handdator

Visa fullständig version : Assen 2010?

Pia
2009-09-11, 18:52
Hej alla.

Vi är några som har diskuterat om att åka till Assen nästa år och kolla in MotoGp.
Vi fick en ide att det skulle vara skoj om vi blev några stycken som åker tillsammans
och slår upp en ”svenskby” på något av gärdena runt staden, som man får tälta på under
racehelgen.

Just Assen är ganska bra, för det är inte så långt dit.
Man åker till Göteborg, tar färjan till Kiel, med övernattning.
Från Kiel till Assen är det bara ca 40 mil,alltså en enkel dagstripp.
Båten kostar mellan 2500:- - 3000:- beroende på vilken hytt man väljer.
Finns en kombibiljett med utresa Göteborg, hemresa från Fredrikshamn, Grenå
eller Puttgarden. Kostar ca 1700:- + hytt 740:- tvåbäddshytt utan fönster (årets priser)
Racet kostar runt 1000-lappen, beroende på hur många dagar man vill vara på bana,
och vilken plats man väljer.

Exakt datum är ju inte släppt än. Jag har ställt mig på maillista för att få info när dom
släpper biljetterna.
Det är väldigt smidigt att beställa på http://moto.gptickets.com/
Racet där brukar gå lördag efter midsommar.

Finns det något intresse för att göra den här resan, och hur många skulle vi kunna bli?

Pia

aRWe
2009-09-11, 22:54
Har ett visst intresse, är i startgroparna med att planera en ev Europaresa nästa år, kanske går att planera ihop med denna.

gladiatorn
2009-09-12, 09:08
Hej!

Kan rekomendera
ACV
Stadsbroek
9405 BK Assen

ACV är en fotbollsklubb i Assen som upplåter, dock inte gratis, sina fotbollsplaner för mc-burna campare under Assen Week.
Motorcyklarna ställs på en inhägnad och övervakad parkering vid ingången, bra duschar och toaletter som hålls rena hela tiden. Restaurang som serverar burgare och liknade samt frukost på morgonen, och givetvis öl hela tiden, det är ju Holland vi är i.
Tar ca: 30 min att gå till banan och 15 min till stan, Assen by night bör man inte missa om är i närheten.

@nderz
2009-09-12, 09:41
Låter väldigt intressant, vi har inte börjat planera nästa sommar ännu, men ska ha detta i tankarna

Pia
2009-09-12, 10:40
Hej!

Kan rekomendera
ACV
Stadsbroek
9405 BK Assen

ACV är en fotbollsklubb i Assen som upplåter, dock inte gratis, sina fotbollsplaner för mc-burna campare under Assen Week.
Motorcyklarna ställs på en inhägnad och övervakad parkering vid ingången, bra duschar och toaletter som hålls rena hela tiden. Restaurang som serverar burgare och liknade samt frukost på morgonen, och givetvis öl hela tiden, det är ju Holland vi är i.
Tar ca: 30 min att gå till banan och 15 min till stan, Assen by night bör man inte missa om är i närheten.

Det lät ju intressant. Bör man boka i förväg, eller?

gladiatorn
2009-09-14, 21:32
Det lät ju intressant. Bör man boka i förväg, eller?

Ingen förbokning behövs, ACV öppnar runt middagstid på onsdagen och är öppet dygnet runt så det finns inga tider att passa. Småkillarna kör om ni vill in packningen med kärror och det hör till att de får ett par Euro för besväret även om det inte är något tvång.

Tänk på att racet går på lördagen och således kvalen på fredagen då är det för övrigt fria sittplatser förutom på huvudläktaren. Sittplats på lördagen är att rekommendera då det brukar vara ganska fullt på det som finns kvar av ståplatserna, biljetter bör köpas i god tid för att vara säker på att få sittplats.

Festligheterna börjar redan på onsdagskvällen med musik och uppträde på torget, på torsdagen som är den egentliga "Assen night" är det fest på riktigt och det fortsätter på fredagen medan lördagen är som en normal lördagskväll i Assen.

maz-ze
2009-09-21, 09:51
Låter klart intressant.:)

gladiatorn
2009-09-26, 07:38
Hej Igen!

Kan lägga till att vi gärna går till De Smelt och badar när vi kommer från banan, det tar ca: 1 min att promenera dit från ACV.

De Smelt är ett sportcentrum med bad, motion, isbana, resturang och lite annat. Badet har inne och ute bassäng (simma ut genom väggen), bubbelbad, örtbad, bastu, ångbastu och lite annat.

Adressen:
http://www.desmelt.nl/

nicke
2009-09-26, 15:01
Hej Igen!

Kan lägga till att vi gärna går till De Smelt och badar när vi kommer från banan, det tar ca: 1 min att promenera dit från ACV.

De Smelt är ett sportcentrum med bad, motion, isbana, resturang och lite annat. Badet har inne och ute bassäng (simma ut genom väggen), bubbelbad, örtbad, bastu, ångbastu och lite annat.

Adressen:
http://www.desmelt.nl/

Härligt att kunna hålla sig riktigt ren och fräsh fast man är ute och tältar.
Tack för tipset :)

GAMMA
2009-09-30, 13:40
Sist jag var till Assen fortsatte vi till Nurgburgring och jag är lite sugen på att göra den svängen igen.

M_Q
2009-09-30, 20:24
Hej alla.

Vi är några som har diskuterat om att åka till Assen nästa år och kolla in MotoGp.
Vi fick en ide att det skulle vara skoj om vi blev några stycken som åker tillsammans
och slår upp en ”svenskby” på något av gärdena runt staden, som man får tälta på under
racehelgen.

Just Assen är ganska bra, för det är inte så långt dit.
Man åker till Göteborg, tar färjan till Kiel, med övernattning.
Från Kiel till Assen är det bara ca 40 mil,alltså en enkel dagstripp.
Båten kostar mellan 2500:- - 3000:- beroende på vilken hytt man väljer.
Finns en kombibiljett med utresa Göteborg, hemresa från Fredrikshamn, Grenå
eller Puttgarden. Kostar ca 1700:- + hytt 740:- tvåbäddshytt utan fönster (årets priser)
Racet kostar runt 1000-lappen, beroende på hur många dagar man vill vara på bana,
och vilken plats man väljer.

Exakt datum är ju inte släppt än. Jag har ställt mig på maillista för att få info när dom
släpper biljetterna.
Det är väldigt smidigt att beställa på http://moto.gptickets.com/
Racet där brukar gå lördag efter midsommar.

Finns det något intresse för att göra den här resan, och hur många skulle vi kunna bli?

