handdator

Visa fullständig version : Träff, någonstans vid Lödde.

Mathias
2009-05-12, 21:01
SMC Skåne kommer inte att finnas på plats fler gånger vid denna plats (var får ni själv lista ut men det är i början av Lödde, vi vill inte erbjuda mer reklam).
Tyvärr har man börjat ta betalt efter hur många medlemmar man är i klubben och det går inte att lösa för oss.
Kanske du träffar någon från styrelsen där men då är vi inte där för SMC´s räkning, tyvärr.

Ducatista
2009-05-13, 10:15
Det är tråkigt att man börjar märka trenden att samarbetspartners och övriga intressenter börjar bli gridiga mm och hellre vill ta över än fortsätta "dela på kakan" med mc-folket. :mad: Detta med tanke på mc-caféet, kortege och nu veckoträffen.

Själv blir jag grinig och söker mig hellre till nya ställen än sponsrar sådana ställen.

Någon som har något bra alternativ på en tisdagsaktivitet?

Tengaipetrus
2009-05-13, 21:18
Verkligen tråkigt!
Magnus

-ah
2009-05-14, 06:02
Någon som har något bra alternativ på en tisdagsaktivitet?

Yep.

Ta en ordentlig sväng på hojen, istället för att stå å puttra på nå't trångt ställe.
Sök dig upp på småvägarna nordost om Sjöbo och upp mot Smålandsgränsen. Det kan väl bli en 30-40 mil om du är duktig, och fan så mycket roligare än att trängas på en markbit som ligger så nära att motorn knappt hinner bli varm på vägen dit. ;)

Janner
2009-05-14, 06:26
Jag var ute på träffen i tisdags och jag blev skjutsad av en kompis med gyrokopter (http://www.gyroflyg.se/provflyg.html):D. Det var samma sak för dem med flygande maskiner, de ska börja betala landningsavgift. Tråkigt:(.

Under kvällen blev vi dock tillfrågade om vi ville stötta en ny träff på Frostavallen i Höör. Första tillfället blir nu den 21 maj, kl 12-16. Därefter kommer träffarna vara på torsdagskvällarna 17-20. Kolla in frostavallen.se (http://www.frostavallen.se) för mer info. Gratis träff i vackra omgivningar. Lite avstånd så att motorn blir varm (för en del iallafall).

Ducatista
2009-05-14, 10:23
...en ny träff på Frostavallen i Höör...
Toppen!
Dessvärre såg jag i kalendern att jag har BKK och Quiltkurs de tre kommande tillfällena men därefter lär ni se mig på Frostavallen.

Mathias
2009-05-14, 14:59
mmm, och den där platsen jag inte nämner är inblandade i det oxå :mad:

pinary155
2009-05-15, 17:21
Hej

Efter mitt besök på platsen ni ej vill nämna, gav ni oss ert stöd och uttryckte samma förhoppningar som många andra. "Vad spännande och trevligt att vi alla får en ny plats att mötas på. Bra vägar och underbar natur. Många av oss har varit på Frostavallen som barn." Detta är ingen marknadsföring ifrån min sida utan en vädjan om att ge oss en chans. Vår torsdagsträff har inte ens börjat! Jag ser möjligheter, hjälp oss att utvecklas mot något ni vill ha.

Har ni frågor är ni alla välkomna och jag lyssnar på er alla!
Anser ni mitt inlägg är opassande och ej hör hemma på ert forum är det ok att ni plockar bort det. Kör lugnt:)

Richard Sjöqvist
Torsdagsträffen / Frostavallen

www.frostavallen.se/?t=79

Mathias
2009-05-15, 18:20
Ingenting mot dig och torsdagsträffarna på Frostavallen.

Men jag blev ganska tagen på sängen kan jag säga på "den där träffen" så det är bla därför jag inte vill göra reklam för dem. Har hört fler som har vädrat sina tyckande om varför man gör en så stor sak av det när det inte verkar finns resurser till det. :o

Jag önskar er lycka till på torsdagsträffarna på Frostavallen som har första träff den 21/5.
Reklam kommer att komma på skånes sida.

