handdator

Visa fullständig version : HOJX + MC-mässa i Helsingfors 2010

Maria Nordqvist
2009-03-13, 14:15
Igår fick vi det trista beskedet från McRF att mässan ”På Två Hjul” ställs in. Trist för alla svenska motorcyklister som varje år ser fram emot den. Därför agerade SMC direkt! Vi har bokat Silja Serenade 5-7 februari 2010. SMC kommer att kunna erbjuda HOJX i kombination med MC-mässan MP10 Motorcycle Show i Helsingfors. MC-mässa + HOJX = årets roligaste helg 2010!

I pressmeddelandet från McRF säger generalagenterna att man vill fundera över nya koncept och former inför framtiden. SMC hoppas att vi kan samarbeta med generalagenterna och ge dem en del av det nya koncept man söker. Vad sägs om en MC-mässa till sjöss? SMC kommer inom kort att kontakta generalagenter och återförsäljare inom MC-branschen för att diskutera HOJX 2010.

SMC har kontaktat Finnexpo och ser fram emot att komma med oslagbara erbjudanden till SMCs medlemmar. MP 10 MC Show, blir i och med att På Två Hjul inte genomförs, den största MC-mässan i Norden. Både TallinkSilja och Finnexpo ser fram emot att fixa ett event över det vanliga tillsammans med SMC. Redan nu kan du provåka HOJX, 20-21 mars åker vi med Galaxy på 23-timmars kryssning.

Nästa år firar HOJX fem år och detta kommer att bli maxat. Men nu ska vi först genomföra årets kryssning. Sedan rivstartar vi för att smida planer för HOJX + MP10 2010. Läs mer här: http://www.svmc.se/templates/NewsPage.aspx?id=5767

@nderz
2009-03-13, 16:22
Igår fick vi det trista beskedet från McRF att mässan ”På Två Hjul” ställs in. Trist för alla svenska motorcyklister som varje år ser fram emot den. Därför agerade SMC direkt! Vi har bokat Silja Serenade 5-7 februari 2010. SMC kommer att kunna erbjuda HOJX i kombination med MC-mässan MP10 Motorcycle Show i Helsingfors. MC-mässa + HOJX = årets roligaste helg 2010!

I pressmeddelandet från McRF säger generalagenterna att man vill fundera över nya koncept och former inför framtiden. SMC hoppas att vi kan samarbeta med generalagenterna och ge dem en del av det nya koncept man söker. Vad sägs om en MC-mässa till sjöss? SMC kommer inom kort att kontakta generalagenter och återförsäljare inom MC-branschen för att diskutera HOJX 2010.

SMC har kontaktat Finnexpo och ser fram emot att komma med oslagbara erbjudanden till SMCs medlemmar. MP 10 MC Show, blir i och med att På Två Hjul inte genomförs, den största MC-mässan i Norden. Både TallinkSilja och Finnexpo ser fram emot att fixa ett event över det vanliga tillsammans med SMC. Redan nu kan du provåka HOJX, 20-21 mars åker vi med Galaxy på 23-timmars kryssning.

Nästa år firar HOJX fem år och detta kommer att bli maxat. Men nu ska vi först genomföra årets kryssning. Sedan rivstartar vi för att smida planer för HOJX + MP10 2010. Läs mer här: http://www.svmc.se/templates/NewsPage.aspx?id=5767

Låter kanon, blev besviken igår när jag hörde talas om att mässan ställts in.
Även om årets mässa inte innehöll så speciellt mycket nytt och roligt så är det alltid trevligt att gå runt å prata med folk
Hoj-X till mässan i Finland förenar ju två roliga aktiviteter och kan nog bli skoj

Tyrannosaurus
2009-03-14, 01:23
Vad sägs om en MC-mässa till sjöss? SMC kommer inom kort att kontakta generalagenter och återförsäljare inom MC-branschen för att diskutera HOJX 2010.

