handdator

Visa fullständig version : Bkk & Sporthojskurser på Mittsverigebanan!

sp2
2007-01-16, 23:02
Bkk & Sporthojskurser på Mittsverigebanan!
Nu ligger kurserna på Mittsverigebanan ute för bokning på SMC`s hemsida: www.svmc.se eller länk direkt till anmälan: http://kurser.svmc.se/bkk/

Tyvärr så saknas det ett datum och det är Söndagen den 27/5 som är en Sporthojskurs!
Alla dessa datum så kör vi alla 4 stegen!
Lördagen den 9/6 är det Bkk endast för BMW-klubben! Men i mån av plats så kommer det att släppas några platser till denna dag också!

Alltså Bkk = Broms och kurvkurs:
Lördagen den 26/5
Söndagen den 10/6

och Shk = Sporthojskurs:
Söndagen den 27/5

Bkk med BMW -klubben:
Lördagen den 9/6

På Bkk och Shk så krävs det att du har minst en trafikförsäkring på din hoj!
Hojen skall var lite tystare än vad besiktningen säger dvs det är max 100db på banan!
Du skall ha körkort för den hoj du kör!
Mc-kläder krävs samt att ryggskydd rekomenderas!

Inskrivning och besiktning mellan 07.00 och 08.00
Lunch och rejält fika i form av kaffe, läsk, vatten, smörgås och frukt ingår!

Det kan vara bra att ha med sig en extra dunk med soppa, annars kommer du att ha tillfälle att tanka i Härnösand i pausen (ca 7 km norrut på E4!)
Det är även bra att vara utvilad då du går denna kurs då vi kommer att hålla på i ca 10-12 timmar

Riskmedvetenhet och försäkrningsinformation ingår, ett krav för dig som vill teckna SMC-försäkringen!

För boeende rekomenderas Antjärns Camping tel 0611-741 50

Mer info kommer upp här senare!

Vi ses till sommaren

Per

Vit Honda
2007-01-19, 14:28
Var när och hur anmäler man sig?

Bengt Allevad
2007-01-19, 14:46
Var när och hur anmäler man sig?

Gå in på SMC-School så hittar du kursena till vänste på sidan. Sedan är det bara att tugga sig igenom formuläret, skicka och sedan betala.

Betr. Mittsverigebanan kommer lördagen den 9/6 i huvudsak att vara vikt åt BMW-MC-klubben medan den 10/6 är helt öppen.

Dock om det blir platser över på "BMW-dagen" kommer de att säljas som vanligt. Då har man altså möjlighet att köra två dagar i följd på Mittsverigebanan.

sp2
2007-01-19, 15:27
Gå in på SMC-School så hittar du kursena till vänste på sidan. Sedan är det bara att tugga sig igenom formuläret, skicka och sedan betala.

Betr. Mittsverigebanan kommer lördagen den 9/6 i huvudsak att vara vikt åt BMW-MC-klubben medan den 10/6 är helt öppen.

Dock om det blir platser över på "BMW-dagen" kommer de att säljas som vanligt. Då har man altså möjlighet att köra två dagar i följd på Mittsverigebanan.

Ja jag kan bara hålla med!

Nu finns Bkk upplagda för anmälan, men fortfarande inte Sporthojskursen!?
Bkk-dagen för BMW-klubben kommer ut senare!

På Scool sidan så hittar du även material om kurserna och dom 4 olika stegen!

Per

Vit Honda
2007-01-19, 16:03
Tusen tack! :-)

En fråga till bara - är SMC sthlm med på dessa bantider, t ex på Gelleråsen, eller kommer de presentera ytterligare tider?

sp2
2007-01-20, 08:53

En fråga till bara - är SMC sthlm med på dessa bantider, t ex på Gelleråsen, eller kommer de presentera ytterligare tider?

Varsågod!

Nästa fråga har jag inte koll på! Hoppas någon från Sthlm eller Riks kan svara på detta!
Annars så kommer de flesta frågetecken lösas nu till Mässan!

