handdator

Visa fullständig version : Knix på Lockarp 13/6

pellehbg
2009-05-10, 19:32
:D
Hejsan ni som var med på våran körning på Lockarps gokartbana vet vad det är.
Men ni andra så testar vi en dag till det är den lördagen 13/6 som vi kommer att köra en kurs på Lockarps Gokartbana.
Vi skall komma ut med en anmälningssida på skånes hemsida inom mycket kort så håll koll på hemsidan för mera info!

MVH Pelle o styrgruppen för Gokartskörningarna

Monica
2009-05-10, 19:54
jaaaaaaaaaa yieppy jag vill vara me :D:D

Laijnuss
2009-05-10, 21:22
Fixa fler dagar!:)

Kan inte precis just denna dagen annars misstänker jag att det hade varit positivt besked från mig....om nu min bättre hälft hade tyckt att det var lika förträffligt :)

Mathias
2009-05-17, 11:46
Jag har tjuvöppnat anmälningssidan.:o

Allt funkade inte som jag hoppades så det är helt enkelt därför.:cool:

60 platser på Lockarp står till ert förfogande just nu.

Mathias
2009-05-17, 15:19
Inte ens vi är förskonade från anmälningstrubbel. Något har gått snett, men det jobbas på det.

Mathias
2009-05-18, 19:31
NU KÖR VI SÅ DET RYKER!!!

www.svmc.se/skane/knixanmalan

Med andra ord: Min gud jag tror att det fungerar :p;)

powerglide
2009-05-18, 22:46
Knix rules :D
Så himla många kurvor det blir.

PS. Fungerar det inte med inloggning på den anmälningssidan? DS.

Mathias
2009-05-19, 07:10
Nej, det är vår egen anmälningssida

Laijnuss
2009-05-24, 23:08
Ni som anmäler er, ha riktigt jäkla roligt! ....och lär er något samtidigt! Nästa år är jag förhoppningsvis med...med inkörd båge :)

Tengaipetrus
2009-05-25, 07:55
Ni som anmäler er, ha riktigt jäkla roligt! ....och lär er något samtidigt! Nästa år är jag förhoppningsvis med...med inkörd båge :)

Är det så att man av någon anledning inte kan vara med och köra men ändå vill vara delaktig och göra dagen till något bra för de som kör så har vi behov av flaggvakter. Gå in på anmälningssidan och klicka vidare till flaggvaktsanmälan.
Magnus Depåansvarig

bullet ride
2009-05-25, 16:20
ser verkligen fram emot detta ska bli riktigt nice:)

gäller samma bullerkrav där som på de större banorna?

Pyret1964
2009-05-26, 17:54
Är det någon som ska till Lockarp den 13:e som möjligtvis är från Ystadtrakten? :confused:
Finns det isåfall möjlighet till samkörning? Jag har aldrig varit där och vet inte riktigt vart det ligger.. så lite guidning skulle inte sitta fel..

wigge
2009-05-26, 19:10
Är det någon som ska till Lockarp den 13:e som möjligtvis är från Ystadtrakten? :confused:
Finns det isåfall möjlighet till samkörning? Jag har aldrig varit där och vet inte riktigt vart det ligger.. så lite guidning skulle inte sitta fel..

Kommer nog inte att köra via Ystad, men om du klickar på banan som finns på sidan för KNIX (http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=5469) så finns det en bra (och aktuell) beskrivning om hur du tar dig dit (men jag håller med att det kan kännas säkrare att vara fler).

Marie
2009-05-26, 19:33
Kommer nog inte att köra via Ystad, men om du klickar på banan som finns på sidan för KNIX (http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=5469) så finns det en bra (och aktuell) beskrivning om hur du tar dig dit (men jag håller med att det kan kännas säkrare att vara fler).

Lockarp?
Det är väl där Pågens bageri ligger?
I så fall är det bara att köra E6 runt stan, och svänga av när det luktar nybakat. Sen torde det bara vara att leta i buskarna....

powerglide
2009-05-26, 21:36
Lockarp?
I så fall är det bara att köra E6 runt stan, och svänga av när det luktar nybakat. Sen torde det bara vara att leta i buskarna....

