handdator

Visa fullständig version : efterlysning!!

zodiak06
2009-06-01, 16:30
Hej jag letar efter en person som var på avrostningen på ljungbyhed i år. Du körde en Varadero och vi stog och pratade om våra bågar, du berättade om ett problem där din vara bara dog och sen startade igen det var visst något relä eller givare som vart glapp i. skulle vilja få kontakt med dig då min vara börjar göra likadant. helt sporradiskt bara dör den för att sedan starta igen. och min verkstad lutar åt dyra "prov"kostnader som jag kanske kan få ut på garantin när dom lokaliserat problemet. hoppas jag finner dig här och du ger dig till känna. Tack på förhand, Tobbe

Mathias
2009-06-01, 16:58
Vet du om personen körde i samma grupp eller ?? kanske vilken grupp??

Sad Glad
2009-06-02, 12:54
Kan ha varit Tengaipetrus du pratade med. Oavsett vilket så snacka med honom för han har haft det problemet på sin förra Varadero.

Har för mig att det var något relä i bränslepumpen som oxiderade. Tydligen ett känt problem på Varaderon som Honda inte orkar fixa till.

Tengaipetrus
2009-06-02, 19:46
Kan ha varit Tengaipetrus du pratade med. Oavsett vilket så snacka med honom för han har haft det problemet på sin förra Varadero.

Har för mig att det var något relä i bränslepumpen som oxiderade. Tydligen ett känt problem på Varaderon som Honda inte orkar fixa till.

Vet inte om du har samma problem men med min var det i alla fall vad som verkade vara bensinpumpen. Plötsligt bara dog den och vid tillfällen var det stört omöjligt att få igång den tills den plötsligt bara staratade. Fick pumpen bytt på garantin utan något knorr och sen hade jag inga problem. Vad jag vet har följande ägare inte heller haft problem. Som Sad Glad skriver är det ett känt problem på varadero och likaså på Africa Twin som har samma pump. Vore ju dumt att göra något åt problemet från hondas sida... Hör med din verkstad om det inte kan vara pumpen för vad jag vet har de inte bytt den till nyare modeller. Vad som talar emot är att det brukar komma efter 2000-3000 mil. på min kom det lite tidigare. Vet inte hur mycket din hoj gått. Kan vara värt ett försök i alla fall.

Hör av dig om du vill ha kontakt.
Magnus

sabang
2009-06-06, 06:09
Om du inte kan få det på garantin så kan du köpa en pump på Biltema eller Mekonomen för en billigare peng än orginal. Fungerar utmärkt ännu efter 2 år.

zodiak06
2009-06-14, 10:29
Tack, har nu varit en runda på hundra mil i sverige, utan att problemet visat sig. verkar jätteskumt. får väl ha ögonen och öron med mig verkar bara visa sig vid jobbependling dvs korta turer. vi får väl snart ta och träffas med våra varaderos så man lär känna er skåningar bättre. att känna folk med erfarenhet är bra mycket billigare än en bra verkstad.