Pia

Jag är helt klart intresserad, vore kanon!

M_Q
2009-09-30, 20:32
Jag är helt klart intresserad, vore kanon att åka ett gäng

Pia
2009-10-01, 01:19
Jag är helt klart intresserad, vore kanon att åka ett gäng

Vad kul att det finns lite intresse.
Det kanske kan bli något av detta :)

Pia

Triumph int
2009-10-01, 08:35
Jag hittade detta datum: Sat. 26 Jun. 2010.

Att fortsätta till Nurburgring vore inte helt fel,
den körningen tar väl inte mer än en dag.

Jag tycker att åka färja GBG - Kiel kostar så mycket
mot att köra ca 70 mil själv.

Trelleborg - Travemunde, är kanske ett alternativ
beroende på varifrån man startar.

gladiatorn
2009-10-01, 18:51
Hej!
Racet går alltid sista lördagen i juni, för den skull ska man inte missa torsdagskvällen, Assen Night

Ringen.
Det är ca: 50 mil från Assen till Cochem vid Mosel där vi brukar bo och något mindre till Adenau invid Ringen. Fördelen med att bo i Cochem är att det är en fin liten stad och att ta en öl på König Stube på vägen hem är inte fel, fast det bästa är förstås de fyra milen till Ringen.
Det finns gott om hotell i Cochem och även en camping en bit upp i backen, 10 – 15 minuters promenad från centrum.
Ringen har många namn, "Gröna hålan", Gröna karusellen", "Det gröna helvetet", det finns det anledning till så ta det lugnet och se upp för bussar och annat.

Tips.
Står det motorcykel, spårval och utgångshastighet och du kan alla namnen på kurvorna och dess lutning samt beläggning på Ringen är det antagligen Adenau du ska bo i, har du passagerare som inte delar ditt stora intresse och du kanske själv vill se något annat än asfalt och kullersten ska du bo i Cochem, glöm inte de fyra milen till ringen. Det finns säkert fler platser i närheten av Ringen som är bra att bo på, ni som vet kan väl dela med er till oss andra.

M_Q
2009-10-02, 12:38
Vad kul att det finns lite intresse.
Det kanske kan bli något av detta :)

Pia

Ja, du har dragit igång en kanonbra grej, jag har tänkt att åka förr, men inte fått med mig nån, så det här är helt perfekt!! :)
/Magnus

Pia
2009-10-02, 14:26
Ja, du har dragit igång en kanonbra grej, jag har tänkt att åka förr, men inte fått med mig nån, så det här är helt perfekt!! :)
/Magnus

Vad roligt att man kan göra någon glad ibland :D

Pia

dexxent
2009-10-03, 08:27
Jag är klart intresserad eftersom jag satt senast igår och kollade runt om datum när loppet går nästa år, 26 juni hittade jag på MotoGP: s hemsida.

Planerade med visade det sig lite för kort varsel att åka 2009, men nu med denna framförhållning ska det kunna bli av!
Var i somras på MC-semester i Europa och hamnade lite av en slump i Cochem, Moseldalen och såg då vid en rundtur i omgivningen att det bara var ~4 mil till Nurnburgring...

För mig innebär förmodligen denna ev. resa att Europasemestern på MC börjar med att titta på MotoGP på Assen. "Assen night" verkar trevligt också! :o

Triumph int
2009-10-03, 11:16
Hej dexxent

Lite komiskt att du vid en mc-semester
råkade "hitta" Ringen. :D

Om jag kan så ska jag åka, tror att denna
sväng med Assen - Ringen är en helt perfekt
mc-semester.

GAMMA
2009-10-04, 19:34
Jag hittade detta datum: Sat. 26 Jun. 2010.

Att fortsätta till Nurburgring vore inte helt fel,
den körningen tar väl inte mer än en dag.

Jag tycker att åka färja GBG - Kiel kostar så mycket
mot att köra ca 70 mil själv.

Trelleborg - Travemunde, är kanske ett alternativ
beroende på varifrån man startar.

Javisst, Assen - Ringen är en enkel dagsetapp.

Ett alternativ är tåg, har provat det vid en resa och det var förvånansvärt enkelt och smidigt. Ganska bekvämt och sova bort 70mil:)

Körde vid ett annat tillfälle non-stop från Adenau och hem........154mil.
Bara tankstopp, pinka bakom bensinstationer samt passa på att äta en chokladbit medans man tankar. Korta stopp är enda medicinen om man ska långköra.

SGM
2009-10-04, 19:42
Javisst, Assen - Ringen är en enkel dagsetapp.

Ett alternativ är tåg, har provat det vid en resa och det var förvånansvärt enkelt och smidigt. Ganska bekvämt och sova bort 70mil:)

Körde vid ett annat tillfälle non-stop från Adenau och hem........154mil.
Bara tankstopp, pinka bakom bensinstationer samt passa på att äta en chokladbit medans man tankar. Korta stopp är enda medicinen om man ska långköra.

Hahaha...du är inte frisk Jari. :D

Jag är fruktat sugen på ett besök på ringen, det där tåget (autozug?) - vad ramlar ett sådant kalas iväg på?
Italienskan är kanske inte den mest effektiva och bekväma långtourern.... ;)

aRWe
2009-10-05, 18:59
Hahaha...du är inte frisk Jari. :D

Jag är fruktat sugen på ett besök på ringen, det där tåget (autozug?) - vad ramlar ett sådant kalas iväg på?
Italienskan är kanske inte den mest effektiva och bekväma långtourern.... ;)
Här kan du kolla vart autozug går och hur mycket det skulle kosta.
http://www.dbautozug.de/site/dbautozug/se/start.html

Jari visar bara att en RIKTIG hojåkare inte bangar för lite mil. :D

Triumph int
2009-10-06, 07:36
Jag tycker att det är lite dyrt med tåget.

Kollade tidigare i år vad det skulle kosta
ToR, Hamburg - Munchen, 3500kr!

Tycker att det känns dyrt för att åka ca 80 mil.
Det är väl ändå bara 8 h körning.

Jag sover heller på färjan Trelleborg - Travemunde.

Ovanstående gäller endast för alla som har långt att
åka inom Sverige, det är alltså lite fusk att bo i Skåne :D

2009-10-06, 19:15
Vad det gäller boende i Assen så har jag kontakt med en familj som hyr ut sin övervåning inne i stan:) Så kallad Bed and breakfeast.
Huset ligger invid den stora parken som man går igenom för att komma till några av campingarna intill banområdet.

