD-möte) som pågår här i Stockholm till och med lördag.

Hoppas att ni får en ihop en styrelse som blir bra ur allas synvinklarr.

Hej igen!
Visste inte att du skulle jobba så du får ha en trevlig jobb helg och tack för ditt stöd.:)

Tomas Törnblom
valberedare

Johny
2009-10-22, 21:16
Hela dialogen i detta forum plus alla andra typ www.sporthoj.com liknar rena såpopreran av det hela.

Ok nyval med förslag till nya ledamöter, vad blir det? Ala kuppartartde förlag enligt viss cowboy associerad klubbnamns konstellation. Hur förtroendegivande är det?

Som det ser ut i Stockholm just nu så kan det inte finnas någon annan lösning än att SMC riks/centralt tar över förvaltningen av detta.
Jag känner så här som vanlig naiv medlem: Jag vill fortsätta vara medlem i SMC, men inte i SMC Stockholm. Har inget förtroende för det här längre, så är det.

ezzo
2009-10-22, 22:01
Hela dialogen i detta forum plus alla andra typ www.sporthoj.com liknar rena såpopreran av det hela.

Ok nyval med förslag till nya ledamöter, vad blir det? Ala kuppartartde förlag enligt viss cowboy associerad klubbnamns konstellation. Hur förtroendegivande är det?

Som det ser ut i Stockholm just nu så kan det inte finnas någon annan lösning än att SMC riks/centralt tar över förvaltningen av detta.
Jag känner så här som vanlig naiv medlem: Jag vill fortsätta vara medlem i SMC, men inte i SMC Stockholm. Har inget förtroende för det här längre, så är det.

Johny.
Att riks tar över förvaltningen är den sämsta lösningen vi kan få. Jag hoppas och tror att vi kan få ihop en styrelse som nu måste få jobba i lugn och ro.
Den styrelse som är på gång enligt valberedningen har vad jag förstått en sammansättning som är neutral från allt bråk som varit. Det näst bästa är att vi får utlysa extra årsmöte och jobba hårt för att få folk intresserade att engagera sig.
Och ny styrelse är ett nytt startskott för alla.
När vi bilda styrelsen 2009 så var det också ett nytt startskott. Vi förändrade hela organisationen och mycket mer. Det var alltså gasen i botten för att visa att nu "jäklar" skulle vi få fart på stockholm. Visa att vi var engagerade.. skapande.. och allt som SMC verkligen ska stå för och göra... och gärna lite till.

Någonstans gick det otroligt snett. Arbetet blev för stort och ett för stort kontrollbehov från styrelsen kvävde den hjälp styrelsen hade behövt för att inte få sitta och göra allt jobb själva. (obs min personliga reflektion)

Styrelsen har genomfört många bra saker.
Främst har de nyrekryterat många fler instruktörer.
Det finns alltså stora resurser att använda för att skapa något mycket mycket bra.

Det finns några tunga bitar för den nya styrelsen att ta tag i på en gång efter årsmötet.
Jag har diskuterat med några instruktörer och den nya styrelsen kommer få den uppbackning de önskar och vi som haft delade åsikter kommer hålla en mycket låg profil... om någon alls.

Det skulle verkligen vara synd om SMC Sthlm inte får ihop en styrelse.
Ekonomin i föreningen är stark och väl hållen. Det finns många som verkligen vill hjälpa till att få det att fungera.
Låt oss hoppas att det blir så. För det är det bästa för alla inblandade.

/Ezzo

lime
2009-10-23, 19:19
Sista statusuppdateringen angående nya styrelsen, med namnförslag:

Ordförande (varje år), nyval 1 år - Karin Persson
V ordförande (udda år), nyval 2 år - Vakant
Kassör (jämna år), fyllnadsval 1 år - Ove Lindström
Sekreterare (udda år), nyval 1 år - Mia Olsson
Ledamot (udda år), nyval 2 år - Hans-Ove Görtz
Ledamot (jämna år), fyllnadsval 1 år - Rittwa Johansson

Suppleant (varje år), nyval 1 år - Elin Widlund

Suppleant (varje år), nyval 1 år - Karin Dahl

Valberedning sammank. - Tomas Törnblom
Valberedning - Sven-Erik Claesson
Valberedning - vakant