Monica
2009-05-15, 18:39
trodde de flesta tröttnat för länge sedan att köra dit... tråkiga vägar dit och hem och dessutom om man kommer lite senare så finns det bara Moder Jord att vila sig mot under fikat. Inte för att jag har något emot henne, men lite väl dammig är hon just i Lödde. Och grus i kaffet gillar jag inte....
Ingen förlust enligt min mening.
Sen har det väl alltid varit så att när man tror sig vara ovärderlig, det är då som kraven ökar....
Frostavallen däremot kan bli intressant. Mkt för att vägarna dit är så mycket roligare.....testa ska jag i alla fall göra :D

bosseman
2009-05-17, 10:25
Gillar Lödde :D fortsätter köra dit och ta en sillamacka eller korv och titta på alla vackra mc & bilar.

powerglide
2009-05-22, 18:49
Tyvärr har man börjat ta betalt efter hur många medlemmar man är i klubben och det går inte att lösa för oss.
För en helt oinvigd i frågan...
Vad har samarbetet gått ut på tidigare och vad är det de vill ha betalt för nu?

Mathias
2009-05-23, 09:36
Det har väll egentligen inte varit något sammarbete mer än att vi marknadsfört träffarna på vår hemsida och sagt till att de börjar och så.
Vi stod där 2 ggr i fjol (de 2 sista och vi blev tillfrågade om vi ville stå där) och nu inför första gången skickade jag ett mail och frågade om vi fick stå där. Fick inget svar på över en vecka så jag tänkte jag tar med mig sakerna och på plats fick jag veta att det numera skulle kosta eller fick man ställa upp med "arbetskraft", typ parkeringsvakt.
Priset var om man hade upp till 100 medlemmar 500:-, upp till 200 medlemmar en summa osv. och SMC Skåne har ca 8000 medlemmar, men egentligen är det SMC som har medlemmarna och vi är en del i det så då blir det 65000 medlemmar. Eftersom det är styrelsen som är ute och "snackar", "raggar" m.m så är "arbetskraften" uteslutet.
Och att stå och betala den summa som jag ponerar att det skulle bli, ALDRIG, inte ens för 1000:- är det värt att stå där.

(Ber om ursäkt för eventuella fel i summorna.)

Ducatista
2009-05-23, 13:21
...det numera skulle kosta eller fick man ställa upp med "arbetskraft", typ parkeringsvakt...
Träffade en kompis på BKK vars klubb hjälpt till i bl a grillen. Trots det ska de nu också få betala om de vill sprida information om sin klubb på träffen.

Nä, jag tycker det låter som girighet lång väg.
Det är ungefär som om mc-handlarna skulle börja ta betalt för att klubbarna ska stå på deras öppna hus. "Samarbetet" består i att man lockar sina medlemmar dit och själv passar på att jaga nya medlemmar bland besökarna.

Laijnuss
2009-05-24, 23:06
Har aldrig varit på träffen (inflyttad smålänning så jag har ingen aning) men jag tycker det låter trist! Hoppas något annat dyker upp

VikingaTider
2009-05-26, 15:38
mmm, och den där platsen jag inte nämner är inblandade i det oxå :mad:

SMC Skåne kommer inte att finnas på plats fler gånger vid denna plats (var får ni själv lista ut men det är i början av Lödde, vi vill inte erbjuda mer reklam).
Kanske du träffar någon från styrelsen där men då är vi inte där för SMC´s räkning, tyvärr.

