handdator

Visa fullständig version : BKK/SHK på Knutstorp?

xyx
2007-01-12, 18:38
Jag såg på sitens framsida att man nu kan boka sig till Broms & Kurvkurs samt Sporthojskurserna, kanon!
En undran dock, när man man förvänta sig att datum för Knutstorp dyker upp?
Blir knepigare att planera in om det bara är Gelleråsen och Kinnekulle som gäller :)

Ducatista
2007-01-12, 19:48
BKK-dagarna på Ring Knutstorp kommer att offentliggöras inom kort
Håll koll på www.smcskane.com
Där kommer man också att kunna boka plats.

-ah
2007-01-12, 23:52
BKK-dagarna på Ring Knutstorp kommer att offentliggöras inom kort
Håll koll på www.smcskane.com
Där kommer man också att kunna boka plats.

Lysande.
Det kanske går att posta en blänkare i denna tråd när anmälningstiden öppnar?
Här går det ju att prenumerera på svaren.......

Ducatista
2007-01-15, 10:52
Lysande.
Det kanske går att posta en blänkare i denna tråd när anmälningstiden öppnar?
Här går det ju att prenumerera på svaren.......

Självklart.
Poster ett inlägg när jag fått klartecken från anmälningen.

Victor
2007-01-19, 20:52
En liten förvarning: 4 feb kl 16 får man bänka sig framför datorn :D
http://www.svmc.se/templates/NewsPage.aspx?id=1760

Da Fris
2007-01-19, 21:51
Med tanke på hur trevligt och bra det var förra året så blir det ju självklart en kurs till våren/sommaren då övningarna på jobbet slutar.....

Att man har en ny hoj i år blir ju bara mer spännande att ta ut henne på banan..

Mathias
2007-01-20, 14:41
Kom ihåg att det är bokning på Skånes BKK grupps hemsida som bokningen sker.

Och den är: www.smcskane.com

Jag kommer nog oxå att vänta in den dagen ;)

Mathias
2007-01-21, 21:27
Här kommer datumena som det ska vara kurser.

17 maj
7 juni
13-14 juli (2-dagars)
31 augusti
13 september
:D

Ducatista
2007-01-22, 08:22
Liten rättelse:

17 maj
7 juni
13-14 juli (2-dagars)
3 augusti
13 september

Salle
2007-01-29, 13:24
Läser på nya kursbeskriningen att i tre av fyra grupper så är det fri omkörning.
Hur har ni tänkt där? Helt fritt eller omkörning på vissa ställen som t.ex. de bägge rakorna?
Jag vill inte nödvändigtvis börja om i första gruppen igen, men är lite kluven till just omkörningar beroende på att jag vill koncentrera mig på mitt eget. Banamatörer på en BKK-dag är inte säkert de som jag vill ska försöka dyka om en på innern. Risk för prestige-aktigt beteende när effektstarkare enkelt blåser om på rakan, medan t.ex. en motard ledigt tar tillbaka i första böjen?

När jag kör landsvägskörningar med kompisar jag känner och litar på kör vi inte om i böj.

xyx
2007-01-29, 18:57
Jaha, då har jag läst igenom nya gruppindelningarna/kursupplägget och sitter med frågan "Vilken grupp ska jag välja?"

2005 och 2006 har jag kört i gul grupp på BKK och där varit långt ifrån bland de allra snabbaste men ändå känt mig som mest bekäm kanske strax över gula gruppens medelhastighet.

Kan man välja avancerad grupp utan att känna att man blir en rundningsmärke med allt vad det innebär av onödig stress?

Känner nämligen att det jag behöver öva mest på är just blicken och de så kallade "survival instincts" man brottas med...

Duck
2007-02-04, 16:12
Nu är anmälningen öppen:)
www.smcskane.com

fluffig
2007-02-04, 16:27
Ja
Nu är den öppen och jag har lyckats anmäla mig till årets första kurs.

Har även anmält min pappa och en bekant granne till honom så vi blir några som åker ner för en duvning.

BeBe
2007-02-04, 21:22
De är möjligtvis inte så smart o vänligt upplagt att man får förtur om man aldrig deltagit på någon av kurserna? :rolleyes:

Ja menar, man har ju kört en del innan det är juli... :D

Mathias
2007-02-04, 22:11
De är möjligtvis inte så smart o vänligt upplagt att man får förtur om man aldrig deltagit på någon av kurserna? :rolleyes:

Ja menar, man har ju kört en del innan det är juli... :D

Tyvärr är det inte så, man kan alltid önska. :rolleyes:

Själv ska jag kavla upp ärmarna och köra runder där dubbeldagarna just i Juli.

