handdator

Visa fullständig version : BKK KNIX på Lockarps gokartbana

pellehbg
2009-02-18, 18:35
Hejsan alla
Nu på söndag 22/2 kl 17,00 kommer det att släppas 15 platser till vår körning på Lockarps gokartbana den 5/4.
Den släpps på SMC Skånes hemsida.
Mc-huset som är sponsor den dagen har 45 platser på kursen.
Ni är hjärtligt välkomna ut o titta på hur det går till på gokartbana.
Har ni några frågor så bara maila oss.
Pelle Randau Skåne
pelle.r @ smcskane.org
Anders (Ace) Carlsson Blekinge
anders.ce @ hotmail.com
Ta bort mellanslagen
Detta är ett sammarbete mellan SMC Skåne o Blekinge
MVH Ace o Pelle

P-O Noren
2009-02-20, 11:39
Hejsan alla
Nu på söndag 22/2 kl 17,00 kommer det att släppas 15 platser till vår körning på Lockarps gokartbana den 5/4.
Den släpps på SMC Skånes hemsida.
Mc-huset som är sponsor den dagen har 45 platser på kursen.
Ni är hjärtligt välkomna ut o titta på hur det går till på gokartbana.
Har ni några frågor så bara maila oss.
Pelle Randau Skåne
pelle.r @ smcskane.org
Anders (Ace) Carlsson Blekinge
anders.ce @ hotmail.com
Ta bort mellanslagen
Detta är ett sammarbete mellan SMC Skåne o Blekinge
MVH Ace o Pelle

Förlåt min nyfikenhet, men är det satt något pris?
(intresserad)

Tengaipetrus
2009-02-20, 17:52
Förlåt min nyfikenhet, men är det satt något pris?
(intresserad)

495 kronor, inklusive mat.
Magnus

P-O Noren
2009-02-22, 17:10
Har försökt anmäla mig men det går inte...

:confused:

pellehbg
2009-02-22, 17:31

Så nu är det fixat o du är anmäld som nr 1 :D

Mathias
2009-02-22, 19:25

Mitt fel. Allt var frid och fröjd och sidan var uppe MEN den syntes inte i menyn, det var en bock som skulle dit oxå.

Lite Murphy´s lag som kom in

P-O Noren
2009-02-22, 22:13
Så nu är det fixat o du är anmäld som nr 1 :D

Enda och sista gången jag lär vara "kursetta", och inte på det sättet jag har drömt om...

:):):)

Sad Glad
2009-02-23, 12:29
Anmälan är fortfarande lite rörig. Jag var inne på både svmcs anmälningssida och på smcskane.com och irrade tills jag upplystes om att det var smc skånes hemsida på svmc.se som gällde.

Ni har för många hemsidor och för många anmälningssätt. och då skall jag ändå inte tala om röran när man försöker anmäla sig till en vanlig BKK. Hur många gånger måste man logga in egentligen??? :eek:

Mathias
2009-02-23, 12:36
Anmälan är fortfarande lite rörig. Jag var inne på både svmcs anmälningssida och på smcskane.com och irrade tills jag upplystes om att det var smc skånes hemsida på svmc.se som gällde.

Ni har för många hemsidor och för många anmälningssätt. och då skall jag ändå inte tala om röran när man försöker anmäla sig till en vanlig BKK. Hur många gånger måste man logga in egentligen??? :eek:

Vad är det du ska anmäla dig till?
Bkk på storbana = http://www2.svmc.se/
Bkk Knix, Lockarp = www.svmc.se/skane/knix (i Skåne)
Avrostning -09 = www.svmc.se/skane/avrostning-09 (i Skåne)

Detta är för kurser i Skåne. OBS Storbana visar hela riket.

Lite lättare nu??

Sad Glad
2009-02-23, 13:57
Vad är det du ska anmäla dig till?
Bkk på storbana = http://www2.svmc.se/
Bkk Knix, Lockarp = www.svmc.se/skane/knix (i Skåne)
Avrostning -09 = www.svmc.se/skane/avrostning-09 (i Skåne)

Detta är för kurser i Skåne. OBS Storbana visar hela riket.

Lite lättare nu??

