handdator

Visa fullständig version : Club emblem ?

Voivoi
2009-07-10, 07:52
Heppa

Jo undrar över vad är det för regler på exempelvis club emblem.
Hur får den se ut vad får den inte ha för text på mm.
Hur får man den igenom så att man inte åker på "stryk" ;)

Jag kan nog rabbla upp en massa frågor.
Men det finns säkerligen någon här som kan länka till något typ av hjälp.

mvh voivoi

Voivoi
2009-07-10, 08:33
Heppa

Jo undrar över vad är det för regler på exempelvis club emblem.
Hur får den se ut vad får den inte ha för text på mm.
Hur får man den igenom så att man inte åker på "stryk" ;)

Jag kan nog rabbla upp en massa frågor.
Men det finns säkerligen någon här som kan länka till något typ av hjälp.

mvh voivoi

sry lyckades hitta en bra länk om detta.
http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=1161

Jåke
2009-07-10, 12:33
Vill du signalera att du stödjer Sverigemodellen gör du klubbmärket utifrån de riktlinjerna såklart. Om inte, gör nåt som inte ser ut så. Det måste ju inte vara ett ryggmärke t. ex... kolla på de klubbar som fanns innan man började försöka kontrollera detta från vissa håll. I princip alla klubbar i Dalarna som funnits sen Hedenhös har fortfarande samma emblem även om vissa av nån anledning självmant på senare tid börjat sy på titlar, namn och grejer på sina västar enligt känt mönster.

Voivoi
2009-07-10, 14:56
Vill du signalera att du stödjer Sverigemodellen gör du klubbmärket utifrån de riktlinjerna såklart. Om inte, gör nåt som inte ser ut så. Det måste ju inte vara ett ryggmärke t. ex... kolla på de klubbar som fanns innan man började försöka kontrollera detta från vissa håll. I princip alla klubbar i Dalarna som funnits sen Hedenhös har fortfarande samma emblem även om vissa av nån anledning självmant på senare tid börjat sy på titlar, namn och grejer på sina västar enligt känt mönster.

Men hur vet man vilket är vilket en som är grön..

[Mulle]
2009-11-09, 20:00
Nu har vi ett märke :-)

Chopperbyggarn
2009-11-10, 10:20
Har bara varit med i SMC och HDCS i övrigt inte någon mc-klubb under dom 29år som jag har kört hoj på väg. Jag har dock via vänner sett att det här med klubbmärken har blivit en känslig fråga. Går du med i "Sverige modellen" finns risken att du ses med onda ögon av motståndare till denna modell och dom är ganska många vad jag har förstått och väljer du att stå utanför "Sverige modellen" så finns det risk för att förespråkare för denna modell har "synpunkter".
När jag var på ett hoj evenemang i Sydney i Australien så hade jag ett litet runt HDCS märke på armen...detta räckte för att några medlemar från en inhemsk Australisk mc-klubb började att göra en utredning på plats om vad det var för "Colors" jag hade på armen...nästa dag sprättade jag bort HDCS märket från armen och har sedan dess och kommer aldrig mer att ta på mig någon typ av märke som kan misstas för "Colors" . Jag vill kunna åka vart jag vill när jag vill och vartsomhelst i värden utan problem oavsett vilka hojåkare jag träffar på.:)

Anders.J

jobark
2009-11-10, 10:51
Hej Anders o alla andra
Jag förstår inte vad alla e oroliga för.
www.trikers.se är inte o kommer aldrig att bli ett klubbmärke utan det är ren reklam för ett forum för likasinnade o i det här fallet är det 3 hjul i backen, Vi har valt detta för att inte stöta oss med andra som sverigemodellen, göteborgsmodellen, smc eller alla andra orginisationer.

DET ÄR INGET KLUBBMÄRKE UTAN ÄR ETT FORUMREKLAM PUNKT SLUT

Kan vi sluta diskutera detta ämne nu