Per

Vit Honda
2007-01-20, 17:50
Återigen tack för svar!
Då väntar jag med spänning på vad SMC sthlm presenterar på mässan!

ezzo
2007-02-25, 02:47

Ursäkta att du fått vänta på svar..
Antagligen ingen av oss från sthlm som har läst denna tråd pga rubriken.

Info från smc-sthlm hittar du på
http://svmc.se/templates/Page.aspx?id=813

Så här ser smc-stockholms kalender ut.

19 maj Sporthojskurs (steg 1-2)
20 maj Sporthojskurs (steg 1-3)
2 aug Custom Advance (B&K för custom-cyklar)
3 aug B&K Tjej (enbart tjejer, steg 1-2)
4 aug Sporthojskurs (steg 1-4)
5 aug Sporthojskurs (steg 1-4)
Eventuellt kan fler kursdagar tillkomma senare

(8-9 sep Sporthojskurs Monzta Dock inget klar ännu Hänger på miljönämden)

sp2
2007-05-17, 15:22
Anmäld dig till våra kurser nu!

Det finns platser kvar på Mittsverigebanan den 26-27 maj;)

sp2
2007-05-21, 19:08
Det finns fortfarande platser kvar till våra kurser 26/5, 27/5, 9/6, 10/6 på Mittsverigebanan:)

sp2
2007-05-28, 23:35
Tack för en kanonhelg alla som deltog på våra kurser denna helg som var:)

Det bådar gott för nästa helg då vi kör Bkk både lördagen den 9 juni och söndagen den 10 juni:D

Vi ses Per

Avarage
2007-05-29, 09:13
Måste tacka från SMC Väst att vi fick komma upp och se hur ni arrangerar och genomför 4-stegsutbildning. Fick en hel del intressanta observationer med oss hem till Götet vilket garanterat underlättar vår planering inför 2008.

Fina deltagare hade ni också som skötte sig bra dvs. övade och var öppna (lyhörda).

Banan är också lite speciell och krävde, för mig i alla fall, en del invänjning innan man förstod LITE över hur den körs! Stop and go-typ! ;)

Du gör ett bra jobb Per!

Edit: Stavfel!

Mvh!
// Niklas

sp2
2007-05-30, 11:52
Måste tacka från SMC Väst att vi fick komma upp och se hur ni arrangerar och genomför 4-stegsutbildning. Fick en hel del intressanta observationer med oss hem till Götet vilket garanterat underlättar vår planering inför 2008.

Fina deltagare hade ni också som skötte sig bra dvs. övade och var öppna (lyhörda).

Banan är också lite speciell och krävde, för mig i alla fall, en del invänjning innan man förstod LITE över hur den körs! Stop and go-typ! ;)

Du gör ett bra jobb Per!

Edit: Stavfel!

Mvh!
// Niklas

Tack själv Niklas!
Kul att ni hittade ända hit upp, och sen är det ju bra att få utbyta lite ideer och tankar om kurserna:)
Sen att ni hjälpte till med jobbet på plats skadade ju inte, då man inte kan bli för många instruktörer på en kurs:D

Vi ses senare i sommar på en bana!

Hade Per

H-C
2007-05-30, 20:15
Jag vill tacka alla SMC´s instruktörer & arrangörer som jobbade med Sporthojskursen 27/5 på Mittsverigebanan. Ni gjorde ett kanon jobb, det var en oootroligt rolig å givande dag. :D

/ Håkan C :)

sp2
2007-05-30, 21:18
Jag vill tacka alla SMC´s instruktörer & arrangörer som jobbade med Sporthojskursen 27/5 på Mittsverigebanan. Ni gjorde ett kanon jobb, det var en oootroligt rolig å givande dag. :D

/ Håkan C :)

Tack själv för ett bra genomförande på kursen!

