handdator

Visa fullständig version : 18:e APRIL PÅ BILPROVNINGEN I RONNEBY

Mayday
2009-04-20, 08:08
Jag å min dotter besökte SMC-Blekinges utbildningsdag för att jag skulle få lite avrostning å min dotter få mycket träning inför sitt körkortstagande.
Start med lite info om kurs, SMC-s arbete och fika sedan ut i verkligheten på två hjul.
Därute möttes vi av RIKTIGT duktiga å informativa instruktörer som fick oss till att göra det som verkade omöjligt i inledningsfasen.
Lite lunch serverades och sedan ut på ännu mer äventyr.
Jag som har kört mc i hela mitt liv blev plötsligt lite ledigare i sadeln.
Min dotter fick mycket träning, information, å mycket hjälp å påhejning av instruktörena. Hennes kunskap om mc-åkning å hantering av mc-n ökade STORT denna dag tack vare SMC-Blekinge (å 'smålänningen' (Farsan) sparade många tusenlappar på hennes körkortskonto...hehehe).
En mycket trevlig dag hos SMC-Blekinge som vi gärna besöker nästa gång man har lite 'avrostning'.

A_C_E
2009-04-20, 18:16
Vi tackar... :-)

Om någon är lite fundersam kring att övningsköra på någon av SMC kurser

så kan ni läser
www.svmc.se/upload/Distrikt/Gävleborg/Dokument/ÖvningskörningV4.pdf

Där allting framgår.

Kort Grund kurser och kurser på Gokartbana är det OK
men det är fortfarande upp till Träningsledare att göra en bedömning.
men generellt så är det OK men inte på kurs på Storbana....

MvH
Anders C
SHI och Träningsaledare
Smc Blekinge

Monica
2009-04-20, 18:52
Vi tackar... :-)

Om någon är lite fundersam kring att övningsköra på någon av SMC kurser

så kan ni läser
www.svmc.se/upload/Distrikt/Gävleborg/Dokument/ÖvningskörningV4.pdf

Där allting framgår.

Kort Grund kurser och kurser på Gokartbana är det OK
men det är fortfarande upp till Träningsledare att göra en bedömning.
men generellt så är det OK men inte på kurs på Storbana....

MvH
Anders C
SHI och Träningsaledare
Smc Blekinge

Den texten förstår jag ingenting av. För mig är det motsägelsefullt. Har en jurist skrivit ihop detta?

Urklippt från länken:
Båda dessa kurser är vidareutbildning för motorcyklister och inte att betrakta som övningskörningstillfällen för körkortsaspiranter

Så långt är jag med.
Men sen direkt under kommer detta

I samband med övningskörning är det krav på att:

Nu är jag lost... Det är inte att betrakta som övningskörningstillfällen MEN ... I samband med övningskörning....
Kan nån förklara?? :confused:

Missförstå mig rätt, jag tycker det är lysande att möjlighet ges att träna under dessa former. Efterlyste själv detta när jag tog kort. Det jag undrar över är sammansättningen av texten...

McGregor
2009-04-21, 06:55
I samband med övningskörning är det krav på att:

Nu är jag lost... Det är inte att betrakta som övningskörningstillfällen MEN ... I samband med övningskörning....
Kan nån förklara??

Missförstå mig rätt, jag tycker det är lysande att möjlighet ges att träna under dessa former. Efterlyste själv detta när jag tog kort. Det jag undrar över är sammansättningen av texten...

Givetvis handlar texten om vilka krav vi (SMC) ställer vid övningskörning I SAMBAND MED SMC-UTBILDNING. Det är ju bara där du ser det här "övningskörningsavtalet".

Vi är några som varit inblandade i texten som sen är kollad med jurister på Vägverket. Vi tyckte väl att det räckte att det stod i inledningen att det gällde i samband med SMC-utbildningar.

Har jag förklarat tillräckligt bra?