SMC har kontaktat Finnexpo och ser fram emot att komma med oslagbara erbjudanden till SMCs medlemmar. MP 10 MC Show, blir i och med att På Två Hjul inte genomförs, den största MC-mässan i Norden. Både TallinkSilja och Finnexpo ser fram emot att fixa ett event över det vanliga tillsammans med SMC.
Det låter intressant.
Men är det två mässor vi talar om eller bara jag som inte kan läsa? ;)

MC-mässa till sjöss? Ja både Serenade och Symphony har ju rejält stora bildäck som man kan ha till mässlokaler under förutsättning att säkerhetsföreskrifterna tillåter att det vistas en massa folk där under gång.
Förr var det aldrig några problem, men numera brukar dom låsa bildäck under gång. Om det är p.g.a. sjösäkerhet eller stöldrisk vet jag inte.

Att ta sig till någon mässhall i Helsingfors kan däremot bli lite stressat. Båten ligger väl bara i hamn 5-6 timmar och på den tiden ska man då isf hinna dit, gå runt och titta och hinna tillbaka så man inte missar avgången.

Det är väl iofs lösbart på diverse olika sätt bl.a. genom att man förlänger kryssningen till t.ex. 48 timmar istället för 40 som är standard :)
Men det där med mässa till sjöss låter riktigt kul och en ny infallsvinkel på det hela och som sagt, bildäcken räcker nog till som mässlokal om det är ok för befälhavaren :)

Det enda är väl att dom får fylla en hel del barlast så båtfan inte kantrar :eek: då den är gjord för att släpa med sig X-antal ton i form av långtradare och bilar, men det har dom nog rutiner för ;)

Maria Nordqvist
2009-03-14, 07:07
Vi talar om dels MC-mässan i Helsingfors. Jag har redan talat med dem om buss t o r terminalen + förköpsbiljetter, för att slippa kö & stress om möjligt. Den som vill kan åka till HElsingfors med en tidigare båt och tillbaka lördag är det tänkt.
Sedan talar vi om de ordinarie utställningsmöjligheterna på båten.

Men, ge mig och SMC en chans att planera detaljer tillsammans med Finnexpo och TallinkSilja samt svenska MC-branschen i ett senare skede. SMC lade ut nyheten om detta, mindre än 24 timmar efter att vi fått veta att MC-mässan 2010 ställts in. På den tiden hade vi chartat Silja Serenade och fått tag på Finnexpo för bekräftelse av att MC-mässan i Helsingfors verkligen blir av. Det är verkligen snabba puckar.
Nu ska vi köra HOJX nästa helg först.

V Saarela
2009-03-21, 08:08
Utmärkt :)

Eftersom jag har tyckt det är lite träligt att ta sig till göteborgsmässan(bor i Boden), så beslutade jag mig förra året att, de åren mässan är i Göteborg, så åker jag till mässan i Finland istället.

Nu råkar det ju också vara för mig ungefär lika långt till finlandsbåtarna i Stockholm som till Helsingforsmässan(ca 100 mil), så jag bilade ner till stockholm och tog färjan över till Finland. http://www.saarela.se/aktuellt/aktuelltbild08/080202/080202b1.html

Så hade jag tänkt göra nästa år också, så......äntligen får man chansen att haka på hoj-x :)

Lieh
2009-04-10, 14:06

Så bra att 3-dagars är tillbaka nästa år... och en MC-mässa samtidigt! Bra jobbat :-)

K_N
2009-09-26, 10:07
Jag väcker tråden till liv igen.
Är det ingen MC-mässa i Norge nu till vintern?
För oss som bor i västra delarna av landet så är det troligen närmare till Oslo med omnejd om det blir något där.

nicke
2009-09-26, 15:11
Såg att bokningen börjar 5 oct.så jag gissar att det finns ett pris på denna resa nu , Någon som vet ?

mudder
2009-10-05, 16:13
Nu har jag bokat hytt för 4 pers som gillar grusbus.:D

Maria Nordqvist
2009-10-06, 06:18
335 bokade plats på HojX igår förmiddag, det är rekord.

Bajen-Sam
2009-10-07, 08:09
Då får men se till att boka snart då. :D

Agile
2009-10-07, 09:31
Trist att det är inställt. För första gången är det tom planerat att shoppa loss på mässan..