Andra året vi var där köpte vi våra biljetter på plats på banan i biljettluckan = billigast:p
Det finns många fina naturläktare där som man kan testa på torsdagen och fredagen då det är gott om plats där och lite folk då.
Sedan är man uppe med tidigt i ottan och tar en bra plats i gräset för hela lördagen:D

Tyvärr så har dom byggt fler och fler läktare som man får betala för sittplatserna och dessa skall man förboka tidigt! Dock endast lördagen.

Torsdag kväll är det stor festival inne i stan som man inte bör missa!!!
Hoppa bungyjump,rida tjur,brottas i sumodräckt, äta god mat, dricka bira och lyssna på musik:cool:

Fotvänliga skor rekomenderas då man går ganska mycket till och från banan, runt banan och inne i stan.
Det är tex. 6km runt banan om man vill testa och se alla vinklar runt banan.

Lycka till Per

SGM
2009-10-06, 20:03
Här kan du kolla vart autozug går och hur mycket det skulle kosta.
http://www.dbautozug.de/site/dbautozug/se/start.html

Jari visar bara att en RIKTIG hojåkare inte bangar för lite mil. :D

Hahaha...man vill ju komma ned sugen på att köra, och frisk i kroppen, inte ledbruten och lite mer sugen på att äta och dricka gott. :D

Pia
2009-10-06, 22:16
Hahaha...man vill ju komma ned sugen på att köra, och frisk i kroppen, inte ledbruten och lite mer sugen på att äta och dricka gott. :D

Skönt att höra att man inte är själv om att vara gammal i kroppen.
Men, vafan Jerry du är ju fortfarande ung.
Man kanske inte är så gammal som man tror.
Till och med jag pallar till Assen+ 40 mil till;)

Pia

SGM
2009-10-07, 12:02
Skönt att höra att man inte är själv om att vara gammal i kroppen.
Men, vafan Jerry du är ju fortfarande ung.
Man kanske inte är så gammal som man tror.
Till och med jag pallar till Assen+ 40 mil till;)

Pia

ASG - med viss risk för urspårning, prova en längre tripp på...säg en 1098:a och återkom. :D

Bekväma touringcyklar är det inte, men kul är de! :D :D :D

Jag har plågat mig nog i enduroskogen, räcker så, gathoj är ju köpa-glass-dricka-kaffe-obefintligt-med-tvätt-nöje!

GAMMA
2009-10-19, 13:45
När/om det börjar bokas för resa till Assen så kan det vara kul om det blir ett samlat gäng...åtminstånde när vi väl parkerat hojarna och byter om till "civila" kläder.

Vad jag förstår så är det några som kanske helst åker pensionäragruppresaibuss medans vi andra kör motorcykel, eller hur Jerry ;)

dexxent
2009-10-19, 21:10
Kom igen nu, är det inte dags för en intresseanmälan? ;)
Ska man behöva vänta länge till...
BTW, jag har redan lagt in om semester m a p resa til Assen 2010 :)

Pia
2009-10-20, 19:56
Kom igen nu, är det inte dags för en intresseanmälan? ;)
Ska man behöva vänta länge till...
BTW, jag har redan lagt in om semester m a p resa til Assen 2010 :)

En intresselista är ju inte svår att få igång. Jag startar med mig.
Sen är det bara för alla att fylla på. :D
1. Pia Thulin Västerås
2.
3.
4.
5.
6.

aRWe
2009-10-23, 09:44
1. Pia Thulin Västerås
2. aRWe (med lite reservation för att en Europaresa är på planeringsstadiet)
3.
4.
5.
6.

dexxent
2009-10-23, 17:29
1. Pia Thulin Västerås
3. Patrik M (dexxent) Kombinerar detta event troligen med en Europaresa.
4.
5.

M_Q
2009-10-31, 17:17
1. Pia Thulin Västerås
4.Magnus Q borås
5.

Jag hoppar med på listan som nr 4, vore kul att sammanstråla nånstans innan ,ta några pilsner o planera :D

dexxent
2009-11-01, 00:26
Det är en del av terapin för att lindra symtomen att MC-säsongen i praktiken är slut för 2009 att då kunna få planera och drömma lite inför 2010 ;)

:) Karta till Assen 2010 (http://maps.google.se/maps/ms?ie=UTF8&msa=0&msid=109616550396732913892.00047742bb5a42a511b21&ll=58.008098,12.919922&spn=11.109045,28.476562&z=5)

Förbeställa biljetter i december? Assen TT förbokning (http://www.tt-assen.com/en)

Assen TT på motoGP (http://www.motogp.com/en/news/2009/Circuit+guide+all+you+need+to+know+about+Assen)

Pia
2009-11-02, 01:25
Det är en del av terapin för att lindra symtomen att MC-säsongen i praktiken är slut för 2009 att då kunna få planera och drömma lite inför 2010 ;)

:) Karta till Assen 2010 (http://maps.google.se/maps/ms?ie=UTF8&msa=0&msid=109616550396732913892.00047742bb5a42a511b21&ll=58.008098,12.919922&spn=11.109045,28.476562&z=5)

Förbeställa biljetter i december? Assen TT förbokning (http://www.tt-assen.com/en)

Assen TT på motoGP (http://www.motogp.com/en/news/2009/Circuit+guide+all+you+need+to+know+about+Assen)

Du är ju iallafall ute i god tid. Du borde inte bli utan biljetter ;)
Trots att biljett länken var på holländska, gick det faktiskt att förstå.
Och som föregående talare tyckte att man ska stråla samman någonstans innan, låter kanon

dexxent
2009-11-03, 22:02
Kul att se att vi inte har några avhoppare med ännu :D

Tid och plats för en öl eller 2 och lite djupa pannveck över en karta låter som ett utmärkt förslag.

Plats
Vadstena?
När
Sista helgen i april?

Agenda
1. Avresedag
2. Ankomst Assen
3. Avslutning "SMC goes to Assen 2010"
4. Avresa Assen till Nurnburgring ;) ...eller valfri ort

Pia
2009-11-03, 23:03
Kul att se att vi inte har några avhoppare med ännu :D

Tid och plats för en öl eller 2 och lite djupa pannveck över en karta låter som ett utmärkt förslag.

Plats
Vadstena?
När
Sista helgen i april?

