handdator

Visa fullständig version : Hur ska vi marknadsföra BKK på Gokartbanan??

Stig
2009-05-19, 22:47
:confused:VAR ÄR NI Gotländska knuttar???????????
Idag genomförde vi en Broms & Kurvteknik körning (BKK) för motorcyklister på Gute Karting Ring. En härlig kväll, solen sken, ca 17 plusgrader, vindstilla, alltså en perfekt MC kväll!
4 (fyra!!) st deltagare kommer för att medverka! (vår förhoppning var minst 20 st!)
Dessa 4, som körde allt från Gold Wing till sporthoj(Ducati) och hade enligt utvärderingen en kul och lärorik kväll!!

Dom fick förbättra sina färdigheter i bromsning, kurvteknik, med fokus på spårval och gaskontroll, samt vikten av att använda blicken rätt.
Kolla in galleriet på hemsidan, så ser Ni att ALLA hojar kan delta i denna form av utbildning!!

VÄLKOMNA till nästa körning om 14 dagar; 2 juni! (vi kör tisdagar udda veckor tom augusti)
Planera in det i Era almanackor redan nu!

Mer info och tider hittar Ni på hemsidan under School/fortbildningar.:D:D

HåkanP
2009-05-20, 10:00
:confused:VAR ÄR NI Gotländska knuttar???????????
Idag genomförde vi en Broms & Kurvteknik körning (BKK) för motorcyklister på Gute Karting Ring. En härlig kväll, solen sken, ca 17 plusgrader, vindstilla, alltså en perfekt MC kväll!
4 (fyra!!) st deltagare kommer för att medverka! (vår förhoppning var minst 20 st!)
Dessa 4, som körde allt från Gold Wing till sporthoj(Ducati) och hade enligt utvärderingen en kul och lärorik kväll!!

Dom fick förbättra sina färdigheter i bromsning, kurvteknik, med fokus på spårval och gaskontroll, samt vikten av att använda blicken rätt.
Kolla in galleriet på hemsidan, så ser Ni att ALLA hojar kan delta i denna form av utbildning!!

VÄLKOMNA till nästa körning om 14 dagar; 2 juni! (vi kör tisdagar udda veckor tom augusti)

Mer info och tider hittar Ni på hemsidan under School/fortbildningar.:D:D

Kan bara hålla med. hade Väst haft liknande kontinuerliga körningar för bara 150 kr hade jag löst klippkort...

Till och med en grön tiger fanns med på bild... mitt hjärta dunkar...

McGregor
2009-05-20, 11:45
Jag förstår absolut ingenting (som vanligt alltså).

Absolut bästa förutsättningar för att för en billig peng köra på knixig bana och klent intresse.

Dela ut infoblad (eller deltagarfolder) på onsdagsträffarna. Då verkar det ju komma en del folk. Prata med gokartfolket så kan en onsdagskörning ha slutmål vid kartingbanan. Där kan man berätta för alla vad som händer på tisdagarna.

Stig
2009-05-20, 14:47
Jag förstår absolut ingenting (som vanligt alltså).

Absolut bästa förutsättningar för att för en billig peng köra på knixig bana och klent intresse.

Dela ut infoblad (eller deltagarfolder) på onsdagsträffarna. Då verkar det ju komma en del folk. Prata med gokartfolket så kan en onsdagskörning ha slutmål vid kartingbanan. Där kan man berätta för alla vad som händer på tisdagarna.

Hej McGregor
Distribuerar ut BKK foldern ihop med vår tidning Rabbisbladet, ca 500 ex denna vecka, så där hoppas jag få respons! Annars har vi delat ut foldrar o pratat om dennna aktivitet på "öppet hus dagen" på besiktningen, till ca 155 st samt delat ut till alla som gått grundkurs, ca 70 st, samt delat ut på MC firmorna. Onsdagsträff är ju ett bra tillfälle, får göra ett försök där oxå!!

Funkar inte denna satsningen, så lär det inte bli nån mer säsong, eftersom
behovet/efterfrågan inte finns(????)! :eek:

JoS
2009-05-20, 15:28
Det tar tid att få igång intresset. När de deltagare som varit med på körningarna talar med sina kompisar kommer så småningom fler och fler att få upp ögonen för BKK på Gotland. Snacket hojåkare emellan ger oftast mer än en reklamlapp i en tidning.

Ge inte upp.

Syster-Tysk
2009-05-20, 17:23
(vi kör tisdagar udda veckor tom augusti)

Du kanske har svaret i ditt eget inlägg!?

Kan ju vara så att alla inte kommer alla gånger, utan har planerat för andra tisdagar än i tisdags!? ;)

Vi får hoppas på fler nästa gång!

/J

aRWe
2009-05-22, 07:14
Skriv på SH under bandagar.
Lägg ut broschyrer hos MC-handlarna.