Revisor - Omval
Revisorssuppleant - Omval

Ma Dalton
2009-10-23, 22:09
Visst är det härligt.
Folk lägger ned massvis med arbete för att försöka få fram nya krafter till en
styrelse för SMC-Stockholm. In från kulisserna smyger sig en del allvetare som helst verkar vilja ha kvar söndring och elände, i stället för att låta det som nu har hänt vara och satsa om på nytt. Jag är personligen inte helt insatt i allt som har hänt eller sagts eller gjorts och jag har inte heller för avsikt att fördjupa mig i det heller. Jag sitter inte och tillbringar dagarna med att tjafsa på olika forum men trots detta så nås man av de mest häpnadsväckande berättelser och rykten om olika händelser eller företeelser. Rykten om hur den nya styrelsen skall komma att se ut och om vem som nu skall sitta på olika poster. Att ni bara orkar ösa skit, elände, misstankar och annat tjafs för att hålla den tidigare brasan vid liv. Använd i stället all kraft för att få till en ny styrelse, låt styrelsen få finna fotfästet så skall vi nog kunna få till det även i distrikt Stockholm. Vid diskussioner med den enda nu återstående medlemmen av styrelsen nämligen Tomas T har vi haft fokus på att den nya styrelsen bör bestå av en blandning av både klubbanslutna och icke klubbanslutna SMC-medlemmar. Detta för att det inte på något sätt bland annat skall kunna kuppas igenom olika saker men framförallt så att man representerar den bredd av hojåkare som finns utanför klubbarna och därför även kan ta tillvara allas intressen. Om detta sätt att tänka är att anse som kuppbetonat, ja då vete tusan hur man skall kunna komma vidare. Själv så känner jag att min tid inte riktigt räcker till för ytterligare uppdrag, fler från vår lilla klubb kan ju även uppfattas som upplägg för kupper, utan jag tror och hoppas att det kommande årsmötet kommer att välja en styrelse som blir alldeles utmärkt.

Låt de som nu ställer upp att få en chans att komma igång.

Bettan
Ordförande MCK Dalton
Hojåkare och SMC medlem sedan 1987

ezzo
2009-10-24, 09:06
Visst är det härligt.
Folk lägger ned massvis med arbete för att försöka få fram nya krafter till en
styrelse för SMC-Stockholm. In från kulisserna smyger sig en del allvetare som helst verkar vilja ha kvar söndring och elände, i stället för att låta det som nu har hänt vara och satsa om på nytt. Jag är personligen inte helt insatt i allt som har hänt eller sagts eller gjorts och jag har inte heller för avsikt att fördjupa mig i det heller. Jag sitter inte och tillbringar dagarna med att tjafsa på olika forum men trots detta så nås man av de mest häpnadsväckande berättelser och rykten om olika händelser eller företeelser. Rykten om hur den nya styrelsen skall komma att se ut och om vem som nu skall sitta på olika poster. Att ni bara orkar ösa skit, elände, misstankar och annat tjafs för att hålla den tidigare brasan vid liv. Använd i stället all kraft för att få till en ny styrelse, låt styrelsen få finna fotfästet så skall vi nog kunna få till det även i distrikt Stockholm. Vid diskussioner med den enda nu återstående medlemmen av styrelsen nämligen Tomas T har vi haft fokus på att den nya styrelsen bör bestå av en blandning av både klubbanslutna och icke klubbanslutna SMC-medlemmar. Detta för att det inte på något sätt bland annat skall kunna kuppas igenom olika saker men framförallt så att man representerar den bredd av hojåkare som finns utanför klubbarna och därför även kan ta tillvara allas intressen. Om detta sätt att tänka är att anse som kuppbetonat, ja då vete tusan hur man skall kunna komma vidare. Själv så känner jag att min tid inte riktigt räcker till för ytterligare uppdrag, fler från vår lilla klubb kan ju även uppfattas som upplägg för kupper, utan jag tror och hoppas att det kommande årsmötet kommer att välja en styrelse som blir alldeles utmärkt.

Låt de som nu ställer upp att få en chans att komma igång.

Bettan
Ordförande MCK Dalton
Hojåkare och SMC medlem sedan 1987

Kan inte mer än instämma.
Om några timmar vet vi svaret. Jag håller tummarna för att det går bra och att vi löser luckor på mötet.

//Ezzo

micke.r
2009-10-24, 19:21
Kan inte mer än instämma.
Om några timmar vet vi svaret. Jag håller tummarna för att det går bra och att vi löser luckor på mötet.

//Ezzo

Nå hur gick det..

Vilka är den nya styrelsen och vilken bakgrund har de ?? Jag antar att de själva är fullt sysselsatta ett tag framöver, men någon annan kanske kan "presentera" dem ?