Agenda
1. Avresedag
2. Ankomst Assen
3. Avslutning "SMC goes to Assen 2010"
4. Avresa Assen till Nurnburgring ;) ...eller valfri ort

Låter kanon :D:D

M_Q
2009-11-04, 07:58
Låter kanon :D:D

Perfekt! :D:D:D

Pia
2009-11-05, 04:20
[QUOTE=dexxent;55316]Kul att se att vi inte har några avhoppare med ännu :D

Håller med om att det är bra att vi inte sett avhopp än. Men vaddå, är vi tre pers som är intresserade av denna körning? Det är förvisso ett helt år kvar, men ändå. Jag trodde faktiskt att fler skulle vara intresserade måste jag säga.
Inget ont om er som visar intresse, det är kanon, man ska ju någonstans börja, men jag saknar ändå lite mer intresse, måste jag säga.
Men blir det bara vi så är det väl så. Då kan vi berätta för alla som missade chansen hur vansinnigt skoj vi hade:D:D:D:D

Triumph int
2009-11-05, 18:29
Hej på er

Om jag inte får förhinder så ska jag åka till
Assen och sedan vidare till Ringen.

Jag åker färja Trelleborg - Travemunde,
är det nån mer som åker den vägen?

M_Q
2009-11-05, 20:04
[QUOTE=dexxent;55316]Kul att se att vi inte har några avhoppare med ännu :D

Håller med om att det är bra att vi inte sett avhopp än. Men vaddå, är vi tre pers som är intresserade av denna körning? Det är förvisso ett helt år kvar, men ändå. Jag trodde faktiskt att fler skulle vara intresserade måste jag säga.
Inget ont om er som visar intresse, det är kanon, man ska ju någonstans börja, men jag saknar ändå lite mer intresse, måste jag säga.
Men blir det bara vi så är det väl så. Då kan vi berätta för alla som missade chansen hur vansinnigt skoj vi hade:D:D:D:D

Ja,håller med att det är lite svalt intresse, men jag tycker att det är skitbra att du dragit igång ideen, och som du säger så kommer vi ha så jädra kul :D
/Magnus

Pia
2009-11-05, 21:38
Hej på er

Om jag inte får förhinder så ska jag åka till
Assen och sedan vidare till Ringen.

Jag åker färja Trelleborg - Travemunde,
är det nån mer som åker den vägen?

Oavsett vilken väg man väljer, så kan vi ju stämma träff någonstans före Assen för att rulla in på camping gemensamt. Alternativt att vi byter telefonnummer, så vi kan slå upp en "svenskby" gemensamt. Det går väl alltid att sammanstråla på ett eller annat sätt

dexxent
2009-11-05, 23:21
Jag har en jobbarkompis som är på, så "vi" är just nu 2 st isf.
Jag förväntar mig också att vi blir fler, troligtvis kommer det att strömma till fler intresserade i april/maj. :confused:

Idag fick jag detta tillsänt mig av en annan jobbarkompis som var på Assen TT tidigare i år.

Vår tripp gick över Åstorp (Helsingborg) första övernattningen. Dag 1 Ca 60 mil, för oss.
Vidare ner till Malmö och över bron. Motorväg genom Danmark och till Rödby. Färjan Rödby - Puttgarden (kostar ca 250 kr) tar mindre än en timme.

Så blåste vi snabbt ner till Lübeck, en fantastisk stad om man besöker den gamla staden, innanför murarna. Mindre än 40 mil, mellan Åstorp och Lübeck.
En massa vägbyggen, mellan Lübeck och Hamburg. De upphörde i stort sett efter Hamburg. Strax över 40 mil till Groeningen.
Hotellet i Groeningen heter Hotel de Doelen. Ligger mitt i centrum. Under Assendagarna kommer massor av hojåkare, främst från England. Trevligt folk, som har bott på samma hotell i flera år.

Mellan Groeningen och Assen är det 3 mil, och kanonväg. Ni ser campingen, som ligger intill racet, från vägen ni kommer på.
Åk hoj dit, det är en upplevelse. Ett fält, 600 m x 400 m och alldeles proppat med mc. Mc-parkeringen ligger precis vid en av ingångarna. Skitenkelt.

Har ni inte hörselproppar med er, så köp i något stånd. Dom behövs.

Har ni möjlighet att välja platser, på banan, så är STUBBERN TRIBUNE, att rekommendera.
Ligger precis efter "Start/Målrakan". Det man inte ser "live" ser man på två storbildskärmar, från den läktaren.
Vi kollade, varvtiderna var på ca 1min 40sek, vi såg 40 sekunder av det live och många kurvor.

Åk på någon av träningarna. Det är en fantastisk upplevelse. Fria platser under träningsdagarna, om man har tredagars biljett.

På området finns bara enklare mat, Bratwurst och hamburgare, öl och dricka också i plast eller pappmuggar.

Därifrån, efter tävlingarna, får man åka åt fel håll (söderut), då man leder om trafiken kring motorvägen.
En första hint om vad som väntar er.

gundj
2009-11-07, 19:11
Det blir helt säkert Assen för min del, jag har ju bara lite drygt 20 mil dit :-)
En svensk-camp är ju alltid kul.

GasLars
2009-11-07, 20:02
Sist jag var till Assen fortsatte vi till Nurgburgring och jag är lite sugen på att göra den svängen igen.

Vi gjorde likadant 2005
För att undvika konflikter så är det bäst att dela upp gruppen i mindre grupper efter körstil. Sen träffas man där och har trevligt. Vi var 8st med sporthojar och samma körstil då blir det en KANONRESA:D

dexxent
2009-11-08, 09:45
Inspirerad av motoGP tävlingarna på Assen så är det nästan ett måste att fortsätta till Nurburgring och köra ett eller några varv där.
Som planerna ser ut just nu så kommer jag fortsätta med MC-semester efter Assen och Nurburgring.

Bike.se på Nurburgring (http://www.bike.se/content/1719/) :)

Nurburgrings hemsida (http://www.nuerburgring.de/en.html)

Priser 2009
Rundenkarten 2009 (MOTORRAD) Nordschleife (Nordslingan)
1,0 Runden € 23,00
4,00 Runden € 76,00
8,0 Runden € 146,00
15 Runden € 251,00
25,0 Runden € 391,00

TT Circuit Assen till Nürburgring Nordschleife
Från: TT Circuit Assen Till: Nürburgring Nordschleife
Körsträcka: 419,5 kilometer Tid: 5 timmar, 23 minuter

Karta Google (http://maps.google.se/maps/ms?ie=UTF8&hl=sv&msa=0&msid=109616550396732913892.000477d7b80340a59ca7b&ll=51.76784,6.624756&spn=3.678304,8.470459&z=7)

