handdator

Visa fullständig version : Dålig språk ...

Kenneth V
2009-02-14, 21:35
Jag har korrekt beskyllts för att tagit bort två trådar i Forumet, dels "Årsmötet" och dels "Vilket djävulskt drag...".
Efter det har jag fått en hel del kritik för detta. Orsaken var att jag inte ansåg att sånt språk med sprit, knogjärn och öl inte hör hemma på SMC Norrbotten sida.

Nu har jag lagt tillbaka trådarna för en kort tid, med dom är stängda.
Så eventuella kommentarer får ni göra i denna tråd.

Hälsningar
Kenneth V

Snusmumrik
2009-02-15, 01:21
Jag har korrekt beskyllts för att tagit bort två trådar i Forumet, dels "Årsmötet" och dels "Vilket djävulskt drag...".
Efter det har jag fått en hel del kritik för detta. Orsaken var att jag inte ansåg att sånt språk med sprit, knogjärn och öl inte hör hemma på SMC Norrbotten sida.

Nu har jag lagt tillbaka trådarna för en kort tid, med dom är stängda.
Så eventuella kommentarer får ni göra i denna tråd.

Hälsningar
Kenneth V

Jag har sett andra och ännu läskigare exempel där folk med administrativa rättigheter i SMC:s forum leker överförmyndare åt fullvuxna människor. Detta är en mycket oroande attityd som du bör ta dig en rejäl funderare på. De skäl som finns att ta bort inlägg och trådar är när saker och ting spårar ur i rasism och annat som kan föranleda åtal mot websiten.

Att som du överdriva alkoholhalten i folköl och fantisera kring detta tyder på att du kanske bör överväga om du inte ska avsäga dig att vara moderator. Du är helt enkelt inte mogen för uppgiften.

Kenneth V
2009-02-15, 10:53
Jag har sett andra och ännu läskigare exempel där folk med administrativa rättigheter i SMC:s forum leker överförmyndare åt fullvuxna människor. Detta är en mycket oroande attityd som du bör ta dig en rejäl funderare på. De skäl som finns att ta bort inlägg och trådar är när saker och ting spårar ur i rasism och annat som kan föranleda åtal mot websiten.

Att som du överdriva alkoholhalten i folköl och fantisera kring detta tyder på att du kanske bör överväga om du inte ska avsäga dig att vara moderator. Du är helt enkelt inte mogen för uppgiften.

Det handlar inte bara om folköl, del talas även om starkare saker.
På tråden "Årsmötet" talas det om att på årsmötet "var alla fulla och alla använde knogjärn".

På det årsmötet som menas var inga andra närvarande än avgående och tillkommande styrelsemedlemmar. Tror du det är roligt att under 6-10 dagar per år jobba ideellt med SMC Norrbotten när man bara får kommentarer att man gör fel och inte skall bry sig.

Det som bekymrar mig mest är hur vi ska få nya medlemmar. Dom får ju inte speciellt bra signaler när dom besöker vår hemsida och läser våra "Forum där dom kanske förväntar sig något intressant som berör deras MC-hobby.

Jag överlåter gärna min plats som moderator och då även som kassör i SMC Norrbotten till dig om du tycker att jag gör ett dåligt arbete.

Hälsningar
Kenneth V

V Saarela
2009-02-15, 12:06
Oj, plötsligt känner jag mig som en bov i dramat :(

Vilka som kom in i styrelsen och vilka som avgick på styrelsemötet hade jag ingen aning om. Om det var några slags meningsskiljaktigheter på mötet, så blev väl knogjärnskommentaren olycklig.
Alkoholhaltiga drycker diskuteras på varje forum jag hänger på. Tänkte inte på att policyn var lite annan här.

Jag känner ju dom flesta i styrelsen och dom känner nog mig så pass att dom vet att jag aldrig skulle försöka skada SMC på något sätt. Min endaste tanke med mina inlägg har bara varit att få igång forumet på en lättsamm nivå.

Därmed ber jag om ursäkt för detta och ber dig Kenneth ta bort allt jag skrivit. Om det inte går, så gör det heller inget om du måste moderera bort mig som medlem här.

Kenneth V
2009-02-15, 12:57

Vilka som kom in i styrelsen och vilka som avgick på styrelsemötet hade jag ingen aning om. Om det var några slags meningsskiljaktigheter på mötet, så blev väl knogjärnskommentaren olycklig.
Alkoholhaltiga drycker diskuteras på varje forum jag hänger på. Tänkte inte på att policyn var lite annan här.

Jag känner ju dom flesta i styrelsen och dom känner nog mig så pass att dom vet att jag aldrig skulle försöka skada SMC på något sätt. Min endaste tanke med mina inlägg har bara varit att få igång forumet på en lättsamm nivå.

