handdator

Visa fullständig version : HOJ-X...buss från Skåne????

österlenknutta
2007-01-04, 19:17
Är här någon som vet om det ordnas buss från Skåne till Stockholm, 16 mars och HOJ-X...Vill gärna åka med....:cool:

asterix
2007-01-04, 20:13
Verkar heldött på SMC-Skåne."Rost" brukar dyka upp på kaffe emellanåt,å då brukar man få lite info.Vem vet ,dom kanske planerar för sommaren!? Men de ä klart när det är juletider,blir ju allt "ställt på änna",så kanske det händer nåt nästa vecka,Du kan ju alltid hoppas.Själv kan jag inte åka,ska ha cellgift på fredan.Under tiden kan Du kolla på http://www.drivkraftenschopper.se/
Kanske fel tråd att länka från,men vem bryr sig??
Hälsningar
Asterix Sponsor jägare med cancer & glatt humör
No More Teardrpos

Ducatista
2007-01-04, 21:29
Några vänner ska ta tåget upp.
De har säkert inget emot att blir fler i sällskapet
Ju fler ju roligare, eller hur.

Intresserad så hör av dig.

asterix
2007-01-05, 13:08
Okej.Vill veta följande:
Dag:
Tid:
Pris:
Hemfärd:
EV.övernatt:
All beror hur jag reagerar på cellgiftet

Maria Nordqvist
2007-01-05, 14:13
På Siljas hemsida finns alla anslutningsbussar: http://www.silja.com/sv/usefulInformation/silja/connections.htm

asterix
2007-01-05, 19:23
Men inga från Skåne,men Vi räknas kanske inte?Nu kan jag själv inte åka pga. sjukdom,men det finns fler Skåningar som vill dit.Är väl egentligen ett problem för SMC-Skåne.

Ducatista
2007-01-06, 08:39
Men inga från Skåne,men Vi räknas kanske inte?Nu kan jag själv inte åka pga. sjukdom,men det finns fler Skåningar som vill dit.Är väl egentligen ett problem för SMC-Skåne.

Info kommer inom kort

asterix
2007-01-06, 11:32
Det tackar man för.Bra hemsida du har.Var ju tvungen å se vad som dolde sig bakom signaturen.Klart impad!!Har alltid velat ha en Ducati,men .... pengar!

Victor
2007-01-06, 18:40
Jag är intresserad. Både av buss och tågalternativet.

Marie
2007-01-06, 19:37
Har läst den här tråden och kliat mig i huvudet några dagar. Det handlar ju om ett arrangemang för motorcyklister, eller hur?
Då känns det ju väldigt underligt att det till höger och vänster frågas efter buss- eller tågresa till den här kryssningen. Det självklara valet måste väl vara att ta hojen dit, inte sant?
Sen får man ju möjlighet att ta en liten sväng i Finland också då, väl?

Ducatista
2007-01-08, 09:06
Har läst den här tråden och kliat mig i huvudet några dagar. Det handlar ju om ett arrangemang för motorcyklister, eller hur?
Då känns det ju väldigt underligt att det till höger och vänster frågas efter buss- eller tågresa till den här kryssningen. Det självklara valet måste väl vara att ta hojen dit, inte sant?
Varken möjligt eller självklart för alla.
Ekonomi, tidsbrist, oreggad hoj, slut på semesterdagar, sällskapssjuka mm kan vara några av skälen.
Personligen skulle jag åka dit för att festa och då sätter jag mig absolut inte på hojen dagen efter. Och för det andra pallar inte min rygg en resa på 60-70 mil. Trots detta klassar jag mig ändå som motorcyklist och berättigad till att få åka med på Hoj-X.

Marie
2007-01-08, 09:20
Varken möjligt eller självklart för alla.
Ekonomi, tidsbrist, oreggad hoj, slut på semesterdagar, sällskapssjuka mm kan vara några av skälen.
Personligen skulle jag åka dit för att festa och då sätter jag mig absolut inte på hojen dagen efter. Och för det andra pallar inte min rygg en resa på 60-70 mil. Trots detta klassar jag mig ändå som motorcyklist och berättigad till att få åka med på Hoj-X.