Offside som vanligt :rolleyes:

Marie
2009-05-26, 21:56
Offside som vanligt :rolleyes:

Varje gång jag kört förbi Pågens har det luktat nybakat på långt håll, så jag tycker nog att den vägbeskrivningen stämmer....

Ducatista
2009-05-27, 09:02
Lockarp?

Varje gång jag kört förbi Pågens har det luktat nybakat på långt håll, så jag tycker nog att den vägbeskrivningen stämmer....

Pågens ligger på Lantmannagatan, inne i Malmö.

Marie
2009-05-27, 11:19
Pågens ligger på Lantmannagatan, inne i Malmö.

Jovisst, men även här:
http://www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?vad=P%e5gens&var=Oxie&Vkiid=AY%252fzUyj3ckywFjctIdWOSg%253d%253d&Vkid=23443945&isAlternateNumberResult=False

Och zoomar du ut lite så ser du att det är rätt väg även till motorbanan...

Ducatista
2009-05-27, 19:57
Jovisst, men även här:
http://www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?vad=P%e5gens&var=Oxie&Vkiid=AY%252fzUyj3ckywFjctIdWOSg%253d%253d&Vkid=23443945&isAlternateNumberResult=False

Och zoomar du ut lite så ser du att det är rätt väg även till motorbanan...
Men om du kollar på Pågens egna hemsida finns de bara på Lantmannagatan.
Du tänker på Lokarps Bageri (ägt av Pågens-koncernen)

LC4ever
2009-05-28, 14:58
gäller samma bullerkrav där som på de större banorna?

Verkligen intressant.

Var det inte pga buller som motarderna blev förvisade från banan, så vad gäller? :confused:

mangomannen
2009-06-05, 21:05
Verkligen intressant.

Var det inte pga buller som motarderna blev förvisade från banan, så vad gäller? :confused:

ja, vad gäller ang. bullret?

Throttlejunkie
2009-06-05, 21:38
ja, vad gäller ang. bullret?

Maxgränsen är 93 dB. Mätningar kommer att genomföras av depåchef under hela dagen.

bullet ride
2009-06-07, 17:44
Maxgränsen är 93 dB. Mätningar kommer att genomföras av depåchef under hela dagen.

tackar för svaret...tycker iofs att nästan ingen orginal cykel borde klara den gränsen

LC4ever
2009-06-08, 08:04

Låter extremt lågt. Min hoj är typad och testad vid 4250rpm och 92db. Samma gäller för mina "effekt"-dämpare. Men topeffekten ligger vid 8000rpm, vilket ger LITE mer ljud.
Så dessa 93db, när gäller det?
Stillaståendes vid visst varvtal (saknar varvräknare)?
Förbipasserandes?

powerglide
2009-06-08, 12:12
Låter extremt lågt. Min hoj är typad och testad vid 4250rpm och 92db. Samma gäller för mina "effekt"-dämpare. Men topeffekten ligger vid 8000rpm, vilket ger LITE mer ljud.
Så dessa 93db, när gäller det?
Stillaståendes vid visst varvtal (saknar varvräknare)?
Förbipasserandes?

På Knutstorps uppmättes värdet runt 4 - 5000 rpm när jag var där och alla som kom dit gick igenom utan problem vad jag såg.

Vid förbipasserande har Knutstorp ett annat gränsvärde. Vet ej hur Lockarp har det.

powerglide
2009-06-08, 12:13
Vad gäller för passagerare under denna dag?

Avgift, anmälan, käk etc.?

powerglide
2009-06-09, 12:19
Vad gäller för passagerare under denna dag?

Avgift, anmälan, käk etc.?

Har fått svar av arrangören via mail.

powerglide
2009-06-13, 15:48
Dagens upplaga var om möjligt ännu bättre än första gången :)
Min passagerare tackar också men klagar på ont i låren ;)

Pusha gärna för att det går att anmäla passagagerare också till kurserna.
Det är minst lika viktigt att kunna åka rätt som att köra rätt.

Zugglupapp
2009-06-13, 16:25
NU KÖR VI SÅ DET RYKER!!!

www.svmc.se/skane/knixanmalan

Med andra ord: Min gud jag tror att det fungerar :p;)

Vad ska man logga in med för uppgifter? Samma som forumet eller?

