handdator

Visa fullständig version : Centralstöd

jonbrossberg
2009-05-02, 15:41
Är det någon som vet var man kan få tag på bredare centralstöd?
Jag har en suzuki gsx1100f 93- och centralstödet är brett och fint bara på västersida vilket jag upplever som frustrerande ibland.

-ah
2009-05-04, 20:53
Jag har en suzuki gsx1100f 93- och centralstödet är brett och fint bara på västersida vilket jag upplever som frustrerande ibland.

Om du vänder på hojen, så at västerfoten pekar österut, kanske? :D

Om centralstödet är standard på hojen, finns det sannolikt inget att välja på.
Är det tillbehör, finns det kanske någon som har svetsat ihop nå't vettigt.
Hepco&Becker gör en del tillbehör av det slaget. http://www.hepco-becker.de/

Annars får du väl hitta någon med begåvning för mekaniskt arbete, som kan hjälpa dig.

becklestone
2009-05-15, 12:37

Tekniska frågor får gärna ställas i teknikforumet, alltså i den centrala Forum-delen. Där läser fler personer, och chansen, att få svar, är störst där.

Jåke
2009-05-15, 19:36
Det är inte så att det breda fina du har på vänster sida bara är delen du ska trampa på för att få ner stödet?

Jag är ganska säker på att det inte finns bredare, det är ju ändå inte gjort för att användas annat än för uppställning på plana ytor när man behöver ha hojen rakt, och för det räcker standardbredden fullt tillräckligt. Har iaf gjort på de hojar med c-stöd jag haft... Alla andra tillfällen används ju sidorstödet med fördel :)

Vad ska du förresten med ett bredare centralstöd till, om jag får vara näsvis och fråga?