GPZ
2009-11-15, 20:32
Hej!
Jag har varit i Assen 4 år på raken nu. I år var vi 21 st. så vi åkte olika vägar i flera grupper. Camping ACV är helt OK, om man är 2 i tältet kostar det ca: 60 euro för 3 nätter men det är det värt, bra toa. och duschar. Banpriser är 25 euro på fredan, då är det bara att välja läktare. På lördan är priset 40 euro, men jag rekomenderar att köpa sittplats. Bra läktare är Winterdijk tribune 73 euro eller Gert Timmer tribune 90 euro, i dessa priser är inträdet med. Bra ståplats är på slutet av bakrakan, man måste vara där tidigt om man ska få bra plats, helst före 8. Ta med kikare. Ett alternativ till färja är Malmö Travemynde "Nordoe link" nästan halva priset mot Göteborg Kiel.
Anders

Triumph int
2009-11-24, 23:22
Oavsett vilken väg man väljer, så kan vi ju stämma träff någonstans före Assen för att rulla in på camping gemensamt. Alternativt att vi byter telefonnummer, så vi kan slå upp en "svenskby" gemensamt. Det går väl alltid att sammanstråla på ett eller annat sätt

Mycket bra ide, jag hoppas att tråden vaknar till då det är dags.

Och så kan väl alla ta bort sina ljuddämpare när vi åker in, så att alla "ser" när vi kommer :D

Pia
2009-11-24, 23:45

Och så kan väl alla ta bort sina ljuddämpare när vi åker in, så att alla "ser" när vi kommer :D

Om tråden vaknar till liv är ju upp till oss som vill genomföra detta ;)

gundj
2009-11-25, 08:14
Om nâgon/nâgra önskar övernatta pâ vägen dit sâ gâr det att ordna i Bremen, längs A1.
Själv planerar jag för att köra dit Torsdagsmorgonen om inget oförutsett inträffar.

dexxent
2009-11-25, 14:17
Om tråden vaknar till liv är ju upp till oss som vill genomföra detta ;)

Ursprungligen postat av Triumph

Och så kan väl alla ta bort sina ljuddämpare när vi åker in, så att alla "ser" när vi kommer

Jag förutsätter att tråden vaknar till liv igen när det börjar bli allvar :)

T ex har vi ju preliminärt sagt att vi ska träffas en gång innan och planera lite över en öl eller två ;)

Jag ser inte just nu vad som skulle kunna hålla mig ifrån att genomföra detta som planerat. Satt senast igår och tittade på möjliga campingar i Normandie.
Tanken är att efter Assen och Nurnburgring fortsätta till Frankrike eller i vart fall Europa.

Risken är nog ganska liten att detta skulle glömmas bort :cool:

Pia
2009-12-11, 19:26
Halloj. Har nu fått mail om att biljetterna släppts, och kan inköpas
om man vill garantera sig en plats.

http://motogptickets.com

dexxent
2009-12-13, 21:34
Halloj. Har nu fått mail om att biljetterna släppts, och kan inköpas
om man vill garantera sig en plats.

http://motogptickets.com

På TT-Assen´s hemsida (http://tickets.tt-assen.com/applet/applet.jsp?vn=29) har dom också släppt biljetter, och dom är där något billigare vad jag kan se.
Många biljetter är redan sålda till läktarplatserna ser det ut som, så vänta för länge bör nog undvikas om det är där man vill sitta.

Hur gör "vi" nu?
Köper var och en sina egna biljetter och så åker vi ner tillsammans och delar upp oss därnere sedan? :confused:

Problem... jag måste veta att jag till 100% får semester under den här tiden och det vet jag med säkerhet först senast den 1: a april 2010.
Nu har jag redan flaggat för chefen mina semesterplaner för 2010, men det ska också såklart tas hänsyn till övriga kollegors semesterönskemål.
Så det finns en viss risk att om jag köper biljetter nu, så kanske jag inte kan nyttja dom, och det vore surt av flera skäl :mad:

Men om jag köper biljetter nu så måste jag ju få ledigt...:D I värsta fall får jag göra om mina Europaplaner och åka direkt hem efter racet.

Hur resonerar ni övriga? Vet ni redan nu att ni får semester under denna tid?

PS. Tänk om våren och vårvärmen kunde vara här snart :cool:...och 21/22 juni är om ytterligare några dar...

Triumph int
2009-12-14, 10:36
Hej

Jag har samma problem, vet inte om jag kan vara ledig.

Har också funderat på att bara åka för den helgen.

Men det är en lång resa hem på kort tid så det måste
nog bli en längre semester om jag ska hinna att åka.

gundj
2009-12-14, 10:59
Hej

Jag har samma problem, vet inte om jag kan vara ledig.

Har också funderat på att bara åka för den helgen.

Men det är en lång resa hem på kort tid så det måste
nog bli en längre semester om jag ska hinna att åka.

Färjan Gbg - Kiel är ett tips om man vill hâlla ner antal mil.
Färjan gâr kl 19 och är i Kiel 09 dagen där pâ, sen är det dryga 40 mil till Assen, huvudsakligen autobahn och sällan kö genom Hamburg vid den tiden.
Det brukar kosta mig ca 1200:- enkel väg med anständig hytt. Ca en femhundring dyrare än att köra och betala de andra färjorna.

dexxent
2009-12-14, 20:45
En lösning i sikte vad gäller ev. semesterledighet.
Jag tog upp problemet med semestern idag med chefen och vi kom överens om att jag redan nu lämnar in en ansökan som hon sedan beviljar! :)
Mycket smidig lösning om jag får säga det själv.

Om det sedan fungerar med mina övriga planer runt den här resan återstår att se, men Assen TT är grejad så långt det är praktiskt möjligt att bestämma något i förväg.
Under tiden kan man ju nu komplettera önskelistan med en motoGP biljett till Assen 2010 :D

Undrar vad Tomten kommer med i år...:rolleyes:

Triumph int
2009-12-14, 22:28
Färjan Gbg - Kiel är ett tips om man vill hâlla ner antal mil.
Färjan gâr kl 19 och är i Kiel 09 dagen där pâ, sen är det dryga 40 mil till Assen, huvudsakligen autobahn och sällan kö genom Hamburg vid den tiden.
Det brukar kosta mig ca 1200:- enkel väg med anständig hytt. Ca en femhundring dyrare än att köra och betala de andra färjorna.

Hej

Jag har titta på Gbg - Kiel och det är ett bra alternativ som sparar in en resdag även om jag får starta kl 05:00.

Hur går F2:an?

