handdator

Visa fullständig version : Trasdockan Syd

Monica
2009-08-22, 20:50
Nu är det dags igen den 30 augusti. Och nu är det dags att slå alla rekord :D
Jag har beställt minst 200 hojar, så nu hoppas jag att det blir så :D. Sol och lagom varmt har jag också beställt:D

Jag jobbar som de flesta vet på Brottsoffer- och Kvinnojouren i sydöstra Skåne. För fjärde året i rad så kör vi en mc-kortege för att synliggöra de barn som växer upp med våld i hemmet och/eller utsätts för sexuella övergrepp.
Hjälp oss att synliggöra dem och öka kunskapen om hur dessa barnen har det genom att delta i kortegen och de aktiviteter vi har.
Vi kommer som de andra åren att bjuda på korv med bröd.
Snälla, kom, kör, engagera er. Det finns så otroligt många barn som mår fruktansvärt dåligt och ni kan nu visa att ni ställer upp för dem!
Bifogar programblad nedan. Har ni frågor så tveka inte att ringa 070-215 06 98 eller skicka mig ett pm här :)

Monica
2009-08-23, 19:06
OBS att det är fel info i årets SMC kalender... det är detta som gäller som finns här i tråden. Ska be Mattias ändra (om det går)

Mathias
2009-08-23, 21:37
Ska vara rätt där oxå nu ;)

Monica
2009-08-25, 19:04
Tipsar om att ni ska ratta in 103.9 eller gå in via deras hemsida, nu på torsdag den 27:e kl 11.00! Då får ni höra min ljuva stämma (haha) och vår ordförande Kurt-Ingvar prata om Trasdockan. Då får ni också veta varför det är så viktigt att ni kommer på söndag :D

Väl mött :D

Ps...Tack Mathias! Du e en klippa!

Monica
2009-08-31, 08:57
TACK alla ni som kom och besökte oss och körde i kortegen! Ni är fantastiska! :D

Jag körde som sisteman i kortegen och vid endast ett tillfälle såg jag täten. Kortegen drog sig över ca 2 km!!! Det var helt fantastiskt och jag kan erkänna att det kom mer än en tår i ögat.

Stort tack till våra två föråkare och deras hjälpredor ;) för att ni rodda den bästa kortege vi någonsin haft, trots att vi var många fler denna gång!

Stort tack till alla er som skänkte pengar och köpte vykort så vi kan bibehålla lägret för barnen och så vi kan skicka barn från vårt område till detta läger! Ni kan inte föreställa er hur betydelsefullt detta är för barnen!

Jag såg att många tog foton och jag hoppas att ni vill ta kontakt med mig så vi kan få köpa foton av er för tyvärr så uteblev vår fotograf. Ni kan kontakta mig här eller via brottsoffer-kvinnojouren@ystad.boj.se

Var rädda om er! Vi ses på vägarna!

Monica

Ps. Ang vykorten...lilla Joy 12 år har ritat motivet och förklarade så här: "Jo, det var så att min pappa skällde och skällde å så ryckte han mig i håret, sen gjorde han det där.....MEN sen kom du och sa STOPP och blåste i visselpipan (larma, min kommentar) och sen slapp ja han" Och sen log hon med hela ansiktet :D