Handskar x 2
Ryggskydd
Allvädersställ
Skinnställ
Knäpuckar (om inte tjejen får på sitt så jag kan norpa dem :D)

Och ev:
Laptimer
Däcksgrejer

Sen blir det ju alltid massa skit som man köper bara för att man är igång :D!

Men trist, för det är rätt kul att gå och fynda sådär när man har både mål och budget klart.

aRWe
2009-10-07, 19:47
Trist att det är inställt. För första gången är det tom planerat att shoppa loss på mässan..

Handskar x 2
Ryggskydd
Allvädersställ
Skinnställ
Knäpuckar (om inte tjejen får på sitt så jag kan norpa dem :D)

Och ev:
Laptimer
Däcksgrejer

Sen blir det ju alltid massa skit som man köper bara för att man är igång :D!

Men trist, för det är rätt kul att gå och fynda sådär när man har både mål och budget klart.

Fast du kanske kan shoppa loss på mässan i Helsingfors

Maria Nordqvist
2009-10-08, 13:14
Bokningen öppnade för fyra dagar sedan. Alla tidigare rekord är slagna, 567 personer har redan bokat!

mudder
2009-10-08, 13:18
Bokningen öppnade för fyra dagar sedan. Alla tidigare rekord är slagna, 567 personer har redan bokat!
Hur många platser finns det totalt?

Petra
2009-10-08, 13:38
Hur många platser finns det totalt?

Jag tror att båten har totalt 2800 bäddar och gissar att Silja Line kan boka in runt 2000 på Hoj-X beroende på hur många som knör in sig i varje hytt. Du vet... många väljer ju att bo 2 el 3 pers i fyrbäddshytt. :)

Mårdis
2009-10-08, 14:33
Vill bara meddela att vi har anmält ytterligare 17 st till Hoj-X :D
Jag kan meddela att vil laddar för fullt, och att den lilla blå grodan kommer att ha nya batterier till Hoj-X!

Nalleman
2009-10-10, 14:22
Tror du att grodjäveln överlever helgen i Borlänge ?

Mårdis
2009-10-10, 19:10
Tror du att grodjäveln överlever helgen i Borlänge ?

Klart den gör!
Den är ju med mig, å jag ska lära den allt jag kan! :D

Nalleman
2009-10-11, 16:16
Det är väl snart gjort !

Maria Nordqvist
2009-10-13, 08:26
I fredags fick vi veta att MC-mässan i Helsingfors med största sannolikhet är inställd. Det har som ni vet varit en programpunkt under resan. Samtidigt har vi sålt rekordmånga biljetter till Hoj-X! Att MC-mässan i Helsingfors ställs in är något SMC inte kan råda över.

SMC och TallinkSilja arbetar nu med att skapa andra aktiviteter ombord och i land. Så snart detta är klart presenteras det på hemsidan http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=6347 och i nästa nummer av MC-Folket. Självklart satsar vi på att ha en bra kryssning utan ett besök på MC-mässan.

Priset har sänkts med 100 kronor. Den som bokat enligt tidigare pris kommer att kompenseras för mellanskillnad vid incheckning i Värtahamnen 5 feb 2010.
Läs mer här. http://www.svmc.se/templates/NewsPage.aspx?id=6681

adrian_vg
2009-10-13, 10:52
Nåt speciellt skäl till att mässan i Helsingfors ställts in? Nyfiken bara... :D

Maria Nordqvist
2009-10-13, 11:59
Nåt speciellt skäl till att mässan i Helsingfors ställts in? Nyfiken bara... :D

Flera tillverkare har sagt nej till medverkan. Bara ett par som är klara vilket varit oklart in i det sista. Formellt beslut ännu inte fattat men allt lutar åt att mässan inte blir av. Dessutom ryktas om en alternativ mässa i Lathis samma helg. När det inte går att få ett klart besked om vad som händer, då måste vi göra något. Till en okänd mässa i LAthis är det för långt att åka över dagen och inget vi vet tillräckligt mycket om för att kunna satsa fullt ut.

adrian_vg
2009-10-13, 12:22
Flera tillverkare har sagt nej till medverkan. Bara ett par som är klara vilket varit oklart in i det sista. Formellt beslut ännu inte fattat men allt lutar åt att mässan inte blir av. Dessutom ryktas om en alternativ mässa i Lathis samma helg. När det inte går att få ett klart besked om vad som händer, då måste vi göra något. Till en okänd mässa i LAthis är det för långt att åka över dagen och inget vi vet tillräckligt mycket om för att kunna satsa fullt ut.