Du kan alltid köra till ljungbyhed, gamla F5, den 1 maj då vi har avrostning där. :D

BeBe
2007-02-04, 22:19
Tyvärr är det inte så, man kan alltid önska. :rolleyes:

Själv ska jag kavla upp ärmarna och köra runder där dubbeldagarna just i Juli.

Du kan alltid köra till ljungbyhed, gamla F5, den 1 maj då vi har avrostning där. :D

Lite sur blir jag, för jag efterfrågade information redan innan nyår, då kalendern inte var skriven, o nu e de ju kört, om man inte kommer in som reserv. Får sätta upp mig på det om möjligt. Ljungbyhed är nog en bra början i vilket fall som. Får sikta på det! :rolleyes:

Mathias
2007-02-04, 23:40
Lite inside info: När platserna släpptes 16.00 så tog det 4 MINUTER, Just det 4 MINUTER, sedan var ca 63 platser bokade. :eek:

Med tanke på att det är ungefär 80 platser/dag (förutom dubbeldagarna) sä kanske man kan ha lite förståelse för att det var segt om än ibland omöjligt att komma åt sidan.

asterix
2007-02-05, 04:10
Hej,BeBe!
Kolla med angänsande län om dom har några platser över.Det brukar gå bra att köra där om det inte är fulltecknat.

Bränd
2007-02-05, 11:26
Hej XYX,

Jag kan kanske hjälpa dig lite. Från och med i år kommer vi bara att ha en grupp (BAS) där vi styr deltagarnas tempo. I alla övriga kommer tempo och omkörningar vara "fritt under ansvar". Om du har gått våra kurser under 2005 eller 2006 får du gärna anmäla dig till grupp Avancerad och träna blick etc. Oavsett hur fort du vill köra. Men du måste acceptera att det kommer att finnas några som kör fortare än vad du gör, och några som kör långsammare. Känner du däremot att du vill träna mer styrning, gaskontroll och spårval får du gärna gå fler gånger i BAS eller BAS FRI.
Hoppas det klarlade något.

Mats Bränd

Carina G
2007-02-05, 15:55
Lite inside info: När platserna släpptes 16.00 så tog det 4 MINUTER, Just det 4 MINUTER, sedan var ca 63 platser bokade. :eek:

Med tanke på att det är ungefär 80 platser/dag (förutom dubbeldagarna) sä kanske man kan ha lite förståelse för att det var segt om än ibland omöjligt att komma åt sidan.

Det är inte aktuellt med en extra dag? Intresset är ju enormt och vad jag förstår är det många som inte får köra. Jag vet att det finns platser kvar i augusti just nu men med tanke på att det inte har gått ett dygn sedan bokningen släpptes så är det nog många som missar att boka.
mvh Carina

xyx
2007-02-05, 16:10
Hej XYX,

Jag kan kanske hjälpa dig lite. Från och med i år kommer vi bara att ha en grupp (BAS) där vi styr deltagarnas tempo. I alla övriga kommer tempo och omkörningar vara "fritt under ansvar". Om du har gått våra kurser under 2005 eller 2006 får du gärna anmäla dig till grupp Avancerad och träna blick etc. Oavsett hur fort du vill köra. Men du måste acceptera att det kommer att finnas några som kör fortare än vad du gör, och några som kör långsammare. Känner du däremot att du vill träna mer styrning, gaskontroll och spårval får du gärna gå fler gånger i BAS eller BAS FRI.
Hoppas det klarlade något.

Mats Bränd

Hej Mats,
tack för förtydligandet.
Jo, jag har kört i gul grupp under de 2 senaste åren - bland annat med dig som instruktör om jag inte minns fel :)

Att folk kör fortare har jag inga problem med, men det känns ändå som att det är bra om gruppen, eller åtminstone en grupp inom gruppen är någorlunda homogen när det kommer till tempo. På så sätt är det ju lättare för instruktören att få tid för alla.

