handdator

Visa fullständig version : Välkommen till *NYA* SMC-forumet

Swedie
2006-09-12, 13:34
Hej och välkomna!

Det här är SMC:s nya forum för alla SMC-medlemmar och kommande SMC-medlemmar ;) Vi vill inbjuda till seriösa och roliga diskussioner runt omkring MC-åkande i Sverige. Alla typer av MC-åkare, gärna custom, glidare och touring, men även Sporthojar. Dock finns www.sporthoj.com (http://www.sporthoj.com) för renodlade sporthojsdiskussioner.

Läser du det här, registrera gärna och säg hej i den här tråden. Klicka på "bli medlem".

Glöm inte skriva in ditt medlemsnr, det kommer ge dig extra funktioner. :cool:

Återigen, välkomna!

Bellman
2006-09-12, 13:56
Hej Swedie och alla SMC:are!
Kul med nya webben och ett jättegrattis till ett bra jobb! Vi hoppas att medlemmarna kommer att uppskatta alyouten och alla nya funktioner.
Hälns
Bellman
SMC Sthlm
HD Ultra Classic

Galne Dansken
2006-09-12, 16:19
Heja Webchefen,

nu börjar SMC att ta modern form på webben - bra jobbat ;)

vormannen
2006-09-12, 16:45
Ja men då säger jag hej!

Mvh Peter (SMC-Västernorrland)

Jåke
2006-09-12, 18:24
Häj och välkomna till Hajk. Idag ska vi prata om cyklar, och inte vilka cyklar som helst utan motorcyklar... (läses på värmlandsdialekt)

:D

Nu ska bara forumlayouten kodas ordentligt så ramlar nog bitarna på plats, sen får vi hoppas att mc:isterna hittar hit åxå!

Hejs!

Swedie
2006-09-12, 18:31
Häj och välkomna till Hajk. Idag ska vi prata om cyklar, och inte vilka cyklar som helst utan motorcyklar... (läses på värmlandsdialekt)

:D

Nu ska bara forumlayouten kodas ordentligt så ramlar nog bitarna på plats, sen får vi hoppas att mc:isterna hittar hit åxå!

Hejs!
Skicka gärna fel och sådant via PM så vi slipper en stor lista här :)

Lucky Luke
2006-09-12, 20:31
Hej på er allihop!
/Peter Vice Ordis SMC Uppsala Län

iceman1975
2006-09-12, 20:44
Hej hej...:D

//Lännström

Kortstubina
2006-09-12, 21:52
Morsning allihopa!
Ett jättegrattis till ett bra jobb med nya forumet ni/du som kämpat med detta!
Äntligen börjar alla länens hemsidor ta form också vilket är väldigt trevligt,
nu får vi se till att det blir rullians här på forumet också!
/Marina sekreterare i SMC Uppsala län

mafo
2006-09-12, 22:41
Bra jobbat! :)

Men, finns det inga avatarer? ;)

// Magnus

Kungen
2006-09-12, 23:54
Fan va gött detta är tummen upp för SMC

Taco
2006-09-13, 00:52
Kanoners ! Toppenjobb av de som fixat till det här ! Tack och bock :) Underlättar ju kollosalt för informationsutbytet ! // Mats, vice ordis Gävleborg

Petra
2006-09-13, 08:56
:)
Snyggt jobbat! Hoppas nu att det blir full fart på forumet.
/ Petra

Maria Nordqvist
2006-09-13, 09:06
Kul att det kommer ros, när kommer riset? :)
Konstruktiv kritik och goda idéer om hemsidan tas tacksamt emot av oss på SMC. Det gör alla 21 webmasters runt om i landet som jobbar så att svetten lackar för att vi ska få en bra och gemensam sida för Sveriges MotorCyklister.

Backen
2006-09-13, 12:02
Hej hej :)

KJECOP
2006-09-13, 12:32
Är numera reggad även i detta forum :D

Snyggt och bra forum i en riktigt snygg hemsida! Grattis till SMC för detta:)

Jag har självklart numera SMC sida som startsida för att lätt komma åt fakta och information.

