handdator

Visa fullständig version : Datum & platser klart för fortbildning 2007

Avarage
2006-12-21, 07:11
Lagom till jul blev vi klara med datum och platser för våra fortbildningar 2007. Tyvärr är vi dock inte klara med anmälningsförfarandet men hoppas på att ha det klart till slutet januari/början februari (håll ögonen öppna här för info.). Men för er som gillar att ligga långt fram i planeringen kan ni ju om inte annat boka in datumen i er personliga kalender, bra va!? :)

Vi (SMC Väst) kommer alltså att köra BKK Steg 1 & steg 2 samt en sporthojskurs under 2007 enl. följande datum/platser:

22/4 - BKK Steg 1 - Kinnekulle ring
30/4 - BKK Steg 1 - Kinnekulle ring
16/6 - Sporthojskurs - Falkenbergs motorbana
11/8 - BKK Steg 2 - Falkenbergs motorbana

Kravet vi har, är inte nedsatt på pränt än men jag ger en kort vink om det här och nu, på BKK Steg 2 är att man har genomfört BKK Steg 1 eller liknande utbildning (ex. Sporthojskurs). Inte nödvändigtvis i SMC Väst´s regi, det går lika bra om man gått dessa kurser på annan plats för andra län.

Vad gäller sporthojskursen är den, av namnet att dömma, vigd för...rätt sporthojar. Vad är då en sporthoj??? Tja, vi får väl anledning att precisera oss lite närmare längre fram, när vi firat jul och blivit runda om magen misstänker jag. Men tills vidare kan du/ni väl själva fundera och försöka komma fram till om just DIN hoj är en sporthoj. Ett litet (H)Jultips...GW med sidovagn och släp platsar inte på denna kursen! ;) De är bra (bäst) på annat men inte just denna dagen (16/6 på Falkenbergs motorbana), hepp, :)

God (H)Jul och Gott Nytt År önskar:
Niklas/Micke & Peter

Avarage
2007-01-16, 08:13
Hej i vintermörkret! ;)

Vill bara informera er om att vi jobbar febrilt på att få till anmälningen via web. Fn. jagar vi (för oss) rätt web-hotell där vi kan lägga den application vi skall köpa in. Så fort det är klart kommer vi att installera anmälningssidorna och databasen så ni kan börja anmäla er. Målet är att ha det klart i slutet av januari eller senast under första hälften av februari. Så håll ut, vi är på G! ;)

När det är klart kommer vi att lägga upp en länk i denna tråden så om ni håller koll på denna tråden emellanåt så missar ni inte tillfället!

Mvh!
// Niklas

MiniSumo
2007-01-23, 11:25
Tjo!
Har jag missat något. Var har avrostningarna tagit vägen? :confused:

OH-
2007-01-23, 20:57
Tjo!

Dom är kvar där dom brukar vara, senast jag tittade :rolleyes: Informationen kommer i "Gulingen" och (antar jag) länets hemsida.

Galne Dansken
2007-01-23, 22:04
..vi jobbar febrilt på att få till anmälningen via web. Fn. jagar vi (för oss) rätt web-hotell där vi kan lägga den application vi skall köpa in. ...
Mvh!
// Niklas

SMC Riks kommer ha ett centralt webbsystem som Distrikts organisationer kan nyttja.. Det är faktisk anlednigen till att vi har inskaffad ett sådant :cool:
Detta betyder att all rapportering till Riks är via systemet och alla kommer få en enklare tillvaro - samt deltagerna är i Folksams rabatt system på direkten..

Just nu kör vi beta test på SMC:s Centrala kurser och CSS..

Avarage
2007-01-24, 07:28
Tjo!

Som OH- skriver är avrostningarna kvar! Jag får be om ursäkt för att jag inte var tydlig nog i mitt meddelande men de fortbildningar jag ger information här är enbart BKK/Sporthojsutbildningar övriga fortbildningar finner ni på länets hemsida! Sorry!:rolleyes:

Mvh!
// Niklas

MiniSumo
2007-01-24, 10:27
Så om jag har fattat det rätt så finns avrostningarna kvar, men eftersom det inte finns någonstans att läsa om dem ännu så är det ingen (utom möjligen instruktörerna) som egentligen vet när de är? :rolleyes:

/Tjo

Avarage
2007-01-24, 16:36
Så om jag har fattat det rätt så finns avrostningarna kvar, men eftersom det inte finns någonstans att läsa om dem ännu så är det ingen (utom möjligen instruktörerna) som egentligen vet när de är? :rolleyes:

/Tjo

Hej "MiniSumo"!

Helt rätt! Men inte ens instruktörerna vet när de blir av (dvs. vi instruktörer som jobbar med BKK/Sporthoj har inte riktigt koll på avrostningarna. Vi har nämligen så förnurligt uppdelat att vissa människor jobbar med avrostningar och andra (ex. jag) jobbar med BKK/Sporthoj. Därför kan jag tyvärr inte ge dig/er mer detaljerat svar än att be er hålla koll på vår hemsida (http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=719) där uppgifterna kommer att läggas ut NÄR allt är klart!

Uppgifterna kommer också, om jag är rätt informerad, att finnas med i "Gulingen" som brukar skickas ut i mars månad.

Jag skall dock stöta på dem som är ansvariga för avsrostningarna så skall vi se om inte också de kan lägga ut förghandsinfo. här på forumet (dock i en annan tråd). Fast det KAN finnas skäl till att det inte går fn. ex. om allt inte är klart med datum och platser. Fast det får bli frågor andra får svara på!

Mvh!
// Niklas

OH-
2007-01-24, 18:41

/Tjo

Ja, jag vet, vintern kan kännas lång. Man spanar efter varje vårtecken.