Jag förstår. Trist när det händer... Speciellt som jag sett fram emot att se nya VFR:en. :(

Bajen-Sam
2009-10-13, 13:56
Trist att höra, tråkigt att inte företagen satsar när det är lågkonjektur, det är ju då man skall synas. :mad:

Då blir det ingen mässa nästa år då. :(

Hoppas ni hittar på riktigt bra alternativ på Hoj-X istället. :D

Galne Dansken
2009-10-13, 17:54
Jag förstår. Trist när det händer... Speciellt som jag sett fram emot att se nya VFR:en. :(

Men, då ringer vi Honda och frågor om dom vill visa den på HojX...

(Sjöström - läser du detta???)

adrian_vg
2009-10-13, 18:32

Yes, yes!! Heja Sjöström! :D

Tyrannosaurus
2009-10-13, 18:54
Det verkar inte bli någon mc-mässa i Norge heller, åtminstone inte före hösten 2010 http://messe.no/no/Finn_din_messe

Får väl ordna en HojX till Köln ;)

Styrman_jansson
2009-10-16, 09:56
Trist att det skall vara 21-årsgräns på båten.

Jag är 26 så jag klarar mig men hade tänkt ta med mig min sambos bror som precis fått sitt mellanklasskort uppgraderat till tungt (20 år gammal). Verkar inte finns några sätt att slinka igenom såvida man inte är 30 bast.

Tråkigt att man som 20-åring får köra MC med 150hk men inte titta på en på en båt...

Maria Nordqvist
2009-10-16, 11:53
Trist att det skall vara 21-årsgräns på båten.

Jag är 26 så jag klarar mig men hade tänkt ta med mig min sambos bror som precis fått sitt mellanklasskort uppgraderat till tungt (20 år gammal). Verkar inte finns några sätt att slinka igenom såvida man inte är 30 bast.

Tråkigt att man som 20-åring får köra MC med 150hk men inte titta på en på en båt...

Jag har påtalat detta med åldersgränser. Kontakta mig så får du namn och telefonnummer till vår kontaktperson på TallinkSilja. Sånt här måste vi försöka lösa.

adrian_vg
2009-10-16, 11:55

Ingen VFR? :confused:

V Saarela
2009-10-16, 14:12
Först lite fest på båten....
...och sen lite köra i månadsskiftet april/maj :)

http://www.mcrf.se/mcdagar2010.htm

adrian_vg
2009-10-16, 15:16
http://www.mcrf.se/mcdagar2010.htm

Intressant! Tack för länken!

V Saarela
2009-10-16, 18:31
Intressant! Tack för länken!

Vassago...och som ersättning för informationen vill jag se en wheelie från dig på provkörningshelgen :)

Mårdis
2009-10-17, 09:37

Helt rätt inställning Dansken! :D
Fixar du det så vet jag många som blir väldigt glada!

adrian_vg
2009-10-17, 10:04
Vassago...och som ersättning för informationen vill jag se en wheelie från dig på provkörningshelgen :)

Hah! Dröm på ponken min... :p

Motardus
2009-10-19, 16:31
Såg till min oerhörda besvikelse att mässan i Helsinki är inställd och att SMC kommer att skapa andra aktiviteter istället.
Jag betalade resan för mig och frugan igår men eftersom mässan inte blir av är vi inte intresserade längre.
Man kommer att kompensera oss med 100 kr, om man väljer att resa ändå, men jag antar att man får tillbaks varenda öre om man vill avboka?
Oavsett Tallink Siljas ändrings- och avbeställningsregler?
Resan är ju trots allt förändrad radikalt...