Zugglupapp
2009-06-13, 16:39
Försöker med allt men inget funkar!? Någon måste veta =)

Pyret1964
2009-06-13, 17:05
Ett jättestort tack till alla som har bidragit till att göra den här dagen helt underbar!! Extra stort tack till den gröna gruppen och dess ledare, vilket härligt gäng vi blev!!
Nu ser vi framemot att få ta del av de foton som togs på banan.

Väl mött på vägarna!!

PS Vägen heter Brudfjällsvägen och inget annat... se vidare (http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=882&a=369780)

Funderar på att skapa en länk för ev fler med intresse att köra där i sommar när tid finnes...

Pyret1964
2009-06-13, 17:07
Försöker med allt men inget funkar!? Någon måste veta =)

Lite sent ute kanske?...:confused:

Luddite
2009-06-13, 17:07
Tack för en helt underbar dag!! Slocknade helt när jag kom hem. :o
Att det kan vara så himla jobbigt att köra mc höger, höger, höger vänster, höger, vänster, höger osv. Kommer drömma Lockarp i natt. :)
Ypperligt arrangerat, suverän instruktör, roliga och trevliga deltagare. Tyckte det rådde en skön öppen stämning hela dagen. Det är det inte alltid på bandagar.
Tack flaggisar och alla runt omkring som gjorde det möjligt för oss att få busa runt en heldag.

Hoppas vi syns snart igen!!
/Helen

Tengaipetrus
2009-06-13, 17:28
Lite sent ute kanske?...:confused:

Sannolikt körs en kurs igen 1 augusti. Du är välkommen att anmäla dig till den. Anmälan öppnar rätt så snart - håll koll på foruket och hemsidan.
Magnus
Depåchef Knix Lockarp

Pyret1964
2009-06-13, 17:31
Sannolikt körs en kurs igen 1 augusti. Du är välkommen att anmäla dig till den. Anmälan öppnar rätt så snart - håll koll på foruket och hemsidan.
Magnus
Depåchef Knix Lockarp

Ja nu var jag med och körde idag så det var inte mig jag menade men det var en som lagt in ett inlägg att det var problem att öppna anmälningslänken till idag...*S*..
Jag kommer att "hänga på låset" vad gäller den 1 augusti, det är ett som är säkert..

leif_and
2009-06-13, 17:34
Tackar för en trevlig dag, töserna jag hade hand om var jätteduktiga och fint väder fick vi med.
Leif A Instruktör i grön grupp

http://gsleif.gsleif.se

Tengaipetrus
2009-06-13, 17:51
Ja nu var jag med och körde idag så det var inte mig jag menade men det var en som lagt in ett inlägg att det var problem att öppna anmälningslänken till idag...*S*..
Jag kommer att "hänga på låset" vad gäller den 1 augusti, det är ett som är säkert..

Då är vi överens. Lånade bara ditt inlägg eftersom du uttryckte dig så väl i sammanhanget.
Magnus

MC tanten
2009-06-13, 18:03
Kan bara stämma in med övriga som var med på banan idag. Ett stort tack till allesammans som gjorde dagen till en riktigt rolig och lärorik upplevelse. :D:D

Tänk att det skulle bli en så fantastisk dag... vaknade i morse och det ösregande... :( trött men nyfiken och spänd på vad dagen skulle innebära... :confused: maken stack i förväg för att flagga... kom ut till banan vid 8-tiden... en massa hojar... men endast lilla jag med customhoj... oj, oj,oj... hur ska denna dag sluta... :rolleyes: uppställning i den gröna gruppen... åhh vilken go grupp... :D:D
Är nu totalt slut... ligger nu bara och chillar i soffan ... och tänker så göra resten av kvällen... i morrn ska gubben och jag ut och leta efter kurviga vägar att öva de nyvunna kunskaperna på...:D:D:D

Ha de bra alla kurviga MC-gubbar och gummor...