Jag lyckades anmäla mig igår efter lite hjälp från Tengaipetrus. Men det är lite för rörigt som det är nu.

Jag tror faktiskt att hela SVMC-sidan behöver en rejäl översyn.

Spiff
2009-02-23, 16:56
Är inte 500 pix rätt dyrt för körning på gokartbana? ;)

pellehbg
2009-02-23, 21:26

Nej det är det inte då man får middag o trevliga instruktörer både från Skåne o Blekinge sedan så kommer det trevliga folk från Tuvängen med.
Tyvärr så har vi inte banan billigt som ni har det på Tuvängen:(

Spiff
2009-02-23, 22:42
Nej det är det inte då man får middag o trevliga instruktörer både från Skåne o Blekinge sedan så kommer det trevliga folk från Tuvängen med.

Jo att få utbildning av så många duktiga instruktörer är naturligtvis värdefullt men det är synda att det skall kosta så mycket att hyra en gokartbana.

Sad Glad
2009-02-24, 18:44
Menar du allvar? 500 kr inkl. mat är ju snorbilligt för att få köra på bana. Det kostar 200 kr att köra gokart i 20 minuter där.

Spiff
2009-02-24, 20:05
Menar du allvar? 500 kr inkl. mat är ju snorbilligt för att få köra på bana. Det kostar 200 kr att köra gokart i 20 minuter där.

Helkväll på Rörken Ring kostar 100 pix, så ja det är rätt dyrt med 500 tycker jag.

Sad Glad
2009-02-24, 21:23
Helkväll på Rörken Ring kostar 100 pix, så ja det är rätt dyrt med 500 tycker jag.

100 spänn är sjukt billigt, men jag tycker inte att det gör 500 kr dyrt för det.

Bo Westermark
2009-02-24, 21:31

Spiff,
Kolla banprofilen och "käket."
Då är det inte dyrt

Blåflagg
2009-02-24, 21:44

Men då ingår kanske handpåläggning, välsignelse och dop :D :D :D

Ja jag är raljant :p

Lite allvar också. Utan att veta om det är så, så får dessa anläggningar troligen noll kronor i bidrag/hjälp av kommunen/staten. Allt skall täckas av egna inkomster under begränsad tid på året.
Jag kan jämföra med med min andra fritidssyssla som är motion för allmänheten. Där får vi låna vissa kommuners idrottshallar utan kostnad och tom få kommunalbidrag för ungdomar, då upp tom 20 år. Rättvist vet ej :confused: men det innebär att kostnaden delas av skattebetalarna

Spiff
2009-02-24, 21:53
Spiff,
Kolla banprofilen och "käket."
Då är det inte dyrt

Jag kan inte se käket härifrån =)
Om jag jämför 100 Kr på Röken + ett par Selmor för lite korv med 500 Kr så är det dyrare. Sedan kan det vara värt det ändå men det är en annan sak.

Jag tycker bara att det är synd att kostnaden för körningarna på gokartbanorna kryper iväg, målet tycker jag skall vara alla man kan vara med varje gång utan att bli ruinerad. 100 kr på Rörken är kanon men det innebär också att en halv arbetsdag går åt skogen om man vill köra för annars får man inte plats. Det är inte heller bra. Nu kommer det att bli några tillfällen till i sommar som kanske lättar lite på trycket.
Många tillfällen på Tuvis kanske gör att trycket i Stockholm lättar lite också.

Jag är helt övertygad om att det kommer att bli kanon på Lockarp

Får man rabatt utan? =)

Marie
2009-02-24, 21:59

:p:p:p

A_C_E
2009-02-24, 22:31

Du jämför en Kväll obs en Kväll med en HELDAG på en Söndag !!!!!!!
Vi hyr banan en HEL Söndag och du jämför med en vardagskväll :mad:
1280 m asfalt med en bredd av 8m...
Du får Lunch -...... Vad mer kan du begära....

/Anders.C och Pelle.R Initiativtagare.....

Spiff
2009-02-24, 22:54
Du jämför en Kväll obs en Kväll med en HELDAG på en Söndag !!!!!!!
Vi hyr banan en HEL Söndag och du jämför med en vardagskväll :mad:
1280 m asfalt med en bredd av 8m...
Du får Lunch -...... Vad mer kan du begära....

