handdator

Visa fullständig version : Utbildningssatsning

Hasse
2009-05-22, 10:33
Hej Sthlm styrelse.

Jag vill
framföra ett stort tack för den satsning som gjorts på resurs och instruktörsutbildningen i Sthlm.
Riktigt kul att alla haft tillfälle att samlas vid flera tillfällen för att umgås och utbyta erfarenheter vid
och på banan.

Min grupp vid senaste tillfället hade fin feedback och en egen reflektion är att jag/vi som instruktörer inte är särskilt vana vid att ta emot egen banregi
då man mest sysslar med att ge.
Nyttigt att se "den andra sidan" och jämföra med egen reaktion.

Övningarna gav mersmak . Den diskussion som mötet på kvällen hade där
det framfördes synpunkter på att manövrar av bakomvarande MC kan upplevas som skrämmande var
tankeväckande.

Övningar med just sådana situationer är nyttiga
för att få bort osäkerheten för att känna sig trygg i olika situationer

Jag har varit på en hel del instruktörskörningar under åren. Den här är en klart lysande stjärna och
kan med rätta kallas kurs.

Jättebra ambition och jag är säker på att många fick mer insikt om sig själva och att man sedan hade
skitkul gjorde inte alls ont ! Toppen alltså !!

hälsn hasse

ezzo
2009-05-22, 23:05
Jag är glad att det blev så lyckat som jag hört rykten om.
Jag är också MYCKET tacksam att Nicklas och PerG ställde upp och hjälpte oss ur en besvärlig knipa som uppstod 1 vecka före kurs.

Med facit på handen tvivlar jag att vi hade kunnat fixa en så lyckad helg själva.
Per och Nicklas ett stort tack från mig och BC.

//Ezzo

Spiff
2009-05-25, 12:59
Vill också framföra min uppskattning av denna övning. Mycket nyttigt att få tänka till lite och göra övningar som faktiskt var en utmaning!

/Spiff