Nu är jag i alla fall bokad för avancerad grupp den 17e maj och ser fram emot en rolig dag på Knustorp!

mvh
Emil

Sad Glad
2007-02-05, 20:33
Hurra! Idag bokade jag min första BKK. Lite nervöst för jag har aldrig varit i närheten av en bankörning tidigare. Det skall bli skojigt i alla fall! :D

Jag cyklade iofs anderstorpsbanan runt när jag var liten grabb. På en röd liten cykel med limpasadel :cool:

Duck
2007-02-05, 21:49
Hej Mats,
tack för förtydligandet.
Jo, jag har kört i gul grupp under de 2 senaste åren - bland annat med dig som instruktör om jag inte minns fel :)

Att folk kör fortare har jag inga problem med, men det känns ändå som att det är bra om gruppen, eller åtminstone en grupp inom gruppen är någorlunda homogen när det kommer till tempo. På så sätt är det ju lättare för instruktören att få tid för alla.

Nu är jag i alla fall bokad för avancerad grupp den 17e maj och ser fram emot en rolig dag på Knustorp!

mvh
Emil

Troligen blir fartskilnaderna ganska rejäla iom att vi som brukar köra i röd har anmält oss i avancerad den 17 maj eftersom det är den högsta gruppen som man kunde anmäla sig till "Nu vet jag ju inte hur många av oss som brukar köra
som har fått plats"

Men det tror jag inte blir några problem för Nina kommer säkert att dela upp
oss i grupper efter vad vi kört förut om åren:)
Samt att alla gångerna i fjor så var röd blandad med blå så det var fartskilnader då med

Mathias
2007-02-05, 22:14
Hurra! Idag bokade jag min första BKK. Lite nervöst för jag har aldrig varit i närheten av en bankörning tidigare. Det skall bli skojigt i alla fall! :D

Jag cyklade iofs anderstorpsbanan runt när jag var liten grabb. På en röd liten cykel med limpasadel :cool:

:D <--- ser du det ansiktet, så kommer ditt nylle oxå att se ut efter den dagen.
Det är tur att vi mänsiskor är utrustade med öron, annars hade det gått helt runt. ;)

xyx
2007-02-05, 22:25
Troligen blir fartskilnaderna ganska rejäla iom att vi som brukar köra i röd har anmält oss i avancerad den 17 maj eftersom det är den högsta gruppen som man kunde anmäla sig till "Nu vet jag ju inte hur många av oss som brukar köra
som har fått plats"

Men det tror jag inte blir några problem för Nina kommer säkert att dela upp
oss i grupper efter vad vi kört förut om åren:)
Samt att alla gångerna i fjor så var röd blandad med blå så det var fartskilnader då med

Ni från gamla röda skulle ju anmält er till Individuell förstår ni väl ;)

fluffig
2007-02-06, 11:57

Hej
Det är kul att köra på bana även om man tillhör de som kör långsamt.
Man behöver bara bry sig om sig själv och den man mot förmodan skulle köra ifatt. Inga kepsfarbröder eller virriga tanter som ger en hjärtinfarkt.
Min bror drog in mig i träsket när jag precis köpt MC igen för 1,5 år sedan.
Det var på Anderstorp och gissa vilken brosmkloss jag kände mig som, men kul var det.:D

Vilken grupp valde du?

Tengaipetrus
2007-02-06, 16:58

Ja, vi blir två som aldrig varit i närheten av bana. Ska bli riktigt roligt men jag är lite nervös. Har ju dock gott om tid på mig att gå och bita på naglarna till augusti. Har väl bara nagelbanden kvar då:D

Duck
2007-02-06, 21:54
Ni från gamla röda skulle ju anmält er till Individuell förstår ni väl ;)

Ja det gjorde jag oxå :p men det blev ändrat automatiskt för det blev lite fel i bokningsfunktionen på den första kursen

Sad Glad
2007-02-06, 22:19
Vilken grupp valde du?

Bas Fri. Det var T-petrus som drog ner mig i bankörningsträsket. Samtidigt värvade han nog en SMC-medlem för nu finns det nog INGA undanflykter kvar längre :o

Just Anderstorp skulle vara rolig att köra runt nån gång. Jag är ju uppvuxen i trakterna och har hört mycket oväsen därifrån :)

Tengaipetrus
2007-02-07, 09:02
Samtidigt värvade han nog en SMC-medlem för nu finns det nog INGA undanflykter kvar längre :o

Välkommen i SMC då!
Petrus

fluffig
2007-02-07, 12:34
Bas Fri.
Just Anderstorp skulle vara rolig att köra runt nån gång. Jag är ju uppvuxen i trakterna och har hört mycket oväsen därifrån :)

Då kanske vi ses 17:e maj för då är jag åsså anmäld eller ska du köra någon annan dag.