Det går trögt ibörjan innan man får folk och förstå hur kul det är.

Smartswede
2009-05-22, 07:53
Några lösa tankar :)

Finns ingen email att skickat ut till alla SMC Gotlänningar?
Be de klubbar som finns att skicka ut till sina?

Det går inte locka dit icke Gotlänningar oxå? Dvs för något närliggande SMC distrikt att t.ex. åka till Gotland, åka gokart, sova, åka lite på Gotland med någon av er som vägvisare och sedan hem :)

Har de flesta aktiva funkisar etc inom SMC på Gotland varit där? :) Bra för marknadsföringen och inte minst för få en del deltagare.

För Boråskörningarna på gokartbana vi i SMC Väst / BMW-klubben D10 arrangerar har vi tydligt märkt det blivit fler och fler. Första gångerna gick det runt hyfsat med kanske 20-25 deltagare, nu får vi fulla kurser (max 60 st) och folk hänger på låset för att anmäla sig :D

Hoppas att ni får fler folk nu den 2 juni!

Agile
2009-05-22, 09:02
Några lösa tankar :)

Det går inte locka dit icke Gotlänningar oxå? Dvs för något närliggande SMC distrikt att t.ex. åka till Gotland, åka gokart, sova, åka lite på Gotland med någon av er som vägvisare och sedan hem :)

Då får ni nog förhandla med båten först...

Jag åker gärna från Nkpg till Västerås, Örebro eller tom Uppsala (men har familjen inte långt därifrån, annars hade det varit för långt för minibana) för att få åka lite budget-bandag.

Men att sätta sig och offa en hel helg och lägga 1000 pix på att åka en tråkig båt för att åka kart-bana??? Jag vet inte ens om jag skulle göra det för att åka Gotland ring om det bara var endagars.

Chirre
2009-05-22, 11:24
Då får ni nog förhandla med båten först...

Jag åker gärna från Nkpg till Västerås, Örebro eller tom Uppsala (men har familjen inte långt därifrån, annars hade det varit för långt för minibana) för att få åka lite budget-bandag.

Men att sätta sig och offa en hel helg och lägga 1000 pix på att åka en tråkig båt för att åka kart-bana??? Jag vet inte ens om jag skulle göra det för att åka Gotland ring om det bara var endagars.

Eller kan du få åka gratis med mig, dessutom med en riktig båt.
Vi synes väl kanske i sommar igen?

McGregor
2009-05-23, 06:55
Det går inte locka dit icke Gotlänningar oxå? Dvs för något närliggande SMC distrikt att t.ex. åka till Gotland, åka gokart, sova, åka lite på Gotland med någon av er som vägvisare och sedan hem

Det brukar ju vara en binge fastlänningar som semestrar på Gotland på hoj varje sommar. Med allmänt spridd info, kan man kanske locka några att lägga en tisdagskväll på Gute Karting Ring.

Den som vill vara med på "extradagarna" på gokartbanan i samband med Lelledagarna (on-to 10-11 juni 12-18) kan anmäla sig på www.lellesmc.se. Det står att det är tre grupper men det är som vanligt fyra.

Är du instruktör, så skicka ett mail till roger.soderbom@swipnet.se.

Leif H..oj
2009-05-23, 09:23
Det brukar ju vara en binge fastlänningar som semestrar på Gotland på hoj varje sommar. Med allmänt spridd info, kan man kanske locka några att lägga en tisdagskväll på Gute Karting Ring.

Den som vill vara med på "extradagarna" på gokartbanan i samband med Lelledagarna (on-to 10-11 juni 12-18) kan anmäla sig på www.lellesmc.se (http://www.lellesmc.se). Det står att det är tre grupper men det är som vanligt fyra.

Är du instruktör, så skicka ett mail till roger.soderbom@swipnet.se.

Vi får också ligga på för att synas att 31 maj är årets första gokartbanekörning i Örnsköldsvik. Vi kör föranmälan för att få ett hum om vilken resurs som behövs. Ca 20 deltagare så här långt vet vi ska köra. Föranmälan = garanterad plats. Anmälan på plats går bra också.

SCHOOL 2009-foldrarna med alla kursdagar för BKK skulle ni kunna ge en bunt till turistbyrån och på båten finns det väl turistbroschyrer av olika slag där även vårt häfte passar in. Redan där kan väl alltid någon komma på att göra en trevlig kvällsaktivitet. Bensinstationerna på ön besöks också av alla med mc = folderplats. Verkar det vettigt att marknadsföra sig så här?

haffa
2009-06-14, 19:19
Jag kan bara svara för mig själv men problemet är att det är varannan Tisdag. Ni har lyckats pricka in nästan varenda Tisdag då jag inte är på ön:eek:
Men en eller två tisdagar kommer i alla fall jag att kunna komma:)
Hoppas ni inte ger upp för detta är bland det roligaste som finns på två hjul!