handdator

Visa fullständig version : 2009 SMC kurser Kristinehamns gocartbana

Smoto
2009-03-11, 22:54
Börjar suget bli stort? 1 månad kvar till kurserna drar igång.
Även i år kommer det bli körning av på gocartbanan. Jag och mina kollegor kommer dra detta i SMC regi. Det blir kursverksamhet och de flesta försäkringsbolag täcker detta evenemang.
Fika och körv finns och köpa. Har varit nästa fullt tidigare så boka. Måste be få återkomma vart anmälan görs (smc hemsida?)

Gokartbanan, Gustavsvik i Kristinehamn, kommer att ha två heldagar kl. 9 – 21den 9/5 och 24/5.
Då blir det två kurser per dag. GMC & Hojgaraget kommer finnas på plats.
Jag kommer förmodligen även hålla genomgång om fjädring.

Vidare tre eftermiddagar kl. 15 – 21 den 14/6, 5/7, och 2/8.

Komihåg att upplägget är som en Ban- & kurvkurs och Sporthojskurs men i miniformat med samma instruktörer. Så gillar ni detta så har ni försmak hur det går till på en större och snabbare bana.

Vi kommer dela upp deltagarna efter tempo/hoj så alla är välkomna.

Mycket prisvärda dagar!! (ett par hundra)

När ni är varma efter detta så har vi en riktig sporthojskurs på Gelleråsen 13/7. Anmäl er redan nu, där har ni sommarens kick

honda-94
2009-03-14, 06:29
Hej !
Det går nu bra att anmäla sig till körning på Gokartbanan i Kristinehamn

Här anmäler du dig (http://www.svmc.se/templates/xform.aspx?id=5645)

Varmt Välkommen

DanielJ
2009-03-23, 19:06
Verkar kanonkul, och ett riktigt bra alternativ till gelleråsen för oss som kör mindre cyklar!

Tänkte bara höra om dessa kurser i försäkringssammanhang räknas som en "storbanekurs", dvs får man tillgodoräkna denna kursen för att kunna teckna Folksams smc-försäkring?

fredda78
2009-03-23, 22:17

Halloj Smoto, nu är xj600:an såld till gotland o på torsdag hämtas min fazer 600 -01 1400 mil i strömstad... svart o snygg.
självklart ses vi på banan, måste bara kolla så man inte jobbar.

F/ storfors

:)

McGregor
2009-03-24, 08:09
Tänkte bara höra om dessa kurser i försäkringssammanhang räknas som en "storbanekurs", dvs får man tillgodoräkna denna kursen för att kunna teckna Folksams smc-försäkring?

SMC-utbildningar "på gokartbana" berättigar till rabatt på Folksamförsäkringen för klass 1-6-hojar. Vill man ha rabatt på sporthojar är det fortfarande utbildning på "storbana" som gäller.

DanielJ
2009-03-24, 08:44
SMC-utbildningar "på gokartbana" berättigar till rabatt på Folksamförsäkringen för klass 1-6-hojar. Vill man ha rabatt på sporthojar är det fortfarande utbildning på "storbana" som gäller.

Okej. Det var lite synd, om än förståeligt. Tack för informationen

Mr Helmut
2009-04-18, 09:35
Okej. Det var lite synd, om än förståeligt. Tack för informationen

Men har du en cagiva mito ligger du inte i försäkringsklass 7:)

ses på banan

//Alex

DanielJ
2009-04-22, 18:25
Men har du en cagiva mito ligger du inte i försäkringsklass 7:)

ses på banan

//Alex

Nej, tur det! Ska ta A-begränsad till sommaren och syftade såklart på en framtida cykel :) Ska bli riktigt kul, ser verkligen fram emot det! :)

Daniel

Blixten
2009-06-18, 10:19
Tja Smoto!
Efter söndan's körning på gokartbanan i Krhmn börjar nu träningsverken i låren lägga sig! Ser fram emot nästa pass och Gelleråsen i juli.

Även i år kommer det bli körning av på gocartbanan. Jag och mina kollegor kommer dra detta i SMC regi. Det blir kursverksamhet och de flesta försäkringsbolag täcker detta evenemang.
Fika och körv finns och köpa. Har varit nästa fullt tidigare så boka. Måste be få återkomma vart anmälan görs (smc hemsida?)

Gokartbanan, Gustavsvik i Kristinehamn, kommer att ha två heldagar kl. 9 – 21den 9/5 och 24/5.
Då blir det två kurser per dag. GMC & Hojgaraget kommer finnas på plats.
Jag kommer förmodligen även hålla genomgång om fjädring.

Vidare tre eftermiddagar kl. 15 – 21 den 14/6, 5/7, och 2/8.

Komihåg att upplägget är som en Ban- & kurvkurs och Sporthojskurs men i miniformat med samma instruktörer. Så gillar ni detta så har ni försmak hur det går till på en större och snabbare bana.

Vi kommer dela upp deltagarna efter tempo/hoj så alla är välkomna.

Mycket prisvärda dagar!! (ett par hundra)

När ni är varma efter detta så har vi en riktig sporthojskurs på Gelleråsen 13/7. Anmäl er redan nu, där har ni sommarens kick