Hälsningar
Kjelle

Brkn
2006-09-13, 12:57
Hallå hallå. :D

/Burken

H-son
2006-09-13, 14:39
Tjo!
Kan inget annat än att säga att detta är toppen! Klockrent att ha ett forum att diskutera i och förmedla information. Detta har varit efterlängtat jag lovar!

Toppen och starkt jobbat till initiativtagarna!!

/K
SMC Blekinge

ÅkeS
2006-09-13, 16:49
Hej
Klar förbättring, grattis:D
/Åke

Jåke
2006-09-13, 19:48
Positivt att detta verkar övervägande uppskattat. Det har ju svurits, svettats och tjatats om bland annat denna nya hemsida i snart 2 år.

Kanske jag kan få tillbaka min sambo åxå om detta nu kan få eget liv... :rolleyes:

Yamahansson
2006-09-13, 21:01
Hoj,hoj! Hallå alla hojåkare.

HonkyTonkMan
2006-09-14, 08:28
Jaha, då ska man lära sej navigera i en ny miljö då. Den känns väldigt sporthoj.com-inspirerad. Vi får se om nåra veckor vad man tycker. Just nu är jag bara förvirrad över att mina cirklar har blivit rubbade. Vänjer mej nog såsmåningom.

Redan
2006-09-14, 10:55
Är det bara jag som kör firefox och märker att sidan är feldesignad och är hur bred som helst?
Och Btw, hejsan alla ; )

Jåke
2006-09-14, 11:05
Är det bara jag som kör firefox och märker att sidan är feldesignad och är hur bred som helst?
Och Btw, hejsan alla ; )
Nej, se mitt tidigare inlägg i tråden. Enligt Admin en "bugg i firefox"...
IE-Tab plugin löser formatteringen men man får lite andra lustigheter, som att man inte kan markera och ändra ord utan måste radera och skriva om samt att vissa rulllister (när man t.ex vill byta typsnitt) inte funkar med scrollhjulet på musen. Lite knepiga problem som jag inte upplevt nån annanstans men kan ha att göra med kombinationen vBulletin/EPI-Server, det senare bygger ju mycket på MS-teknik.

Annars en mycket väl vald lösning. Det vi upplever är marginella problem som möjligen delvis kan åtgärdas med översyn av forumkoden, eller åxå inte.

Forsberg
2006-09-14, 14:44
Kommer man kunna lägga in avatarer så småningom?

Swedie
2006-09-14, 18:00
Kommer man kunna lägga in avatarer så småningom?
Aj aj! Sorry, nu är det fixat ! :)

Swedie
2006-09-14, 18:01
Och Btw, hejsan alla ; )
Det är korrigerat nu! Bugg både i mig och firefox :D

Sun King
2006-09-14, 19:56
Hallå i huset. Ny på det här forumet, SMC medlem i +20(?) år. Återfinns även på några andra forum med samma alias.

Ride On! Uffe

Zeal
2006-09-14, 20:09
Kul att det kommer ros, när kommer riset? :)
Konstruktiv kritik och goda idéer om hemsidan tas tacksamt emot av oss på SMC. Det gör alla 21 webmasters runt om i landet som jobbar så att svetten lackar för att vi ska få en bra och gemensam sida för Sveriges MotorCyklister.

21 webmasters borde ju räcka åt menar jag... :o)
Kul med en fräsh sida! detta har många väntat länge på

men 11 smilies? e vi så tråkiga så det räcker med dom menar du swedie? :p
/Z

Kuben
2006-09-14, 20:57
Hej hej ny här..:)

//Anders

Bajen-Sam
2006-09-15, 10:07
Så där ja nu har ni fixat till en riktigt bra hemsida och forum.

Skaffade hoj i somras och tänkte nu bli medlem i SMC.

Kommer med ett förslag då det gäller betalningen. Varför inte göra så att man kan fylla i alla uppgifter här och sen betala med betalkort direkt över nätet. De som vill betala på det normala sättet skall kunna göra som vanligt dock.

Swedie
2006-09-15, 12:09
Så där ja nu har ni fixat till en riktigt bra hemsida och forum.

Skaffade hoj i somras och tänkte nu bli medlem i SMC.