Pia
2009-12-15, 10:46
Hur gör "vi" nu?
Köper var och en sina egna biljetter och så åker vi ner tillsammans och delar upp oss därnere sedan? :confused:

Problem... jag måste veta att jag till 100% får semester under den här tiden och det vet jag med säkerhet först senast den 1: a april 2010.
Nu har jag redan flaggat för chefen mina semesterplaner för 2010, men det ska också såklart tas hänsyn till övriga kollegors semesterönskemål.
Så det finns en viss risk att om jag köper biljetter nu, så kanske jag inte kan nyttja dom, och det vore surt av flera skäl :mad:

Men om jag köper biljetter nu så måste jag ju få ledigt...:D I värsta fall får jag göra om mina Europaplaner och åka direkt hem efter racet.

Hur resonerar ni övriga? Vet ni redan nu att ni får semester under denna tid?

PS. Tänk om våren och vårvärmen kunde vara här snart :cool:...och 21/22 juni är om ytterligare några dar...

Det bästa är väl om var och en köper sin biljett.
Vi har också problem med semestern, särskilt gubben som har schemalagd semester. Vi får hoppas att det går att lösa.

aRWe
2009-12-15, 16:54
Jag kommer avvakta ett tag då våran planerade Europaresa ser ut att bli av. Åker nog inte ner två gånger till Europa samma sommar.

maz-ze
2009-12-22, 20:14
Jag kommer avvakta ett tag då våran planerade Europaresa ser ut att bli av. Åker nog inte ner två gånger till Europa samma sommar.

Idag var dagen längre en natten så det känns helt rätt att planera sommar aktiviteter. Assen lockar fett

Marie
2009-12-22, 23:40
Idag var dagen längre en natten så det känns helt rätt att planera sommar aktiviteter. Assen lockar fett

Befinner du dig på södra halvklotet?????

Häruppe är i alla fall natten åtskilligt längre än dagen just nu, och förblir längre i ytterligare nästan tre månader.....

Triumph int
2009-12-23, 17:27
Det vänder vid två tidpunkter, midsommar och vintersolståndet.

Läs i en kalender.

Marie
2009-12-23, 18:03
Det vänder vid två tidpunkter, midsommar och vintersolståndet.

Läs i en kalender.

Precis.

Och vid två tidpunkter är dag och natt lika långa, vårdagjämning och höstdagjämning.
Maz-ze är uppenbarligen redan framme vid vårdagjämningen. Inte förrän då blir dagen längre än natten här på norra halvklotet....

nicke
2009-12-23, 19:45
Tråden blev visst kapad..:(..tillbaks till ämnet nu då ;)

M_Q
2009-12-24, 08:02
Tråden blev visst kapad..:(..tillbaks till ämnet nu då ;)

Håller med, tillbaka till Assen :) hoppas verkligen att vi blir ett gött gäng som ger oss ner till öl och racing :D

dexxent
2009-12-25, 20:16
Håller med, tillbaka till Assen :) hoppas verkligen att vi blir ett gött gäng som ger oss ner till öl och racing :D

Håller med! :) Racing och öl var det :cool:...och sedan har vi ju planeringshelgen
att se framemot.

God fortsättning och Gott Nytt År på er :)

snalle
2009-12-28, 12:29
Hej på er.
Ser att ni är intr. av Assen.
Jag har just lagt in denna text på Sporthoj, under "racingforum", men lägger det här oxå i fall ni har något intresse av det:

Är det någon som är intr. av biljetter på Huvudläktaren i Assen till sommarens MotoGP ?
Tävlingsdagen är Lördagen den 26/6. OBS ”vår” Midsommardag.
Jag har 5 st. biljetter över, detta p.g.a. att mina kompisar inte vill följa med, bl.a. för att det ska firas midsommar i stället.
Platserna är på Sektion C, rad 3. (Kolla på Assens hemsida, så kan ni se platserna där) Priset är 97 € / st. + några kronor i avgift för att betala ”pengaöverföringen” till Assen.

Jag har jobbat som fan för att lyckas få tag i biljetter på huvudläktaren, så nu när man äntligen har fått tag i sådana så vill man ju inte gärna släppa dem ifrån sig. (Har 7 biljetter, vi är 2 som ska ner, resten är till salu)
Jag är alltså inte ute efter att tjäna några pengar på biljetterna, utan vill få tag i folk så att jag kan lösa ut alla.

Är det någon som är seriöst intresserad, hör då av dig. Biljetterna ska var betalda i början på Mars, men ev. så vill jag ha handpenning tidigare.

Mvh Magnus

dexxent
2010-01-01, 23:12
God fortsättning!
Nu är vi iaf på rätt sida av vintern :)
Bifogar en länk som lite tips i största allmänhet om Assen TT och ögongodis för den som vill få sig en ide om vad som väntar.
Jag var på väg redan då, men fick till slut ge upp tanken pga den korta framförhållningen m a p jobb o annat.

Men nu, 2010 ska det ske ;)

Det finns bl a många bra bilder! Assen 2009 på Sporthoj.com (http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=4256035#post4256035)

dexxent
2010-01-01, 23:27
Lite mer att se fram emot...

Länk till programmet för "Assen night" 2010. (http://www.tt-festival.com/eng/index.html) :)

Pia
2010-01-12, 00:38
Hallo alla Assen fans och god fortsättning på det nya året.
Jag har en liten fråga. Vi har funderat lite på om man ska ner till Tyskland skulle man ju vilja shoppa lite på hemvägen, det funkar ju inte så bra med hojar. Så om man skulle packa in hojarna i "racebussen" och köra ner till Puttgarden, och därifrån hoja till Assen, då kan man shoppa hur mycket som helst innan man åker hem. Nu till min fråga. Vet någon om det finns en långtidsparkering i hamnen i Puttgarden, där man skulle kunna ställa bussen några dagar? Har försökt kolla på nätet men inte lyckats hitta något om det.

//Pia

GAMMA
2010-01-13, 14:48
Racebuss? Men Pia detta kommer att sluta med bussresa och hojarna står kvar hemma i garaget. :eek:

Man går till närmast postkontor och skickar hem det man handlat.

Likaså kan man posta ner sina prylar/kläder till boendet på resmålet, sedan tar man bara regnställ och plånbok med sig på resan......skitenkelt:cool:

Hallo alla Assen fans och god fortsättning på det nya året.
Jag har en liten fråga. Vi har funderat lite på om man ska ner till Tyskland skulle man ju vilja shoppa lite på hemvägen, det funkar ju inte så bra med hojar. Så om man skulle packa in hojarna i "racebussen" och köra ner till Puttgarden, och därifrån hoja till Assen, då kan man shoppa hur mycket som helst innan man åker hem. Nu till min fråga. Vet någon om det finns en långtidsparkering i hamnen i Puttgarden, där man skulle kunna ställa bussen några dagar? Har försökt kolla på nätet men inte lyckats hitta något om det.