/Anders.C och Pelle.R Initiativtagare.....

Sitt ner...
Det kostar lika mycket på en söndag... iof bara 10-14 men ändå.
Längden på banan spelar mindre roll, man svänger när det kommer en sväng och när 15 min har gått kör man in i depån.
Efter 4 pass brukar man vara rätt trött men med lunchpaus orkar man ju lite mer.

Monsterdiggaren
2009-02-25, 13:39

Om jag hade bott i närheten så skulle jag ha anmält mig direkt. Det kan väl inte bli mycket billigare än så? Återigen ett exempel på när ideellt arbetande föreningsmänniskor ska bli ifrågasatta och misstänkliggjorda. Om fler gocartbanekurser dyker upp så är det väl endast bra? Att sen inte alla banor är lika billiga att hyra som Rörken eller Tuvängen är ju synd, men det kan väl inte arrangören lastas för? Du Spiff kan ju fixa ett billigare arrangemang om det finns marginal till det.

Heder till SMC Skåne och -Blekinge som fixar kurs!

Spiff
2009-02-25, 16:23
Om jag hade bott i närheten så skulle jag ha anmält mig direkt.

Det hade jag med. Hade jag fortfarande varit med i Tuvängengruppen så hade jag troligen varit där och jobbat.

Det kan väl inte bli mycket billigare än så?

Som sagt det kostar 100 kr/4 pass på Rörken. Det ÄR billigare vad man än tycker.

Återigen ett exempel på när ideellt arbetande föreningsmänniskor ska bli ifrågasatta och misstänkliggjorda.

Nej det är bara en fundering om att banhyrorna är höga. Fattar inte vad du vill åstadkomma. Jag har inte misstänkliggjort någon det är det du som verkar göra.

Om fler gocartbanekurser dyker upp så är det väl endast bra?

Absolut, ingen blir gladare än jag, jag tycker faktiskt att det som sker på gokartbanorna är viktigare än det som sker på storbanorna.

Att sen inte alla banor är lika billiga att hyra som Rörken eller Tuvängen är ju synd, men det kan väl inte arrangören lastas för?

Vad är det med dig? Är det inte ok att ifrågasätta kostnaderna? Vore det inte tex bra om lokala SMC organisationer kunde får hjälp med förhandlingen från SMC Centralt för att få ner kostnaderna? Vore det inte bra om det kostade 100 kr överallt?
Jag tror tyvärr inte Tuvängen är billig att hyra.

Du Spiff kan ju fixa ett billigare arrangemang om det finns marginal till det.
Heder till SMC Skåne och -Blekinge som fixar kurs!

eehh? Jag är med i gruppen som råddar Rörken. Nu är det inte på grund av mig som det är billigare. Jag har varit (ett kort ögonblick) aktiv i Tuvängengruppen. Jag är aktiv som instruktör på gokartbana, hjälpinstruktör på storbana, lägger ner några timmar då och då för BMW-Klubben så sluta grina om att jag klagar utan att göra något.
Jag var själv med och visade Pelle hur saker och ting funkar på Tuvängen...

Men hur skall saker kunna bli bättre om man inte får ifrågasätta sånt man tycker kan bli bättre?

All heder till SMC Skåne och Blekinge + alla de som hjälper dem i sin strävan att få igång körningar på gokartbana

Monsterdiggaren
2009-02-25, 21:30
Fattar inte vad du vill åstadkomma. Jag har inte misstänkliggjort någon det är det du som verkar göra. ...
Vad är det med dig? Är det inte ok att ifrågasätta kostnaderna?

Jag står upp för att försvara er som lägger ned tid och arbete för oss andra genom att arrangera kurser på bana. Efter att ha läst några trådar med hetsiga diskussioner om huruvida SMC:s kurser överhuvudtaget gör nytta, är värda si eller så mycket pengar osv så känner jag mig tvungen att utifrån min erfarenhet som kursdeltagare på ett flertal olika kurser tagit mig an att försvara och förklara denna verksamhet för dom som inte själva har varit med på kurser och som tycker att det verkar dyrt. Tråkigt att du som ändå borde veta att kursavgifterna knappt täcker kostnaderna ska sälla dig till dom som ifrågasätter. Det är möjligt att du inte menade att låta negativ, men så uppfattade jag det och säkert fler med mig. Att du t.ex. är involverad i gocartbaneverksamheterna kring Stockholm kunde jag ju inte veta eftersom du inte skrev det. Du hade kunnat utveckla frågan och redogöra för dina egna erfarenheter och vad du jämför med om du hade velat undvika att bli missförstådd.

