handdator

Visa fullständig version : Det händer i Norr

Niklasinorr
2009-03-11, 09:37
Det är lite dålig aktivitet i det här forumet så jag tänkte skriva några rader om att det faktiskt händer saker i norr:)

Nu till helgen kommer en instruktörsutbildning att gå av stapeln. Det är en ledarskaps/pedagogikutbildning för både gamla och nya instruktörer i SMC Norrbotten och Västerbotten. Det som är extra roligt är att det är 22 personer anmälda vilket bådar gott för framtidens utbildningar här uppe. Dessutom så är stora delar av respektive styrelser i Norr- och Västerbotten med vilket visar på deras stora engagemang i verksamheten. Jättekul!

Utbildning är ju nånting som vi jobbar hårt med inom SMC. Både för trafiksäkerhet och för att det är roligt och engagerande. Vi måste vara medvetna om att vi har ögonen på oss, både från myndighetshåll och från allmänheten. Olycksfrekvensen går i vågor och minskar ju procentuellt gentemot det ökande antalet motorcyklar i trafik men det är likafullt för många som kör ihjäl sig. SMC:s utbildningar strävar efter att minska olyckor baserade på okunskap hos föraren.

En sak som är väldigt glädjande är att Skellefteå Driving Center i Fällfors norr om Skellefteå är väldigt på. Dels så jobbar de för fullt för att färdigställa de två utbildningsbanorna som bland annat vi motorcyklister kommer att kunna nyttja, en tävlingsbana på ca 4km och dels en MC-utbildningsbana, kurvig som f-n, på ca 1,8km längd.

Framförallt så är det ett oerhört intresse från Skellefteå Driving Center att SMC skall bli en stor aktör på deras anläggning och vi kommer att lägga många kurser där, både för SMC-medlemmar i Norr- och Västerbotten men även kurser för alla SMC medlemmar i Sverige. Vi har ju många exotiska saker att locka med häruppe, till exempel så kan vi köra kurser dygnet runt i midnattssol vilket vi förmodligen är ensamma om i hela världen. Detta innebär också att behovet av fler instruktörer kommer att dyka upp inom en snar framtid.

När jag vet mer så kommer jag att skriva det här!

/Niklas

Niklas Lundin
Träningsledare, instruktör och examinator, SMC School

Smoto
2009-03-11, 22:59
hade inget vettigt för mig. Är i Luleå uttråkad!

Avarage
2009-03-12, 07:17
hade inget vettigt för mig. Är i Luleå uttråkad!

En SHI har ALLTID rätt att våldgästa en annan SHI! :D

Niklasinorr
2009-03-12, 15:58
En SHI har ALLTID rätt att våldgästa en annan SHI! :D

Så många gånger jag sagt till Dennis att han är välkommen, men han kommer ju aldrig... ingen tycker om mig, jag får inte ens spammail...:(

Smoto
2009-03-13, 21:31
Så många gånger jag sagt till Dennis att han är välkommen, men han kommer ju aldrig... ingen tycker om mig, jag får inte ens spammail...:(

Jag skrev allt några rader ordbajs typ häjja FBK. Bra dommare senaste matchen ni hade osv.....men med risk att bli uppsökt på hotellet så strök jag det. Men nu bad du om det.

6 veckor kvar till Åsen men det känns såå långt bort när man tittar ut!
Har monterat GPS laptimer, öhlins gaffel och bakdämpare, monterat kolfiberdämpare, snart är hemsidan i ordning www.bastardracing.com och förstört nya hojjen med massa töntiga sponsdekaler.

Letar ett släp som skall inredas och har ångest vad jäkla dyra de är, blir väl tältsäng i släpet när sambon får se alla inbokade körningar.

Har du nån skoter däruppe så vi kan hyra och dra ut på bus en dag?
Har nog 2 resor till planerad snart, de verkar bli bättre i tid för ett besök.

Niklasinorr
2009-03-14, 17:27
Jag skrev allt några rader ordbajs typ häjja FBK. Bra dommare senaste matchen ni hade osv.....men med risk att bli uppsökt på hotellet så strök jag det. Men nu bad du om det.

6 veckor kvar till Åsen men det känns såå långt bort när man tittar ut!
Har monterat GPS laptimer, öhlins gaffel och bakdämpare, monterat kolfiberdämpare, snart är hemsidan i ordning www.bastardracing.com och förstört nya hojjen med massa töntiga sponsdekaler.

Letar ett släp som skall inredas och har ångest vad jäkla dyra de är, blir väl tältsäng i släpet när sambon får se alla inbokade körningar.

Har du nån skoter däruppe så vi kan hyra och dra ut på bus en dag?
Har nog 2 resor till planerad snart, de verkar bli bättre i tid för ett besök.

Hör av dig när du kommer så får vi väl om vi kan hitta på nåt. Men som det tinar idag så kommer det inte att finnas snö kvar snart:eek::)

Niklasinorr
2009-04-23, 16:06
Lindroths MC har öppet hus i helgen. Jag kommer att vara där hela lördagen och snacka banåkning och kurser och berätta mer om Fällforsbanan. Kom förbi och snacka lite skit så jag får ett ansikte på er?

/Niklas