Du är välkommen åter om drygt en vecka för då kör vi 2 dagar igen:D

sp2
2007-06-04, 21:29
Det finns platser kvar till kurserna nu på lördag och söndag!:)

Vi kommer att ha en fotograf på banan i helgen som kommer att fota er alla deltagare från alla möjliga vinklar:D
Sen kan du själv gå in på hemsidan och beskåda korten samt köpa dom som du vill ha;)

Vi se på banan
Per

sp2
2007-06-10, 22:16
Nyss hemkommen från 2 dagars Bkk på Mittsverigebanan!:D
Lagomt sönderbränd nacke efter att en klarblå himmel låtit solen lysa hela helgen på oss:cool:
Tack alla duktiga deltagare och toppen instruktörer som gjorde denna kurshelg kanon:)

Per

-Chrille-
2007-06-11, 07:55
Nyss hemkommen från 2 dagars Bkk på Mittsverigebanan!:D
Lagomt sönderbränd nacke efter att en klarblå himmel låtit solen lysa hela helgen på oss:cool:
Tack alla duktiga deltagare och toppen instruktörer som gjorde denna kurshelg kanon:)

Per

Tack själv Per för ytterligare en lyckad och välplanerad/organiserad helg!!:)

Trevligt också att se alla annorlunda djur som finns i skogarna däruppe...
(har aldrig sett en hårig insjöval förut:D )

Vi hörs!

// Chrille

Mikaman
2007-06-11, 08:07

Tack för en oerhört bra BKK-kurs i helgen 9-10/6 på Mittsverigebanan! Det är fantastiskt med så duktiga instruktörer som vill och kan lära oss köra motorcykel, inte bara åka motorcykel. Vi i BMW MC-klubben tackar särskilt för att ni stod ut med oss på lördagen!

Michael Fored
Utbildnings- och säkerhetsansvarig i Svenska BMW MC-klubben

Bengt Allevad
2007-06-11, 09:06
Vill bara instämma
och
även säga att dagarna höll CSS-klass.:) :)

Det är det bästa betyg jag kan ge

Sedan vill jag slå ett slag för Mittsverige-banan som en alldeles väldigt bra bana att öva på . Den är perfekt för allt från steg ett till steg fyra i vår utbildningsstege.

Så alla ni presumtiva deltagare som inte var med i helgen: Kom upp till Mittsverigebanan nästa gång tillfälle ges. Den är väl värd många besök.

ezzo
2007-06-11, 09:45
Tack för en oerhört bra BKK-kurs i helgen 9-10/6 på Mittsverigebanan! Det är fantastiskt med så duktiga instruktörer som vill och kan lära oss köra motorcykel, inte bara åka motorcykel. Vi i BMW MC-klubben tackar särskilt för att ni stod ut med oss på lördagen!

Michael Fored

Det var ett sant nöje. Bmw-klubben är så tacksamma att jobba mot.. Ni bara suger åt er och skriker efter mer... MATA MIG ;)

Niklasinorr
2007-06-11, 09:49
Det var ett sant nöje. Bmw-klubben är så tacksamma att jobba mot.. Ni bara suger åt er och skriker efter mer... MATA MIG ;)

Kan bara hålla med "Den ludna insjövalen" Det är oerhört kul att köra med BMW-klubben (andra gången i år för mej) Ni lyssnar och är aktiva vilket ger direkt resultat, kanon!

ezzo
2007-06-11, 09:49
Vill bara instämma
och
även säga att dagarna höll CSS-klass.:) :)

Det är det bästa betyg jag kan ge

.

Vad ska man säga.. Bugar och lyfter på hatten ;)

Deltagarna höll minst lika hög klass..

Tackar för förtroende från alla inblandade för den klart roligaste kurshelgen jag haft.
Folket, Arrangemanget, Vädret, Banan, Bastun, badet och håriga sjölejon.. ;)
Jag och Helena drog ner till Campingen direkt eftet vi packat oss från banan och tog ett svalkande och välbehövligt snabbdopp innan vi for hemmåt.

Ser fram emot nästa tillfälle..

//Ezzo

Izze
2007-06-11, 10:54
Konstigt, jag har faktiskt lyckats lyxa till med 8 timmars sömn inatt, men är ändå helt slut, samtidigt väldigt glad :D

....det jag försöker säga att det var en helt hysteriskt rolig och lärorik helg med SMC/BMW-klubb, medlemmar och instruktörer mm.

