handdator

Visa fullständig version : Vårtecken 09 !

Goffen
2009-03-05, 18:59
Har ni sett några vårtecken än? Det närmsta jag sett här är en kund som laggt på sina sommarhjul =)

Marie
2009-03-05, 19:08
Har ni sett några vårtecken än? Det närmsta jag sett här är en kund som laggt på sina sommarhjul =)

Jag har inte lagt av dem ännu.....
Vinterdäckslagen gäller ju guskelöv inte motorcyklar....

Snödropparna blommar, småpjoddarna flöjtar och det sista lappmöglet är spårlöst borta.

Goffen
2009-03-05, 19:51
Jag har inte lagt av dem ännu.....
Vinterdäckslagen gäller ju guskelöv inte motorcyklar....

Snödropparna blommar, småpjoddarna flöjtar och det sista lappmöglet är spårlöst borta.

Låter som att du bor aningen söderut? Här ligger den vita skiten fortfarande.... "jkpg trakten"

Leif H..oj
2009-03-05, 20:51
.... Här ligger den vita skiten fortfarande.... "jkpg trakten"

Ikväll gäller det att "den vita skiten" ;) håller för dom som gillar hockey ... HV71 är här å spelar mot Timrå ikväll... vi hälsar från vinterland att Timrå leder med 2-1 just nu. Spännande!!!!!!!!

Slutspelet i elitserien är alltså ett gott vårtecken!

Goffen
2009-03-05, 20:55
Ikväll gäller det att "den vita skiten" ;) håller för dom som gillar hockey ... HV71 är här å spelar mot Timrå ikväll... vi hälsar från vinterland att Timrå leder med 2-1 just nu. Spännande!!!!!!!!

Slutspelet i elitserien är alltså ett gott vårtecken!

Ojdå då får vi hoppas HV kan hämta upp =)

swischmc
2009-03-06, 08:07
Snödropparna har kommit upp längsmed husväggen. :)
I övrigt ligger snön obevekligt kvar på marken... där det mot förmodan är snöfritt är det i stället is. Suck.

Snälla vår, kom snart!!!

-ah
2009-03-06, 09:45
Snö :confused:
Va' e' deffönåt :confused: :p

Snödroppar o vintergäck har blommat i veckor, men som vanligt blåser det fan från fel håll och ljuset växlar mellan muntergrått och dystergrått.

Dock har det varit enstaka dagar där solen värmt på ordentligt, all salt har regnat bort, så nog är våren på väg! :)

Goffen
2009-03-08, 11:55
Jisses vad det snöar ute just nu =( Känns som att det går åt fel håll...

Nilla
2009-03-11, 16:57
Jisses vad det snöar ute just nu =( Känns som att det går åt fel håll...

Ja, men till helgen ska det bli riktigt många +grader..! Så då får vi väl hoppas att lappmöglet försvinner igen!
Sen ska ju bara vägverket o kommunen sopa undan allt livsfarligt :mad: jä-la grus överallt, så att man kan njuta av hojåkningen igen..! :cool: Jag vill ju dessutom kunna använda min kära Inlines snart! :D

Ballhead
2009-03-11, 18:27
Ett riktigt bra vårtecken är att min sambo vill ta mc kort, och har köpt sin första mc i lördags.:p (jag slipper skjutsa)
Så nu ska det dansa soldans i veckor.

puttepj
2009-03-11, 20:50
I måndags tog jag hojen till Rosenhill för att käka lunch. Tillräckligt bra väder för att inte åka direkt hem efter och även om solen inte direkt gassade så kändes det rätt vår-likt.
Nu 2 dar senare känns det nästan verklighetfrämmande när snön är tillbaka :-(

/putte

påK-en
2009-03-11, 21:15
Snö till knäna på oskottad mark - men asfalten börjar komma fram på dom lite större vägarna. Har i alla fall laddat batterier och provstartat.