Maria Nordqvist
2009-10-20, 09:46
Såg till min oerhörda besvikelse att mässan i Helsinki är inställd och att SMC kommer att skapa andra aktiviteter istället.
Jag betalade resan för mig och frugan igår men eftersom mässan inte blir av är vi inte intresserade längre.
Man kommer att kompensera oss med 100 kr, om man väljer att resa ändå, men jag antar att man får tillbaks varenda öre om man vill avboka?
Oavsett Tallink Siljas ändrings- och avbeställningsregler?
Resan är ju trots allt förändrad radikalt...

Jag är lika ledsen som dig. Men, SMC kommer att genomföra Hoj-X 2010 ändå. De som vill avboka får pengarna tillbaka, om man gör det senast 28 dagar före avgång. Innan dess kommer ett nytt nummer av MC-Folket ut med information + två eNyhetsbrev.
Detta har jag fått från TallinkSilja: Alla specialkryssningar har speciella betalningsvillkor. Dessa erhålls vid bokningstillfället. Ej möjlighet till ändringar om avresan sker inom 14 dagar. Reservationen kan avbeställas utan avgift 28 dagar före avresa. För reservationer som avbeställs:
- 27-14 dagar före avresa debiteras 50% av resans pris.
- mindre än 14 dagar före avresa är avgiften 100%.
För specialkryssningar gäller även dessa villkor för grupper.

Bajen-Sam
2009-10-20, 10:20
Finns nu även på Facebook.

http://www.facebook.com/search/?q=Hoj-X&init=quick#/event.php?eid=160474681121&ref=ss

Lieh
2009-10-28, 21:18
I fredags fick vi veta att MC-mässan i Helsingfors med största sannolikhet är inställd. Det har som ni vet varit en programpunkt under resan. Samtidigt har vi sålt rekordmånga biljetter till Hoj-X! Att MC-mässan i Helsingfors ställs in är något SMC inte kan råda över.

SMC och TallinkSilja arbetar nu med att skapa andra aktiviteter ombord och i land. Så snart detta är klart presenteras det på hemsidan http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=6347 och i nästa nummer av MC-Folket. Självklart satsar vi på att ha en bra kryssning utan ett besök på MC-mässan.

Priset har sänkts med 100 kronor. Den som bokat enligt tidigare pris kommer att kompenseras för mellanskillnad vid incheckning i Värtahamnen 5 feb 2010.
Läs mer här. http://www.svmc.se/templates/NewsPage.aspx?id=6681

Hej Maria, kan ni inte bjuda in Anders Eldeman med Melodikrysset igen, dom sände ju från båten för två år sedan och det var ett uppskattat inslag :)

Maria Nordqvist
2009-10-29, 08:03
Hej Maria, kan ni inte bjuda in Anders Eldeman med Melodikrysset igen, dom sände ju från båten för två år sedan och det var ett uppskattat inslag :)

Hej Lieh! Kul att du uppskattade det. Förhandlingar pågår med Melodikrysset, inget klart! KOmmer inte Anders Eldeman blir det musiktävling i annan form. Knuttar verkar gilla det.
:)

Z1-R 78
2009-12-04, 18:56
Hej.
Hur många har bokat HOJX resan?

mvh Niklas:cool:

Petra
2009-12-04, 21:53
Hej.
Hur många har bokat HOJX resan?

mvh Niklas:cool:

Jag tror att det är drygt 900 bokade nu. Det är sjukt bra om man jämför med hur många som bokat vid den här tiden tidigare år. :)
Det brukar rassla till i bokningssystemet sista månaden, men som det ser ut nu kan det nog va smart att boka biljett ganska snart för att säkra en plats. Jag har hört att det kommer att släppas lite roliga överraskningar så småningom. ;)

A-LiNe
2009-12-05, 15:30
Jajamen! En bra bit över 900 bokade och det är fortfarande 8 veckor kvar till avresa, helt otroligt bra! Det kommer att bli galet roligt och precis som Petra hintar så väntar några överraskningar runt hörnet :)

Hoppas att vi ses på båten!