Tackar å bockar!

sp2
2007-06-11, 15:10
Tack själv alla ni som var där och körde och gjorde detta arrangemang möjligt:)

Den där ludna sjövalen/blek jättebäver har jag på kort:eek:
Ska se om jag får till det här på datoren med bilden!?:D

Eder träningsledare Per

ezzo
2007-06-11, 19:08
Tack själv alla ni som var där och körde och gjorde detta arrangemang möjligt:)

Den där ludna sjövalen/blek jättebäver har jag på kort:eek:
Ska se om jag får till det här på datoren med bilden!?:D

Eder träningsledare Per

Vissa saker är ska det vara spöstraff på....

sp2
2007-06-11, 21:00
Här kommer lite bilder från depåområdet!
Vill du se bilder från banan med lite fart i så kommer det snart upp länkar till Frilansfotograf:) där kan du sen gå in och beställa idolbilder på dig själv:D

sp2
2007-06-11, 21:05
Lite fler bilder!:)

-Chrille-
2007-06-12, 10:30

Michael Fored

Tack själva!
Jag har tidigare inte åkt med BMW klubben, men konstaterade snabbt att det är ett härligt gäng med en underbar inställning till mcåkning/utbildning.
Fick också lära mig att en "GS" verkar vara mer en banhoj än en offroad...:D

Hoppas det blir fler tillfällen! Jag ställer mer än gärna upp ;)

// Chrille

-Chrille-
2007-06-12, 10:39
Jag och Helena drog ner till Campingen direkt eftet vi packat oss från banan och tog ett svalkande och välbehövligt "snabbdopp" innan vi for hemmåt.
Ser fram emot nästa tillfälle..

//Ezzo

Va skönt med ett snabbdopp........:rolleyes: :D

Hasse
2007-06-12, 12:06
Tänk så mycket beröm och att klubbmedlemmarna
erkänns vara kunniga och intresserade.
Som medlem fick man lite extra råg i ryggen idag känns det som..:)

hälsningar hasse

ezzo
2007-06-12, 15:58
Va skönt med ett snabbdopp........:rolleyes: :D

I dina fantasier.......PERVO

Niklasinorr
2007-06-12, 23:14

Är det nånting ni vill berätta för oss...?:rolleyes:

Chaneran
2007-06-13, 09:41

Va?! Var den ludna sjövalen brunstig? Shiiiiit å jag som badade helt ovetandes om att det fanns farliga vattenvarelser i vattnet...

Hörde iofs nåt om att det fanns bäver i sjön, men det kändes rätt ofarligt...
:D

ezzo
2007-06-13, 15:14
Är det nånting ni vill berätta för oss...?:rolleyes:
Känns som om vad jag än skriver i detta läge så kommer det vändas till något det absolut inte var.. ;)

Va?! Var den ludna sjövalen brunstig? Shiiiiit å jag som badade helt ovetandes om att det fanns farliga vattenvarelser i vattnet...

Brunstig under hojsäsong.. Nä.. det funkar ju inte.. Vem har tid att tänka på sånt när man kan köra mc.

Mikaman
2007-06-13, 15:36
Nu finns fler bilder på alla brunstiga och obrunstiga på www.frilansfotograf.nu (http://www.frilansfotograf.nu/system/visa.asp?HID=64&FID=59&HSID=582&ActMenu=2697&ActSubMenu=3656)!

Niklasinorr
2007-06-13, 18:05

Ingen risk att det finns nånting som lever i den sjön längre...:rolleyes:

sp2
2007-06-13, 20:17
Ingen risk att det finns nånting som lever i den sjön längre...:rolleyes:

Bildbevis finnes på SH-instruktörsforumet:D

Härliga bilder som Mats på Frilansfotgraf tagit:)
Skulle gjärna se fler, jag kan aldrig få nog av idolbilder:o på mig själv:eek:

sp2
2007-06-14, 18:37
Ja kan bjuda på en LITEN bild på Storsjöodjuret;)