Därmed ber jag om ursäkt för detta och ber dig Kenneth ta bort allt jag skrivit. Om det inte går, så gör det heller inget om du måste moderera bort mig som medlem här.

Tack för det.
Jag känner mig redan motiverad att fortsätta mitt arbete i SMC Norrbotten.

Jag vill inte att du skall känna dig som en "bov", och kommer inte hellre att
moderera bort dig som medlem. (Däremot stänger jag nog dom två trådarna igen).

Däremot hoppas jag att du fortsätter med nya inlägg som är av intresse för Motorcyklister och SMC Norrbotten och därmed bidrar att vi får nya läsare att intressera sig för våran verksamhet.

Ny tycker jag att vi avslutar detta ämne och tar nya tag.

Tack och på återseende
Kenneth V

stahson
2009-02-15, 21:23

VS inte ska du känna dig som en bov :cool:,jag skrev ju också några "dumheter", och jag får väl be om ursäkt för detta.
Men om man läser tråden (Årsmöte) så borde man förstå att hela tråden bygger på ironi lr. :)

Snusmumrik
2009-02-18, 21:05
VS inte ska du känna dig som en bov :cool:,jag skrev ju också några "dumheter", och jag får väl be om ursäkt för detta.
Men om man läser tråden (Årsmöte) så borde man förstå att hela tråden bygger på ironi lr. :)

Vi alla är ju medvetna om att vissa människor inte förstår ironi eller sarkasmer. Jag tänker inte utveckla detta närmare men den initierade vet ju vad denna lilla brist beror på eller hur.

stahson
2009-02-19, 15:01
Yes.....

tinker
2009-02-26, 18:31
vad tyst det blev här igen

stahson
2009-02-26, 22:47
```

tinker
2009-02-27, 16:45
:) trodde att nååt var dött

Snusmumrik
2009-02-27, 19:12
:) trodde att nååt var dött
Vi måste ju ge folk chansen att begrunda och bearbeta den seriösa input som kommit in. Det kan ju ta ett tag innan den så kallade slanten trillat ner men det är helt enkelt bara att vänta till detta sker. Jobbigt för den otålige men tålamod är en av de största dygderna.

tinker
2009-02-28, 10:05
ssjjpp med tanke på hur lång tid det tog för att få årsmötesprotokollet utlagd
så lär tålamodet provas
men det är lungt
sover en stund till

tinker
2009-03-06, 17:49
halå tur att det blir plusgrader så snart kommer hojen ut så nu behöver jag inte vänta längre :)

Snusmumrik
2009-11-04, 21:13
Vart blev det av han som lekte överförmyndare med någon sorts inbillad fullmakt från centrala SMC?

Agile
2009-11-05, 13:22
Ganska lågt i tak i norrland eller?

tersan
2009-11-05, 13:30
Ganska lågt i tak i norrland eller?

Visserligen innebär mitt nuvarande boende att 99,9% av Sverige definitionsmässigt är norrut, men som f.d östgöte infinner sig ändå funderingen: sen när räknas Motala till Norrland? :confused:

Agile
2009-11-05, 14:44
Visserligen innebär mitt nuvarande boende att 99,9% av Sverige definitionsmässigt är norrut, men som f.d östgöte infinner sig ändå funderingen: sen när räknas Motala till Norrland? :confused:

Sen det ligger i Norrbottens forumdel ;)!

Marie
2009-11-05, 15:24
sen när räknas Motala till Norrland? :confused:

Jag fick i alla fall lära mig i småskolan att Norrland, det är allting norr om Markaryd, och Lappland är norr om Gränna.....:D

Agile
2009-11-05, 16:43
Jag har faktiskt varit i norrland, men det var så tråkigt så jag vände i Tierp!

:D

UglyJazz
2009-11-06, 17:03
Att du valde att vända i Tierp är fullt förståeligt. Det sades mig ofta när jag bodde därnere att Tierp är det samhälle som kråkorna flyger på rygg över, för att slippa se eländet.

Jag kan eller vågar inte varken bekräfta eller dementera det påståendet men jag körde alltid igenom fortast möjligt även om det kan ha varit av andra orsaker... (också)

Men vi ska i inte snacka skit om norrland för det är där vindarna susar och älvarna brusar. Det vackraste och mest vidlyftiga finns här. Vi har deståtligaste älgarna till skillnad från dom där risiga i Småland. Vi har älvar här och behöv' int' skrävla om Strömmn i Fjollträsk...

Jag tycker nog fortfarande att det bästa med Götaland och Svealand är att det går så många vägar därifrån.:p