På förkommen anledning: INGA BESÖKANDE MOTORCYKLISTER ELLER KLUBBMEDLEMMAR BETALAR FÖR ATT BESÖKA TISDAGSTRÄFFARNA I LÖDDEKÖPINGE.
Tisdagsträffen i Löddeköpinge anordnas och organiseras av en ideell förening och genomförs varje tisdag med hjälp av ett antal tappra volontärer. Som ni säkert själva vet så är det väldigt mycket arbete och stora kostnader förenat med det allra enklaste arrangemang.
Vår förening har stora utgifter för gräsklippning, toaletter, organisation, marknadsföring, m.m. för att varje vecka hela sommaren kunna genomföra de uppskattade och välbesökta träffarna i Löddeköpinge. Som ni säkert också noterat tar vi inte ens p-avgift av våra besökare.
Tidigare år har vi bett de föreningar som använder våra tisdagsträffar för sin egen marknadsföring och medlemsvärvning att ”betala” genom att ställa upp med volontärer. Detta är ett arrangemang som tyvärr inte fungerat fullt ut; när man väl gjort sin egen reklam händer det att vi inte får den utlovade volontärhjälpen. Därför har vår styrelse funnit sig nödsakade att helt enkelt be mig debitera de föreningar och klubbar som vill använda sig av Tisdagsträffarna för sin egen marknadsföring. För föreningar upp till 100 medlemmar kostar det 500 kr per gång, från 100 och uppåt kostar det 1000 kr.
Det står därför varje förening eller klubb fritt att ställa upp med volontärer eller ge oss ett litet bidrag. Vi behöver all hjälp vi kan få för att kunna fortsätta med dessa av de flesta så omtyckta träffarna i Löddeköpinge.
Beträffande påståendet om en landningsavgift för flygarna gäller samma sak. ALLA FLYGARE ÄR VÄLKOMNA ATT LANDA HELT GRATIS. Men även här gäller att om man vill utnyttja träffen för egen marknadsföring vill vi bli ersatta för detta antingen med volontärinsats eller betalning. Däremot gäller erforderliga tillstånd för att ta upp passagerare mot betalning här som på alla andra platser. Likaså gäller övriga säkerhetsbestämmelser, t.ex. beträffande radiokommunikation. Flyguppvisning – konstflygning får av säkerhetsskäl endast göras efter överenskommelse med våra flygansvariga och givetvis ej över publikområdet.
VikingaTider och Frostavallen har inlett ett samarbete initierat av att Frostavallen ville ha starthjälp för sina Torsdagsträffar genom att synas hos VikingaTider, använda sig av vårt kända varumärke, vår dokumentation och vår publik.
Har någon ytterligare frågor och funderingar kring detta är ni alla hjärtligt välkomna direkt till mig med dessa.

Med vänlig hälsning
Lotta Jonson
Projektledare för VikingaTider i Löddeköpinge
info@vikingatider.se, 046-706210:)

powerglide
2009-05-26, 21:33
Därför har vår styrelse funnit sig nödsakade att helt enkelt be mig debitera de föreningar och klubbar som vill använda sig av Tisdagsträffarna för sin egen marknadsföring.

Känns ju helt absurt. Så det där med att först försöka förhandla om en lösning som funkar för båda parter är det ingen som tänkt på?

Och en fråga som jag spontant ställer är: Hur har det gått att driva verksamheten förut? Har den alltid gått back?
I annat fall ligger det ju någon form av kostnadsökning bakom det hela som borde följas upp.

Ducatista
2009-05-27, 09:35
Eftersom det verkar vara mer till olägenhet än glädje att man får många besökare så hjälper jag gärna till genom att hålla mig borta från träffen.

1000:- = litet bidrag???

-ah
2009-05-27, 11:57
Eftersom det verkar vara mer till olägenhet än glädje att man får många besökare så hjälper jag gärna till genom att hålla mig borta från träffen.

1000:- = litet bidrag???

Organisation... marknadsföring... Projektledare !!!
-klart det kostar. :D

Uppenbart går det också bra att bita sig i lilla tummen.

Ducatista
2009-05-27, 20:05
Organisation... marknadsföring... Projektledare !!!
-klart det kostar. :D

Uppenbart går det också bra att bita sig i lilla tummen.
Om man läser mellan raderna så inser man att det handlar mer om att man inte vill avlöna personal utan ha gratis arbetskraft, dvs volentärer.

Nä, varför inte anställa några av ortens ungdomar istället?
Det har man råd med så mycket pengar man drar in på stället.
(jag vet eftersom min kusin jobbat där, som just volentär)

lilleman
2009-06-10, 08:43
torsdagsträff på Frostavallen låter intressant
det blir nog en runda dit:)

mvh/roger