/ Micke

mctjejen
2009-10-24, 22:12
Hej!

Vi hade årsmötet idag och även vårt konstituerande möte och kommer att ha vårt första styrelsemöte på måndag.

Ordförande- Karin Persson
V ordförande - Ritva Johanssoon
Kassör - Ove Lindström
Sekreterare - Mia Olsson
V sekreterare - vakant
Ledamot - Hans-Ove Görtz
Ledamot - vakant

Här är lite historia om min erfarenhet av Smc.

Jag är medlem i Rapido Mck sedan 2004, kör en Yamaha Dragstar 1100, utbildad grundinstruktör, har suttit i Smc Västmanlands styrelse på olika poster bland annat som MCT och Ordförande, 2008 jobbade jag på kansliet i Borlänge i ca 5 månader.

Vi saknar fortfarande 2 ledamöter i styrelsen och vill även ha kontakt med Er som inte har tid med styrelsearbete men vill vara en hjälpande hand lite då och då.

Smc Stockholms telefon är vidarekopplad till mig om Ni vill ha kontakt med oss i den nya styrelsen.

Karin Persson
Ordförande
Smc Stockholm

pellehbg
2009-10-25, 06:47
Hej!

Vi hade årsmötet idag och även vårt konstituerande möte och kommer att ha vårt första styrelsemöte på måndag.

Ordförande- Karin Persson
V ordförande - Ritva Johanssoon
Kassör - Ove Lindström
Sekreterare - Mia Olsson
V sekreterare - vakant
Ledamot - Hans-Ove Görtz
Ledamot - vakant

Här är lite historia om min erfarenhet av Smc.

Jag är medlem i Rapido Mck sedan 2004, kör en Yamaha Dragstar 1100, utbildad grundinstruktör, har suttit i Smc Västmanlands styrelse på olika poster bland annat som MCT och Ordförande, 2008 jobbade jag på kansliet i Borlänge i ca 5 månader.

Vi saknar fortfarande 2 ledamöter i styrelsen och vill även ha kontakt med Er som inte har tid med styrelsearbete men vill vara en hjälpande hand lite då och då.

Smc Stockholms telefon är vidarekopplad till mig om Ni vill ha kontakt med oss i den nya styrelsen.

Karin Persson
Ordförande
Smc Stockholm

Hejsn Karin
Grattis till ordförandeskapepsplatsen. :D

Spiff
2009-10-25, 09:29
Grattis! och lycka till!

Bengt Allevad
2009-10-25, 11:30
Lycka till hela nya styrelsen,
hälsar Bengt

@nderz
2009-10-25, 12:04
Vi i grannlänet önskar den nya styrelsen lycka till

GuzziKungen
2009-10-25, 12:55
Även jag och GuzziKlubben instämmer i lyckönskningarna till nya styrelsen.
Ha dé

mctjejen
2009-10-25, 16:34
Tack alla för lyckönskningarna , vi ska försöka göra vårt bästa

Karin
Ordförande
Smc Stockholm

Pia
2009-10-25, 17:18
Även din gamla styrelse från Västmanland önskar dig och övrig styrelse lycka till.

Pia Thulin
Ordf. Västmanland

Avarage
2009-10-26, 08:47
Gratulerar till förtroendet och önskar er lycka till!

Mvh!
// Niklas

Gunsan
2009-10-26, 20:03
Lycka till, och tusen tack de avgående för den insats de gjort.

DearHunter
2009-10-26, 20:14
Grattis och lycka till. Tack för att ni ställer upp :)

Jag vill även rikta ett varmt tack till den gamla styrelsen som lade ner sin fritid på oss medlemmar istället för att själva njuta av hojjåkandet. Tack!

Sverker
2009-10-27, 22:49
Tack för att ni tar på er jobbet, lycka till med styrelsen!

/Sverker, Kassör i Ignite MC

SvenneC
2009-10-28, 00:21
Hej på er allihop!

På årsmötet fick vi ihop en beslutsmässig men ej helt komplett styrelse.

Det betyder att jakten på nya styrelsemedlemmar fortsätter i och med att vi i den nya valberedningen har fått i uppdrag att leta reda på minst fyra personer till som vill jobba i vår nya styrelse.

PM'a någon av oss i valberedningen om du själv är intresserad, eller om du vet någon som kan vara en lämplig kandidat att fråga.

Vi som blev utsedda till ny valberedning är Tomas_T, som blev omvald och jag själv.

/SvenneC