handdator

Visa fullständig version : Fortbildningar i Blekinge 2007

H-son
2006-12-31, 13:05
Hej.

Just nu pågår förberedelserna för 2007 års fortbildningar, det finns ännu någon lös tråd att knyta ihop, men vi har gott hopp!

Det som kommer att ske är att vi kör både grundkurs och fortsättningskurs i Emmaboda under sommaren.

Det finns riktlinjer kring hur dessa fortbildningar ska gå till, men vi har möjlighet att till viss del anpassa enligt önskemål.

Så vad vill ni göra/öva/utföra under SMC Blekinges fortbildningar 2007? Det kan vara övningar eller områden eller fokus på befintliga övningar...

- Manöverträning
- Kurvteknik och spårval
- Avancerad kurvteknik, viktförflyttning, gaskontroll mm.
- Bromsövning, i olika situationer.
- Teori kring MC (vad hur och varför), körteknik mm.
- mm.

Skriv gärna några rader kring vad ni vill ha med så tar vi det i beaktan!

/Kennet

klabbarpan
2007-01-02, 13:09
Nu hör inte jag till Blekinge men jag har å andra sidan ganska nära till Emmaboda så det skulle passa mig bra att delta där.
Vad jag behöver träna är manövrering, kurvtagning och bromsteknik.
Det är önskvärt att datum spikas då det är mycket som ska planeras in under vårhelgerna, i år precis som alla andra år...

Sir urban
2007-01-02, 16:29
Nu hör inte jag till Blekinge men jag har å andra sidan ganska nära till Emmaboda så det skulle passa mig bra att delta där.
Det är önskvärt att datum spikas då det är mycket som ska planeras in under vårhelgerna, i år precis som alla andra år...

Du är självklart välkommen trots att du inte tillhör Blekinge.

Datum kommer att spikas inom en snar framtid.

/Urban (instruktör)

H-son
2007-01-02, 17:32
Du är självklart välkommen trots att du inte tillhör Blekinge.

Datum kommer att spikas inom en snar framtid.

/Urban (instruktör)

För närvarande finns följande preliminära datum:
6 maj, 27 maj, 17 juni, 8 juli, 29 juli, 19 augusti, 9 september.
OBSERVERA att det är preleminära datum... ;)
Vi återkommer snarast med bekräftat schema.

/Kennet

Varadero -02
2007-01-03, 22:16
Jag skulle helst vilja träna säkerhetsmanövrar, kurvteknik, bromsövningar etc.

Sir urban
2007-01-03, 22:46
Jag skulle helst vilja träna säkerhetsmanövrar, kurvteknik, bromsövningar etc.

Ska inte vara några problem nåt av det. Vad menar du med säkerhetsmanover är det samma sak som undanmanöver med broms för hinder?

Klart vi ska ha kurvteknik, det är ju det som är roligast att öva på =)

Har du gått nån fortbildning innan inom smc?

/Urban

Varadero -02
2007-01-04, 22:41
Med säkerhetsmanövrer menar jag undanmanöver etc.
Tog körkort i höstas och då blev det självklart en hel del manöver men det var ju inte med "min" hoj. Känner att jag behöver träna detta mer med min egen cykel.

Därför har jag av naturliga skäl inte heller någon erfarenhet av fortbildning inom SMC att relatera till.

Just nu väntar jag på mitt medlemsskap/inbetalningskort till smc som skall vara på väg .........

H-son
2007-01-04, 23:19
Hej!

Undanmanöver och bromsning är och kommer vara en viktig del i fortbildningarna som i kommer att hålla, så det kommer du att få öva på!

/Kennet

H-son
2007-02-01, 11:40

Nu är datumen spikade, och finns tillgängliga i vår kalender.

Vi jobbar nu på att få ut en kursplan för båda typerna av kurs, och prissättning...

Återkommer och uppdaterar!

/K

H-son
2007-03-26, 21:54
Nu är det uppdaterat, kolla in på vår hemsida under School (klicka här (http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=388))

Nu är datumen spikade, och finns tillgängliga i vår kalender.

Vi jobbar nu på att få ut en kursplan för båda typerna av kurs, och prissättning...

Återkommer och uppdaterar!

/K

klabbarpan
2007-03-28, 12:16
Nu är det uppdaterat, kolla in på vår hemsida under School (klicka här (http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=388))
Kanon att datumen har presenterats. Jag letade runt lite men hittade ingenstans att anmäla sig.

Sir urban
2007-04-02, 06:38
Kanon att datumen har presenterats. Jag letade runt lite men hittade ingenstans att anmäla sig.

Kan säga från en säker källa att det är på väg.

/Urban

Varadero -02
2007-07-30, 07:13
Jag var på grundkursen i Emmaboda igår den 29 juli.
Vill tacka er alla, både instruktörer och övriga deltagare, för den härliga dagen. Med hem var nya kunskaper och en större trygghet men också ett minne av en oerhört rolig dag.

Sir urban
2007-07-30, 07:52
Jag var på grundkursen i Emmaboda igår den 29 juli.
Vill tacka er alla, både instruktörer och övriga deltagare, för den härliga dagen. Med hem var nya kunskaper och en större trygghet men också ett minne av en oerhört rolig dag.

Bra att ni uppskattade dagen. Var riktigt roligt att se hur många av er utvecklades under dagen. Hoppas att ni återkommer nästa år till Emmaboda.

/Urban

Räven
2007-08-03, 10:44
:p Tack. Allt funkade, vädret hur fixade ni det?Bra jobbat SMC blekinge.
Mvh. Räven

Galne Dansken
2007-08-03, 11:44
Jättebra Henning och Co.,

det är underbart som Ni jobbar och brassar på - det är roligt att vara GS på SMC med ett sådant team.

Kul att se alla instruktörerna i jobb med stort engagement och roligt att se hur alla hjälpar till, även från övriga distrikt..

Stort eloga till alla :D

(sorry, jag drog i väg tidigt - kom väl några mil i väg - innan jag la mig på en bänk och fick några timmars sömn...)

affe
2007-08-03, 15:02
Hej vill bara tacka för en helt underbar och väl genomförd dag. Tack SMC-Blekinge och SMC-Skåne. Det var min första körning på bana men säkert inte den sista.:) MVH Jimmy Hjälte .

H-son
2007-08-04, 00:01
Tackar för de vänliga orden, det uppskattas.

Det är alltid en massa jobb för att få detta till att fungera, men tack vare hjälp från väl tränade och erfarna instruktörer så blev det en bra dag!

Samtliga elever skötte sig också exemplariskt, ingen allvarligare olycka, det ryktades endast om att någon körde fast i mossen ;), så flaggvakter och ambulans fick en lugn dag!

Vi hade också fixat till vädret, det var först på vägen hem lite regn dök upp :rolleyes: men det får man ta!

Då man är på arrangörssidan av ett sådant evangemang, så inser man hur mycket som måste ordnas och hur mycket personal som behövdes, så ett stort tack till alla som ställde upp och hjälpte till!

Hej vill bara tacka för en helt underbar och väl genomförd dag. Tack SMC-Blekinge och SMC-Skåne. Det var min första körning på bana men säkert inte den sista.:) MVH Jimmy Hjälte .

Thruxtonerich
2007-08-04, 12:15
Hej,
instämmer med tidigare inlägg och ser fram emot en repris nästa år.:)
Nu när jag haft ett par dagar att smälta allt vi gick igenom kom jag att tänka på att vi nog aldrig pratade om fjädringsetup o lufttryck(däck) kontra bromsförmåga. Kan det vara nåt att ta upp?
Erich