pellehbg
2009-06-13, 18:18
Magnus
Depåchef Knix Lockarp

Hejsan Jag o alla som var där som instruktörer tackar er som deltagare med o ser verkligen fram emot att se er igen kanske den 1/8 som det blir en ny Knix på.
Ni som tyckte detta var trevligt skall ju även då ta o tänka på att kanske ta o testa en körning med BKK Skåne med nästa år då årets körningar är slutsålda tyvär :mad:
PS: Kan även tilläga att håll ögonen öppna nu alleredan i veckan för då kommer kanske den nya anmälan ut på vår hemsida.

pellehbg
2009-06-13, 18:20
Ett jättestort tack till alla som har bidragit till att göra den här dagen helt underbar!! Extra stort tack till den gröna gruppen och dess ledare, vilket härligt gäng vi blev!!
Nu ser vi framemot att få ta del av de foton som togs på banan.

Väl mött på vägarna!!

PS Vägen heter Brudfjällsvägen och inget annat... se vidare (http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=882&a=369780)

Funderar på att skapa en länk för ev fler med intresse att köra där i sommar när tid finnes...

Ja gör du det med länken kan vara av intresse för flera*L*
Sedan angående foto så kommer de att maila mig o så skall vi lägga ut deras foto på hemsidan sedan o då kan ni sedan kontakta dem o köpa er bild av dem billigt o bra!
Tack ännu för en trevlig dag!!

Mathias
2009-06-14, 08:12
http://www.mixpix.se/Motor/SMC_Lockarp%20-%202009-06-13/index.html

Hittade lite bilder på Sporthoj.com från rookie

Zugglupapp
2009-06-14, 08:33
Jo jag vet att den precis har varit men går det bara att logga in precis när det ska vara en kurs? Annars vilka uppgifter ska man logga in med?

mangomannen
2009-06-14, 08:40
Jo jag vet att den precis har varit men går det bara att logga in precis när det ska vara en kurs? Annars vilka uppgifter ska man logga in med?

Det var ju bara en anmälningssida, så ingen större mening att logga in där nu.

Zugglupapp
2009-06-14, 08:44
Jo jag vet, ville bara veta till nästa gång så man kan anmäla sig direkt den läggs ut :)

powerglide
2009-06-14, 09:49
Du får nog vackert vänta som vi andra tills nya anmälningssidan dyker upp :p

linusemanuel
2009-06-14, 11:46
Får tacka för en härlig dag på banan och ett stort tack till min instruktör, du med den blå ninjan :)

micke.a
2009-06-14, 13:39
http://www.mixpix.se/Motor/SMC_Lockarp%20-%202009-06-13/index.html

Hittade lite bilder på Sporthoj.com från rookie

Hittade lite till på SH ;)

http://picasaweb.google.se/Foto.Micke.H/KnixLockap#

Mathias
2009-06-14, 14:12
Jo jag vet, ville bara veta till nästa gång så man kan anmäla sig direkt den läggs ut :)
Du har pm, Zuggulapp.

Luddite
2009-06-14, 19:29
Jag som inte skulle köra mer bankörning men äsch en liten Lockarpskörning till får det allt bli. Anmälan gjord för den 1 augusti. Här finns lite foton från igår den 13 juni. Dock tog min man mest på mig och jag på honom, men en och annan känd och okänd hoj fanns med i samlingen. :)

Ha det gott
Helen

http://picasaweb.google.se/Luddite69/Lockarp090613?feat=directlink

Mike
2009-06-14, 20:11
Hittade lite till på SH ;)

http://picasaweb.google.se/Foto.Micke.H/KnixLockap#

Finns i högupplöst om intresse finns.
Skicka pm isåfall
/Mike

Galne Dansken
2009-06-15, 17:13
Hej - jättekul att hälsa på - vilken dröm anläggning Ni har..

Ska gå upp tidigare nästa gång..

Hursomhälst kom jag bra till Brussels och har jobbat här hela dagen med räckes frågorna. Imorgon är körkorts direktiv och sedan möte om pengar till en SMC bana i Essunga ;)

Och stort grattis till verksamheten Ni har fått igång så bra..

ojohano
2009-06-15, 21:57
Tack för en trevlig, rolig och lärorik dag!
Jättekul att det läggs upp bilder från dagen

/Johan, med den gula Varaderon