Spiff
2009-02-25, 22:36
Jag står upp för att försvara er som lägger ned tid och arbete för oss andra genom att arrangera kurser på bana. ..

Topp.

Det blir ju synd om det läggs ner massor av arbete på att få igång körningar på gokartbanor och så blir det så dyrt att man lika gärna kan åka till en storbana. Inte för att jag tycker att det är så dyrt i det här fallet (så nu ingen blir arg igen...)
Målsättningen måste vara (tycker jag) att man skall kunna köra varje vecka utan att det svider för mycket. Då tror jag vi kan påverka olycksstatistiken.

Vad betalar gokartklubbarna för sin träning?
Kan det verkligen vara lika dyrt som när vi hyr banorna?
Ska man överväga att köpa gokartbanor för att huvudsakligen köra MC på dem?

Finns massor av frågor man kan ställa sig om man vill. Eller så skriker man bara på den som frågar. Man kan välja själv.

Till slut? Lycka till Peller och A_C_E
Jag hoppas verkligen ni får igång regelbundna körningar!
Känslan av att en varm sommarkväll vara på en gokartbana med ett gäng andra hojåkare som inget annat vill än att köra och snacka hoj är helt underbar. Det önskar jag att alla ska få uppleva. =)

McGregor
2009-02-26, 23:45
Det blir ju synd om det läggs ner massor av arbete på att få igång körningar på gokartbanor och så blir det så dyrt att man lika gärna kan åka till en storbana. Inte för att jag tycker att det är så dyrt i det här fallet (så nu ingen blir arg igen...)
Målsättningen måste vara (tycker jag) att man skall kunna köra varje vecka utan att det svider för mycket. Då tror jag vi kan påverka olycksstatistiken.
=)
Vi som varit med "från början" av gokartbanekörningarna, har hela tiden haft uppfattningen att det var det mest effektiva (och ekonomiska) sättet att lära sig grunderna till hojåkningen. Till betydligt mindre kostnad och risktagande än på storbana, kan man lära sig massor. Det är också där det går att utbilda den stora mängden hojåkare. Vi har också "varit säkra" på att det har påverkat olycksstatistiken positivt. Att vi sen inte kan bevisa det, beror nog mest på att vi inte har tillgång till såna uppgifter.

Utbildning på storbana är givetvis också bra men jag tror inte det är fel att ha fått vissa grunder på en gokartbana innan...

Vad betalar gokartklubbarna för sin träning?
Kan det verkligen vara lika dyrt som när vi hyr banorna?
=)

Det är nog olika vad "klubbarna" betalar. Många banor ägs av klubbar och resp förare betalar tränings- eller tävlingsavgift. Sannolikt betalar de flesta av dessa förare bara bråkdelen av våra avgifter. På Rörken kostar ett årskort för en kartingförare i hemmaklubben (dyrare för andra) bara 450kr för att kunna köra 3 dagar i veckan. Snorbilligt, såklart. Men då har de inte tillgång till ett antal duktiga instruktörer som tittar och förklarar och kommer med bra synpunkter.
Att banägarna/klubbarna också ser en möjlighet att hitta intäkter är väl inte otroligt. Vi är ju "bara där och kör". De flesta av oss är ju inte (som många av kartingfolket) engagerade i att måla klubbhuset osv.

Till sist vill jag också önska LYCKA TILL till Skånes satsning på gokartbana. Hittills har det varit 6 distrikt med i samarbetet. I år har Skåne, Väst/BMW klubben, Örebro, Värmland, Gotland och Västernorrland kommit med.

Vi ser fram emot en fantastisk säsong!!!