/Agneta Lindahl Nevell
SMC

Petra
2009-12-11, 09:38
Hej alla! Det här glada beskedet kom idag från Tina som är projektledare för Hoj-X :)

HojX 2010 + MC-mässa = sant
Efter många om och men blir det ändå ett mässbesök i samband med HojX. Lördagen den 6 februari finns det möjlighet att ta sig till MC-mässan i Lahtis med buss från Helsingfors. Nästan alla MC-märken kommer att vara representerade på mässan. Du har möjlighet att se årets nyheter från Suzuki, Kawasaki, Triumph, BMW, Harley-Davidson, MotoGuzzi, Ducati, KTM med flera. Naturligtvis finns även företag som säljer tillbehör på plats, bland annat Duells och Jofama.
Buss avgår från Olympiaterminalen i Helsingfors kl 10.30 (lokal tid) och resan till Lahtis beräknas ta ungefär 1 timme. Klockan 15.00 (lokal tid) avgår buss tillbaka från Lahtis för att vara i Helsingfors i god tid innan Silja Serenade avgår. Busstransfer tur och retur samt entré till mässan kostar 200 kronor per person.
Boka hos Tallink Silja Line telefon 08-666 33 33, uppge kod HojX.
Har du redan bokat HojX kan du bara komplettera din bokning med mässbesöket i Lahtis, uppge ditt bokningsnummer i kontakt med bokningen.
Snart börja MC-säsongen!

Zapp
2010-01-11, 21:17
Jag har påtalat detta med åldersgränser. Kontakta mig så får du namn och telefonnummer till vår kontaktperson på TallinkSilja. Sånt här måste vi försöka lösa.

Hur var det med åldersgränsen på 21 år? :eek:

Jag har onekligen åldern inne men ska åka med en kompis som är 20 år (fyller 21 år i juni). :cool:

Vi har redan hunnit boka och betala när vi upptäcker att det finns en åldersgräns. Och eftersom vi vid bokningen fyllde i födelsedatum så borde ju systemet ha protesterat om han inte ska få åka. :confused:

Dessutom är det ytterligare en kamrat till min kompis - 19 år - som vill hänga på. :eek:

Så den stora frågan är - hur är det med åldersgränsen? :rolleyes:

Vart vänder man sig för att få besked?

adrian_vg
2010-01-12, 09:23
Så den stora frågan är - hur är det med åldersgränsen? :rolleyes:

Vart vänder man sig för att få besked?

21 är det som gäller. Kolla långt ner på http://www.tallinksilja.com/sv/cruises/special/helsingfors/hojX2010.htm.

HTH.

A-LiNe
2010-01-12, 10:13
Hej,

Ett förtydligande här. Åldersgränsen är 21 om man inte reser i målsmans sällskap. Om målsman är med finns ingen åldersgräns.

Hoppas att det var svar på frågan om än inte det mest önskade svaret.

adrian_vg
2010-01-12, 10:36
Hej,

Ett förtydligande här. Åldersgränsen är 21 om man inte reser i målsmans sällskap. Om målsman är med finns ingen åldersgräns.

Hoppas att det var svar på frågan om än inte det mest önskade svaret.

Kanske inte helt uppenbart informerat från Tallinks sida. :rolleyes:

Mer info om åldersgränser på http://www.tallinksilja.com/sv/mainMenu/usefulInformation/ageregulations.htm.

Zapp
2010-01-13, 20:17
... men jag lyckades till slut få ta med mig en 19-åring och en 20-åring utan en massa pappersexercis. :D

Först så ville de prompt ha fullmakt från resp. förälder. Men sedan jag påpekat att föräldrarna har ingen laglig rätt att ge några fullmakter så blev de först ställda. Sedan jag dessutom påpekat att jag inte vill skriva på några papper där jag förbinder mig att se till att de inte dricker alkohol på en båt där de har 18 år som åldergräns i baren så blev jag till slut kopplad till chefen. :rolleyes:

Och vi kom fram till att det räcker med att vi bokar tillsammans och att jag är över 30 år och att jag tar med mig max 2 personer under 21 år. Och att inga papper behövs... ;)

Jag är säker på att hade jag tjôtat lite till så hade jag säkert fått ta med mig 4 personer under 21 år under motiveringen att jag är 2x30 år... Men jag avstod från det... Jag tyckte det räckte med de åtta samtal jag ringt redan... :p

Maria Nordqvist
2010-01-14, 07:15
Bra att det löste sig. Jag har mailat TallinkSilja och påpekat att 18-åringar inte har någon förmyndare. De har sina åldersgränser och inget vi kan göra mycket åt, tyvärr. Frågan har dykt upp varje år och löst sig på ett eller annat sätt i slutändan.