//Pia

gundj
2010-01-13, 19:49
Det finns ju ett hotell strax intill Bordershop, där kan ni kanske lämna bussen.
Kundparkeringen vid shoppen är iofs stor o rymlig men jag tror inte dom tillåter längre parkeringar där. Jag ska stanna förbi där på hemvägen i Mars, då kan jag kolla lite.
Annars skulle jag nog överväga att åka in till Burg eller Puttgarden och parkera där, lämpligen utanför polisstationen.

Pia
2010-01-14, 00:05
Racebuss? Men Pia detta kommer att sluta med bussresa och hojarna står kvar hemma i garaget. :eek:

Man går till närmast postkontor och skickar hem det man handlat.

Likaså kan man posta ner sina prylar/kläder till boendet på resmålet, sedan tar man bara regnställ och plånbok med sig på resan......skitenkelt:cool:

Vad tror du postväsendet tycker om att skicka några plattor öl hem till Svedala. Det gör dom nog glada :confused: :p

Marie
2010-01-14, 00:50
Vad tror du postväsendet tycker om att skicka några plattor öl hem till Svedala. Det gör dom nog glada :confused: :p

Ett par, tre, fyra flak öl tar man väl lätt hem själv på hojen. Bättre att posta tvätten....

maz-ze
2010-01-14, 18:32
Idag vart dagen mycket längre och det börja pirra i hela kroppen.

dexxent
2010-01-30, 23:51
Trådpåminnelse :)

Det verkar finnas gott om platser/biljetter till Assen TT, jag kommer att köpa biljett när jag vet hur min semester ser ut, typ i April.

Under tiden kan vi njuta av den snöiga och kalla vintern ;)
Var sak har sin tid uppenbarligen, i januari 2007 åkte jag flera gånger då det var 8-10 + i flera dagar här i Södertälje - Stockholm.

Hoppas att det snart är fler som visar intresse och som blir sugna på att hänga med så vi kan bilda ett "Camp Victoria"...eller blir det "Camp Victoria/Daniel"? :eek:

M_Q
2010-01-31, 10:09
Trådpåminnelse :)

Det verkar finnas gott om platser/biljetter till Assen TT, jag kommer att köpa biljett när jag vet hur min semester ser ut, typ i April.

Under tiden kan vi njuta av den snöiga och kalla vintern ;)
Var sak har sin tid uppenbarligen, i januari 2007 åkte jag flera gånger då det var 8-10 + i flera dagar här i Södertälje - Stockholm.

Hoppas att det snart är fler som visar intresse och som blir sugna på att hänga med så vi kan bilda ett "Camp Victoria"...eller blir det "Camp Victoria/Daniel"? :eek:

Härligt att det inte är några problem att få tag i biljetter,är i samma läge som dig med när det funkar att ta semester... :)

Vore gött om vi blir ett gäng som kör ihop ner till Assen,att man samlas upp vid färjan över eller nånstans.

Pia
2010-01-31, 21:01
Det ser mörkt ut på semesterhimlen :(
Hoppas det löser sig, annars får man se fram emot Assen 2011
istället :rolleyes:

dexxent
2010-03-01, 20:48
Trådlyft i denna nådens vinter år 2010, en påminnelse till gamla intressenter och tips till nya.

Min planering inför denna resa fortsätter enligt plan.

Men det är f-n va det är vinter denna säsong :cool:

Triumph int
2010-03-02, 08:34
Plogar på mc, snart på var mans mc.

dexxent
2010-03-23, 22:36
Mina semesterönskemål ser ut att gå igenom, så nu är det inte mycket som kan hålla mig ifrån att genomföra denna resa :)

Hur ser det ut för er andra :confused:

Tar med den "gamla" anmälningslistan för intresseanmälan som kanske behöver uppdateras?
Nya intresserade att hänga på till Assen och motoGP fortsätter fylla på listan.
Vi har även pratat om att träffas lämplig helg innan avfärd för lite lättplanering av vad som nu kan tänkas behöva planeras innan avfärd.

1. Pia Thulin Västerås
4. Magnus Q borås
5.

aRWe
2010-03-24, 00:10
Mina semesterönskemål ser ut att gå igenom, så nu är det inte mycket som kan hålla mig ifrån att genomföra denna resa :)

Hur ser det ut för er andra :confused:

Tar med den "gamla" anmälningslistan för intresseanmälan som kanske behöver uppdateras?
Nya intresserade att hänga på till Assen och motoGP fortsätter fylla på listan.
Vi har även pratat om att träffas lämplig helg innan avfärd för lite lättplanering av vad som nu kan tänkas behöva planeras innan avfärd.

1. Pia Thulin Västerås
4. Magnus Q borås
5.

Jag har bokat min Europaresa (3/7) så jag hoppar tyvärr av denna resa.

1. Pia Thulin Västerås
2. Patrik M (dexxent) Kombinerar detta event troligen med en Europaresa.
3. Magnus Q borås
4.

gundj
2010-03-24, 09:31
Tyvärr blir det inget Assen i âr för min del.
Om ett par dagar âker jag till södra Spanien, fâr kolla om det händer nâgot i Jerez istället.

GAMMA
2010-03-30, 13:13
Jag är då nästa att backa ur, det passar inte alls i min kalender tyvärr.

Men jag hoppas att ni blir ett glatt gäng som kommer iväg och jag önskar er sol, värme, hojåkning och en och annan sval pilsner.

Pia
2010-04-02, 12:34
Och jag blir nästa urbackare. Gubben fick inte semester då.
Vi satsar på att åka nästa år i stället. Hoppas ni som kommer iväg får en trevlig resa.

Pia

dexxent
2010-04-06, 19:56
Vad synd att trådskaparen inte kan följa med, men är det ok att fortsätta med denna tråd? Annars säg till så skapar jag en ny.

Såvitt jag känner till så ser det ut så här just nu med "anmälningslistan".

1. Patrik M (dexxent) Kombinerar detta event med en Europaresa.
2. Magnus Q borås
3.
4.
5.
osv..

Pia
2010-04-07, 19:33
Vad synd att trådskaparen inte kan följa med, men är det ok att fortsätta med denna tråd? Annars säg till så skapar jag en ny.

Såvitt jag känner till så ser det ut så här just nu med "anmälningslistan".