Ducatista
2009-03-01, 22:47
Varför inte se det hela från den possitiva sidan:
Istället för att klaga på högt pris kan vi väl glädjas över att vissa kan köra billigt.

Oas
2009-04-05, 17:17
Tummen upp för alla som gjorde den här dagen till en kanondag.
Hur roligt som helst. Vi vill ha mer:)
Tack arrangörer och funktionärer.

Sad Glad
2009-04-05, 18:59
Ja tack så mycket för idag! En perfekt start på säsongen och alla instruktörer och funktionärer var jättebra, som vanligt!

Det funkar bra att köra på en gokartbana tycker jag, jag hoppas att det kommer fler tillfällen.

Bilder har kommit upp nu: http://www.smcskane.org/bilder/090405/index.html

GOJL
2009-04-05, 19:46
Varför inte se det hela från den positiva sidan:
Istället för att klaga på högt pris kan vi väl glädjas över att vissa kan köra billigt.

...helt rätt. När initierade börjar ifrågasätta varandra istället för att stötta varandra är det något som är fel.

...sedan är det förskräckligt att inte bara säga att ni kört hoj på gokartbana idag, utan även lägga upp bilder på eländet...:rolleyes:
...själv tittar jag ut på nysnön som föll innan idag.
Dubbar i all ära, men nu vill jag ha vår...:eek:

Mathias
2009-04-05, 20:34
...helt rätt. När initierade börjar ifrågasätta varandra istället för att stötta varandra är det något som är fel.

...sedan är det förskräckligt att inte bara säga att ni kört hoj på gokartbana idag, utan även lägga upp bilder på eländet...:rolleyes:
...själv tittar jag ut på nysnön som föll innan idag.
Dubbar i all ära, men nu vill jag ha vår...:eek:

GOJL
2009-04-05, 23:00
Haha, man kan ju välja var man bor, eller hur ;)

...och som skåning i förskingring säger jag bara att medan du sliter rocken runt kroppen hårdare mot dimman, vinden och den råa vintern, åker jag skidor för fullt, på tvärs o härs, kör skoter likaså, och hojen rullar på med dubb i såväl snö som is...

...men jag ska erkänna att en tur på hojen i bokskogens skira grönska, vårvindar ljumma, allsvensk premiär på stadion, ett dopp på Pålsjö, en tura på sundet eller sväng till Köpendanmark, ja de e nåt speciellt de! :p

_____

Galne Dansken
2009-04-05, 23:07
Wow - vilken underbar bana - anläggning - grattis till Ni är igång - det är många knutter som kommer älska detta..

Tror min BMW vill en varv till Skåne - den (och jag) bruker ha kul på gokartbana... ;) (och 500 för en hel dag med lunch, goá instruktörer och trevligt sällskap tycker jag absolut är rimligt - om inte billigt!)

Vi ses...

Mitra
2009-04-06, 08:24
Kommer ni att ha fler kurser av den här typen eller bara en per år?

Ducatista
2009-04-06, 17:08
Kommer ni att ha fler kurser av den här typen eller bara en per år?
Vi ska utvärdera arrangemanget och förhoppningsvis kan det bli fler tillfällen.

pellehbg
2009-04-06, 20:19
Vi ska utvärdera arrangemanget och förhoppningsvis kan det bli fler tillfällen.

Jag håller med föregående talare o tackar alla deltagare för denna underbara dag som vi fick på Lockarp o jag kan inte lova men det är önskemål alleredan av de flesta av er deltagare vill ha flera ggr .
Så håll koll på hemsidan där kommer mera info vi håller på o kollar om vi kan nu i Maj kan jag säga alleredan.
Men inget utlovas ännu men håll koll!!

pellehbg
2009-04-06, 20:21
Wow - vilken underbar bana - anläggning - grattis till Ni är igång - det är många knutter som kommer älska detta..

Tror min BMW vill en varv till Skåne - den (och jag) bruker ha kul på gokartbana... ;) (och 500 för en hel dag med lunch, goá instruktörer och trevligt sällskap tycker jag absolut är rimligt - om inte billigt!)

Vi ses...

Ja du är så hjärtligt välkommen ned här till södern så du känner dig hemma Jesper.
Jag mailar dig då vi skall köra så du får reda på det först av alla*L*