handdator

Visa fullständig version : Göteborgsk kaparanda av Bikedagarna

HåkanP
2009-04-16, 19:13
Många är väl vi som springer som yra höns och tuppar på de obligatoriska bike dagarna i trollhättan i april.

Såg dock, lite irriterat, att i år har alla göteborgshandlarna valt att konkurrera med denna succe, genom att gå samman och göra samma sak i GBG exakt samma helg. oförskämt eller bara barnsligt?

Varför medvetet försöka sabotera för Jerker & C/o som satsat och skapat en sådan succé. Är verkligen inte den västsvenska ankdammen större?

Varför kunde vi inte ha bjudits på två härliga helger i Västsverige?

Själv åker jag till Trollhättan som vanligt och hoppas vi ses där i år igen. En nyhet i år är att Bike verkar ha bestämt sig för att själva betala tjugan till barncancerfonden, bara jag bemödar mig att provköra hojen... Jag lär inte bli svårövertalad :) Där sparade jag en hundring i år, köper väl mera korv istället...
:p

Jonika
2009-04-17, 01:34
Jag håller med varför förstöra för Jerker & co! Hoppas det inte blir manfall för Trollhättan iaf. Ställ nu upp för Bike alla goa knuttar & knuttor.

Ha de Gött
Mvh Jonas i en annan del av Skåne:cool:

Thundercat
2009-04-18, 19:45
Se det från den ljusa sidan:

Ena dagen Göteborg, andra dagen Trollhättan. Dubbelt så kul en hel helg :)

keesen
2009-04-26, 18:05
Ja jag hann med båda ställena.

Trevligt men att kalla 10% på priset, som Bike gör, som några fynd är en smula överdrivet.

Arrangemanget för övrigt är väldans trevligt.

MYCKET folk.

På Säve var det i stort sett bara en kortkort provkörning som sysselsättning.

Fördelen var att det var mängder av olika hojar att åka en smula på.

Nåt mer än just DET var det inte att tala om.

Hampe
2009-04-26, 19:01
Nu har jag raderat mina magsura och griniga kommentarer och försökt göra något positivt av dem:

Nice try!
Nästa år vore det kul om utställarna stannade kvar tiden ut och visade även senkomna besökare sitt intresse.

Visserligen sker provkörningen på inhägnat område, men det går undan rejält ute på flygfältet.
Tills nästa år så man kanske skall fundera över villkoren som ställs upp för provkörning...?

A-behörighet och lånekruka bör inte vara det enda kravet, det såg ärligt talat illa ut med alla som gasade järnet i vardagskläder och jag häpnade över hur många som bar en pliktskyldig skinnjacka - men saknade handskar.
Vilka signaler sänder man till blivande hojåkare...?
Visst vill man sälja kläder med? Då gäller det att lägga emfas på att även dom är viktiga!

Vad var bra då?
Johans personal var trevliga och behagliga, men dom slapp också stå mitt i den värsta hysterin.

Jag är övertygad om att arrangemanget går att göra bättre - och underligt vore det annars, med tanke på att detta var första försöket.

Bättre så?

Hampe

Tillägg:

BMW-hade banne mig 50%-off på sina kläder. Tyvärr fortfarande "untouchable"... :P

HåkanP
2009-04-26, 19:29
Ja jag hann med båda ställena.

Trevligt men att kalla 10% på priset, som Bike gör, som några fynd är en smula överdrivet.

Arrangemanget för övrigt är väldans trevligt.

MYCKET folk.

På Säve var det i stort sett bara en kortkort provkörning som sysselsättning.

Fördelen var att det var mängder av olika hojar att åka en smula på.

Nåt mer än just DET var det inte att tala om.

Kan hålla med om 10%, det borde varit mer. Men det fanns halvapriset tältet också. Ett nytt racingställ för 4000 som kostat 8000, rätt ok tycker jag. sedan fick jag på Bike köra testcyklarna 20 minuter på allmän väg, inte 2 km runt en skittråkig bana med halva sträckan rakt fram...

HP

Fr1ppe
2009-05-08, 10:11
Jag som tog kortet förra året och inte har varit på Bikedagarna innan kände inte suget att ge sig hela vägen dit upp för att trängas med tusentals andra. MC-dagarna på Säve funkade fint för det som jag och frugan skulle ha ut av tiden, provkörningar för att byta till ny hoj för mig och ett nytt ställ till henne. Hon fick tag i ett komplett ställ med jacka, byxor, stövlar och handskar för 3700:- istället för 8900:- så hon var jättenöjd och jag fick ett kalasbra inbytespris på min TDM av yamaha-center vilket fick mig att byta till en FJR 1300 några dagar efteråt.

Sen att det saknades toaletter, köerna till fika/korvstället var 1 timme långa i hettan samt att det saknades vattenposter eller dyl så folk som provkörde kunde få dricka var ju lite synd men det fixar de nog till nästa år. Sen tycker jag att banan var precis så lång som den behövde vara för att man skulle få ett hum om den hojen man hade sett ut var nåt som passade en själv. I och med att den var såpass kort gick det snabbt att köra banan och det i sin tur gjorde att fler fick tillfälle att provköra.

mangejoha
2009-06-18, 11:37
Utan någon stötte tanke på detta sammanträffande gick vi på Säve och tänkte "det var ju inte mycket att kika på här,,, kanske skulle åkt till Bike istället", sen sa det "klick" och man fick just känslan att detta var ett försök att "pungsparka" de goa hojfolket i trollhättan.
(Beslut togs omgående att inte göra samma misstag igen)

Men det är klart att man kan göra som "keesen",,,
men själva grejen att lägga samma helg skapade lite "blää-känsla" tycker jag..:cool:

Avarage
2009-06-19, 08:07
Jag som år ut och år in varit på Bikedagarna, och sett samma saker utan större förändringar (mer än att fynden blir färre, kanske beroende på sämre syn :D) tyckte detta med Sävedagarna var en frisk fläkt, dock går det att göra bättre och det MÅSTE ju inte ligga på samma helg som ex. Bikedagarna (även om det inte spelar mig någon roll). För övrigt hinne rjag, om jag vill, med både och en helg har ju som bekant 2 dagar och jag har då aldrig tillbringar 2 hela dagar i Trollhättan så...

Mvh!
// Niklas