Å tusan!

Är det meningen att man skall dricka alkohol?
Jag som trodde att det var ett arrangemang där man skulle ha roligt.:confused:

Ducatista
2007-01-08, 13:48
Å tusan!

Är det meningen att man skall dricka alkohol?
Jag som trodde att det var ett arrangemang där man skulle ha roligt.:confused:

Om man vill dricka eller inte är väl upp till var och en, eller?
Kan inte läsa något om att det skulle vara ett krav.
Och varför skulle man inte kunna ha roligt med alkohol? :rolleyes:

Ducatista
2007-01-08, 13:53
Det tackar man för.Bra hemsida du har.Var ju tvungen å se vad som dolde sig bakom signaturen.Klart impad!!Har alltid velat ha en Ducati,men .... pengar!
Får erkänna att sedan vi fick valp blir inte sidan uppdaterad så ofta.

Och vad gäller Ducati & pengar så är jag välsignad med en inspirerande mekaniker, en driven sambo och en givmild bank. :D

Marie
2007-01-08, 20:00
Och varför skulle man inte kunna ha roligt med alkohol? :rolleyes:

Som gammal droskdonna tycker jag att det inte finns något tristare att ha att göra med än alkoholpåverkade människor.

ROST
2007-01-09, 08:29
Verkar heldött på SMC-Skåne."Rost" brukar dyka upp på kaffe emellanåt,å då brukar man få lite info.Vem vet ,dom kanske planerar för sommaren!? Men de ä klart när det är juletider,blir ju allt "ställt på änna",så kanske det händer nåt nästa vecka,Du kan ju alltid hoppas.Själv kan jag inte åka,ska ha cellgift på fredan.Under tiden kan Du kolla på http://www.drivkraftenschopper.se/
Kanske fel tråd att länka från,men vem bryr sig??
Hälsningar
Asterix Sponsor jägare med cancer & glatt humör
No More Teardrpos

Hej gammling

Jag kommer snart att mellan landa hos dig så ha baljan varm:D
M.V.H
något yngre gammling:)

asterix
2007-01-09, 10:02
Låter bra!Du har ju aldrig varit nödbedd!Har bakat å lagt i frysen!!Skulle kanske ligget i annan tråd.

asterix
2007-01-09, 10:24
Det är nog fritt val att ta sig till Hoj-x,som man vill.Men efter 30 år på mc,föredrar jag nog ett bekvämmare färdsätt,åtminstone vid den här årstiden.I dagens läge funderar jag inte ens på nån längre tur på MC.Ska försöka "ta en byarunda",efter oljebyte på "gubbaracern".

Marie
2007-01-09, 21:58
Det är väl inget fel på att köra hoj just nu, eller?
Jag körde Vejbystrand - Kinna igår (17 mil) med packning för att vara borta ett par veckor, och det regnade ordentligt hela vägen. Det var lika skönt och skoj som om det varit sommar. Alltid lika skoj att fräsa fram på småvägarna i inre Halland och södra Västergötland!:)

asterix
2007-01-11, 00:07
Hade jag bara orkat hade jag åxå kört nåra turer,det var 11+ igår och 10 idag,så jag åxå kört i sämre väderlek.Men till Stockholm nu,det vet i hundan. Skönt sätta sig på en buss å "sluta dom ljusblå" tills man är framme.

Ducatista
2007-01-11, 08:29
Man blir klokare och bekvämare med åren.
Och det är väl inte heller fel att inte köra hoj just nu?

Jag har visserligen mundering för vinterkörning men vill bespara hojen smuts och vägsalt.

asterix
2007-01-11, 10:14
Man blir klokare och bekvämare med åren.
Du har så rätt,flicka lilla!! Vänta tills Du kört 25 år till,då kan kan Du snacka om att vara bekväm,jag vet!!PÅ 70-talet var knapp nåt som stoppade en från att köra,Du kan fråga "Rost",den "gamle touringräven".

österlenknutta
2007-01-19, 08:15
Hej...vill gärna få lite information om tågresan till Stockholm och HOJ-X...verkar inte som det går någon buss dit...