Men informationen kommer, faktiskt, i god tid.

Andersson
2007-02-13, 19:53
Inget nytt vad gäller anmälninger till följande:
11/8 - BKK Steg 2 - Falkenbergs motorbana :)

Avarage
2007-02-14, 11:09
Inget nytt vad gäller anmälninger till följande:
11/8 - BKK Steg 2 - Falkenbergs motorbana :)

Jo, men eftersom allt inte är riktigt, riktigt klart än (det är banne mig inte långt kvar) så har jag inte velat gå ut och locka folk att gå in i tråden ännu en gång utan att ha möjlighet att anmäla sig!

Vi är nu klara med all text (info.) som ni som deltagare behöver för att kunna välja utbildning och dag. Texten (och lite bilder) skickades i förrgår till den person som tillfälligt hjälper oss med att implementera databasen och hemsidorna som hör till. Hon behöver lite tid, exakt hur lång tid vet jag inte, men förhoppningsvis är allt "up and running" i slutet av veckan alt. mitten av nästa vecka.

Jag ber därför att inom mycket kort få återkomma med en korrekt länk till anmälningssidan.

Förutom detta är också ny text rörande just dessa utb. på G på http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=719.

Ett lite missförstånd skall dock rättas till så text/bilder läggs direkt på hemsidan i stället.

That´s it 4 now!

Mvh!
// Niklas

skidmarks
2007-02-15, 11:53
Jo, men eftersom allt inte är riktigt, riktigt klart än (det är banne mig inte långt kvar) så har jag inte velat gå ut och locka folk att gå in i tråden ännu en gång utan att ha möjlighet att anmäla sig!

Vi är nu klara med all text (info.) som ni som deltagare behöver för att kunna välja utbildning och dag. Texten (och lite bilder) skickades i förrgår till den person som tillfälligt hjälper oss med att implementera databasen och hemsidorna som hör till. Hon behöver lite tid, exakt hur lång tid vet jag inte, men förhoppningsvis är allt "up and running" i slutet av veckan alt. mitten av nästa vecka.

Jag ber därför att inom mycket kort få återkomma med en korrekt länk till anmälningssidan.

Förutom detta är också ny text rörande just dessa utb. på G på http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=719.

Ett lite missförstånd skall dock rättas till så text/bilder läggs direkt på hemsidan i stället.

That´s it 4 now!

Mvh!
// Niklas

okej! det är därför man kommer till en inloggning där man inte kan logga in?

MVH Niclas

Avarage
2007-02-21, 07:46
Hej!

Om inget oförutsett inträffar släpper vi länken till bokning av årets kurser nu på söndag (25/2) kl. 16:00. Länken kommer att läggas in i denna tråden som ett separat svar.

Om vi får problem som gör att vi måste skjuta lite på tiden/datumet informerar jag om det här också kl. 16:00 (plus/minus några minuter). Om inte uppkopplingen mot internet kraschar förståss! ;)

Så håll ögonen öppna så ses vi förhoppningsvis på banorna i sommar!

Edit: Ändrat datumet. Rätt datum är 25/2 (februari). Tack Dahn!

Mvh!
// Niklas

Dahn
2007-02-21, 12:10
Hej!

Om inget oförutsett inträffar släpper vi länken till bokning av årets kurser nu på söndag (25/3) kl. 16:00. Länken kommer att läggas in i denna tråden som ett separat svar.

Om vi får problem som gör att vi måste skjuta lite på tiden/datumet informerar jag om det här också kl. 16:00 (plus/minus några minuter). Om inte uppkopplingen mot internet kraschar förståss! ;)

Så håll ögonen öppna så ses vi förhoppningsvis på banorna i sommar!

Mvh!
// Niklas
Kl. 16:00 nu på söndag (25/3) öppnar bokningen!
Hej på dig
Söndagen den 25/2 hoppas jag du menar!?
Hoppas vi synes i Falkenberg
Dahn

Avarage
2007-02-21, 12:21
Kl. 16:00 nu på söndag (25/3) öppnar bokningen!
Hej på dig
Söndagen den 25/2 hoppas jag du menar!?
Hoppas vi synes i Falkenberg
Dahn

Ursäkta mig Dahn, och alla andra, nu på söndag är självklart 25/2 dvs. FEBRUARI och inget annat! :o

Tack för påminnelsen!

Mvh!
// Niklas

Avarage
2007-02-25, 11:39
Äntligen, som Gert Fylking säger!

Vår anmälningssida är nu tillräckligt klar för att ni skall kunna gå in och läsa om kurserna mm. (se länk nedan) Som lovat tidigare kommer vi att öppna möjligheten tll att boka kurser först kl. 16:00 idag.

Innan ni kan boka plats krävs dock att ni registrerar er vilket ni gör genom att klicka på knappen [Ny användare] högst upp på startsidan och därefter fylla i uppgifterna vi behöver (e-postadress krävs).

När uppgifterna är ifyllda trycker ni på knappen [Spara] nere till höger.

För att kunna logga in krävs sedan att ni går tillbaks till startsidan och skriver in angiven e-postadress samt det lösenord som ni använt.

OBS! Dvs. ni måste logga ut direkt efter att ni har registrerat er (liten bugg) och logga in på nytt igen för att det skall fungera! Detta gäller dock enbart i direkt anslutning till registrering av ny användare.

Spara dessa uppgifter för framtiden eftersom de krävs för att ni skall kunna boka platser på våra kurser även nästa år och framåt.

Knapparna i tabellen [Boka Kurs] är fn. avaktiverade men kommer att, som tidigare utlovat, aktiveras 16:00 piiiiip ;)

Länken till kurssidan är: http://www.smcvast.com/

Mvh!
// Niklas