1. Patrik M (dexxent) Kombinerar detta event med en Europaresa.
2. Magnus Q borås
3.
4.
5.
osv..

Jag tycker också det är jättetråkigt att det inte blev något för oss, men
det är inte så mycket att göra åt.
Självklart får ni fortsätta i samma tråd.
Hoppas ni som kommer iväg får det kanontrevligt. Vi kanske ses nästa år istället.

MVH Pia

dexxent
2010-05-09, 10:17
Assen 2010? någon? :confused: Racet går på lördag 26 juni(Midsommarafton)

Min planering fortskrider iaf enligt plan då semestern på jobbet är ok nu :)
Idag köpte jag biljett :cool:

Tanken är också att vara i Assen i god tid till detta "TT-festival Assen" (http://www.tt-festival.com/eng/index.html)

RACEINFO
Location Assen, Netherlands
Date 26 June 2010
Round length 4.555 m
Rounds 19
Race lenght 86km
Track record 1:36.025, Valentino Rossi, Yamaha, 2009

dexxent
2010-05-17, 22:44
Assen 2010? någon? :confused: Racet går på lördag 26 juni(Midsommarafton)

Min planering fortskrider iaf enligt plan då semestern på jobbet är ok nu :)
Idag köpte jag biljett :cool:

Tanken är också att vara i Assen i god tid till detta "TT-festival Assen" (http://www.tt-festival.com/eng/index.html)

RACEINFO
Location Assen, Netherlands
Date 26 June 2010
Round length 4.555 m
Rounds 19
Race lenght 86km
Track record 1:36.025, Valentino Rossi, Yamaha, 2009

Idag fick jag biljetten :) Det är visst mittemot prisutdelningen...

gundj
2010-05-18, 07:17
Irriterande att vara sâ lângt ifrân den helgen.
Men jag kan meddela att Jerez var helt Ok, extra kul med dubbelt spanskt oxâ.
Hoppas ni fâr samma fina väder i Assen :-)

dexxent
2010-05-27, 21:24
Ja, ett litet trådlyft igen och jag frestar med en länk till en samlingssida för Assen TT-helgen (http://www.tt-assen.com/portal/)
Annars har jag kontakt med några från Sporthoj.com så det ser ut som att vi kan bli några i ett "Camp Viktoria" :p
Campingen som föreslås är denna http://www.witterzomer.nl/

snalle
2010-06-09, 03:18
Ett tips !!
http://www.motomatters.com/opinion/2008/06/23/where_not_to_stay_if_you_re_visiting_assen.html

dexxent
2010-06-09, 19:59
Ett tips !!
http://www.motomatters.com/opinion/2008/06/23/where_not_to_stay_if_you_re_visiting_assen.html

Naturligtvis hoppas jag att ni alla förstår att hade den här informationen varit känd för mig så hade jag självklart inte föreslagit denna usla campingplats! :mad:

Jag kommer genast att bojkotta "Witterzomer" och söka mig ett annat alternativ. (Ska också underrätta "min" tipsare om denna usla campingplats)

Tack för upplysningen "Snalle" och BTW, rätt använda är internet och forum som dessa en fantastisk källa till konsumentmakt :)

dexxent
2010-06-28, 12:56
Yapp, do var det klart!
motoGP i Assen 2010 har upplevts po plats och det var annorlunda än att se det framför teve: n :)
...do tänker jag inte bara po själva racet utan även festen, partajet runt omkring po alla campingar(griscampingar!)

Kul var det och förmodligen blir det av även nästa or.

Kan bli nogra bilder när jag kommer hem :eek:

dexxent
2010-07-23, 01:25
Kom i tisdags(20/7) efter 32 dagar hem från årets stora resa ute i Europa. Huvudmålet var Assen och motoGP och sedan om omständigheterna tillät även Nurburgring och hela "Grande Route des Alps", dvs från Thonon(Geneve-sjön) till Menton(Nice) vid Franska Rivieran och Medelhavet :)

...att det sedan också blev Korsika, Sardinien, Neapel med Amalfi-kusten, Toscana, Monte Cassino, Stelviopasset, Ulm, Rothernburg o. d. Tauber, Guteträffen på Gotland mm har bara varit rent extranöje.
Jag säger bara Korsika...:p :D så här såg det ut för jämnan under hjälmen :eek:

32 dagar, 889 mil, 5 öar, 7 färjor och sedemera 1 tomt bankkonto krävdes för att genomföra det hela.

(Allt började med den här tråden en gång i höstas ;))

PS. Jag har ett stående problem med att inte kunna bifoga bilder. Vet inte riktigt vad det beror på, Java, Brandväggen, Virusprogram, Firefox etc, det fungerar inte iaf. Jobbar dock på en lösning. edit: Det fungerar med IE.

Triumph int
2010-07-23, 08:44
Låter som det var en bra sväng

Hur fixade du med mat under åkning
Laga själv vs Köpa?

dexxent
2010-07-25, 00:22
Låter som det var en bra sväng

Hur fixade du med mat under åkning
Laga själv vs Köpa?

Jag har med mig Trangiakök med gasbrännare och gör framförallt frukosten själv på något trevligare ställe än campingen där det finns sittplats och bord.
Men ibland köpte jag frukost av campingen eller när det ingick i hotel t ex.

Dom flesta campingar jag besökt saknar bord och/eller sittplatser för tältare, det blir i längden jobbigt att stå eller sitta på gräsmattan för att äta. (Campingar idag är mest anpassade för husbilar och ev. husvagnar verkar det som).

Oftast blev det så att det jag köpte till frukosten i form av lokalt producerad mjölk, bröd, ost, skinka mm som även räckte till en lunch senare på dagen.
Till den mat jag köper i affär har jag en liten mjuk kylväska som förvarar kylvarorna under dagen.

Middagen åt jag oftast ute på restaurang, men det blev även några middagar på Trangiaköket.

Jag ser en stor fördel som tilltalar mig att vid behov vara helt oberoende av restauranger och hotel/gasthaus etc., det är frihet för mig att kunna välja.
Bild nr 8 t ex är från Stelviopasset, svårslagen frukostutsikt! :)

Pia
2010-07-25, 12:16
Vilken härlig resa du fick. Kul att ha gjort en sådan. Nu har du något att leva på en bit in på vintern :D

dexxent
2010-07-25, 12:34
Vilken härlig resa du fick. Kul att ha gjort en sådan. Nu har du något att leva på en bit in på vintern :D
Absolut! och jag har bara börjat titta lite grann på bilderna och filmerna från resan.
Det kommer att också att räcka en bit in i vintern :D