V Saarela
2010-01-15, 19:45
Vet nån hur mycket folk är anmälda nu och hur mycket platser det finns kvar?

Jag hatar ju att planera och binda mig för nåt. Satt igår och lekte på siljas sida.
Hoj-x tur och retur med egen hytt, 1890:-

Nu hade jag ju tänkt göra en egen specialare(dom som känner mig vet att jag är sån)
En vanlig reguljärresa: Bil ner, enkel till Helsingfors, mässan i Lahti och sen köra hem till Boden.(hemma söndag natt/morgon)

Om jag fattar rätt, så går det att boka in sig på serenad ändå som vanlig reguljärare?

Enkel tur via reguljär: bil, egen hytt, 2276:-
Enkel tur via reguljär: bil, egen hytt, Om jag bokar två personer, då blir det 1827:-?!?

Svårt val, trots att jag är ensam?

Lieh
2010-01-27, 19:32
Hej Lieh! Kul att du uppskattade det. Förhandlingar pågår med Melodikrysset, inget klart! KOmmer inte Anders Eldeman blir det musiktävling i annan form. Knuttar verkar gilla det.
:)

Hej Maria
Ser i programmet att det inte blev något melodikryss och inte någon musiktävling heller - trist tycker vi!!! :mad: ;)

Tina Sjöström
2010-01-27, 21:46
Hej Maria
Ser i programmet att det inte blev något melodikryss och inte någon musiktävling heller - trist tycker vi!!! :mad: ;)

Tyvärr inget Melodikryss, men däremot en musikfrågesport kl 16.00 på lördagen med Farbror Fläsk i puben. Välkommen dit!

Lieh
2010-01-29, 23:16
Tyvärr inget Melodikryss, men däremot en musikfrågesport kl 16.00 på lördagen med Farbror Fläsk i puben. Välkommen dit!

Kul, det tackar vi för :)

Pärallan
2010-02-07, 15:07
Sitter på tåget hem från ännu en lyckad HOJ-X. Tack alla arrangörer och vi ses nästa år. Resten av Jämtarna hälsar.

Bengt Allevad
2010-02-07, 17:32
Tredje Hojx:en jag är med på och det blir fler:)

Stort tack alla som gör den möjlig.

adrian_vg
2010-02-07, 18:03
Lyckad resa! Tack för att ni möjliggjorde det!

Lägger upp lite bilder snart. :D

Edit: Bilder från HojX 2010, med några VFR-Forumrepresentanter. Eventuella felexponeringar, skumma vinklar och objekt skylls på starkare drycker... :rolleyes:

http://home-skynet.servehttp.com/gallery2/main.php/v/HojX-2010/

@nderz
2010-02-08, 08:51
Fyra Hoj-X har det blivit, trevligt denna gång också.
Go mat, skaldjurstallriken var utsökt likaså den glödstekta rödingen.

Köra 4-hjuling på på ett blött plåtdäck är spännande, styrningen tog inte mycket.

Tråkigt att Backlund backade ur i år igen, såg fram emot att lyssna på honom

Mariann
2010-02-08, 11:20

Trist att ni inte hade ordnat nåt pris, bara :(

Z1-R 78
2010-02-08, 16:07
Tack alla som var med!
Kanonkul hela tiden

Grabbarna i CKS (Classic Kawasaki Sweden)

Krax
2010-02-11, 19:48
Jag måste bara applådera basisten som jamma på shoppingdäcket på natten till söndag. Fy fan vad bra, även om ingen av oss kunde några låtar eller texter... kul ändå !!!111ONE111!!!

adrian_vg
2010-02-11, 19:59
Jag måste bara applådera basisten som jamma på shoppingdäcket på natten till söndag. Fy fan vad bra, även om ingen av oss kunde några låtar eller texter... kul ändå !!!111ONE111!!!

Önskar jag kommit åt att be ex-Treatbasisten från Farbror Fläsk att spela Get you on the run och We are one. :(