Jag har lurat med min pappa som ska köra Bas kursen tillsammans med sin granne.

Sad Glad
2007-02-07, 15:18
Då kanske vi ses 17:e maj för då är jag åsså anmäld eller ska du köra någon annan dag.

Jag har lurat med min pappa som ska köra Bas kursen tillsammans med sin granne.

Åh det är inte förrän den tredje augusti som jag skall köra. Men jag funderar på om man inte skall ta och kika in på nån tidigare bankörning bara för att se hur det hela går till! :)

Kul att du fått med far din!

Mangan
2007-02-08, 09:52
Bara jag som reagerade att det bara var 30 platser på juni-körningen o de andra vart det 80platser...
Eller är kanske de resterade 50platser redan uppköpta... vem vet..:confused:

Men men det skall bli riktigt gött att starta semestern med en dubbeldag på knudan :D

Kungen
2007-02-09, 01:33
Att de intresset för kurserna är så stor och anmälnings serven höll är ett mysterium :-) Vi håller tummarna för bra väder vid alla dagarna.

fluffig
2007-02-09, 08:28
Vi håller tummarna för bra väder vid alla dagarna.

Ja, vi får hoppas att vi i år slipper köra bromspasset i hagel som vi fick göra i fjor. Det var inte så kul.

xyx
2007-02-09, 17:57
Ja, vi får hoppas att vi i år slipper köra bromspasset i hagel som vi fick göra i fjor. Det var inte så kul.

Det gör du, då bromspasset är borta ;)

Men ja, solsken hoppas vi på!

René
2007-02-19, 15:52

Då ses vi 17 maj helst i solsken / René

Mathias
2007-02-19, 17:42
Då ses vi 17 maj helst i solsken / René

Håhå, då ska jag vinka på er med den röda flaggan tror jag.:p

xyx
2007-02-20, 15:54

Det hoppas jag verkligen inte :eek: :mad:

fluffig
2007-02-21, 12:04

Jasså lite avis på att vi fick plats å inte du :D

Mathias
2007-02-21, 21:21
Jasså lite avis på att vi fick plats å inte du :D

Nädå, ja ska köra dubbeldagarna istället :cool:

Man lär sig faktiskt lite oxå av att stå och vinka med flaggor.

Ducatista
2007-02-28, 15:08
Man lär sig faktiskt lite oxå av att stå och vinka med flaggor.
För att inte tala om att man får en vacker solbränna och samtidigt tjänar en slant :D

röris
2007-03-12, 02:24
Man får sälla sig till de övriga skall vifta flagga 17 maj samt köra juni och dubbel dagen:rolleyes:
Skall bli intressant och jämföra med sporthojskursen uppe på Sviestad.

Monica
2007-03-15, 22:44
Jag ska också vifta flagga den 17 maj....och nu blir det väl inte den norska flaggan precis :D

Ska bli jättekul att vara med! Nästa gång blir det med hojen!

Oas
2007-03-18, 22:10
Var inne på bokningssidan FULLBOKAD:eek: Alla körningar
Jaha då får man väl vakna tidigare nästa år:(

BeBe
2007-05-03, 21:26
Bana...

Jag körde på Kinne kulle i helgen. Gick bra det med. Lite synd (om än possitivt) att platserna tog slut så fort. Man efterfrågade information om när de kunde tänkas starta, o vips var alla vår-tider, bokade.

Jag skall köra SH-kursen i Falkenberg den 16/6 om någon har bokat eller är intresserad av att haka på så tjoa!

Monica
2007-05-16, 19:12
BKK i morgon och fint väder blir det :cool:

Bara så ni alla vet, så är det vi som håller i flaggorna som har makten....hehe... men vi kan väl mutas om mutan är god nog :p Eller hur Mathias??

Ska bli skitkul!!!!!!

Ducatista
2007-05-19, 18:53
Som vanligt vill vi framföra att stort tack till samtliga funktionärer som ställer upp och gör dagen oförglömlig för våra deltagare.
Vi får hoppas att vädergudarna är minst lika snälla övriga kursdagar.

/Nette med depåhunden Gimli

xyx
2007-05-20, 00:04
Vill också tacka för i torsdags!

Särskilt "mina" instruktörer Anders och Mattias i avancerad grupp.

Det nya upplägget är en stor förbättring!

Oas
2007-05-20, 21:42
Finns några bilder här (http://www.oddson.se/SMC-Knutstorp/index.html)