handdator

Visa fullständig version : Sporthojsåkare i Jönköpingslän

Goffen
2009-03-26, 08:49
Vad skulle du som sporthojsåkare i jönköpingslän vilja att vi i smc jkpglän gjorde för just dig? Jag skulle vilja se om det finns några åsikter om förändringar eller förslag på nått som sh-åkare skulle vilja att smc hjälpte till med. Som enda sporthojsåkare i styrelsen så ser jag ju att jkpgs smc mestadels riktar sig till en del offentliga tillställningar och och till klubbarna som nästan enbart består av glidare/custom och touring. Nu är det ju absolut inget fel i detta utan jag är ute efter ytterligare aktiviteter som "vi" sporthojjare vill att smc kan satsa på för just oss !?

Thruxtonerich
2009-03-26, 12:36
Jag har ju ingen riktig sporthoj men jag svarar ändå.
Det finns inget viktigare än att lära känna sin hoj och sig själv i olika situationer som uppkommer i trafiken och det bästa sättet att träna på det är att köra på bana, typ A-torp m.fl. Vanlig s.k. avrostning är inte tillräcklig tycker jag. Så v.v. och arbeta för minst en utbildnings(ban)dag per säsong, gärna tillsammans med andra distrikt.
Erich

rsv_ante
2009-03-29, 15:20
.. men vet inte riktigt hur jag ska få till dem i praktiken. Jag har lite funderingar på praktiska körövningar men det är många frågor som jag söker svar på. Jag kommer att skriva mer ingående om detta när jag har klarare besked om vad som är på gång.