handdator

Visa fullständig version : Var samlas hojåkare i skåne, malmö?

P-O Noren
2009-06-30, 10:01
Jag har en fundering, för i umeå så var det en naturlig samlingsplats på kajen vid vattnet. Där samlades alla hojåkare, oavsett typ av hoj och man kunde kolla på hojar och skaffa sig nya vänner i hojkollektivet.

Finns det motsvarande i skåne runt malmö?
Något speciellt gatukök eller någon plats. Har varit till lisas hojkafé och även upp till sjöbo samt träffarna ute i löddeköpinge. Men dessa är ju vissa platser och tider. Så jag undrar efter tips och ideér?

powerglide
2009-07-01, 08:09
Vi samlas mest virituellt på
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=181013&page=44 :)

Annars ska en stående samlingspunkt vara Turning Torso på torsdagar. Fast där har jag själv aldrig träffat på någon ännu (kollade på lite fel plats :o ).
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=205176&page=1

admth
2009-07-01, 10:28
Jag har en fundering, för i umeå så var det en naturlig samlingsplats på kajen vid vattnet. Där samlades alla hojåkare, oavsett typ av hoj och man kunde kolla på hojar och skaffa sig nya vänner i hojkollektivet.

Något speciellt gatukök eller någon plats. Har varit till lisas hojkafé och även upp till sjöbo samt träffarna ute i löddeköpinge. Men dessa är ju vissa platser och tider. Så jag undrar efter tips och ideér?

Vet inte om vi har någon direkt samlingsplats mer än de du redan räknat upp. Jag är med i Southern Cruisers http://www.scrc228.tk/ och här brukar vi skriva om vi ska ut. Då brukar det vara fler som hakar på. :cool:

P-O Noren
2009-07-01, 10:39
Turning torso visste jag inte om tack för tipsen!

Vi är några personer som undrar så vi får testa dessa alternativ!

Jag tror det kallas för "stapelbäddsparken", det som är vid turning torso, fast jag förstår om du inte såg några vid själva huset... Har aldrig varit där på torsdagar dock

Combat Girl
2009-07-06, 13:43
Har hört Statoil Staffanstorp på onsdagar, stämmer detta?

Mathias
2009-07-06, 14:26
Har hört Statoil Staffanstorp på onsdagar, stämmer detta?
Njae, inte riktigt. RR-gänget utgår därifrån på onsdagar (har jag för mig) för sin onsdagstur

powerglide
2009-07-11, 23:11
Njae, inte riktigt. RR-gänget utgår därifrån på onsdagar (har jag för mig) för sin onsdagstur
Men det är öppet för alla att hänga på. Samling brukar vara 17.30 på onsdagar vid fint väder.

joggen
2009-07-13, 21:38

Vill du åka lite längre norrut en torsdagskväll kan jag rekommendera Tydingesjöns camping vid Broby. Där samlas 500 hojar om vädret är bra.
Se www.tydingesjon.com
/Hasse