Kommer med ett förslag då det gäller betalningen. Varför inte göra så att man kan fylla i alla uppgifter här och sen betala med betalkort direkt över nätet. De som vill betala på det normala sättet skall kunna göra som vanligt dock.
Nya satsningar inom SMC innehåller just förenklad anmälan för att bli SMC-medlem, anmäla sig till kurser m.m. Det kommer bli mer automatisering som innebär snabbare hantering av medlemmarna.

Kommer dock inte se detta i drift förrän början på nästa år troligen. Så tills dess måste du nog gå den vanliga vägen genom att betala in via postgiro och invänta bekräftelse på vanlig post.

Krax
2006-09-15, 12:14
Men det här var ju riktigt trevligt :)

Bajen-Sam
2006-09-15, 12:40
Nya satsningar inom SMC innehåller just förenklad anmälan för att bli SMC-medlem, anmäla sig till kurser m.m. Det kommer bli mer automatisering som innebär snabbare hantering av medlemmarna.

Kommer dock inte se detta i drift förrän början på nästa år troligen. Så tills dess måste du nog gå den vanliga vägen genom att betala in via postgiro och invänta bekräftelse på vanlig post.

Okidoki, bra att ni förnyar er. :D

Drakkvinnan
2006-09-16, 22:06
Hittade hit oxå:D . Hoppas att jag hittar några här som vill köra med mig uppe i Gävleborg nästa säsong!;) Kul med att SMC har fått en forum oxå.

Nypan
2006-09-19, 13:59
:D Hej hej ! Ny för dagen. Snyggt med lite modernisering.

Kör snyggt !
/L

JanneXX
2006-09-19, 19:46
Snyggt jobbat:)

Strömma
2006-09-20, 20:12
Grattis till en snygg och trevlig sida, mkt bra jobbat!

Nu gäller det bara att få ut till alla, medlemmar eller inte, att det här är en sida väl värd att besöka ofta :)

Tompa
2006-09-24, 08:45
Tjena hej kallas Tompa och har kört hoj sedan jag va 16 och det var ett bra
tag sedan är ju självklart med i SMC.Kör omkring på sthlms gator och bergochdalbanor.

Xaevi
2006-09-26, 11:21
Jag säger hej och tack! Det här borde ge smc ett litet lyft.

Hampe
2014-12-10, 16:11
Ja, vad säger vi?
Blev det ett litet lyft - eller ett stort?
Vad hände sedan?
Hur många känner man igen bland skribenterna från mer än 8 år tillbaka?
Vart tog dom andra vägen...?

Är forumformen på väg att dö?
...eller håller den på att återuppstå?

Hampe

Detta var ett inlägg i serien "Decemberchock"

Skye
2014-12-10, 16:24
Fejsbook hade knappt börjat spridas i Sverige 2006 och efter det har forumen fått stå tillbaka och blivit mer eller mindre kontaktportal för likasinnade och därefter fortsätter pratandet och annan info på andra medier och lösningar.

För en annan som växte in i forum redan sent 90-tal är det en svår portal att släppa men vi blir färre och färre nyttjare av det gamla gardet.

BMW R90s
2014-12-10, 16:38
Vägrar fejsbok, ja jag är en bakåtsträvare!

JoHu
2014-12-10, 17:33
Fejjan är ytlig och det går inte bra att söka information. De sälj å köp grupperna på fejjan är helt värdelösa. Forum är grejjen.

Bansaie
2014-12-10, 21:24
Ahh nu börjar trådlyften! Vintern har ankommit och gubbarna har tråkig. ;)

Hampe
2014-12-10, 21:30
Ain't no fooling you! :tummenupp

dalis
2014-12-12, 12:31
Tråkigt nog så är det som några sagt: forumdöden härjar i datorvärlden.
Men som några också sagt så är detta forumena helt oöverträffade som kunskaps bank och "hjälp-akut".
Skulle aldrig lägga ut en fråga på fejjan rörande bromsluftning eller dylikt.
Så jag tror att de största forumen kommer att överleva och kanske såsmåningom t.o.m. gå mot en ny vår. (När folk har tröttnat på FB)
SH.com som jag också hänger på märker samma tendens och mitt gamla kära Affe (XRV) forum har dött RIP.

