handdator

Visa fullständig version : Däckbyte

Blaser
2009-03-06, 09:14
Dags att byta däck på hojen. Hittade billiga däck på nätet men nu skall dessa på.
Är det någon som kan rekommendera ngn bra däckfirma för att utföra däcksbytet i närheten av Karlskoga?
Jag avser att demontera hjulen själv så det är bara själva bytet som firman skall utföra.

Frank S
2009-03-06, 11:16
Dags att byta däck på hojen. Hittade billiga däck på nätet men nu skall dessa på.
Är det någon som kan rekommendera ngn bra däckfirma för att utföra däcksbytet i närheten av Karlskoga?
Jag avser att demontera hjulen själv så det är bara själva bytet som firman skall utföra.

Kolla med Billy i Askersund. http://gulasidorna.eniro.se/query/what/ip/single_ad/true/advert_code/69678896/referring_what/cs/search_word/Billys%2Bmc

GeCe
2009-03-13, 13:19

Du har nog närmare till Mullhyttetrakterna och Ribboda MC som har vettigt pris på sånt där och en maskin som är skonsam mot fälgen av lite äldre typ.

Blaser
2009-03-15, 18:48
Har funderat på Ribboda. Är det någon som har erfarenhet av däckfirmorna i Karlskoga? Furubergs, Däckson?

Blaser
2009-03-18, 13:43
Jag lämnade däck och hjul till Furubergs gummi i Karlskoga. De tog 300 kr per hjul (150 kr för byte av däck och 150 kr för balansering).

Inga märken på fälgar så jag kan rekommendera dem även för MC däck.

Tack för de tips jag fått.