handdator

Visa fullständig version : SMC avrostning i Karlstad 2/3-09

Skoghallskille
2009-05-02, 21:39
Hej, och stort tack till alla SMC-instruktörer som genomförde ännu en lyckad avrostning idag i Karlstad. Det är alltid lika nyttigt att under ordnade förhållanden få känna på såväl akutinbromsningar, undanmanöver och mycket annat. Man kunde lätt vara där hela dagen om det hade funnits möjlighet, för detta blir man aldrig full-lärd på.

En sak dock som inte riktigt var lyckat och som jag inte förstod, var varför vi skulle åka tvärs igenom hela stan ut till GMC (vilket dessutom inte alltid är så lätt att hitta för utomstående). När jag kom ut till GMC letade jag efter antingen en kontrollstations-skylt eller någon med en SMC-instruktörs väst på sig. Jag gick runt och letade såväl ute som inne, och visste inte riktigt vart jag skulle ta vägen. Till slut hittade jag ägaren för GMC som jag fick fråga om jag hade åkt fel, eller om det inte var här som slutstationen skulle vara?
Han sa att han inte hunnit fixa något ikring detta, men att det någonstans skulle vara någon från SMC och ta emot lapparna. Vi fann till slut en SMC-person, dock utan varken SMC-väst eller annat SMC-kännemärke, och blev hänvisad till honom för att lämna lappen.

Vad var vitsen med detta? förutom för GMC att locka folk till sig - utan att göra någon som helst extra ansträngning för att få oss intresserade av just GMC och Kawasaki.... :confused: (dålig stil...).

Hade förstått mer om det hade varit ordnat så att en representant från SMC, med instruktörs-väst, hade tagit emot oss, och haft ex. försäljning av fika och SMC prylar eller annan information eller aktivitet.
Som det kändes nu var det bara en onödig lång omväg tvärs igenom hela stan, bara för att få lämna in lappen och få kontrollmärket för genomförd avrostning. Detta kunde man lika gärna ha fått ute på flygplatsen i samband med övrig aktivitet.

Förutom denna snörpliga avslutning var det dock en lyckad avrostning i strålande vår-sol :cool:
Stort tack till alla trevliga funktionärer som så tålmodigt hjälper oss andra dödliga att bli en säkrare mc-förare.

Vi syns på vägarna i sommar!

kawanisse
2009-05-05, 09:16
Hej.
Vi hade pratat med en klubb i Värmland som skulle ordna med fika och ta emot lapparna men efter diskussioner fram och tillbaka så trodde båda att det var ordnat av den andre.....

GMC är en av våra sponsorer och det var orsaken till avslutningen där.

Ber om ursäkt och vi ska bättra oss till nästa år.

Mvh

SMC Värmland