Pilgrim
2014-12-14, 09:58
Tråkigt nog så är det som några sagt: forumdöden härjar i datorvärlden.
Men som några också sagt så är detta forumena helt oöverträffade som kunskaps bank och "hjälp-akut".
Skulle aldrig lägga ut en fråga på fejjan rörande bromsluftning eller dylikt.
Så jag tror att de största forumen kommer att överleva och kanske såsmåningom t.o.m. gå mot en ny vår. (När folk har tröttnat på FB)
SH.com som jag också hänger på märker samma tendens och mitt gamla kära Affe (XRV) forum har dött RIP.

Håller med, fejjan är ett värdelöst format för annat än socialt tjafs. Ett utmärkt exempel på ett bra forum är XL-forum (som Skye är med och administrerar), här finns fantastiskt mycket värdefull information i ett strukturerat och sökbart format. På ett forum kan ju också mer långsiktiga projekt hanteras typ nästa års träff eller gemensamma semestertur.

Att medverka i någon av grupperna på fejjan är som att prata med en person som bara har korttidsminne, men inte minns något från förra veckan. Värdelöst... , men som ni säger, alternativen bland forum blir färre och fejjan-grupperna blir fler. Inte all utveckling som är till det bättre, tyvärr.

Manne990
2014-12-14, 21:02
Håller med, fejjan är ett värdelöst format för annat än socialt tjafs. Ett utmärkt exempel på ett bra forum är XL-forum (som Skye är med och administrerar), här finns fantastiskt mycket värdefull information i ett strukturerat och sökbart format. På ett forum kan ju också mer långsiktiga projekt hanteras typ nästa års träff eller gemensamma semestertur.

Att medverka i någon av grupperna på fejjan är som att prata med en person som bara har korttidsminne, men inte minns något från förra veckan. Värdelöst... , men som ni säger, alternativen bland forum blir färre och fejjan-grupperna blir fler. Inte all utveckling som är till det bättre, tyvärr.

De flesta verkar inte hålla med dig eftersom de hellre håller till på andra ställen...

Paerhc
2014-12-16, 20:58
För mig för vilken det är oerhört viktigt att tala om för andra att jag har ätit en korv idag, är Facebook utomordentligt! Sådana utlämnande texter ser man inte ofta på ett forum som detta. Här diskuteras hellre ovidkommande saker som luftning av bromsar och här hjälper man varandra med diverse problem på ett helt annat sätt än på Facebook. Det man inte heller ser här på detta forum är annonser och reklam. Reklam som jag givetvis välkomnar oavsett hur värdelös och intetsägande eller irriterande den är. Det finns mycket bra riktad reklam på Facebook, där jag kan göra av med pengar jag egentligen borde spara till sekundära saker som hyra och andra helt ovidkommande saker som mat och liknande. Eller varför inte onödiga saker som kanske skulle behövas till MC:n - nya däck och drivpaket et cetera.

Pilgrim
2014-12-16, 22:03
De flesta verkar inte hålla med dig eftersom de hellre håller till på andra ställen...

Jag vet, alla tjejer jag känner är omåttligt roade av fejjan... :D

Skye
2014-12-16, 23:23
Nu blev det ju en "fejsbok" diskussion av denna tråd istället för anamma forumets fördel och hur bevara forum som form och diskussionsapparat så att detta forum inte heller dör vilket är TS Hampes baktanke med nytt inlägg i en 6 år gammal tråd.

Hampe har även skrivit en helt egen trådstart i fenomenet facebook. Kanske där vi ska rikta, ventilera och verkligen diskutera Fejans och andra sociala mediers nackdelar kontra SMC's helt egna portal.

http://forum.svmc.se/showthread.php?9391-Det-duger-inte-med-bara-Facebook!

gundj
2014-12-17, 07:38
Jag vet, alla tjejer jag känner är omåttligt roade av fejjan... :D
https://www.youtube.com/watch?v=49hp3FaxAR0

Bäst, https://www.youtube.com/watch?v=P2c0TLti394