handdator

Visa fullständig version : samåkning till avrostning-09

zodiak06
2009-03-05, 18:56
någon mer som ska till ljungbyhed från Lund/malmö? samåkning från lund, har aldrig varit på ljungbyhed så det hade varit trevligt att köra med någon som varit där för så man kommer rätt. Tobbe med Sambo

P-O Noren
2009-03-08, 13:04
det är lite tidigt att säga, men vi är 3 åkare som ska upp.
Exakt färdplan och tider dyker nog upp närmare avrostning. du kan pm´a så kan vi hålla kontakt närmare kursen.

powerglide
2009-04-02, 16:16
Har anmält mig i alla fall (reservlistan). Är intresserad om jag kommer med.

zodiak06
2009-04-06, 19:30
Trevligt, hoppas det ordnar sig. verkar poppis det här med avrostning. ska bli skoj.

BeBe
2009-04-17, 08:20
Vi som är från Sundets pärla kan ju samåka/plocka upp nån på vägen.

Jag, Pelle... vilka flera :confused:

C ya... :cool:

britt-mari
2009-04-18, 18:55
Jag kör från Lerberget!

zodiak06
2009-04-19, 21:35
så då va det bara en vecka kvar, vilka ska köra från här nere ifrån? var träffas ni och hur dags kör ni? hur långt är det från lund till ljungbyhed och hur lång tid tar det att köra? vet bara att i lördags tog det 25 minuter att köra till ring knutstorp från södra sandby men då hade jag fyra hjul och för mycket pulver under huven.SaaB is the shit!Dock inget jag gör om fler gånger. så svara på mina frågor nu. tack

Luddite
2009-04-20, 20:49
så då va det bara en vecka kvar, vilka ska köra från här nere ifrån? var träffas ni och hur dags kör ni? hur långt är det från lund till ljungbyhed och hur lång tid tar det att köra? vet bara att i lördags tog det 25 minuter att köra till ring knutstorp från södra sandby men då hade jag fyra hjul och för mycket pulver under huven.SaaB is the shit!Dock inget jag gör om fler gånger. så svara på mina frågor nu. tack

Tjena!
Jag och min man kommer köra från Dösjebro strax utanför Kävlinge 7,45 skulle jag gissa. Har också bara varit till Knutstorp men aldrig Ljungbyhed. Skulle gissa på 45 minuter i laglig hastighet från Kävlinge. Gissar att snabbaste vägen för dig dock blir över Eslöv. Hem kan man ju välja små trevliga vägar men en halvfrusen morgon vill man ju bara dit fortast möjligt. Har vi inga fler från lundatrakten som läser forumet och som skall till avrostningen?
Ja givetvis får du gärna ta följe med oss. Det finns en bensinmack (Din-x eller UNO-x tror jag) där vi kan samlas. Ligger där 108 norrifrån möter 104:an. Sedan far vi norrut mot Marieholm och Röstånga och viker in mot Ljungbyhed var min tanke. Syns på söndag oavsett!! MVH//Helen

Mathias
2009-04-20, 21:27
Hehe, jodå, från Lundatrakten (Eslöv). Men när jag kör så har ni nog precis kommit ur sängen. För den delen blir det med utrustningen i bagaget. (kör bil). Vi ses i incheckningen!

Mathias
2009-04-20, 21:45
Det finns 2 vägar in på området.

Om man kommer från Röstånga, Skäralid. När man kör in mot ljungbyhed kör man över en "Kulle" uppe på kullen kan man svänga vänster, ner där och där ligger gamla vakten, förbi det och direkt till höger, sen är det bara rakt en bra bit.

Om man kommer in i ljugbyhed från Herrevadsklosterhållet och om man kör under en järnvägs viadukt måste man hålla till vänster och vid fotbollsplanen (tror jag) som kommer på vänsterhand kan man svänga in till höger sedan tar man höger igen och man är på Thulinsväg.

powerglide
2009-04-21, 00:27
Det finns en bensinmack (Din-x eller UNO-x tror jag) där vi kan samlas. Ligger där 108 norrifrån möter 104:an.

ok. Den har jag koll på själv. Avfärd 07.45 därifrån alltså?
Jag kommer med en silvergrå Pan European.

Enligt MapSource tar det 44 min från Kävlinge till Ljungbyhed.

Luddite
2009-04-21, 05:40

Kul! Jag har en Ducati multistrada och mannen en KTM 950 sm så vi skall nog kunna hitta varandra. 7,45 pigga och glada för avfärd. Jajemensan! Vädret ser ju ut att bli kalas.

vemsom
2009-04-25, 09:44

Okej, Kanske försöka åka med er också. Kör visserligen från Malmö. Kanske mötas redan här?

Maila gärna
fredrik @ vemsom.se

powerglide
2009-04-25, 22:30
Kör visserligen från Malmö. Kanske mötas redan här?

Malmö Entré - Kävlinge tar 20 min.
Avfärd från Statoil Malmö Entré 07.15?