Goffen
2009-03-11, 21:30
Frugan håller med på och tar kort och jag sitter o letar en första hoj till henne. Jag tänkte hitta en vettig 125a som hon kan börja öva på då dom är ganska tama om man inte varvar dom. Hon har 0 erfarenhet på hoj så jag vill inte ha nått som drar iväg för mycket samt kostar för mycket då hon inte riktigt 100 vet om detta är hennes grejj. Aja vi får väl ta detta som ett vårtecken med då =)

joggeboy
2009-03-12, 09:21
Det här kallar jag vårtecken, tog bilden igår http://i43.tinypic.com/qn3g28.jpg

Goffen
2009-03-12, 12:10
ååh fy fan du tog fram det enda negativa med våren jogge =)

Ballhead
2009-03-12, 14:17
Frugan håller med på och tar kort och jag sitter o letar en första hoj till henne. Jag tänkte hitta en vettig 125a som hon kan börja öva på då dom är ganska tama om man inte varvar dom. Hon har 0 erfarenhet på hoj så jag vill inte ha nått som drar iväg för mycket samt kostar för mycket då hon inte riktigt 100 vet om detta är hennes grejj. Aja vi får väl ta detta som ett vårtecken med då =)

Ett tips är Honda Dominator. Jag har en sådan som min son testade (alldrig kört moppe eller hoj) han kryssade fint på min lilla manöverbana jag gjort.
Han har en Yamaha DT 125 också, det är mer svårkörd.
Gumman fick en Kawasaki ZR7 03:a för endast 25 000:- (direkt från körskola, så alla vurpskydd sitter kvar)

joggeboy
2009-03-12, 19:44
ååh fy fan du tog fram det enda negativa med våren jogge =)

Ha ha ha japp men det är ändå ett vårtecken!!

Goffen
2009-03-14, 21:29
Du får la hoppa på hojjen o komma ner till jobbet nåndag jogge du jobbar väl skift?

der Anders
2009-03-15, 10:44
Jag har nåt MC-gäng mitt emot mitt hus, och de har kommit på sina hojar hela vintern. Det har inte varit så mycket vinterväglag i Göteborg.

Ja, förutom i torsdags, då det helt plötsligt kom 10 cm snö, och jag hade tagit cykeln till universitetet. Ojojoj.

Men nu ser det ut som om våren kommer igen!

Ann
2009-03-15, 14:45
Att sitta vid husväggen och njuta av solen med en fluga surrande runt skallen, är det ett vårtecken tro? Jag tolkar det så :)

Zopilote
2009-03-15, 16:06
En svart sporthoj (hann inte se vad det var för något) på bakhjulet ute på Tornbyområdet i Linköping idag :)
Torra vägar och små skymtar av blå himmel mellan molnen, nu börjar det kännas som vår!

edit: Nu fick jag sådana vårkänslor så jag blev tvungen att ta en liten tur... 6,5 mil på blandat torra och fuktiga småvägar. Underbart, men lite svårt att skriva nu med stelfrusna fingrar :)

Nilla
2009-03-20, 13:17
Du får la hoppa på hojjen o komma ner till jobbet nåndag jogge du jobbar väl skift?

Var det dig jag såg körandes på din hoj i Vaggeryds samhälle igår em vid 16.30-tiden..? :) Jag var i.a.f. ute en sväng på min sen... Körde genom Södra Park en sväng oxå..! ;)

Goffen
2009-03-20, 13:36
Var det dig jag såg körandes på din hoj i Vaggeryds samhälle igår em vid 16.30-tiden..? :) Jag var i.a.f. ute en sväng på min sen... Körde genom Södra Park en sväng oxå..! ;)

Nepp jag har inte tagit ut min än =) Tidigast 1a april om inte väderguden skulle slå på stort med 10+ grader innan. Tveka inte att svänga förbi om du är ute o glider ! Dock är det flera som "tror" sig ha sett mig ute o köra undrar om nån mer har köpt en likadan hoj =)